Wizz Air

Odpovědět
Wiking
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 15
Registrován: 26. 02. 2009, 09:06
Stav: Offline

Re: Wizz Air

Příspěvek od Wiking »

Dobrý den,
Jsem lowcostový "začátečník" a proto prosím o radu.
Koupil jsem (a zaplatil) u Wizzairu 2 letenky z Prahy do Charleroi a zpět na konec března. Potvrzení s číslem (kódem) přišlo v pořádku mejlem na oba lety, později ještě nějaký druhý mejl s vyúčtováním. Oba v pořádku. Když se vška podívám na můj virtuální "účet" na stránkách Wizzairu, tak v rezervacích vidím jen let "tam". Je toto v pořádku nebo to mám uhánět přes to jejich call-centrum?
Dřív jsem lítal jen s národníma linkama na papírový letenky, ale tady bych se nerad dočkal rozčarování, kdyby vi ráno v Charleroi řekli, že mám peška :D
Díkes, W.


Malvolio
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 992
Registrován: 28. 06. 2007, 21:18
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Re: Wizz Air

Příspěvek od Malvolio »

Wiking píše:Když se vška podívám na můj virtuální "účet" na stránkách Wizzairu, tak v rezervacích vidím jen let "tam". Je toto v pořádku nebo to mám uhánět přes to jejich call-centrum?


Když klikneš na "moje rezervace", v přehledu letů by mělo být možné kliknout na tlačítko změnit, kde jsou podrobnosti o letu a měly by tam být oba úseky, jak cesta tam, tak cesta zpět.

Wiking
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 15
Registrován: 26. 02. 2009, 09:06
Stav: Offline

Re: Wizz Air

Příspěvek od Wiking »

Hele - funguje! Díky!

Ještě mě napadlo: Asi bude dobrý si to potvrzení vytisknout i v ANJ, aby na ten český text nekoukali v Belgii jako Kocáb na Janov, ne?

Malvolio
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 992
Registrován: 28. 06. 2007, 21:18
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Re: Wizz Air

Příspěvek od Malvolio »

Wiking píše:Hele - funguje! Díky!

Ještě mě napadlo: Asi bude dobrý si to potvrzení vytisknout i v ANJ, aby na ten český text nekoukali v Belgii jako Kocáb na Janov, ne?


Myslím, že ve všech jazykových mutacích tam bude zřetelně vidět rezervační kód a víc z toho potřebovat nebudou, takže by to mělo být jedno.

Orus-x
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1240
Registrován: 28. 08. 2003, 15:28
Stav: Offline

Re: Wizz Air

Příspěvek od Orus-x »

Wiking: v podstatě by ten papír vůbec neměli potřebovat, já když lítám s low-costem, tak vždycky dám agentovi jen občanku (v Maroku pas teda) a že by chtěli vidět papír s rezerv. kódem se stane tak 1x za 10 případů (naposledy na Orly)


FISCHER AIR LOVER
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 363
Registrován: 10. 07. 2006, 11:26
Bydliště: PRG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Wizz Air

Příspěvek od FISCHER AIR LOVER »

Orus-x píše:Wiking: v podstatě by ten papír vůbec neměli potřebovat, já když lítám s low-costem, tak vždycky dám agentovi jen občanku (v Maroku pas teda) a že by chtěli vidět papír s rezerv. kódem se stane tak 1x za 10 případů (naposledy na Orly)


správně :wink: :D ten papír neni vůbec potřeba ...

mia
Nováček
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 27. 02. 2009, 22:27
Stav: Offline

Re: Wizz Air

Příspěvek od mia »

Kdyz to tady tak ctu, rada bych se podelila se svoji zkusenosti s Wizz. Je to presne 17 dni, co jsem bookovala a pokusila se zaplatit letenku online platbou. Prisly mi vsechny nalezitosti jako kod, itinerar, faktura, navic na svem uctu primo na Wizz strankach je vse potvrzeno, dokonce i v prehledu plateb je typ a cislo moji karty ale doted se mi z uctu nestrhla ani koruna. Na wizz jsem se nejdriv vubec nemohla dovolat, pak prosla nemecky a anglicky mluvicimi operatory, povedlo se mi promluvit cesky, ovsem s Madarkou. Nevim, jestli mi rozumela vsechno ale dusovala se, ze letenku mam, ze zadny problem neni, ze pry maji problem s platbami a ze do tydne by mely penize odejit!! Jako 3 tydny probihajici platba se mi opravdu nezda. Uz jsem trochu bezradna, protoze uz se mi stalo s Ryanair, ze neprobehla platba,kterou jsem nezkontrolovala a i s kodem letenky jsem nebyla na seznamu letu a poslali me domu, misto do Dublinu. Odmitam, aby se mi neco podobneho stalo znovu, proto Wizz resim jak se da, ale uz jsem v koncich:(
Neni tady nekdo, kdo taky platil kartou a mohl by mi rict, jak to u nej probihalo? A je zakaznicka linka v CR zpoplatnena? Jestli jo, uz jsem provolala asi tak jako stala letenka. Diky

YaniCZka
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 58
Registrován: 10. 01. 2009, 01:16
Stav: Offline

Re: Wizz Air

Příspěvek od YaniCZka »

@ mia: Tak narozdíl od platby převodem z účtu jsem s kartou preblémy neměla - peníze mi strhli a letenku vystavili. A obávám se, že linka zpoplatněná je. Ještě, že vždycky volám z práce, jinak bych se (hlavně po těch nekonečných voláních přímo do Polska) asi nedoplatila...

Zdenek
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1296
Registrován: 27. 02. 2003, 11:37
Stav: Offline

Re: Wizz Air

Příspěvek od Zdenek »

YaniCZka píše:Ještě, že vždycky volám z práce, jinak bych se (hlavně po těch nekonečných voláních přímo do Polska) asi nedoplatila...

To se tedy fakt máš čím chlubit. :roll:

mia
Nováček
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 27. 02. 2009, 22:27
Stav: Offline

Re: Wizz Air

Příspěvek od mia »

YaniCZka píše:@ mia: Tak narozdíl od platby převodem z účtu jsem s kartou preblémy neměla - peníze mi strhli a letenku vystavili. A obávám se, že linka zpoplatněná je. Ještě, že vždycky volám z práce, jinak bych se (hlavně po těch nekonečných voláních přímo do Polska) asi nedoplatila...


Prosimte vystavenim letenky myslis ten kod nebo elektronickou letenku nebo potvrzujici mail? Jen si marne porovnavam jestli neco z toho aspon mam :) Nejhorsi je, ze zruseni stoji 1620,- takze mi nezbyva nez se nechat odbyvat a cekat, protoze sem si jista, ze az zavolam znova, opet mi reknou "zavolejte si za tyden" :?

YaniCZka
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 58
Registrován: 10. 01. 2009, 01:16
Stav: Offline

Re: Wizz Air

Příspěvek od YaniCZka »

@ mia - mám elektronickou letenku, odesílatel je reservation wizzair (ty dočasný před vystavením posílají z jiné adresy), je tam kód, všechna infa a v kolik se dostavit k odbavení, prostě klasika, jako na letence od jiných LC dopravců... Ještě jsem s nima něletěla, takže doufám,že je to ok ( i když s nima asi člověk nikdy neví...) A samozřejmě k tomu poplatky za zrušení si ještě připočti ten za příchozí platbu ze zahraničí:(

cage
Nováček
Nováček
Příspěvky: 1
Registrován: 28. 02. 2009, 14:37
Stav: Offline

Re: Wizz Air

Příspěvek od cage »

Ahoj, celkem s obavami sleduju tuto diskuzi a jsem docela zmaten. V utery jsem platil prevodem za letenky, v patek mi prisel email z adresy reservations@wizzair. Zaroven se na mem profilu na wizzair strankach zmenil status z "Stav rezervace: Cekam na platbu" na "Stav rezervace: Potvrzeno". Znamena to, ze uz je vse ok, nebo jen potvrdili mou rezervaci, ale jeste nepripsali platbu? A co je povazovano za elektronuickou letenku, o ktere se zde bavite? Diky moc.

OKTVC
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 434
Registrován: 03. 11. 2007, 15:44
Stav: Offline

Re: Wizz Air

Příspěvek od OKTVC »

cage píše:Ahoj, celkem s obavami sleduju tuto diskuzi a jsem docela zmaten. V utery jsem platil prevodem za letenky, v patek mi prisel email z adresy reservations@wizzair. Zaroven se na mem profilu na wizzair strankach zmenil status z "Stav rezervace: Cekam na platbu" na "Stav rezervace: Potvrzeno". Znamena to, ze uz je vse ok, nebo jen potvrdili mou rezervaci, ale jeste nepripsali platbu? A co je povazovano za elektronuickou letenku, o ktere se zde bavite? Diky moc.

Ano, takto je to naprosto ok. Pokud je tam "potvrzeno", letenka (nebo-li referenční šestimístné číslo rezervace) opravňuje k letu. Totéž platí, když přijde email, kde je napsáno Váš kód potvrzení: XXXXXX (tento mail nahrazuje původní /nepotvrzený let/, ve znění Vaše rezervace byla předběžně provedena a následujících 5 dní bude čekat na platbu).

mia
Nováček
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 27. 02. 2009, 22:27
Stav: Offline

Re: Wizz Air

Příspěvek od mia »

YaniCZka píše:@ mia - mám elektronickou letenku, odesílatel je reservation wizzair (ty dočasný před vystavením posílají z jiné adresy), je tam kód, všechna infa a v kolik se dostavit k odbavení, prostě klasika, jako na letence od jiných LC dopravců... Ještě jsem s nima něletěla, takže doufám,že je to ok ( i když s nima asi člověk nikdy neví...) A samozřejmě k tomu poplatky za zrušení si ještě připočti ten za příchozí platbu ze zahraničí:(


Diky, tak to mam vsechno stejny. Porad mi ale prijde logicky, kdyz tohle vsechno clovek obdrzi, ale az po zaplaceni. Zatim to vypada, ze bych mohla letet zadarmo :lol: Ted si rikam, ze jsem mozna jeste hloupa, ze wizz air vnucuju penize, ktery asi nechtej :)

-monie-
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 246
Registrován: 21. 01. 2009, 20:45
Pohlaví: muž
Bydliště: LCA, LCY
Stav: Offline

Re: Wizz Air

Příspěvek od -monie- »

mia píše:Je to presne 17 dni, co jsem bookovala a pokusila se zaplatit letenku online platbou. Prisly mi vsechny nalezitosti jako kod, itinerar, faktura, navic na svem uctu primo na Wizz strankach je vse potvrzeno, dokonce i v prehledu plateb je typ a cislo moji karty ale doted se mi z uctu nestrhla ani koruna.


Mio,
pouze obecná poznámka k platbám kartou.
Zúčtování transakce může proběhnout od jednoho dne až do devadesáteho. To říkají pravidla karetních asociací. Obvykle v průměru platbu z karty (karetního účtu) stáhnou 3. až 5. pracovní den. Záleží ale, ani tak ne na wizzair (obchodník) ale jeho bance, kdy jeho banka zúčtuje banku držitele karty a ta následně samotného držitele. V ČR pokud je držitel karty a obchodník (ten co stahuje z karty, normální obchod ale také bankomat) u jedné banky, se účtuje už i druhý pracovní den. Pokud jsou banky různé (v ČR) tak je to cca do 3. dne. Ze zahraničí, jak jsem psal cca 5 dní, ale často i 14 nebo měsíc. Každopádně obchodník (wizzair) o peníze nepřijde - platba byla autorizována, pouze je nemá hned k dispozici, což by mi asi vadilo :)


Odpovědět