Karel_x píše:JackBrno píše: Podle mě žádného investora nemá, spíš jen zkouší takový nástřel, jestli se nějaký nechytne. ... Fischer nemůže zopakovat svůj nástup, stejně tak jako se ani Jančurovi ani zdaleka nepodařilo zopakovat na železnici to, co udělal s autobusy, protože přeci jen aspoň na hlavních tratích i ČD už měly relativně slušné vlaky. V charterech je konkurence je obrovská a tvrdá ...
Jak je to doopravdy, to nevíme nikdo. Myslím ale, že není neobvyklé, kdy potenciální investor projeví zájem a slíbí financování a nechá zájemce podrobněji rozpracovat svůj byznys plán. Pak třeba řekne, že to zaujalo jeho šéfa, ale potřeboval by ještě něco lépe zpracovat. Potom zase třeba, že se to projednávalo na ředitelství, že to v podstatě odkývali, ale zatím to ještě nezařadili do plánu. Atd. atd. Proč by se zbavoval potenciálního zájemce, když ho to nic nestojí. To je jedna stránka věci, druhá, ještě důležitější, jsou osobní známosti.
Myslím, že niky vidí VF dvě - letiště, kde se z důvodu výpadku existujícího dopravce objevil převis poptávky a regionální letiště jako BRQ, které nejsou mimo sezónu prakticky obsluhované a dovolování se chtiví lidé musí létat odjinud. Přelety mezi letišti může VF nabídnout cestovkám (a la eurovíkendy) nebo rozprodat na způsob LCC. Tak to aspoň zatím dešifruji já, pochopitelně se mohu mýlit.
Jestli to má nebo nemá budoucnost neumím odhadnout, nikdy jsem k této branži nepřičichl. Znám však lidi, kterým se (jemně řečeno) nelíbí trmácení se kvůli zimní dovolené na PRG, a pokud jim VF nabídne cestování z BRQ, tak to využijí už jen z principu. Pražská škola by tím samozřejmě utrpěla, Moraváci mají sklony oplatit přízeň věrností a řada z nich klidně zaplatí za dovču o pár stovek víc. Jako příklad Regiojet vs Flixbus - zatím je ČR jedinou evropskou zemí, kde F neuspěl, navzdory často mnohem nižším cenám a bez ohledu na marketing.Globik píše:Jenže ty Jančurovy ojetiny (nejsou to staré vagony) jsou mnohem lepší než Leošova tramvaj...
Souhlasím, nechtěl jsem se s těmi ojetinami navážet do Jančury, jen jsem vzpomněl paralely s argumenty klubu přátel ČD, kterými ho zpočátku hojně častovali. Ty čekárny/kavárny jsou opravdu pěkné, teď už nakupuje nové lokomotivy i vagony, dalo by se ale asi říct, že začínal svou firmu budovat postupně krok za krokem, z hodně skromných začátků, v podmínkách velmi tvrdé konkurence.
Já jsem sice skeptický, ale na druhou stranu, jakožto brňák budu velmi rád, pokud se VF podaří pár destinací z Brna rozlétat a za to pohodlí, že to budu mít za barákem, jsem ochoten zaplatit dejme tomu až 8000 za zpátečku po Evropě. Ano, na trhu jsou po výpadku některých společností díry, určitě by se našlo i pár letišť, jako v Brně, které by alespoň v sezóně pár linek uvítalo, protože velcí dopravci na to už nemají kapacity, ale tam vidím velký problém v příliš malé flotile. Pokud se mu nepodaří letadla vytížit z jednoho až dvou letišť (což je nepravděpodobné) a bude sbírat klienty po celé Evropě, tak to zákonitě přinese nadprůměrně vysoké množství prázdných přeletů, které jen stěží půjde někomu prodat a nedej bože zaseknuté letadlo v bázi nebo v destinaci. Ale to už jsem tady všechno psal Takže přeji VF úspěch, ale bohužel v něj nevěřím.