Busman píše:Sofistikovanější tarifikace bude hrát čím dál významnější roli a bude stále běžnější, že vedle sebe v jedné řadě budou sedět cestující s letenkou za 2 tis. a za 20 tis. Bude záležet na lince, datu prodeje, tempu obsazování míst v letadle, prodejním kanále, zdali se jedná o přestupní let.
Nevím, proč píšeš v budoucím čase. Když se ještě pozastavíme nad Tvojí logikou, že poměr cen by měl nějak kopírovat poměr vzdáleností, tak před otevřením nebe v Evropě bylo hůř, než teď: cena letenky Evropa - východní pobřeží USA byla skoro srovnatelná s cenou některých regionálních linek v Evropě (dnes to zůstalo jen u některých "exotických" tras, jako je třeba Řím-Bolzano). A to, co popisuješ teď, je běžné už hodně dlouho.
Busman píše:Sofistikovanější tarifikace bude hrát čím dál významnější roli a bude stále běžnější, že vedle sebe v jedné řadě budou sedět cestující s letenkou za 2 tis. a za 20 tis. Bude záležet na lince, datu prodeje, tempu obsazování míst v letadle, prodejním kanále, zdali se jedná o přestupní let.
Nevím, proč píšeš v budoucím čase. Když se ještě pozastavíme nad Tvojí logikou, že poměr cen by měl nějak kopírovat poměr vzdáleností, tak před otevřením nebe v Evropě bylo hůř, než teď: cena letenky Evropa - východní pobřeží USA byla skoro srovnatelná s cenou některých regionálních linek v Evropě (dnes to zůstalo jen u některých "exotických" tras, jako je třeba Řím-Bolzano). A to, co popisuješ teď, je běžné už hodně dlouho.
Tak běžné to sice je, ale bude to stále důležitější. A ČSA teprv na podzim objevily Ameriku, když veřejně ohlásily, že Taškent - Madrid se již nemůže rovnat součtu Taškent - Praha a Praha - Madrid
Ale opravdu bych chtěl diskuzi vrátit v souladu s tématem zpátky k Wizzu.
i mne toto tema donutilo k registraci, byt jsem pouze v letecke doprave cestujici a nikoliv odbornik. avsak letam cca 8 za rok LTN-PRG a diky WizzAir postupne menim trasu z LTN-PRG na GTW-PRG, samozrejme diky EasyJetu, ktery z [pro mne] nepochopitelnych duvodu nasazuje dosti zvlastni ceny - na 15.3. mam segment za £44 komplet z GTW-PRG, a to jeste v super case 6.50 deprature. a tomu wizz se svoji cenou 24.99 plus luggage £8, platba plus £4 a transfer z Victoria Coach na LTN plus £14 v nestastny cas 11.50 deprature, proste konkurovat nemuze. jiste, Gattwick airport neni Heathrow, ale na rozdil od LTN ma GTW s LHR prime spojeni National Express za cenu £20 a hodinou cesty, tudiz si myslim, ze budoucnost bude hrat pro EJ, nikoliv pro wizzair...
ohledne smerovani wizzair tu asi nic koc k diskusi nebude. ano, silna relace LTN-PRG-LTN je s nejvetsi pravdepodobnosti obsazovana vcelku slusne - ale to byly i lety SE. a jiste by byly slusne obsazene i u jakekoliv jine letecke spolecnosti - konec koncu, London je docela tahak nejen v sezone.
osobne si myslim, ze wizz skonci s rozmachem tam, kde pred rokem a pul zacal - a to v polsku. muj nazor je ten, ze na polske relace je wizz velmi silny v kramflecich [byt je to pouze dojem na zaklade informaci od polaku, kteri z anglie do polska letaji prave s wizz] a to jim asi zustane.
ono je to vubec zvlastni, u tech lowcostu... ja si totiz klidne priplatim, pokud poletim z GTW, cena £60-70 za segment komplet vubec neni spatna [mam na mysli relaci GTW-PRG], dostupnost GTW je z cele zeme mnohem lepsi, nez STN, ci LTN; na LHR je to coby kamenem dohodil a jeste k tomu primo... proste GTW i za vyssi cenu k ceste svadi, o tom zadna.
a srovnam-li ceny klasickych leteckych spolecnosti [CSA na 15.3. LHR-PRG za £120; BA na 15.3. LHR-PRG £103; jine netestuji...], pak mi cena kolem £70 prijde v celku rozumna, chapu, ze let v hodnote £20 je nesmysl.
OT: tusite nekdo, proc je BA na LHR-PRG vcelku pravidelne levnejsi, nez CSA?? nejak tomu nerozumim, mel jsem za to, ze BA jsou "hodnotnejsi a luxusnejsi" firma, nez CStitAnic...
rpet píše:OT: tusite nekdo, proc je BA na LHR-PRG vcelku pravidelne levnejsi, nez CSA?? nejak tomu nerozumim, mel jsem za to, ze BA jsou "hodnotnejsi a luxusnejsi" firma, nez CStitAnic...
Na toto tema je tady cele vlakno pod CSA (Revenue Management vs. Travel Cost Management). Nekolik soudruhu z Communist Socialist Airlines se to pokouselo obhajit, ale dosud nikdo uspokojive neodpovedel na ten dotaz, ktery klades. Precti si to vlakno a sam si udelej zaver...
rpet píše:i mne toto tema donutilo k registraci, byt jsem pouze v letecke doprave cestujici a nikoliv odbornik. avsak letam cca 8 za rok LTN-PRG a diky WizzAir postupne menim trasu z LTN-PRG na GTW-PRG, samozrejme diky EasyJetu, ktery z [pro mne] nepochopitelnych duvodu nasazuje dosti zvlastni ceny - na 15.3. mam segment za £44 komplet z GTW-PRG, a to jeste v super case 6.50 deprature. a tomu wizz se svoji cenou 24.99 plus luggage £8, platba plus £4 a transfer z Victoria Coach na LTN plus £14 v nestastny cas 11.50 deprature, proste konkurovat nemuze. jiste, Gattwick airport neni Heathrow, ale na rozdil od LTN ma GTW s LHR prime spojeni National Express za cenu £20 a hodinou cesty, tudiz si myslim, ze budoucnost bude hrat pro EJ, nikoliv pro wizzair... ono je to vubec zvlastni, u tech lowcostu... ja si totiz klidne priplatim, pokud poletim z GTW, cena £60-70 za segment komplet vubec neni spatna [mam na mysli relaci GTW-PRG], dostupnost GTW je z cele zeme mnohem lepsi, nez STN, ci LTN; na LHR je to coby kamenem dohodil a jeste k tomu primo... proste GTW i za vyssi cenu k ceste svadi, o tom zadna.
nevim odkud jezdíš na londýnská letiště ale z pohledu trasy LON-PRG pro angličaný a český turisty příp gastarbeitery je LTN, STN, LGW z dopravního hlediska prakticky stejný...na všechny jezdí easybus za 2libry cesta 1-1,5 hod příp vlak 30-45min...prioritou je spíš cena a čas odletu...
rpet píše:OT: tusite nekdo, proc je BA na LHR-PRG vcelku pravidelne levnejsi, nez CSA?? nejak tomu nerozumim, mel jsem za to, ze BA jsou "hodnotnejsi a luxusnejsi" firma, nez CStitAnic...
Na toto tema je tady cele vlakno pod CSA (Revenue Management vs. Travel Cost Management). Nekolik soudruhu z Communist Socialist Airlines se to pokouselo obhajit, ale dosud nikdo uspokojive neodpovedel na ten dotaz, ktery klades. Precti si to vlakno a sam si udelej zaver...
stalo se -diky za nasmerovani. nyni vsak ono tema chapu jeste mene, nez tomu bylo pred tim. mam tristni a velmi depresivni pocit. zjevne to bude tim, ze jsem pouze obycejny zakaznik.
rpet píše:i mne toto tema donutilo k registraci, byt jsem pouze v letecke doprave cestujici a nikoliv odbornik. avsak letam cca 8 za rok LTN-PRG a diky WizzAir postupne menim trasu z LTN-PRG na GTW-PRG, samozrejme diky EasyJetu, ktery z [pro mne] nepochopitelnych duvodu nasazuje dosti zvlastni ceny - na 15.3. mam segment za £44 komplet z GTW-PRG, a to jeste v super case 6.50 deprature. a tomu wizz se svoji cenou 24.99 plus luggage £8, platba plus £4 a transfer z Victoria Coach na LTN plus £14 v nestastny cas 11.50 deprature, proste konkurovat nemuze. jiste, Gattwick airport neni Heathrow, ale na rozdil od LTN ma GTW s LHR prime spojeni National Express za cenu £20 a hodinou cesty, tudiz si myslim, ze budoucnost bude hrat pro EJ, nikoliv pro wizzair... ono je to vubec zvlastni, u tech lowcostu... ja si totiz klidne priplatim, pokud poletim z GTW, cena £60-70 za segment komplet vubec neni spatna [mam na mysli relaci GTW-PRG], dostupnost GTW je z cele zeme mnohem lepsi, nez STN, ci LTN; na LHR je to coby kamenem dohodil a jeste k tomu primo... proste GTW i za vyssi cenu k ceste svadi, o tom zadna.
nevim odkud jezdíš na londýnská letiště ale z pohledu trasy LON-PRG pro angličaný a český turisty příp gastarbeitery je LTN, STN, LGW z dopravního hlediska prakticky stejný...na všechny jezdí easybus za 2libry cesta 1-1,5 hod příp vlak 30-45min...prioritou je spíš cena a čas odletu...
pokud poletim s EZY, pak jedine z LGW, protoze prijizdim od Dorset. pokud s WIZZ, pak zbyva pouze LTN, a nejsem si jist, ze bych v takovem pripade mohl vyuzit sluzeb transferu easyJet - mam pocit, ze je to proti kodu na odlet. osobne bych rad letel z LHR, ktery je mi nejbliz. bohuzel se mi podarilo pouze jednou jedinkrat chytit LHR-PRG s BA za £90, od te doby se nechytam - ne vzdy vim pul roku dopredu, ze budu moci letet do CR. a tak mi zbyva booking max mesic predem, coz uz jsou ceny trosku jine u vsech leteckych spolecnosti. a z tech mi proste nejvic vyhovuje [nejen cenou, ale i odletovym a priletovym casem plus LGW] easyJet.
rozhodne nedoporucuji vyuzit sluzeb transferu WIZZ z Victoria Coach Stn. na LTN. me nechali viset v centru jednou [13.7. v loni], nekolik kamaradu a kamaradek se vykoupalo pred a po naprosto stejne. ja mel kliku - zcela drze jsem si zavolal do madarska na call centrum, protoze v lokalni pobocce to nejak nebrali. a rval jsem na uboheho polskeho chlapce nesmirne osklive. on tedy tomu asi nejspis stejne nerozumnel, protoze jak jsem pochopil, anglictina neni jeho hoby. na LTN jsme dojeli podezrele rychle [70 minut] a tak jsem pri vystupu velice vrele dekoval ridici linky 757 za moji zachranu - nebyt jeho, neletim. s typicky anglickou zdvorilosti mi odvetil, ze se jen snazil zabranit memu naslednemu uvezneni na dobu neurcitou a spise dlouhou, neb z meho ticheho a kultivovaneho rozhovoru bylo celemu vozu zcela jasne, ze pokud nedojedu vcas, budu zraly spachat nasilny trestny cin.
do te chvile jsem neveril tomu, ze se uprimne a hlasite rozesmeju -:)
proste - miluju anglii, jeji sarkasmus a suchy humor obzvlast.
Busman píše: P. S. Když srovnám ceny Wizzu a ČSA do Španělska, divím se, že tam s ČSA ještě někdo lítá.
No až na to, že Wizz tam lítá jen v úterý a v sobotu resp. v pondělí a v pátek. Takže se najdou i takoví, kteří ČSA zaplatí - btw. letenka měsíc před odletem je s ČSA víceméně stejně drahá.
Tak koukám na rezervace Wizz Airu a jsou k disozici lety jak do Osla tak i do Malme přes léto. Tak se nic asi nebude rušit.Docela by mě zajímala obsazenost letů