j.ree píše:Cenotvorba na trase je hrozne slozita vec a do ni vstupuje mnoho faktoru. Projdi si tady forum, TIP: zacni v CSA u Revenue managementu.
Projdu si rád, dík za tip. Sofistikovanější tarifikace bude hrát čím dál významnější roli a bude stále běžnější, že vedle sebe v jedné řadě budou sedět cestující s letenkou za 2 tis. a za 20 tis. Bude záležet na lince, datu prodeje, tempu obsazování míst v letadle, prodejním kanále, zdali se jedná o přestupní let. U ČSA mám dojem, že se vždy zaměří jen na jednu věc - teď na zvýšení průměrné ceny letenky, předtím zas na zvýšení obsazenosti. Cesta vede přes oboje
Ale už jsem dost mimo téma diskuze.
j.ree píše:Busman píše:P. S. Když srovnám ceny Wizzu a ČSA do Španělska, divím se, že tam s ČSA ještě někdo lítá.
Jestli chces jistotu, ze odletis, nebo ze ti nepresunou vsemozne, vselijak a nekolikrat LR, tak si priplatis.
To beru. Mám teď u Wizzu zpátečku PRG - MAD za 1.700 Kč a modlím se, aby s tím ňák moc nezačli šít, proto mě tohle diskuzní téma dost zajímá. Nerad bych volal na tu jejich zákaznickou linku za 14 Kč/min. s upozorněním, že z mobilních telefonů "může být i dražší". Je mi taky jasný, že může dojít k problému a oni nemají záložní letadlo. Podstatu low-cost businessu snad chápu a koupí letenky jsem na ni dobrovolně přistoupil. Ale za těch 1.700 to modlení docela jde, zatím lepší než 8.000 u ČSA.
j.ree píše:Busman píše:Do Istanbulu s sebou 30 kilo tahat nepotřebuju (ani neunesu), super türk köfte si dám až na místě a ty 3 hodiny o hladu a žízni přetrpím, a kdyby se mělo platit za záchod, vyčůrám se už na letišti.
Ty nechces nic, ale nejsi jediny pax na trase do IST a dal a myslim si, ze v pripade IST moc p2p pax neni, takze jedna frekvence WIZZU = vyhozene prachy ...
Tak přiznávám, že IST je pro mě srdeční záležitost, Sky Europe tam ale lítali z Blavy, tak jsem ho nadhodil, zvlášť, když to opustili ČSA.
Tak kdy myslíte, že Wizz ohlásí náhradu zrušených rotací z Prahy? Už je nejvyšší čas, už včera bylo pozdě zahájit letní prodej! Jaké by mohly být nové rotace? Není žába na prameni Letiště Praha? Místo třetího Airbusu v Praze nepřijdeme o ten druhý? Nezůstane na pražské bázi jen jedno letadlo, aby Wizz Ruzyni "vytrestal"? Třeba na výdělečných linkách expandovat nechce, aby si nesnižoval průměrný výnos ze sedačky... Vydělává Wizz na Praze, nebo prodělává?