Wizz Air
-
- Cestující Business Class
- Příspěvky: 424
- Registrován: 12. 06. 2006, 22:43
- Bydliště: UHE, BRQ, BTS
- Stav: Offline
Re: Wizz Air
Někde tu nebo na planes.cz proběhlo, že Wizz od podzimu stahuje jedno letadlo z Prahy, tak to by byl očekávatelný důsledek... Ale nic o tom nevím, jen se to někde objevilo v diskusi bez dalších podrobností.
MAD a BCN jsou dlouhé lety a na BVA konkuruje Smart a Easy s lety přímo do Paříže
MAD a BCN jsou dlouhé lety a na BVA konkuruje Smart a Easy s lety přímo do Paříže
Re: Wizz Air
Steve píše:Někde tu nebo na planes.cz proběhlo, že Wizz od podzimu stahuje jedno letadlo z Prahy, tak to by byl očekávatelný důsledek... Ale nic o tom nevím, jen se to někde objevilo v diskusi bez dalších podrobností.
MAD a BCN jsou dlouhé lety a na BVA konkuruje Smart a Easy s lety přímo do Paříže
Díky za info..Tak tu Paříž docela i chápu,kdo by letěl na letiště 70 km od Paříže, když může letět o pár korun dráž na hlavní letiště. MAD a BCN je škoda, protože linky jsou určitě dost plné a přes zimu se jistě 2 rotace týdně naplní. Když nebudu počátat Vueling s linkou do BCN tak Praha příjde o low cost linky do španělska což je velká škoda.
Re: Wizz Air
Kromě již zmiňovaných končí z PRG ke konci října taky MMX a TRF. Naopak BRI se zřejmě bude dvakrát týdně provozovat celou zimu...
Re: Wizz Air
To s tím jedním letadlem Wizz v Praze je z nějakého důvěryhodného zdroje ? To že nejsou letenky na podzim na konci jara, by klidně mohlo být, že Wizz nemá hotový letový plán na podzim. Lepší je neprodávat letenky, než je zase rušit díky změnám v rotaci letadel.
Na druhou stranu ceny zpátečních letenek do podstatě libovolné destinace nepřehajující 1.000 kč asi také o něčem svědčí.
Na druhou stranu ceny zpátečních letenek do podstatě libovolné destinace nepřehajující 1.000 kč asi také o něčem svědčí.
Re: Wizz Air
Tak to Malmo a Torp mě nijak nepřekvapuje, podle mě průserové linky, které Wizz ještě létá buhví z jakých důvodů, třeba jsou dotované z turistických fondů daných států co my víme.
Mě spíš překvapuje že není Wizz schopný zjistit jaké mají místní PAX požadavky na destinace a tlačí do nich destinace stejným způsobem jako pro gasbajtry v Polsku. Prázdninových destinací má poměrně pomálu a v zimě za sluníčkem toho také moc nebylo. To že nelétá do Chorvatska mě naplnuje údivem. Sám bych letěl hned na pár ní do Dubrobníku, jenom se vycchtat v moři a za pár dní zpět. Ne to ne. Radši do poletíme do Londýna a z Londýna do Chorvatska... kdo tuhle rotaci proboha vymyslel....
Mě spíš překvapuje že není Wizz schopný zjistit jaké mají místní PAX požadavky na destinace a tlačí do nich destinace stejným způsobem jako pro gasbajtry v Polsku. Prázdninových destinací má poměrně pomálu a v zimě za sluníčkem toho také moc nebylo. To že nelétá do Chorvatska mě naplnuje údivem. Sám bych letěl hned na pár ní do Dubrobníku, jenom se vycchtat v moři a za pár dní zpět. Ne to ne. Radši do poletíme do Londýna a z Londýna do Chorvatska... kdo tuhle rotaci proboha vymyslel....
Re: Wizz Air
Ace2 píše:Tak to Malmo a Torp mě nijak nepřekvapuje, podle mě průserové linky, které Wizz ještě létá buhví z jakých důvodů, třeba jsou dotované z turistických fondů daných států co my víme.
Mě spíš překvapuje že není Wizz schopný zjistit jaké mají místní PAX požadavky na destinace a tlačí do nich destinace stejným způsobem jako pro gasbajtry v Polsku. Prázdninových destinací má poměrně pomálu a v zimě za sluníčkem toho také moc nebylo. To že nelétá do Chorvatska mě naplnuje údivem. Sám bych letěl hned na pár ní do Dubrobníku, jenom se vycchtat v moři a za pár dní zpět. Ne to ne. Radši do poletíme do Londýna a z Londýna do Chorvatska... kdo tuhle rotaci proboha vymyslel....
No já myslím, že je to tím, že většina těch linek je zpíše pro cestující DO Prahy než z ní. Rozhodně to platí pro destinace v Itálii (italské školní výlety atd.) nebo pro ty končící MMX a TRF.
Re: Wizz Air
Tak italské lety jsou asi bez debaty. Řím je asi uspěšná rotace. Nicméně jedna dvě uspěšné destinace to nezachrání. Seveřani jsou bych řekl trochu bohatší a radši si připlatí za pohodlí z hlavního letiště než z Torpu, který bude od Oslo odhadem stejně tak daleko jako Jihlava od Prahy.
To že zruší MAD a BCN se mi nějak nezdá. Mnoho konkurence na této lince není, evidentně byla linka lepší než se předpokládalo, protože se létají celoročně a load index patrně nebude nijak tragický a bude se držet v rámci nějakého průměru. Takže se mi nechce věřit, že se jen tak zdá linek do Španělska, když na nich v podstatě nemá žádnou srovnatelnou konkurenci a veškerá, která byla už to zabalila nebo se to alespoň chystá udělat.
Zajímavá destinace by byla Mallorka je to stejně daleko jako Barcelona a dle mého úsudku jasná turistická destinace, která by měla mít šanci na úspěch.
To že zruší MAD a BCN se mi nějak nezdá. Mnoho konkurence na této lince není, evidentně byla linka lepší než se předpokládalo, protože se létají celoročně a load index patrně nebude nijak tragický a bude se držet v rámci nějakého průměru. Takže se mi nechce věřit, že se jen tak zdá linek do Španělska, když na nich v podstatě nemá žádnou srovnatelnou konkurenci a veškerá, která byla už to zabalila nebo se to alespoň chystá udělat.
Zajímavá destinace by byla Mallorka je to stejně daleko jako Barcelona a dle mého úsudku jasná turistická destinace, která by měla mít šanci na úspěch.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 1995
- Registrován: 17. 04. 2007, 19:22
- Oblíbené typy letadel: A318, A330-300, ATR42
- Pohlaví: muž
- Bydliště: OSR
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Wizz Air
Ja bych chtel vedet jednu vec. Nevi nekdo jaky LF je na lince PRG-NYO u ryana? Ze by to Wizz mohl prebrat, kdyz to FR rusi...
PS: By me zajimalo, za jak dlouho to Wizz v praze zavre. Jestli teda W6 zustane tak sedm osm linek, no tak to potes koste... Hlavne at pak nezapomenou nadavat na cesky trh, ze je maly a blablabla a vydaji pak na nekoho dalsi PR .. To je to, ze se vsichni cpou do praglu ..
PS: By me zajimalo, za jak dlouho to Wizz v praze zavre. Jestli teda W6 zustane tak sedm osm linek, no tak to potes koste... Hlavne at pak nezapomenou nadavat na cesky trh, ze je maly a blablabla a vydaji pak na nekoho dalsi PR .. To je to, ze se vsichni cpou do praglu ..
Re: Wizz Air
Tak narozdíl od ostatních mají v Praze bázi a 2 letadla. Takže se spíš budou snažit najít nové linky, navíc další a další nová letadla jim přicházejí a kam je budou dávat. Zřejmě to zase nebude až tak jednoduché a levné to v Praze zabalit.
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 529
- Registrován: 21. 05. 2009, 16:31
- Oblíbené typy letadel: MD11/DC10
B757
A340-600
B747SP - Pohlaví: muž
- Bydliště: LKPD/KSFO
- Stav: Offline
Re: Wizz Air
Me by zajimalo za jak dloho to wizz zavre uplne Kdyby se za každou cenu nesnažili lítat "podnákladově" a lítali na nějaký normální letiště, v normální časy a nějaký smysluplný destinace, byť by to bylo vykoupeno vyšší cenou, určitě by to přineslo víc ovoce. Navíc se mi jejich obchodní politika jeví jako silně laxní, jako by byli v Praze z donucení, nějakej smysluplnej rozvoj žádnej, občas aby se neřeklo a aby letadlo nestálo zavedou linku do prdelákova, kterou za měsíc zrušej, ... Pokud se v dohledný době v PRG nenajde, tak je to dle mě otázka měsíců, jedna/dvě prosperující linky je neuživí...
Re: Wizz Air
Jsou to amateři. Čekali dřívější krach SkyE, jinak by sem patrně vůbec nešli. Čekám, že na zimu tu bude jedno éro a jak najdou nějaké báze venku, kde to využijí lépe, zmizí úplně. Úspěch Easy s CDG a AMS ukazuje, že se i v Čechách dá vydělat. Akorát se musí vědět kam a za kolik lítat.
Re: Wizz Air
j.ree píše:Ja bych chtel vedet jednu vec. Nevi nekdo jaky LF je na lince PRG-NYO u ryana? Ze by to Wizz mohl prebrat, kdyz to FR rusi...
PS: By me zajimalo, za jak dlouho to Wizz v praze zavre. Jestli teda W6 zustane tak sedm osm linek, no tak to potes koste... Hlavne at pak nezapomenou nadavat na cesky trh, ze je maly a blablabla a vydaji pak na nekoho dalsi PR .. To je to, ze se vsichni cpou do praglu ..
podle mých dobrých zdrojů z letiště kolem 75%, lepší je ještě dublin. proto také DUB a NYO zůstávají až do konce letního letového řádu.)
-
- Kapitán
- Příspěvky: 1995
- Registrován: 17. 04. 2007, 19:22
- Oblíbené typy letadel: A318, A330-300, ATR42
- Pohlaví: muž
- Bydliště: OSR
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Wizz Air
diky
Re: Wizz Air
vitezslav píše:... a jak najdou nějaké báze venku, kde to využijí lépe, zmizí úplně.
Otázkou je, kam by mohli "zmizet", aby se jim to vyplatilo. Ve většině Evropy obsazuje tenhle segment trhu Ryan, popř. další menší společnosti jako Norwegian atd. No a ve (střední a) východní Evropě patří Praha, respektive Čechy, pořád ještě k nejperspektivnějším destinacím. Nedokážu si představit, že by mohli založit svůj dlouhodobý růst na destinacích typu Rzeszowa nebo Lvova, resp. regionech jako je Halič nebo západní Ukrajina...