Wizz Air

Odpovědět
RadekFM
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 654
Registrován: 24. 08. 2006, 08:40
Bydliště: OSR
Stav: Offline

Re: Wizz Air

Příspěvek od RadekFM »

Tak jsem vyzkoušel Katowice-Torp (Oslo) s wizzem, one way asi za 400Kč all inclusive :) a můžu doporučit. Přílet do TRF v poledne,Norsko super země, krásná příroda, ochotní lidi, vše funguje jak má, jen je vše extrémně drahé, bacha na to.
Třeba vlak ze Sandefjordu do Osla, což je asi 120 km stojí 1500 Kč zpáteční. Vše se mi zdálo dražší než v Anglii.
Jinak z letiště jezdí zdarma bus na nedaleké nádraží ( ta velikost vás překvapí :)) ale bohužel nikdo nepočítá že pojedete opačným směrem než na oslo takže budete muset čekat asi 50 minut na další spoj, já to šel pěšky z letiště až do města, dá se to :)
pár fotek zde: http://picasaweb.google.com/radek.tkacik/NorwayAndUK#


PDan
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 603
Registrován: 27. 08. 2009, 22:59
Stav: Offline

Re: Wizz Air

Příspěvek od PDan »

Pokud si nekdo sklada obsirnejsi obrazek o Wizz Air, pridavam dalsi neuveritelnou :o prihodu.
Kamarad si koupil s rodinou jednodenni patecni listopadovy vylet do Londyna, rano tam, vecer zpet a pred tydnem mu prislo "S politováním Vás musíme informovat, že došlo ke změně letového plánu..." a mel odsouhlasit ze poleti vecer tam a hned zpet :-D Ten ranni let co mu tvrdili ze je zruseny, ale (zatim) normalne leti... Po mem zazitku, ze me prodali letenku na jiny let nez jsem si zaplatil me to prijde jako spolecnost udrzujici v zakaznicich stalou davku adrenalinu.

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4080
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Wizz Air

Příspěvek od HighFlyer »

Targi píše:Ale kámo, ono information on je gramaticky zcela správně. Jen si to zadej do googlu :-)

Panove, prinutili jste me zeptat se dvou rodilych mluvcich (Anglican, American) a oba dva odpovedeli temer stejne: "information on the city" neni chyba, ale mnohem prirozeneji zni "information about the city".

Strycek google ma podobny nazor, resp. jeho levobocek googlefight.com

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4080
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Wizz Air

Příspěvek od HighFlyer »

Orus-x píše:Vygeneruje Brno a okolí cestující na 4 otočky denně?

4 otocky denne = plus minus 400 tis. pax rocne. Zatim dava STN 100 tis. rocne, GRO davala dalsich 55-60 tis., ted by mohlo prinest BGY nejakych 40-45 tis. K tomu snad LTN taky kolem 50-60. Takze rekneme nejakych 300 tis. rocne by se dalo v BRQ poskladat. Zbytek odskoky (jako napr. zminovane priklady BRQ-LTN-WRO, BRQ-LTN-KTW) a teoreticky by se tam to letadlo uzivilo. Druha vec je, ze zakladna s jednim letadlem je jenom parodie na zakladnu. Lowcost model tezi z velkych objemu (rotaci, cestujicich), do kterych se rozpusti naklady na vybudovani a provozovani zakladny (hangar, personal, sklad nahradnich dilu, propagace atd.) A kdyz by tam bylo bazovany jen jedno letadlo, tak se "do neho" moc rozpustet neda.

Ty přestupy jsou jen vedlejší produkt pro pár nadšenců, kteří uměj systém low-costů využít, rozhodně pro ně low-costy nebudou plánovat letový řád tak, aby jim to někde navazovalo na konkurenční low-cost

To je napsano zcela presne.

Orus-x
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1253
Registrován: 28. 08. 2003, 15:28
Stav: Offline

Re: Wizz Air

Příspěvek od Orus-x »

HighFlyer píše:4 otocky denne = plus minus 400 tis. pax rocne. Zatim dava STN 100 tis. rocne, GRO davala dalsich 55-60 tis., ted by mohlo prinest BGY nejakych 40-45 tis. K tomu snad LTN taky kolem 50-60. Takze rekneme nejakych 300 tis. rocne by se dalo v BRQ poskladat. Zbytek odskoky (jako napr. zminovane priklady BRQ-LTN-WRO, BRQ-LTN-KTW) a teoreticky by se tam to letadlo uzivilo. Druha vec je, ze zakladna s jednim letadlem je jenom parodie na zakladnu. Lowcost model tezi z velkych objemu (rotaci, cestujicich), do kterych se rozpusti naklady na vybudovani a provozovani zakladny (hangar, personal, sklad nahradnich dilu, propagace atd.) A kdyz by tam bylo bazovany jen jedno letadlo, tak se "do neho" moc rozpustet neda.

U Wizzairu základna s 1 letadlem není úplná blbost, viz BEG, ale je to podle mého bráno jen jako start a musí tam vidět potencionál růstu (např. do 1/2 roku 2 letadlo). Což si u Brna nejsem jistý - dobře připustme, že by do toho čistě teoreticky šli. Ale ty počty co si tu napsal, to je podle mého strop, který se asi bude překračovat velmi těžko. Zatím si počkáme, jak se vyvine konkurenční "battle" BRQ - Londýn a kdo z ní vyjde vítězně :D


HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4080
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Wizz Air

Příspěvek od HighFlyer »

Orus-x píše:U Wizzairu základna s 1 letadlem není úplná blbost, viz BEG

Ano. Vim, ze Wizz ma zakladny s mensim poctem letadel nez Ryanair nebo easyJet. Je to taky jednim z duvodu, proc jeho ziskovost neni na urovni Ryanairu nebo easyJetu ;-)

Ale ty počty co si tu napsal, to je podle mého strop, který se asi bude překračovat velmi těžko.

Myslel jsem to jako strop, to mas pravdu. Tedy maximalni potencial 300-400 tis. do 5 let.

Alca
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 471
Registrován: 15. 07. 2007, 19:45
Stav: Offline

Re: Wizz Air

Příspěvek od Alca »

Všimněte si, jak už Ryan a EZY zahustili Evropu základnami svých letadel, WIZZ nemá příliš na výběr a až tak špatnou strategii, zdá se mi to i velmi výhodné pro takovou společnost dělat základny s jedním letadlem. Například mi přijde velmi chytré, pokud nelze na LTN nebo DTM z provozně-finančních důvodů základnu zprovoznit, provozovat z Brna třeba jen základnu se sedmi lety týdně a dvěma linkami do LTN(1.3.5.7) a DTM(.2.4.6.). Pro mnoho cestujících z tohoto kraje by mohla společnost nabídnout zajímavé odlety v brzké ranní hodiny a návraty v pozdní večerní. Stejný režim by též mohl být nastaven i při příchodu druhého letadla. Londýnu a Dortmundu by to nabídlo velké možnosti při rozvoji nových linek a společnost by to dále příliš nezatížilo ohledně slotů, které jistě Brno nepotřebuje a dlouho potřebovat nebude, takže se časy příletů do Brna budou moci měnit podle zrovna operované linky z LTN nebo DTM(ZAG,SPU,RIX...)

stano
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 430
Registrován: 13. 12. 2003, 21:39
Stav: Offline

Re: Wizz Air

Příspěvek od stano »

Svojim sposobom je to velmi racionalne riesenie. Nehodi sa sice pre vsetky letiska, pretoze potom by to vzdialene garazovanie bolo stratove prvym, resp. poslednym malo vytazenym letom. Ale napr. pre BTS, kde su denne 3 Londony a mnozstvo inych destinacii s 2 - 3 rotaciami tyzdenne by to bolo idealne riesenie. Ma to logiku, len ci taku logiku vyznava aj Ryan...

cztweety
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 13
Registrován: 07. 08. 2010, 13:55
Pohlaví: muž
Bydliště: LKPD
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Wizz Air

Příspěvek od cztweety »

Ahojte,
letim poprve z Wizz a budu si tisknout Boarding Card.
Chcu se optat, mam to ulozene ve dvou PDF dokumentech, vetsinu zabira reklama.
Musim to tisknout vcetne reklamy a barevne ? Popripade kolikrat to mam tisknout-kolik kopii ?

Diky za rady, Petr

stano
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 430
Registrován: 13. 12. 2003, 21:39
Stav: Offline

Re: Wizz Air

Příspěvek od stano »

Samozrejme staci bez reklamy a cierno-bielo. Jeden kus pre Wizz, druhy pre svoju zalohu.

PDan
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 603
Registrován: 27. 08. 2009, 22:59
Stav: Offline

Re: Wizz Air

Příspěvek od PDan »

Alca píše:... zdá se mi to i velmi výhodné pro takovou společnost dělat základny s jedním letadlem.

To je prave nakladove velice nevyhodne. Drzet nekde zazemi pro jedno letadlo je (nejen) pro lowcosty luxus. S tim souvisi samozrejme i ne tolik vyhodne ceny a vstricnost od mistnich obchodnich partneru.

80_psu
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 334
Registrován: 07. 02. 2004, 15:24
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Wizz Air

Příspěvek od 80_psu »

Pls chybně zadaný pohlaví při rezervaci jest (či není) problém?

Spenlik
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 529
Registrován: 21. 05. 2009, 16:31
Oblíbené typy letadel: MD11/DC10
B757
A340-600
B747SP
Pohlaví: muž
Bydliště: LKPD/KSFO
Stav: Offline

Re: Wizz Air

Příspěvek od Spenlik »

Jestli máš na mysli Mrs. x Mr. tak to problem neni :)

Wiking
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 15
Registrován: 26. 02. 2009, 09:06
Stav: Offline

Re: Wizz Air

Příspěvek od Wiking »

Ze zpožděním stručně z výletu do Burgasu. Poslední letošní sobotní let z Prahy byl obsazený asi z poloviny. Zpoždění téměř 2 hodiny. Lidé různí, až bychom řekli sem tam sociální... V druhé polovině září bylo ovšem v Bulgaristánu solidní vedro a koupat se dalo celkem v pohodě. Sympatické na té řiti světa zvané Sarafovo (cca 10 km severně od krajského města Burgas) je, že bez potíží za 10 minut dojdete pěšky z letiště přímo na pláž, respektive k několika hotelům střední třídy. Je-li let s Wizzem za pár kopějek, pak ubytování v BG rovněž tak (vyjma snad Sofie). K výběru cokoliv od laciných horských chat za 10 leva po 4* hotely v běžných evropských relacích. Celkově velmi příjemná a hodně laciná země, rád se budu vracet. Hned první den (na úvod) nám v 3* hotelu přímo před očima pod balkónem oběsili na provaze dobře živenou kočku :D Inu, Balkán...
Rezervace byla tentokrát úplně bez problémů. K tomu jeden trochu mimoběžný, laický dotaz. Za 14 dní musím s TVS - Smart Wings do Říma. Rezervace přes web, stejně jako u Wizzu, platba kartou. Obratem přišel rezervační kód. Ovšem u Wizzu kdykoliv zjistím stav rezervace, což u TVS-SW nelze? Co tedy při případných potížích?

RadekB
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 361
Registrován: 08. 03. 2010, 12:19
Oblíbené typy letadel: A350, A380, B747
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Wizz Air

Příspěvek od RadekB »

Když budou potíže můžeš jim zavolat ;)


Odpovědět