!!! ZRUŠENÍ LETU 24.6.2010 Praha - Barcelona !!!
-
- Kapitán
- Příspěvky: 1995
- Registrován: 17. 04. 2007, 19:22
- Oblíbené typy letadel: A318, A330-300, ATR42
- Pohlaví: muž
- Bydliště: OSR
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: !!! ZRUŠENÍ LETU 24.6.2010 Praha - Barcelona !!!
Ja bych chtel jen dodat, jak se tady bavite o otockach na letistich - sice sem W6 mockrat neletel, ale uvedu to na pripadu FR. Jeste kdyz litala linka GRO-BRQ, tak v letaku byl cas letu stanoven na 2 a 3/4 hod. Realne ale se litalo neco kolem 2 hodin. Takze prosim pocitejte i s tim, ze letove casy jsou jaksi mirne nadsazeny, prave proto.
Re: !!! ZRUŠENÍ LETU 24.6.2010 Praha - Barcelona !!!
Ano, i např. SW má na PRG-CDG 1:45 a ještě jsem to nikdy neletěl déle než 1:25 (stihli jsme to i za 1:15). Takže hned zde je 20-30 min k dobru.
Má úvaha ale nebyla o kráse světa, neb tou podnikání v letecké dopravě fakt není, nýbrž o tom, že není nikde žádný důvěryhodný důkaz, že by LC měly výrazně větší zpoždění nebo rušily víc letů (tedy ti zaběhnutí a odzkoušení). Ryan má na průlet 25min a téměř si podle něj lze řídit hodinky.
Stojím si za tím, že pokud letím s LC, počítám s: menším pohodlím, absencí občerstvení a s různými příplatky, ale určitě ne se skutečností, že nikam nepoletím. Kdyby to tak bylo, Ryan i Easy by neprosperovaly.
Má úvaha ale nebyla o kráse světa, neb tou podnikání v letecké dopravě fakt není, nýbrž o tom, že není nikde žádný důvěryhodný důkaz, že by LC měly výrazně větší zpoždění nebo rušily víc letů (tedy ti zaběhnutí a odzkoušení). Ryan má na průlet 25min a téměř si podle něj lze řídit hodinky.
Stojím si za tím, že pokud letím s LC, počítám s: menším pohodlím, absencí občerstvení a s různými příplatky, ale určitě ne se skutečností, že nikam nepoletím. Kdyby to tak bylo, Ryan i Easy by neprosperovaly.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 4083
- Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: !!! ZRUŠENÍ LETU 24.6.2010 Praha - Barcelona !!!
vitezslav píše:Má úvaha ale nebyla o kráse světa, neb tou podnikání v letecké dopravě fakt není, nýbrž o tom, že není nikde žádný důvěryhodný důkaz, že by LC měly výrazně větší zpoždění nebo rušily víc letů (tedy ti zaběhnutí a odzkoušení). Ryan má na průlet 25min a téměř si podle něj lze řídit hodinky. Stojím si za tím, že pokud letím s LC, počítám s: menším pohodlím, absencí občerstvení a s různými příplatky, ale určitě ne se skutečností, že nikam nepoletím. Kdyby to tak bylo, Ryan i Easy by neprosperovaly.
Dekuji.
Re: !!! ZRUŠENÍ LETU 24.6.2010 Praha - Barcelona !!!
Zajímala by mě jedna věc. Pokud si vzpomínáte, tak v loňském roce ČSA "zjednodušily" předletovou kontrolu tím, že před odletem zkontroloval stav letadla pouze kapitán, případně F/O. Do té doby letadlo spolu s pilotem kontroloval i mechanik. Chtěl bych se zeptat, jak je to u Wizz Airu? Mají tam nějakého mechanika, který letadlo krátce před odletem zkontroluje anebo musí pouze kapitán a v případě nějaké odchylky by kontaktoval nějaký "maintenance control"? Omlouvám se za off topic, ale nechce se mi zakládat kvůli jedné otázce a jedné odpovědi nové vlákno, když už je tu o údržbě řeč.[/quote]
Predletovu kontrolu si robi CPT a pri akejkolvek pochybnosti si vyziada mechanika...(so skusenosti mozem povedat ze su az moc pedantni,ale to je len dobre pre bezpecnost...Wizz ma ale vlastnu MCC-Maintenance control centre ktora sidli v BUD a koordinuje "maintenance providers" na ich bazach.
Predletovu kontrolu si robi CPT a pri akejkolvek pochybnosti si vyziada mechanika...(so skusenosti mozem povedat ze su az moc pedantni,ale to je len dobre pre bezpecnost...Wizz ma ale vlastnu MCC-Maintenance control centre ktora sidli v BUD a koordinuje "maintenance providers" na ich bazach.
Re: !!! ZRUŠENÍ LETU 24.6.2010 Praha - Barcelona !!!
IMHO nevidím, důvod proč by mechanik měl dělat předletovou prohlídku letadla... od toho je PF aby si tu prohlídku udělal sám, podle checklistu vytvořeným výrobcem. Aby u toho byl i technik je plýtvání člověkohodinou a nakonec i penězma.
Technik se volá až když je objeven nějaký problém, nebo je třeba konzultace.
Technik se volá až když je objeven nějaký problém, nebo je třeba konzultace.
-
- Cestující Business Class
- Příspěvky: 461
- Registrován: 28. 10. 2007, 12:52
- Bydliště: Praha
- Stav: Offline
Re: !!! ZRUŠENÍ LETU 24.6.2010 Praha - Barcelona !!!
Ace2 píše:IMHO nevidím, důvod proč by mechanik měl dělat předletovou prohlídku letadla... od toho je PF aby si tu prohlídku udělal sám, podle checklistu vytvořeným výrobcem. Aby u toho byl i technik je plýtvání člověkohodinou a nakonec i penězma.
Technik se volá až když je objeven nějaký problém, nebo je třeba konzultace.
Jasný.. Nejsem si jist, zda jsem to pochopil správně, ale dříve u ČSA dělal předletovou prohlídku letadla spoulu s kapitánem také mechanik. A někdy v loňském roce se v rámci úspor rozhodlo, že ji bude dělat pouze kapitán. Vím, že o tom proběhla diskuse i tady na fóru (teď přesně nevím kde). Mám na mysli toto: http://www.rozhlas.cz/radiozurnal/podku ... ava/595014 Tak mě právě zajímalo, jak to má Wizz Air.
Re: !!! ZRUŠENÍ LETU 24.6.2010 Praha - Barcelona !!!
Stejně jako každá LC tak letadlo obíhá jen PF. Opět opakuji nevidím důvod proč by předletovou prohlídku měl dělat mechanik, podle mě je to kravina a umělé vytváření práce.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 4083
- Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: !!! ZRUŠENÍ LETU 24.6.2010 Praha - Barcelona !!!
Ace2 píše:Stejně jako každá LC tak letadlo obíhá jen PF. Opět opakuji nevidím důvod proč by předletovou prohlídku měl dělat mechanik, podle mě je to kravina a umělé vytváření práce.
Zcela souhlasim. Reakce odboru CSA (a nekterych lidi tady na foru) nicmene byla, ze to je "bezprecedentni snizovani bezpecnostnich standardu" a ze "katastrofa nevidanych rozmeru uz je jen otazkou casu".