Chyba Wizzu v rezervačním systému + dotaz, co mám špatně

Odpovědět
petr_pm
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 26
Registrován: 01. 03. 2010, 09:17
Stav: Offline

Chyba Wizzu v rezervačním systému + dotaz, co mám špatně

Příspěvek od petr_pm »

Chtěl bych požádat o radu všechny, kteří cestují s Wizzem, zejména ty, kteří již absolvovali online check-in.

Dnes mi přišla klasická e-mailová upomínka na objednaný let. Kopie mailů mi chodí přes SMS na mobil, a protože se mi v mobilu zobrazila hláška "Naléhavé! Bez poskytnutí těchto informací nemůžete odletět, ...", ihned jsem se přihlásil do e-mailu, abych problém vyřešil.

Jaké však bylo překvapení, když se mi ukázala pouze normální informace o letu a poděkování za rezervaci letu. SMS jsem jako na potvoru smazal, takže jsem ani neznal přesné znění varování, v celém mailu se však nevyskytovalo slovo "naléhavé", které jsem si pamatoval.

Protože to bylo velmi podivné, začal jsem se v mailu vrtat. Stáhl jsem ho do počítače, protože ho může webový portál seznam.cz špatně zobrazovat, ale ani v Microsoftím Outlooku se zpráva nezobrazila jinak.

Mrknul jsem do souboru editorem a ukázalo se, že obsahuje dvě přílohy kódované v BASE64. Napsal jsem si narychlo dekodér BASE64=>ASCII a ukázalo se, že zpráva "Naléhavé!..." je obsažena ve druhé příloze, KTERÁ SE NEZOBRAZÍ ANI NA WEBOVÉM PORTÁLU, ANI V OUTLOOKU, ANI NEJDE NIJAK ULOŽIT!

Kdyby Vodafone nepřeposílal SMS nekorektně, ani bych nevěděl, že je nějaký problém...

Zpráva s varováním vypadá takto:

======================
EN 1 15kg .
NAL├ëHAV├ë! Bez poskytnut├ş t─Ťchto informac├ş nem┼»┼żete odlet─Ťt U jedn├ę nebo v├şce destinac├ş ve va┼í├ş rezervaci je nutn├ę, abyste poskytli informace o cestovn├şch dokumentech, aby byly spln─Ťny m├şstn├ş z├íkonn├ę p┼Öedpisy o bezpe─Źnosti. Klikn─Ťte &deptDate= &contactEmail= &language=EN" style="color: #650F6D;">zde a vypl┼łte formul├í┼Ö.
Pokud tyto ├║daje neposkytnete nejpozd─Ťji do 4 hodin p┼Öed pl├ínovan├Żm odletem, nemus├şte b├Żt p┼Öijati k p┼Öeprav─Ť.
Podrobnosti k Va┼íemu letu Potvrzovac├ş k├│d va┼íeho letu:
Data a ─Źasy va┼íeho letu:


( )
( )


( )
( )


.
======================
Na tu diakritiku se nedívejte, vykopíroval jsem natvrdo UTF-8 v binární podobě. Co je ale divné, a svědčí to o chybě v systému Wizzu, je to, že se jedná o jakýsi pomršený mix špatně zformátovaného textu a nefunkčních fragmentů HTML kódu. Jednoznačně soudruzi něco posrali, nejenže generují nevalidné e-maily, ale ani "skrytá" příloha nedává smysl - nejde nikam kliknout a nedává ani konkrétní informaci.


Můj problém je ten, že jsem provedl online check-in a "chybějící" informace o cestovních dokumentech jsem stoprocentně poskytl. Mám je tu vytištěné před sebou na stole a jsou stoprocentně stejné jako v pase a na občance (neletím do UK, kde nejde použít OP). U občanky jsem opsal číslo pod fotografií - na čtecí zóně je o číslo víc, což bude nějaký kontrolní součet. U chybějícího čísla bych argumentoval tím, že číslo pod fotografií je označeno jako číslo OP, kdežto čtecí zóna není označena nijak a požadavek během obline checkinu byl uvést číslo a nikoliv čtecí zónu. U pasu jsem uvedl číslo proražené skrz stránky.
Pro občanku jsem vyplnil dokument "ID", předpokládám, že ID = OP.

Co je tedy špatně? Mám teď strach, abychom odletěli (nízkonákladovky se vyloženě třesou na to, aby někoho nepustily do letadla).
Pomohlo by nám, kdybychom normálně přišli na checkin-desk a předstírali, že žádný online check-in nemáme? Intuitivně tuším, že na přepážce se dá nějaký problém vyřešit snáze, než při odletu na gatu...


katherinecz
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 33
Registrován: 05. 04. 2009, 21:55
Stav: Offline

Re: Chyba Wizzu v rezervačním systému + dotaz, co mám špatně

Příspěvek od katherinecz »

Nevím přesně, jeslti se jedná o stejnou věc,ale něco podobného řešila před dvěma dny sestra, které přišel email v tomto znění
Při cestě do Velké Británie je nutné, abyste poskytli některé doplňující údaje (APIS). Nezapomeňte prosím vyplnit formulář dle pokynů níže.

Neví jestli tam bylo něco o naléhavosti, je to možné, každopádně se normálně se před tím online odbavila a žádné formuláře dle pokynů níže v mailu nebyly. Odletěli v pohodě.

kmb
Nováček
Nováček
Příspěvky: 1
Registrován: 05. 03. 2010, 10:27
Stav: Offline

Re: Chyba Wizzu v rezervačním systému + dotaz, co mám špatně

Příspěvek od kmb »

O víkendu letíme do Londýna a taky mi přišel mail s hláškou: "Při cestě do Velké Británie je nutné, abyste poskytli některé doplňující údaje (APIS). Nezapomeňte prosím vyplnit formulář dle pokynů níže." (formulář nikde), tak jste mě Katherinecz trochu uklidnila. :)

IL62
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 324
Registrován: 24. 09. 2004, 22:04
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Chyba Wizzu v rezervačním systému + dotaz, co mám špatně

Příspěvek od IL62 »

Tahle zprava mi chodi bezne pred kazdym odletem mimo Shengen, nejen s Wizzairem. Dokonce nekdy i s varovanim, ze bez poskytnuti udaju mi muze byt znemoznen nastup do letadla, nebo ze udaje pak budu muset poskytnout na letisti pri odbaveni. Zalezi pres jakou agenturu mam letenku. Kazda ma tu formulaci trochu jinak.

petr_pm
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 26
Registrován: 01. 03. 2010, 09:17
Stav: Offline

Re: Chyba Wizzu v rezervačním systému + dotaz, co mám špatně

Příspěvek od petr_pm »

Pro info - odlet proběhl bez problémů, jedná se tedy pouze o kosmetickou chybu IT specialistů :-)


Odpovědět