Stránka 6 z 44

Re: air Fischer

Napsal: 12. 10. 2018, 15:12
od zbozivulekral
rpet píše:hm, tak odpovědi dorazily a nejsou až zas tak "blbé", jak jsem čekal - jako by za VF stál někdo, kdo tomu alespoň trošku rozumí. sice je v tom pár detailů, nad kterýma se asi pousmějeme, ale... pokud to má finančně ošetřený tak, jak tvrdí, tak možná (zdůrazněné možná) má šanci...


Tak se s námi poděl...

Re: air Fischer

Napsal: 12. 10. 2018, 15:37
od Karel_x
pettte píše: ...A k tomu, že nám může být jedno, jako má ten který podnikatel historii. Většina slušných lidí, se snaží nakupovat opět u těch slušných, nemám rád např. Jančuru, pro jeho neustálé ublíženectví, a jeho služeb využívám jen v případě, že neexistuje jiná volba...


Každý z nás má někoho rád a někoho ne. Jančura dělá byznys jak umí nejlíp a mnoho lidí na něj nedá dopustit. Jiní zase naopak. V každém případě donutila konkurence ČD zvednout o hodně úroveň a na železnici Jančura přitáhl mnoho cestujících. MOL také dělá co umí, někdo ho má rád, někdo ho nesnáší. ČSA má také bohatou historii, kde si každý může vybrat, jestli je bude mít rád nebo je bude nemít rád. K obojímu si najde zdůvodnění během 10 minut, např. daňové poplatníky ČSA stály docela dost. Podobně TVS atd. atd."Slušnost" bych do toho nepletl.

Co se týče VF, ten také silně polarizuje společnost, já nemám nejmenší potřebu se k některému táboru přidávat. Pokud by létal z BRQ (a PED), asi by dokázal získat i nějaké dotace na rozlétání linek. To jen hádám podle toho, co nabízeli třeba BlueAir. Pokud by létal z BRQ, pak by to určitě nemohlo být ještě horší a dražší než BMIregional/LH. Pokud by u charterů létal bez OSR kolečka, ušetřilo by se pár nm, 1-2h a hlavně letištní poplatky. Nemusel by pak být o mnoho dražší, než TVS. Nevím samozřejmě, jestli to rozjede, a jak se mu bude eventuálně dařit, uvidíme.

Ještě bych připomněl, že VK neprohrál arbitráž s ČR, u arbitráže bude naopak napadat rozhodnutí soudů ČR ohledně ochrany investic. Uvidíme, jak dopadne. Nebylo by to poprvé, co by ČR prohrála, teď jsou ve hře 2-3mldKč.

Re: air Fischer

Napsal: 12. 10. 2018, 17:21
od Fabo
vitezslav píše:A teď mi kluci řekněte, proč tady dluhy, krachy, minulost a politickou příslušnost pana VF tak řešíte. Co se na to podívat jen z pohledu cestujícího / zákazníka? Zkrátka pokud nabídne slušné destinace za slušné prachy, tak si s ním někam zaletíme, a když ne, tak se mu na to vyprdnem. Nikdo nás přece nenutí. Povozil jsem se s FA, Discovery, Lituanikou, nejvíc asi se SkyEurope a dalšími. Dneska jsou všichni v kopru, a jsou tu jiní. Takže využijme polétání, pokud to jde a starosti s financováním a filozofování nechme majitelům.


Politickou prislusnost pana VF neresi nikdo.

Dluhy a krachy pak ukazuji na jeho schopnost udrzet funkcni podnik, coz je, alespon podle mne, nezanedbatelna zalezitost.

Re: air Fischer

Napsal: 12. 10. 2018, 19:56
od Petr31
Karel_x píše:
pettte píše: ...A k tomu, že nám může být jedno, jako má ten který podnikatel historii. Většina slušných lidí, se snaží nakupovat opět u těch slušných, nemám rád např. Jančuru, pro jeho neustálé ublíženectví, a jeho služeb využívám jen v případě, že neexistuje jiná volba...


Každý z nás má někoho rád a někoho ne. Jančura dělá byznys jak umí nejlíp a mnoho lidí na něj nedá dopustit. Jiní zase naopak. V každém případě donutila konkurence ČD zvednout o hodně úroveň a na železnici Jančura přitáhl mnoho cestujících. MOL také dělá co umí, někdo ho má rád, někdo ho nesnáší. ČSA má také bohatou historii, kde si každý může vybrat, jestli je bude mít rád nebo je bude nemít rád. K obojímu si najde zdůvodnění během 10 minut, např. daňové poplatníky ČSA stály docela dost. Podobně TVS atd. atd."Slušnost" bych do toho nepletl.

Co se týče VF, ten také silně polarizuje společnost, já nemám nejmenší potřebu se k některému táboru přidávat. Pokud by létal z BRQ (a PED), asi by dokázal získat i nějaké dotace na rozlétání linek. To jen hádám podle toho, co nabízeli třeba BlueAir. Pokud by létal z BRQ, pak by to určitě nemohlo být ještě horší a dražší než BMIregional/LH. Pokud by u charterů létal bez OSR kolečka, ušetřilo by se pár nm, 1-2h a hlavně letištní poplatky. Nemusel by pak být o mnoho dražší, než TVS. Nevím samozřejmě, jestli to rozjede, a jak se mu bude eventuálně dařit, uvidíme.

Ještě bych připomněl, že VK neprohrál arbitráž s ČR, u arbitráže bude naopak napadat rozhodnutí soudů ČR ohledně ochrany investic. Uvidíme, jak dopadne. Nebylo by to poprvé, co by ČR prohrála, teď jsou ve hře 2-3mldKč.


Napadat může koho chce:
1) Před krachem Fischera VF několik let lhal a zatloukal ohledně stavu cestovky
2) Že provoz letadel "NIVEA" nemůže skončit z několika důvodů dobře tušila polovina osazenstva letiště
3) Chování VF před krachem TOMI Tour je naprosto mimo všechny hranice přijatelnosti
Bankrot může potkat v byznyse každého - nicméně ne každý se chová tak jako VF. Pro mě je ten člověk absolutně nedůvěryhodný a neletěl bych s ním ani zadarmo. Nicméně, každému co jeho jest - doporučuji projít stará vlákna....jsou tam neuvěřitelné věci.

Re: air Fischer

Napsal: 12. 10. 2018, 20:06
od Karel_x
Petr31 píše:
Karel_x píše:....Ještě bych připomněl, že VF neprohrál arbitráž s ČR, u arbitráže bude naopak napadat rozhodnutí soudů ČR ohledně ochrany investic. Uvidíme, jak dopadne. Nebylo by to poprvé, co by ČR prohrála, teď jsou ve hře 2-3mldKč.


Napadat může koho chce:
1) Před krachem Fischera VF několik let lhal a zatloukal ohledně stavu cestovky
2) Že provoz letadel "NIVEA" nemůže skončit z několika důvodů dobře tušila polovina osazenstva letiště
3) Chování VF před krachem TOMI Tour je naprosto mimo všechny hranice přijatelnosti
Bankrot může potkat v byznyse každého - nicméně ne každý se chová tak jako VF. Pro mě je ten člověk absolutně nedůvěryhodný a neletěl bych s ním ani zadarmo. Nicméně, každému co jeho jest - doporučuji projít stará vlákna....jsou tam neuvěřitelné věci.


Chápu vaše postoje, ale k předmětu arbitráže ohledně neochráněné investice leasingové společnosti A.M.F. Aircraftleasing Meier & Fischer se tyto argumenty nejspíš vůbec nevztahují. Jestli jsem to správně pochopil, u arbitráže chtějí napadnout skutečnost, že ČR nezasáhla, když byly společnosti bez právního podkladu odebrány letouny a následně vlivem zanedbání povinné péče znehodnoceny a prodány za babku. Škoda údajně přesáhla (včetně ušlého zisku) 100 000 USD.

Netýká se to ani Fischer Air (která už myslím předtím ukončila činnost), ani Charter Air (která měla mít 733 v pronájmu), ani Tomi Tour (tam byl de iure VF jen zaměstnanec).

Re: air Fischer

Napsal: 12. 10. 2018, 21:43
od rpet
zbozivulekral píše:Tak se s námi poděl...


nechci si dělat reklamu,to už mě přešlo. zkus cestu google a dopravní magazín - jsem si (skoro) jistej, že první odkaz bude ke mě...

Re: air Fischer

Napsal: 12. 10. 2018, 21:52
od zbozivulekral
rpet píše:
zbozivulekral píše:Tak se s námi poděl...


nechci si dělat reklamu,to už mě přešlo. zkus cestu google a dopravní magazín - jsem si (skoro) jistej, že první odkaz bude ke mě...


Tak to už jsem čtel, sdíleli to na FB air Fischer. :wink:

Re: air Fischer

Napsal: 12. 10. 2018, 21:57
od Globik
Ještě k tomu, že zápaďáci si kupují občerstvení v letadlech, protože na to mají a Češi ne, protože na to nemají:
Nemyslím si, že by to bylo tím. Třeba v dopravních prostředcích Regiojet je občerstvení za směšné ceny. Např. 0,75 láhev vody jsem kupoval v autobusu za cenu nižší, než byla v Bille. Tuhle jsem si ve vlaku dal: suši, dort, dobré pivo, miniaturní láhev dobrého vína (+ espresso zadarmo). Platil jsem za to cca 170 Kč. A nepřišlo mi, že by si lidi moc něco kupovali, hlavně vypili kávu zadarmo a vodu zadarmo.

Re: air Fischer

Napsal: 12. 10. 2018, 22:48
od Petr31
Globik píše:Ještě k tomu, že zápaďáci si kupují občerstvení v letadlech, protože na to mají a Češi ne, protože na to nemají:
Nemyslím si, že by to bylo tím. Třeba v dopravních prostředcích Regiojet je občerstvení za směšné ceny. Např. 0,75 láhev vody jsem kupoval v autobusu za cenu nižší, než byla v Bille. Tuhle jsem si ve vlaku dal: suši, dort, dobré pivo, miniaturní láhev dobrého vína (+ espresso zadarmo). Platil jsem za to cca 170 Kč. A nepřišlo mi, že by si lidi moc něco kupovali, hlavně vypili kávu zadarmo a vodu zadarmo.


..to je prostě tím, že dřív létala a rychlíky cestovala úplně jiná sorta lidí / alespoň většinou. Tím, jak se všechno "zdostupnilo", ceny se optimalizovaly a lidi ze všech stran slyší na co mají nárok a nejlíp zadarmo, tak se celý systém zboural. Pokud dneska firmy posílají firemní zaměstnance na služebky lowcosty....co dodat...Obávám se, že ten systém už se asi nenarovná. Ale ti co vidí i les, nejen stromy se děsí..O bezpečnost cesťáků...protože ty úspory se bohužel promítají i do nákladů na platy veškerého personálu, piloty nevyjímaje....a vzhledem k tomu, že piloti si platí výcvik ze svého, upřednostňují nejlevnější letecké školy....a kvalita výcviku tomu odpovídá....jen doplním, že ajrolinkám až na výjimky nešéfují machři z oboru a srdcaři, ale ekonomové...a diskuse o kvalitě veškerých letištních služeb - viz diskuse o Menzies...to všechno spolu souvisí.

PS: Dnes jsem četl o inauguračním letu staronové nejdelší linky Singapore Airlines - do Newarku. Létá to speciální A350-900 pro asi 160 PAX only, pouze C a premium Economy a nejlevnější zpáteční lupen prý stojí asi 1000 EUR. Jasně, moc jich za tu cenu nebude, ale.....hlava mi to stejně nebere. Myslel jsem, že to je exkluzivní linka, skoro jako kdysi Concorde, ale asi tomu nerozumím... třeba nám v tom PRODEJCE udělá jasno, tímto je volám do služby...aneb světová letenková válka po X-té....Ten systém se přece musí zhroutit..

Re: RE: Re: air Fischer

Napsal: 12. 10. 2018, 23:31
od vitezslav
JackBrno píše:
amey píše:Koukám, že někteří jsou naprosto uzavření čemukoliv a budou se hrabat ve věcech, kterým nerozumí - kdo, kde a co dlužil...ani náhodou si nechtějí přiznat, že by někdo nový vstoupil do malého českého rybníčka. Ale tak se v tom hrabejte, pleskejte výmysly, prostě do toho :D ...

V.F. opravdu nikdo nový není ;) A můžeš si být jistý, že tvoje držení palců nijak nepomůže s překonáním finančních záležitostí. Bohužel, i kdyby sis ty palce rozmačkal, tak provozovat ekonomicky udržitelnou dopravu na pravidelné bázi se dvěmi letadly, je naprostá utopie. Dokonce ani čtyři to nedokážou, minimální smysluplný počet může být tak 10 a víc. Ono totiž i kdybys měl ta letadla pozlacená, tak stejně se u nich budou vyskytovat závady a budou se muset rušit jejich lety a bude muset čas od času platit předražené náhradní letadlo, to je nevyhnutelné. Případně z důvodu počasí nebo technických potíží na letišti letadlo zůstane trčet v destinaci a v ten okamžik máš 50% kapacity pryč, rozbije ti to celý letový řád, návazné lety, který mělo odlétat to "zaseklé" letadlo. Pokud nemá finanční zázemí na to, aby to vydržel dotovat do té doby, než se dostane na těch +/-10 letadel, tak se může přetrhnout, ale není šance to udržet. Znovu opakuji, že mu fandím, ale na rozdíl od tebe do toho vidím dostatečně na to, abych poznal reálné a nereálné plány. Takových dvou-tří letadlových charterů se pokoušelo rozjet u nás a na Slovensku několik a vždy bez vyjímky to končilo po 1-2 sezónách, protože to je proti velkým společnostem naprosto nekonkurenceschopné. Ona se dá provozovat flotila 2-3 letadel, ale rozhodně ne na pravidelné bázi v prostředí s konkurencí mnohem větších dopravců. 2-3 letadla můžou fungovat právě jedině na pronájem za vypadlé letadlo pro velké dopravce, kdy je možné si za to říct vyšší cenu, zvlášť teď, když je vůbec problém nějakou náhradu sehnat, ale ne si myslet, že se 2 letadly budeš konkurovat třeba TVS, to je úplně mimo realitu :) Možná místo svého nekritického obdivu a držení palců zkus zapřemýšlet, jak by to podle tebe mohl udělat, aby byl schopen cestovkám nabídnout když ne nižší, tak alespoň stejnou cenu a při tom lepší služby. Když to vymýšlíš, budeš kandidát na Nobelovu cenu za ekonomii ;)


Ano, miluji, když někdo někomu koho vůbec nezná napíše "narozdíl od tebe do toho vidím..." To hned vím, že mluvím s odborníkem a fachmanem :roll:

- Poněkud nechápu, proč by nemohl fungovat obchodní model se dvěma letadly, ani jak to souvisí se spolehlivostí a závadami. Když mám dvě letadla, tak postavím letový řád na dvě. Když deset, tak na deset. ŽADNÁ rezerva tam není ani v jednom případě. Není to tak, že když mám deset letadel, tak dvě z nich stojí někde za bukem a čekají, až se některé z těch osmi porouchá. OK, když jich má někdo 400 jako RYR, asi tam nějaká malá rezerva bude, aby moc často nevypláceli kompenzace.

- Dokonce si představ, že existuje nejmenovaná letecká společnost, jejíž dálková flotila čítá jedno letadlo! A nezaznamenal jsem, že by rušili lety častěji než ti, co jich mají deset (tedy krom plánované údržby).

- Také existují jakési Cyprus AW, které provozují pouhopouhé dvě devatenáct let staré A319 a během celé letní sezony vykazují příkladnou spolehlivost a dochvilnost. Osobně jsem vyzkoušel a neměl jsem pocit, že letím s amatery. LF 98 a 92 %.

- Není pravda, že by v době existence FA neexistoval TVS. Ano, formálně vznikly FA v r. 1996 a TVS o rok později, ale fakticky začaly obojí létat od letní sezony 1997, tedy nastejno. Nízkonákladovky tady nebyly, ale ty stejně až na pár výjimek nelétají chartery, kde je byznys nastavený trochu jinak. Nedomnívám sem, že by TVS někdo nemohl část krajíce ukrojit, letos se to například povedlo Enteru či zcela neznámým AlMasria. Jestli se to povede VF opravdu dopředu nevím.

- Mně je VF ukradený, ale divné je, že se nikdo nepozastavuje, kolik leteckých společností už založil (a položil) Niki Lauda.VF holt není Weltmeister :D

Re: RE: Re: air Fischer

Napsal: 13. 10. 2018, 00:25
od Fabo
VF prostrednictvim rpet, v clanku píše:vysoký standard palubních služeb, včetně bohaté nabídky občerstvení za velmi přijatelné ceny.


A jejda, tak to vypada, ze z dobrodince Fischera ktery vrati uroven cestovani "tam kam patri" se klube dalsi provozovatel s lowcostovou BoB nabidkou.

No jsem zvedav jak to nekteri ponesou :D


vitezslav píše:- Poněkud nechápu, proč by nemohl fungovat obchodní model se dvěma letadly, ani jak to souvisí se spolehlivostí a závadami. Když mám dvě letadla, tak postavím letový řád na dvě. Když deset, tak na deset. ŽADNÁ rezerva tam není ani v jednom případě. Není to tak, že když mám deset letadel, tak dvě z nich stojí někde za bukem a čekají, až se některé z těch osmi porouchá. OK, když jich má někdo 400 jako RYR, asi tam nějaká malá rezerva bude, aby moc často nevypláceli kompenzace.


Kdyz mas 10 letadel, a jedno ti vypadne, tak je sprehazis. To co melo letet o hodinu, pouzijes na let co mel letet ted, let co mel letet o hodinu odletis letadlem, co melo letet za 2 hodiny.. a tak dale az do konce letoveho dne nebo chvile kdy opravis porouchane letadlo.

Ve vysledku mas pak sice hodne spozdeni o hodinu, ale zadne hodne moc velke, a cestujici jsou nakonec s tim celkem v pohode.

To s 2, 3 letadly nejde. Zeptej se kohokoli, kdo se motal po slovenskych letistich pred ~10 lety. Kdyz vypadlo letadlo Seaglu, Air Slovakii, Slovak Airlines... 12+ hodin nebyla zadna rarita a 5+ hodin vickrat tydne.

vitezslav píše:- Dokonce si představ, že existuje nejmenovaná letecká společnost, jejíž dálková flotila čítá jedno letadlo! A nezaznamenal jsem, že by rušili lety častěji než ti, co jich mají deset (tedy krom plánované údržby).


Ano, ovsem ta spolecnost to letadlo umi operativne nahradit letadlem partnera, jez jich ma hodne (a od ktereho si to jedno pronajima), nebo umi poslat cestujici jinudy.

Kolik ma proti tomu ta sama spolecnost ATRek?
A stejne se stalo, ze ji jedno vypadlo, a to i v nedeli znamenalo pro mne zpozdeni 3+ hodin a pro dalsi zruseni letu (konkretne letu do FRA)

vitezslav píše:- Také existují jakési Cyprus AW, které provozují pouhopouhé dvě devatenáct let staré A319 a během celé letní sezony vykazují příkladnou spolehlivost a dochvilnost. Osobně jsem vyzkoušel a neměl jsem pocit, že letím s amatery. LF 98 a 92 %.


No, koukam na jejich letak, a je to na jedno letadlo. Tak nevim.

vitezslav píše:- Není pravda, že by v době existence FA neexistoval TVS. Ano, formálně vznikly FA v r. 1996 a TVS o rok později, ale fakticky začaly obojí létat od letní sezony 1997, tedy nastejno. Nízkonákladovky tady nebyly, ale ty stejně až na pár výjimek nelétají chartery, kde je byznys nastavený trochu jinak. Nedomnívám sem, že by TVS někdo nemohl část krajíce ukrojit, letos se to například povedlo Enteru či zcela neznámým AlMasria. Jestli se to povede VF opravdu dopředu nevím.


Arabske letky ukrojuji "cast krajice TVS" od nepameti. Kdyz to neni AlMasria, tak je to AMC, Air Cairo, Lotus Air a dalsi...
Jenze to jsou jednotky letu tydne proti travelackym stovkam a stovkam. A nikdo nevi, jak moc to je udrzitelne.

vitezslav píše:- Mně je VF ukradený, ale divné je, že se nikdo nepozastavuje, kolik leteckých společností už založil (a položil) Niki Lauda.VF holt není Weltmeister :D


Jak jsem uz dneska rikal, Lauda je umi vcas prodat :D

Re: air Fischer

Napsal: 13. 10. 2018, 11:24
od Robert
Robert píše:Pan Václav to rozjíždí:

"Od 13.10.2018 Vám každý den přinesu jeden cestovatelský deal, jeden vybraný hotel a jednu leteckou trasu, na které si budete moci letenky zakoupit jiz za 990 Kč. Nabídka bude platit vždy 40 hodin ( od 8 hodin ráno do půlnoci následujícího dne ) a do vyprodání zásob.

Sledujte mojí stránku, již brzy Vám sdělím, na jaké nabídky se můžete od soboty 13.10.2018 těšit."

http://fischervaclav.com


Dneska jsem se chtěl podívat na první cestovatelský deal a text na stránkách již neobsahuje dnešní datum:

"Již brzo Vám každý den přinesu jeden cestovatelský deal, jeden vybraný hotel a jednu leteckou trasu, na které si budete moci letenky zakoupit jiz za 990 Kč. Nabídka bude platit vždy 40 hodin ( od 8 hodin ráno do půlnoci následujícího dne ) a do vyprodání zásob.

Sledujte mojí stránku, již brzo Vám sdělím, na jaké nabídky se můžete těšit."

:D

Re: air Fischer

Napsal: 13. 10. 2018, 12:49
od martinpes
Cyprus AW je v tomto ohledu trochu "špecifická". Stojí za ní ruský kapitál, konkrétně jedna z největších ruských aerolinek S7 Airlines, která těch airbusů má cca čtyřicet. Takže když letadélko stůně, mamiinka dokáže relativně rychle dodat náhradu...Na (tradičně poměrně dost levicovém) Kypru není ruský podíl ve společnostech nic mimořádného.

Re: air Fischer

Napsal: 13. 10. 2018, 13:01
od pettte
To ROBERT: hele chlape, jasně tam Fisher píše do vyprodání! Tak je už vyprodáno, to je jasný ne?! =)) P.S. tenhle smajlík je boží!

Re: RE: Re: RE: Re: air Fischer

Napsal: 13. 10. 2018, 16:22
od JackBrno
vitezslav píše:- Poněkud nechápu, proč by nemohl fungovat obchodní model se dvěma letadly, ani jak to souvisí se spolehlivostí a závadami. Když mám dvě letadla, tak postavím letový řád na dvě. Když deset, tak na deset. ŽADNÁ rezerva tam není ani v jednom případě. Není to tak, že když mám deset letadel, tak dvě z nich stojí někde za bukem a čekají, až se některé z těch osmi porouchá. OK, když jich má někdo 400 jako RYR, asi tam nějaká malá rezerva bude, aby moc často nevypláceli kompenzace.

- Dokonce si představ, že existuje nejmenovaná letecká společnost, jejíž dálková flotila čítá jedno letadlo! A nezaznamenal jsem, že by rušili lety častěji než ti, co jich mají deset (tedy krom plánované údržby).

- Také existují jakési Cyprus AW, které provozují pouhopouhé dvě devatenáct let staré A319 a během celé letní sezony vykazují příkladnou spolehlivost a dochvilnost. Osobně jsem vyzkoušel a neměl jsem pocit, že letím s amatery. LF 98 a 92 %.

- Není pravda, že by v době existence FA neexistoval TVS. Ano, formálně vznikly FA v r. 1996 a TVS o rok později, ale fakticky začaly obojí létat od letní sezony 1997, tedy nastejno. Nízkonákladovky tady nebyly, ale ty stejně až na pár výjimek nelétají chartery, kde je byznys nastavený trochu jinak. Nedomnívám sem, že by TVS někdo nemohl část krajíce ukrojit, letos se to například povedlo Enteru či zcela neznámým AlMasria. Jestli se to povede VF opravdu dopředu nevím.

- Mně je VF ukradený, ale divné je, že se nikdo nepozastavuje, kolik leteckých společností už založil (a položil) Niki Lauda.VF holt není Weltmeister :D

Proč by nemohl fungovat model se dvěma letadly? No přinejmenším velmi obtížně. On je totiž dost zásadní rozdíl, když ti vypadne jedno letadlo ze dvou a nebo jedno letadlo z deseti :) V prvním případě to znamená -50% kapacity, což značí nevyhnutelnost zapůjčení náhradního stroje, ovšem která aerolinka má pohotovostní letadlo na zemi, aby okamžitě poskytlo náhradu a kolik to bude stát? Jen stěží bude i s náhradním letadlem ještě v zisku, protože poskytovatelé náhradního letadla si to nechají pořádně zaplatit, V.F. jim totiž se dvěmi letadly nebude moci poskytovat protislužbu ve formě poskytování náhradního letadla, aby se mohl vůbec dostat do zisku, bude muset obě letadla mít co největší část dne stále ve vzduchu. Ale pro něj sehnat náhradu třeba i na několik dní, což se může při srážce s ptákem nebo jiné vážnější závadě stát, je těžko řešitelné. Kdežto když ti vypadne jedno letadlo z deseti, tak s využitím rezerv v letových řádech, urychleným odbavováním, slučováním a přesměrováním letů, jsi schopen pokrýt to se zbývajícími devíti letadly a když se vhodným přeplánováním rozloží zpoždění na větší množství letů, může se vejít pod limity pro vyplácení kompenzací. U výpadku jednoho letadla ze dvou jen stěží. Provozovat dlouhodobě 2 letadla v pravidelné dopravě je nereálné, brzo tě zabijou platby za náhradní dopravce a kompenzace dle EU. Ostatně takových pokusů tady proběhlo hromada, viz. Seagle, CCA... Většinou to končilo tak, že u posledních letů museli piloti platit na letišti palivo v hotovosti, protože na fakturu už jim nikdo nedal :) Jinak ano, znám nejmenované ČSA s flotilou jednoho dálkového letadla :) Bylo by zajímavé vědět, nakolik tu "flotilu" udržují z důvodu prestiže a nakolik jim opravdu vydělává ;) Provoz dvouletadlové flotily si dovedu představit v případě VIP přepravy za úplně jiné ceny a nebo právě nabízet pokrytí neplánovaných výpadků větším dopravcům taktéž za mnohem lepší ceny, než se snažit konkurovat za ceny na hraně rentability velkým dopravcům. Ono to zpočátku může fungovat, bude nadšení z nového dopravce, možná i z lepších služeb a image, ale to se sesype po prvních pár výpadcích v letech, protože velký dopravce si s výpadkem poradí lépe po technické stránce a zejména má mnohem lepší finanční polštář, aby ho nezruinovaly kompenzace. Poměrově mu to způsobí menší potíže, když zbývajících 90% letů dále léta s kladnou marží, než když 50% letů je v mínusu. Neříkám, že by se to rozjet nedalo, poptávka je vysoká a díry na trhu jsou, o tom žádná. Ale musel by mít opravdu silný kapitál hlavně se soustředit na co nejrychlejší překonání rozjezdové fáze s malým počtem letadel, protože se dvěma letadly, pokud vůbec, vytvoří jen nepatrný zisk, který se může po jediném provozním problému (stačí jedna blbá sopka) okamžitě vypařit. Mimochodem, ty Cyprus AW takto fungují jak dlouho a jsou v zisku?