Kde soudruzi udelali chybu ...

j.ree
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1995
Registrován: 17. 04. 2007, 19:22
Oblíbené typy letadel: A318, A330-300, ATR42
Pohlaví: muž
Bydliště: OSR
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Kde soudruzi udelali chybu ...

Příspěvek od j.ree »

vitezslav píše:Uvědomte si, že jen za standardní zavazadlo si u wizzu připlatíte 2160Kč (za segment!)

Jojo, tahle cena je poplatek za zruseni rezervace, tak nevim co si cetl. Bagl te vyjde cenove standardne jak u jinych spol, vyhoda wizzu je, ze si muzes pri rezervaci dokoupit kg - viz http://wizzair.com/useful_information/baggage/

M-a-S píše:Dalsi potencial vidim napr. v Portugalsku (Porto nebo Lisabon) ...

LIS zkousel uz Sky a nejak moc zvlastne se mu na teto lince nedarilo. TAP je ted na tom skvele a prodava velice konkurencni letenky. Maroko je fakt v radu nekolika desitek jedincu, kteri by ero nezaplnili..
Naposledy upravil(a) j.ree dne 18. 02. 2010, 15:41, celkem upraveno 1 x.


kuba.biker
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2011
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2011
Příspěvky: 2109
Registrován: 16. 06. 2007, 10:14
Stav: Offline

Re: Kde soudruzi udelali chybu ...

Příspěvek od kuba.biker »

Globík píše:Stejně tak mi není jasné Bolzano (to už je off topic, omlouvám se). Leží v blízkosti jedněch z nejlepších lyžařských středisek Evropy s vysokým proentem Čechů a nikdo (airlines, CK) se tam odnás nepokusil létat linku ani chartery s ATR.


Bolzano asi těžko, vzhledem k rozměrům tamního letiště...Spíš Innsbruck, ale to je taky utopie.
Portugalsko by bylo skvělé, ale aby mohli konkurovat TAPu, tak by museli prodávat letenky hodně pod cenou.
Spíš bych expandoval do Španělska; sice tam z Prahy létá pět společností, ale stejně se mi zdá nabídka dost poddimenzovaná.

spinar
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 443
Registrován: 11. 02. 2009, 16:47
Stav: Offline

Re: Kde soudruzi udelali chybu ...

Příspěvek od spinar »

j.ree píše:
vitezslav píše:Uvědomte si, že jen za standardní zavazadlo si u wizzu připlatíte 2160Kč (za segment!)

Jojo, tahle cena je poplatek za zruseni rezervace, tak nevim co si cetl. Bagl te vyjde cenove standardne jak u jinych spol, vyhoda wizzu je, ze si muzes pri rezervaci dokoupit kg - viz http://wizzair.com/useful_information/baggage/

M-a-S píše:Dalsi potencial vidim napr. v Portugalsku (Porto nebo Lisabon) ...

LIS zkousel uz Sky a nejak moc zvlastne se mu na teto lince nedarilo. A Maroko je fakt v radu nekolika desitek jedincu, kteri by ero nezaplnili..

Presne tak, zavazadlo stoji 270 Kc za 15 kg a doplatek 135 Kc za dalsich 5 kg. Takze pri 20 kg zavazadla je to 405 za segment. Ale kdo by se tahal s dvacetikilovym kufrem, ze?:-))

Jinak co se tyce Maroka, tak se domnivam ze malo cestujicich je tam proto, neb je spojeni na nic. Je to zeme docela exoticka a spousta Cechu by tam urcite jelo, kdyby nekdo otevrel primou low-cost linku..

Jinak krome Kieva bych doporucoval predevsim Lvov. Neb vetsina Ukrajincu v CR pracujicich je ze zapadu. A do Lvova z PRG nikdo doposud nelita, tak by to mohlo projit i podle dohod, nebo ne?

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5916
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Kde soudruzi udelali chybu ...

Příspěvek od Globik »

kuba.biker píše:
Globík píše:Stejně tak mi není jasné Bolzano (to už je off topic, omlouvám se). Leží v blízkosti jedněch z nejlepších lyžařských středisek Evropy s vysokým proentem Čechů a nikdo (airlines, CK) se tam odnás nepokusil létat linku ani chartery s ATR.


Bolzano asi těžko, vzhledem k rozměrům tamního letiště


Také jsem psal o ATR, je mi jasné, že 737/320 tam bohužel nepřistane.
Naposledy upravil(a) Globik dne 18. 02. 2010, 18:25, celkem upraveno 1 x.

vitezslav
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2464
Registrován: 06. 01. 2005, 13:33
Stav: Offline

Re: Kde soudruzi udelali chybu ...

Příspěvek od vitezslav »

Četl jsem to zde:
http://wizzair.com/useful_information/baggage/#1

Až nyní jsem pochopil, že se zřejmě jedná o dodatečné kilogramy. Takže se za mystifikaci omlouvám. Nicméně trvám na tom, že PRG-IST-PRG pod 5tis. za RT nemůže být výdělečný.
Podobné je to s Portugalskem - TAP nyní nabízí LIS za cca 6,5tis., nedávno byl dokonce v akci pod 5tis., Lufthansa s přestupem ve FRA za 5700. S veškerým servisem. To jsou přece SUPER ceny - kam chcete při takové vzdálenosti manévrovat s cenou??


M-a-S
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 136
Registrován: 24. 06. 2009, 15:40
Stav: Offline

Re: Kde soudruzi udelali chybu ...

Příspěvek od M-a-S »

Naprosto souhlasim s tim, ze vyse zminene ceny (e.g. LH nebo TP do Portugalska nebo TK do Istanbulu) jsou zcela prijatelne! Myslim, ze si Cesi (a nejen oni) zvykli na premrstene nizke ceny, kterych ale zadna spolecnost neni schopna dosahnout ma-li svuj provoz mit ziskovy - kazdy s timto tvrzenim souhlasi, ale zaroven nevidi, proc by zrovna on mel platit nejakou trzni cenu, to si radsi pocka na akci Istanbul za 590,- ... dokud si neuvedomime, ze letani proste neco stoji a nebudeme ochotni zaplatit "normalni" cenu, tak se k nam dalsi spolecnosti nepohrnou ...

A to samozrejme souvisi i s pripadnou expanzi Wizzu - co tedy muzeme ocekavat v blizke dobe? Budeme ochotni (nebo donuceni) platit trzni cenu spolecnostem jako Wizz? A na kterych trzich by Wizz mohl prilakat dostatecne velky pocet pasazeru smerujicich do Prahy?

Busman
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 23
Registrován: 17. 02. 2010, 18:04
Stav: Offline

Re: Kde soudruzi udelali chybu ...

Příspěvek od Busman »

M-a-S píše:... dokud si neuvedomime, ze letani proste neco stoji a nebudeme ochotni zaplatit "normalni" cenu, tak se k nam dalsi spolecnosti nepohrnou ...


No já si teda myslím, že z Prahy platíme až příliš "normální" ceny. Když klasické aerolinky vyhlašují výprodeje, na Prahu téměř vždy zapomenou. Myslím, že furt je lepší, když na sedačce sedí má maličkost, která přispěje do rozpočtu něco drobného, než když na ni sedí vzduch. Uznávám, že jsem typ svátečního cestujícího, který letí jednou ročně a je to pro něj událost :lol: Ale zas dělám reklamu a o servisu THY básním všude kolem ještě teď :D

Zpět k Wizzu: myslím, že by měl navýšit frekvence do ziskových destinací, aby přitáhl firemní klientelu, přes léto zkusit Dubrovnik, LVOV je super nápad, zkusil bych i Užhorod (nespočet bus linek z Prahy, železnice vlastní neschopností nepoužitelná). A určitou perspektivu na jihovýchodě vidím, s Bělehradem s Vámi souhlasím, ale mají tam nějaké "nedohody" s letištěm, co se týče Bulharska a Rumunska bych flintu do žita neházel, myslím, že tam z Prahy létají jen ČSA popř. jejich národní protějšky, které do cen letenek započítávají chyby svého politického aparátu (nedám s tím pokoj) 8) Celkově by se měli vymezit proti ČSA a přitáhnout víc obchodních cestujících, kteří teď slyší na cenu. Rád se nechám opravit, abych se něco dověděl :idea:

M-a-S
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 136
Registrován: 24. 06. 2009, 15:40
Stav: Offline

Re: Kde soudruzi udelali chybu ...

Příspěvek od M-a-S »

V podstate souhlasim, jen si myslim, ze problem se ziskanim obchodnich cestujicich bude v tom, ze Wizz preci jen miri na druhorada letiste, ale hlavne v tom, ze nabizi rotace, ktere obchodni klientele nevyhovuji - napr. 3x tydne (nebo u nekterych destinaci jen 1x denne) ...

Domnivam se, ze vychodni Evropa (krome Ukrajiny z duvodu migrace) jeste nemuze nabidnout to, co zapadni Evropa - tedy dobre platici klientelu, ktera je naucena litat (a to treba jen na vikend, ale zato casto) - je to samozrejme jen otazka casu, jakmile na vychode vzroste zivotni uroven, vytvori se neco jako stredni trida, bude to o necem jinem ...

S Chorvatskem samozrejme souhlasim (i ze sobeckych duvodu :wink: ) ... take si umim predstavit dalsi linky do Spanelska (jak uz tu bylo receno) - napr. Malaga, Valencia. Stejne tak je urcite atriktivni Recko - napr. Ateny celorocne (CR je u Reku vemi oblibena) a nejaky ten ostrov pres leto (Kreta?). Nemeli bychom taky zapomenout na Kypr ...

No a uplne idealni by asi byla nejaka ta frekvence do Moskvy nebo Petrohradu, ale o tom si asi tak muzeme nechat zdat :evil:

vitezslav
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2464
Registrován: 06. 01. 2005, 13:33
Stav: Offline

Re: Kde soudruzi udelali chybu ...

Příspěvek od vitezslav »

Nezapomínejte na mezistátní dohody se zeměmi bývalého SSSR...

Ze sezonních destinací bych osobně zkusil Kurfu - je to jen o kousek dál než do Chorvatska, je tam krásně a dá se tam sehnat relativně levné ubytování. A ty fotky přistávajících a startujících letadel... :D

Busman: S tím "vzduchem" nemáš úplně pravdu. Jednak za Tebe musí společnost zaplatit letištní taxy, a věčím tomu, že když jsem platil 680Kč za PRG-AMS-PRG s SkyE, tak to ani na ty taxy nestačilo, a ani administrativa kolem každého cestujícího není úplně zadarmo. Přijde mi divné, že když bus do Londýna stojí 2950Kč za RT, tak se někomu 5.500 za letenku do Lisabonu zdá moc.

spinar
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 443
Registrován: 11. 02. 2009, 16:47
Stav: Offline

Re: Kde soudruzi udelali chybu ...

Příspěvek od spinar »

vitezslav píše:Nezapomínejte na mezistátní dohody se zeměmi bývalého SSSR...

Ze sezonních destinací bych osobně zkusil Kurfu - je to jen o kousek dál než do Chorvatska, je tam krásně a dá se tam sehnat relativně levné ubytování. A ty fotky přistávajících a startujících letadel... :D

Busman: S tím "vzduchem" nemáš úplně pravdu. Jednak za Tebe musí společnost zaplatit letištní taxy, a věčím tomu, že když jsem platil 680Kč za PRG-AMS-PRG s SkyE, tak to ani na ty taxy nestačilo, a ani administrativa kolem každého cestujícího není úplně zadarmo. Přijde mi divné, že když bus do Londýna stojí 2950Kč za RT, tak se někomu 5.500 za letenku do Lisabonu zdá moc.

Porad se tu nekdo zminuje o dohodach se zememi byvaleho SSSR. Muzete tedy napsat presny zneni tech dohod, pripadne tech podminek? Proc to jde do Polska (tez ex-vazalska zeme) a nikoliv do CR? A proc je CR nevypovi. Chapu ze na tom nema CSA zajem, ale ministrestvo dopravy by melo hajit zajmy obcanu CR, nikoliv CSA.

Busman
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 23
Registrován: 17. 02. 2010, 18:04
Stav: Offline

Re: Kde soudruzi udelali chybu ...

Příspěvek od Busman »

vitezslav píše:Přijde mi divné, že když bus do Londýna stojí 2950Kč za RT, tak se někomu 5.500 za letenku do Lisabonu zdá moc.


Tak bus do Londýna je za 1.700 Kč RT u SA v restriktivním tarifu. A letadlo není nic jiného než bus ve vzduchu, vždyť se to taky tak jmenuje: "Airbus" :lol:

Těch 5.500 se mi zdálo moc za Istanbul, který je mnohem blíž, než Lisabon, blíž než Madrid. Když se podíváte do kalendáře letů Wizzu do Madridu, tak RT se těch 5.500 přibližuje jen stěží, i po započtení poplatků. Dotuje tedy Wizz všechny cestující na palubě? Vím, že létání není zadarmo (za "centovku" jsem nikdy neletěl). Ryanair je taky levný, přesto je ziskový. Vím, že toho ten Ir dost nakecá, ale jednou gaváril, že má průměrné náklady na sedačku kolem 25 liber. A když se podíváme na THY, z Mnichova ten Istanbul stojí stejně jak z Prahy, i míň. Ale nebavíme se o klasických airlines, ale o low-costech. Do Istanbulu s sebou 30 kilo tahat nepotřebuju (ani neunesu), super türk köfte si dám až na místě a ty 3 hodiny o hladu a žízni přetrpím, a kdyby se mělo platit za záchod, vyčůrám se už na letišti. :D Prostě létání ztratilo punc luxusu a exklusivity, možná to dobře není, každopádně kvalita na evropských tratích obecně klesá.

Šup tedy s Wizzem do Istanbulu Sabiha Gokcen - SAW (aspoň jednu rotaci v pátek, který zůstane jediným dnem, kdy THY poletí jenom jednou).

P. S. Když srovnám ceny Wizzu a ČSA do Španělska, divím se, že tam s ČSA ještě někdo lítá.

j.ree
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1995
Registrován: 17. 04. 2007, 19:22
Oblíbené typy letadel: A318, A330-300, ATR42
Pohlaví: muž
Bydliště: OSR
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Kde soudruzi udelali chybu ...

Příspěvek od j.ree »

Busman píše:Těch 5.500 se mi zdálo moc za Istanbul, který je mnohem blíž, než Lisabon, blíž než Madrid.

Jenze letadlo neni dotonavy regionalni bus, kdy do dolni horni te stoji listek 20kc a o zastavku dal do jednoty 22kc. Cenotvorba na trase je hrozne slozita vec a do ni vstupuje mnoho faktoru. Projdi si tady forum, TIP: zacni v CSA u Revenue managementu.

Busman píše:Do Istanbulu s sebou 30 kilo tahat nepotřebuju (ani neunesu), super türk köfte si dám až na místě a ty 3 hodiny o hladu a žízni přetrpím, a kdyby se mělo platit za záchod, vyčůrám se už na letišti.

Ty nechces nic, ale nejsi jediny pax na trase do IST a dal a myslim si, ze v pripade IST moc p2p pax neni, takze jedna frekvence WIZZU = vyhozene prachy ...

Busman píše:P. S. Když srovnám ceny Wizzu a ČSA do Španělska, divím se, že tam s ČSA ještě někdo lítá.

Jestli chces jistotu, ze odletis, nebo ze ti nepresunou vsemozne, vselijak a nekolikrat LR, tak si priplatis.

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5916
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Kde soudruzi udelali chybu ...

Příspěvek od Globik »

j.ree píše:Jestli chces jistotu, ze ti nepresunou vsemozne, vselijak a nekolikrat LR, tak si priplatis.

To je ale nešvar i full service aerolinek. Zvlášť amerických (nejen na vnitrostátních letech).

j.ree
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1995
Registrován: 17. 04. 2007, 19:22
Oblíbené typy letadel: A318, A330-300, ATR42
Pohlaví: muž
Bydliště: OSR
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Kde soudruzi udelali chybu ...

Příspěvek od j.ree »

To ano, ale jak jsme vsichni videli a vidime, tak nikdo nedosahuje takove frekvence zmen a ruseni jako Wizz

Busman
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 23
Registrován: 17. 02. 2010, 18:04
Stav: Offline

Re: Kde soudruzi udelali chybu ...

Příspěvek od Busman »

j.ree píše:Cenotvorba na trase je hrozne slozita vec a do ni vstupuje mnoho faktoru. Projdi si tady forum, TIP: zacni v CSA u Revenue managementu.

Projdu si rád, dík za tip. Sofistikovanější tarifikace bude hrát čím dál významnější roli a bude stále běžnější, že vedle sebe v jedné řadě budou sedět cestující s letenkou za 2 tis. a za 20 tis. Bude záležet na lince, datu prodeje, tempu obsazování míst v letadle, prodejním kanále, zdali se jedná o přestupní let. U ČSA mám dojem, že se vždy zaměří jen na jednu věc - teď na zvýšení průměrné ceny letenky, předtím zas na zvýšení obsazenosti. Cesta vede přes oboje :!: Ale už jsem dost mimo téma diskuze.

j.ree píše:
Busman píše:P. S. Když srovnám ceny Wizzu a ČSA do Španělska, divím se, že tam s ČSA ještě někdo lítá.

Jestli chces jistotu, ze odletis, nebo ze ti nepresunou vsemozne, vselijak a nekolikrat LR, tak si priplatis.

To beru. Mám teď u Wizzu zpátečku PRG - MAD za 1.700 Kč a modlím se, aby s tím ňák moc nezačli šít, proto mě tohle diskuzní téma dost zajímá. Nerad bych volal na tu jejich zákaznickou linku za 14 Kč/min. s upozorněním, že z mobilních telefonů "může být i dražší". Je mi taky jasný, že může dojít k problému a oni nemají záložní letadlo. Podstatu low-cost businessu snad chápu a koupí letenky jsem na ni dobrovolně přistoupil. Ale za těch 1.700 to modlení docela jde, zatím lepší než 8.000 u ČSA.

j.ree píše:
Busman píše:Do Istanbulu s sebou 30 kilo tahat nepotřebuju (ani neunesu), super türk köfte si dám až na místě a ty 3 hodiny o hladu a žízni přetrpím, a kdyby se mělo platit za záchod, vyčůrám se už na letišti.

Ty nechces nic, ale nejsi jediny pax na trase do IST a dal a myslim si, ze v pripade IST moc p2p pax neni, takze jedna frekvence WIZZU = vyhozene prachy ...

Tak přiznávám, že IST je pro mě srdeční záležitost, Sky Europe tam ale lítali z Blavy, tak jsem ho nadhodil, zvlášť, když to opustili ČSA.

Tak kdy myslíte, že Wizz ohlásí náhradu zrušených rotací z Prahy? Už je nejvyšší čas, už včera bylo pozdě zahájit letní prodej! Jaké by mohly být nové rotace? Není žába na prameni Letiště Praha? Místo třetího Airbusu v Praze nepřijdeme o ten druhý? Nezůstane na pražské bázi jen jedno letadlo, aby Wizz Ruzyni "vytrestal"? Třeba na výdělečných linkách expandovat nechce, aby si nesnižoval průměrný výnos ze sedačky... Vydělává Wizz na Praze, nebo prodělává?


Odpovědět