Kde soudruzi udelali chybu ...
Kde soudruzi udelali chybu ...
Tak me tak po cteni vselijakych "novinek" ohledne aktivit WizzAiru v Praze napada, ze soudruzi pri planovani asi nekde udelali chybu ...
Myslim, ze bychom mohli zacit diskutovat o pripadnych dlouhodobych aktivitach Wizzu v Praze, a ze si to dokonce zaslouzi nove tema ... jestlize tento nazor nesdilite, tak se dopredu omlouvam
WizzAir pred rokem v Praze ohlasil velkou expanzi, vstoupil na trh, a to hned se dvema stroji jeste v dobe, kdy tu byl pritomen SkyEurope. Ze zacatku se jim, myslim, darilo - SkyEurope odesel z trhu, Wizz ohlasil umisteni tretiho letadla na svou prazskou bazi v breznu 2010 a vse nasvedcovalo tomu, ze se jeho aktivity budou i nadale rozvijet ...
Nicmene, prisel brezen 2010, Wizz odstoupil od umyslu tretiho letadla a zda se, ze ani pro sva dve letadla v Praze nema prilis vynosne uplatneni - linky rusi (e.g. Malmo, Oslo), pote jejich ruseni opet odsouva, protoze vlastne name strategii kam jinam letadla posilat, frekvence na ostatnich letech snizuje
Co to pro Wizz v Praze znamena dlouhodobe? Jsem prekvapen jen protoze Wizz puvodne ohlasil vekou expanzi (ktera se nakonec nekona) Co od nej muzeme cekat? Bude upravovat letovy rad tim, ze do svych destinaci bude opravdu letat jen 2-3x tydne? A do jakych destinaci, vlastne? Vim, ze Wizz, jako kazda jina spolecnost, je orientovana na profit (a tak to musi byt!) a proto se tedy ptam, kde existuje potencial na dalsi rozvoj (a snad to neni jen Kyjev, kde jeho aktivity jsou omezovany bilateralnimi dohodami mezi CR a Ukrajinou)? Dojde nekdy (a kdy?) k tomu, ze v Praze preci jen umisti treti letadlo?
Jeho strategie je z ekonomickeho pohledu spravna - konsolidovat linky a soustredit se jen na ty nejvydelecnejsi - ale, jaka je vlastne jeho dlouhodoba strategie Vidi do toho nekdo a chtel by se podelit o sve nazory?
Myslim, ze bychom mohli zacit diskutovat o pripadnych dlouhodobych aktivitach Wizzu v Praze, a ze si to dokonce zaslouzi nove tema ... jestlize tento nazor nesdilite, tak se dopredu omlouvam
WizzAir pred rokem v Praze ohlasil velkou expanzi, vstoupil na trh, a to hned se dvema stroji jeste v dobe, kdy tu byl pritomen SkyEurope. Ze zacatku se jim, myslim, darilo - SkyEurope odesel z trhu, Wizz ohlasil umisteni tretiho letadla na svou prazskou bazi v breznu 2010 a vse nasvedcovalo tomu, ze se jeho aktivity budou i nadale rozvijet ...
Nicmene, prisel brezen 2010, Wizz odstoupil od umyslu tretiho letadla a zda se, ze ani pro sva dve letadla v Praze nema prilis vynosne uplatneni - linky rusi (e.g. Malmo, Oslo), pote jejich ruseni opet odsouva, protoze vlastne name strategii kam jinam letadla posilat, frekvence na ostatnich letech snizuje
Co to pro Wizz v Praze znamena dlouhodobe? Jsem prekvapen jen protoze Wizz puvodne ohlasil vekou expanzi (ktera se nakonec nekona) Co od nej muzeme cekat? Bude upravovat letovy rad tim, ze do svych destinaci bude opravdu letat jen 2-3x tydne? A do jakych destinaci, vlastne? Vim, ze Wizz, jako kazda jina spolecnost, je orientovana na profit (a tak to musi byt!) a proto se tedy ptam, kde existuje potencial na dalsi rozvoj (a snad to neni jen Kyjev, kde jeho aktivity jsou omezovany bilateralnimi dohodami mezi CR a Ukrajinou)? Dojde nekdy (a kdy?) k tomu, ze v Praze preci jen umisti treti letadlo?
Jeho strategie je z ekonomickeho pohledu spravna - konsolidovat linky a soustredit se jen na ty nejvydelecnejsi - ale, jaka je vlastne jeho dlouhodoba strategie Vidi do toho nekdo a chtel by se podelit o sve nazory?
Re: Kde soudruzi udelali chybu ...
Už pomalu ztrácím o nich přehled. Jak vlastně často kam teď z Prahy lítají? Nechodí mi nějak jejich server
Re: Kde soudruzi udelali chybu ...
Lukino píše:Už pomalu ztrácím o nich přehled. Jak vlastně často kam teď z Prahy lítají? Nechodí mi nějak jejich server
Dle letoveho radu na strankach Wizzu budou v tydnu od 28.6. do 4.7.2010 (neboli hlavni letecka sezona) letat do nasledujicich destinaci (v zavorce je pocet frekvenci tydne):
Barcelona (3x)
Bari (2x)
Bourgas (1x)
Brussels (5x)
Eindhoven (5x)
Liverpool (3x)
London (6x)
Madrid (3x)
Malmo (2x)
Milan (6x)
Naples (2x)
Oslo (2x)
Paris (4x)
Rome (7x)
Venice (2x)
Nicmene, tento letovy rad evidentne neni aktualni, nebot v dubnu (dle planes.cz) budou zastaveny lety do Malmo a Osla, stejne tak jako bude snizen pocet frekvenci do Liverpoolu ze 3 na 2 tydne. Neboli se uvolni minimalne 5 rotaci. A kdo vi, co vse jeste bude provedeno - i.e. zruseno nebo snizeno.
Vypada to tedy, ze letadla pres leto budou docela vyuzita, ale stejne by me zajimala dlouhodoba vize, strategie spolecnosti na ceskem trhu - co muzeme ocekavat? Podivame-li se na aktivity Wizzu v Polsku nebo Rumunsku, spolecnost tam expanduje. Muzeme to same postupem casu ocekavat i v Praze? Nebo je cesky trh prilis presyceny?
Dale me zajima jak si Wizz muze dovolit z Prahy v zimnim obdobi letat tak malo jak v nekterych dnech leta?! Copak neni cely koncept low-costu postaven na tom, ze letadla musi byt neustale ve vzduchu, nebot na zemi nevydelavaji?
Bude tedy WizzAir (ve stredne- a dlouho-dobem horizontu) moci expandovat v Praze? Kam a kdy? Co to znamena v poctu jejich letadel bazovanych v PRG? Kdy muzeme ocekavat nejake zmeny a novinky?
Re: Kde soudruzi udelali chybu ...
popravdě řečeno, alespoň z mého pohledu je trh v PRG co se týká západní Evropy přesycen (vzhledem k poptávce v PRG)...
Re: Kde soudruzi udelali chybu ...
Super vlákno, přesně tohle mě zajímá, a to tak, že jsem se musel registrovat
Moc bych si přál Istanbul, od té doby co na trase zůstaly jen THY, se tam nedá dostat za rozumnou cenu, Turci si na Praze mastí kapsu, což jim nelze vytýkat Sabiha Gokcen (SAW) s přípoji Anadolu Jet
Jenže Češi hromadně jezděj jen do Chorvatska, tak bych to viděl spíš na nějaký Dubrovnik, a protože máme rádi cestovky, si spíš schovávají časy pro chartry. Holt nejsme národ gastarbajtrů jak Poláci, Rumuni a Bulhaři, cestují jen mladí a lidé středního věku dají přednost Cestománii z gauče.
Takže by se taky mohli zaměřit víc na obchodní klientelu, která teď docela šetří, a dál navýšit frekvence do Madridu a Barcelony - a vozit Španěly do Prahy, když se odtud stáhnul Vueling. A potrápit ČSA, lítaj tam několikrát denně a přitom Wizzu nemohou konkurovat cenou ani kvalitou
Soluň by taky nebyla špatná.
Každopádně si myslím, že na třetí Airbus na Ruzyni můžeme zapomenout. Tipnul bych si, že to ale bude váznout spíš na Letišti Praha... Dal bych ho spíš někam blíž k Vídni. Ale když se v Blavě nedohodli, tak nevím..., Brno asi ne, to bych se radši vrátil s prosíkem na Ivanku
Co vy na to
Moc bych si přál Istanbul, od té doby co na trase zůstaly jen THY, se tam nedá dostat za rozumnou cenu, Turci si na Praze mastí kapsu, což jim nelze vytýkat Sabiha Gokcen (SAW) s přípoji Anadolu Jet
Jenže Češi hromadně jezděj jen do Chorvatska, tak bych to viděl spíš na nějaký Dubrovnik, a protože máme rádi cestovky, si spíš schovávají časy pro chartry. Holt nejsme národ gastarbajtrů jak Poláci, Rumuni a Bulhaři, cestují jen mladí a lidé středního věku dají přednost Cestománii z gauče.
Takže by se taky mohli zaměřit víc na obchodní klientelu, která teď docela šetří, a dál navýšit frekvence do Madridu a Barcelony - a vozit Španěly do Prahy, když se odtud stáhnul Vueling. A potrápit ČSA, lítaj tam několikrát denně a přitom Wizzu nemohou konkurovat cenou ani kvalitou
Soluň by taky nebyla špatná.
Každopádně si myslím, že na třetí Airbus na Ruzyni můžeme zapomenout. Tipnul bych si, že to ale bude váznout spíš na Letišti Praha... Dal bych ho spíš někam blíž k Vídni. Ale když se v Blavě nedohodli, tak nevím..., Brno asi ne, to bych se radši vrátil s prosíkem na Ivanku
Co vy na to
Re: Kde soudruzi udelali chybu ...
Myslím, že už to tu bylo probráno 100x a nové vlákno není potřeba. Wizz prostě špatně načasoval vstup na český trh, který se zprvu zdál jako ideální - Sky byl ve smrtelné křeči a bylo třeba obsadit jeho destinace, než to udělá někdo jiný. Málo kdo tušil, že ta smrtelná křeč bude trvat ještě 8 měsíců. To vyvolalo cenovou válku, která měla jen jednoho vítěze - cestujícícho, ovšem jen do toho loňského září. Tím vlastně Wizzu odpadl konkurent ne před hlavní letní sezonou, ale před slabou zimní. A ještě ta pověstná krize...
Rozhodně nesouhlasím, že by si Turkish v Praze mastil kapsu a nešlo se do IST levně dostat. Letenka stojí s veškerým servisem a poplatky 5.500Kč, což je SUPER cena a odhadoval bych, že to létají za náklady, než že by si mastili kapsu. Uvědomte si, že jen za standardní zavazadlo si u wizzu připlatíte 2160Kč (za segment!) a tím i kdyby letenka stála 800Kč, dostanete se nad cenu Turkish AL. A do IST asi těžko někdo poletí jen s aktovkou, jako když letí na otočku do Bergáma.
Rozhodně nesouhlasím, že by si Turkish v Praze mastil kapsu a nešlo se do IST levně dostat. Letenka stojí s veškerým servisem a poplatky 5.500Kč, což je SUPER cena a odhadoval bych, že to létají za náklady, než že by si mastili kapsu. Uvědomte si, že jen za standardní zavazadlo si u wizzu připlatíte 2160Kč (za segment!) a tím i kdyby letenka stála 800Kč, dostanete se nad cenu Turkish AL. A do IST asi těžko někdo poletí jen s aktovkou, jako když letí na otočku do Bergáma.
Re: Kde soudruzi udelali chybu ...
vitezslav píše:Rozhodně nesouhlasím, že by si Turkish v Praze mastil kapsu a nešlo se do IST levně dostat. Letenka stojí s veškerým servisem a poplatky 5.500Kč, což je SUPER cena a odhadoval bych, že to létají za náklady, než že by si mastili kapsu. Uvědomte si, že jen za standardní zavazadlo si u wizzu připlatíte 2160Kč (za segment!) a tím i kdyby letenka stála 800Kč, dostanete se nad cenu Turkish AL. A do IST asi těžko někdo poletí jen s aktovkou, jako když letí na otočku do Bergáma.
Tak to mě přijde optimální cena za PRG-IST kolem 4 tis. return, jako to mívali C4S, než to zlevnili na 2,8. U Wizzu mám teď Madrid, který je o něco dál, za 3,5 return pro 2 osoby vč. 1 odbaveného báglu a platby převodem (takže něco přes 32 EUR za osobu/jeden směr total).
Jinak Turkish mám docela rád, před rokem jsme s manželkou letěli PRG-IKA (Teherán) za 8,0 tis. zpátečních/os. I ten Teherán jsme dali jen s jedním odbaveným zavazadlem dohromady (+ jedním kabinovým) a když ho zvážili, měl jenom 12 kilo (3 týdny pobytu v Íránu, co tam taky s sebou tahat?)
Ale zpátky k tématu. Ve zbytku s Vámi souhlasím. Ale kdyby Wizz chtěl zariskovat a jít po krku ČSA, možná by moh z Prahy zkusit Sofii nebo Bukurešť, třeba by to nemuselo být špatný, fakt nevím, prostoru pro další expanzi už moc není a bojím se, aby se celkově Wizz nepřehřál...
Re: Kde soudruzi udelali chybu ...
On je Wizz s tou růžovou trochu přehřátý už dávno...,
Ale teď vážně... Budapešť je nesmysl, tu chtěl zkoušet už Sky... A zvlášť se 170místným letadlem! To je vysloveně destinace pro RJ třídu do 100 míst. Sofie možná.¨
Jinak proti vkusu žádný dišputát, ale dal bych radši 5,5tis Turkish, než třeba 4 Wizzu. Tím neříkám, že nevychytávám také nějaké letenky "v akci", ale to nelze považovat za standardní ceny.
Ale teď vážně... Budapešť je nesmysl, tu chtěl zkoušet už Sky... A zvlášť se 170místným letadlem! To je vysloveně destinace pro RJ třídu do 100 míst. Sofie možná.¨
Jinak proti vkusu žádný dišputát, ale dal bych radši 5,5tis Turkish, než třeba 4 Wizzu. Tím neříkám, že nevychytávám také nějaké letenky "v akci", ale to nelze považovat za standardní ceny.
Re: Kde soudruzi udelali chybu ...
Ad nadpis, spis soudruzi chybu neudelali...
Jiste je neprijemne, ze presouvaji a rusi lety (taky jsem na to parkrat doplatil), ale kdyz neco proste nejde a je nizka vytizenost, je asi (pro leteckou spolecnost) lepsi co nejrychleji zrusit a nelamat to pres koleno do financniho vykrvaceni.
Ale souhlas, ze odhad trhu nemaji prilis dobry.
Jiste je neprijemne, ze presouvaji a rusi lety (taky jsem na to parkrat doplatil), ale kdyz neco proste nejde a je nizka vytizenost, je asi (pro leteckou spolecnost) lepsi co nejrychleji zrusit a nelamat to pres koleno do financniho vykrvaceni.
Ale souhlas, ze odhad trhu nemaji prilis dobry.
Re: Kde soudruzi udelali chybu ...
Take si myslim, ze Bukurest nebo Sofia by neuspela - proste na to neni trh! Z vychodu by se urcite vyplatil Kyjev a mozna (jen mozna) treba Belehrad (Srbum byla zrusena viza, maji velkou chut po cestovani a napr. Malev zvysuje frekvence do Belehradu na dve denne skoro kazdy den) ...
Co me taky napada je napr. nektere mesto v Maroku (s frekvenci 2x tydne) - e.g. Casablanca, Marakkesh ... s Marokem existuje dohoda o otevrenem nebi, Praha je cim dal tim popularnejsi mezi Araby, a i Cesi se naucili jezdit do Maroka ...
Dalsi potencial vidim napr. v Portugalsku (Porto nebo Lisabon) ...
Ano, jak jiz bylo mnohokrat receno, WizzAir musi optimalizovat svuj letovy rad a soustredit se na vydelecne linky, ale take se musi profilovat jako spolehlivy dopravce, a to nejen na ceskem trhu, kde mu stale jeste je spousta faux-pas promijeno, ale take na zahranicnich (zapadnich) trzich, kde si dle meho nazoru nemuze dovolit neustale zmeny, nebot jsou zakaznici zvykli na jiny standard zakaznickeho servisu ...
Tot muj nazor
Co me taky napada je napr. nektere mesto v Maroku (s frekvenci 2x tydne) - e.g. Casablanca, Marakkesh ... s Marokem existuje dohoda o otevrenem nebi, Praha je cim dal tim popularnejsi mezi Araby, a i Cesi se naucili jezdit do Maroka ...
Dalsi potencial vidim napr. v Portugalsku (Porto nebo Lisabon) ...
Ano, jak jiz bylo mnohokrat receno, WizzAir musi optimalizovat svuj letovy rad a soustredit se na vydelecne linky, ale take se musi profilovat jako spolehlivy dopravce, a to nejen na ceskem trhu, kde mu stale jeste je spousta faux-pas promijeno, ale take na zahranicnich (zapadnich) trzich, kde si dle meho nazoru nemuze dovolit neustale zmeny, nebot jsou zakaznici zvykli na jiny standard zakaznickeho servisu ...
Tot muj nazor
Re: Kde soudruzi udelali chybu ...
To m-a-s: ad to Maroko - já jsem teda o žádném masovém zájmu Čechů o Maroko zatím neslyšel. Ten zájem byl spíš tady na fórech airways Těch pár individuálních cestovatelů (i kdyby jich bylo z Čech 13 do týdne v letní sezóně a i s tím číslem by se dalo polemizovat) si najde cestu přes Ryanair a jiné lowcosty - pro masovou turistiku z Čech Maroko opravdu není (to opravdu není země typu Chorvatsko, Bulharsko, Řecko).
-
- Kapitán
- Příspěvky: 1644
- Registrován: 20. 01. 2006, 18:49
- Oblíbené typy letadel: B747, A330
- Pohlaví: muž
- Bydliště: OSR
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Kde soudruzi udelali chybu ...
vitezslav píše:Uvědomte si, že jen za standardní zavazadlo si u wizzu připlatíte 2160Kč (za segment!)
Tos precetl kde? Zavazadlo 15 kg cca 300 kc a kdyz si budu chtit priplatit dalsich 5 kilo, tak dalsich 150 kc (za zpatecku - ceny jen odhadem, daval jsem odlet z KTW, takze ve zlotych to bylo presne 45 + 23 PLN)
Re: Kde soudruzi udelali chybu ...
Orus-x píše:ad to Maroko - já jsem teda o žádném masovém zájmu Čechů o Maroko zatím neslyšel.
Ja jsem take o zadnem "masovem" turizmu nepsal - tvrdim ale, ze mezi Araby je zajem o CR jako takovou, a hlavne o Prahu. Stejne tak ve strednedobem horizontu bude Maroko novy Egypt - Cesi tam budou masove jezdit.
Ze je mezi Marokem a staty stredni a vychodni Evropy rostouci zajem po leteckem spojeni je dolozeno napr. i v Polsku - Royal Air Maroc od brezna zavadi linky z Varsavy do Agadiru a Casablancy
Maroko jsem ale uvedl jen jako jednu z moznosti, kde vidite dalsi potencial? Jak bude pokracovat expanze Wizzu v Praze (jestlize vubec bude )
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5916
- Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
- Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Honolulu
- Stav: Offline
Re: Kde soudruzi udelali chybu ...
Mě udivuje Chorvatsko. Jedna z nejoblíbenějších letních destinací Čechů a Slováků, navíc jedna z mála, kde se dá určitý typ ubytování pořídit levněji při individuální turistice než při koupě u CK. Díru po Sky nikdo pořádně nezacelil.
Stejně tak mi není jasné Bolzano (to už je off topic, omlouvám se). Leží v blízkosti jedněch z nejlepších lyžařských středisek Evropy s vysokým proentem Čechů a nikdo (airlines, CK) se tam odnás nepokusil létat linku ani chartery s ATR.
Stejně tak mi není jasné Bolzano (to už je off topic, omlouvám se). Leží v blízkosti jedněch z nejlepších lyžařských středisek Evropy s vysokým proentem Čechů a nikdo (airlines, CK) se tam odnás nepokusil létat linku ani chartery s ATR.
Re: Kde soudruzi udelali chybu ...
M-a-S píše: Z vychodu by se urcite vyplatil Kyjev a mozna (jen mozna) treba Belehrad (Srbum byla zrusena viza, maji velkou chut po cestovani a napr. Malev zvysuje frekvence do Belehradu na dve denne skoro kazdy den) ...
Tak nevim, jestli lidi v CSA ctou toto vlakno, ale v rezervacnim systemu CSA se prave objevila 2. denni frekvence do Belehradu se zacatkem noveho letniho radu Toto je jiste chytry krok! Touha Srbu, kteri byli roky izolavani, po cestovani je nevycerpatelna