!!! ZRUŠENÍ LETU 24.6.2010 Praha - Barcelona !!!

prodejce
Prodejce
Prodejce
Příspěvky: 4294
Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
Bydliště: na vejminku
Stav: Offline

Re: !!! ZRUŠENÍ LETU 24.6.2010 Praha - Barcelona !!!

Příspěvek od prodejce »

paulita píše:hele jako vy si snad delate srandu, ne? letecka strana ..

Můžu se taky přihlásit do tý letecký strany? :shock:

.. tyhle svoje nářky máš směřovat na Evropskou komisi a ÚCL, ne na nás. Napřed si ale přečti Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 261/2004, kterým se stanoví společná pravidla náhrad a pomoci cestujícím v letecké dopravě v případě odepření nástupu na palubu, zrušení nebo významného zpoždění letů a kterým se zrušuje nařízení (EHS) č. 295/91 .. jinak se ti asi stane, že budeš úředníkům stejně pro srandu, jako jsi teď nám.


HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4080
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: !!! ZRUŠENÍ LETU 24.6.2010 Praha - Barcelona !!!

Příspěvek od HighFlyer »

Ace2 píše:Jinak zcela evidentně je větší riziko LC flotila vytížená na své maximum zrovna u konkrétně Wizzu je statistická šance 20%, že let bude mít 40 minutové zpoždění.

Jaktoze tedy, kdyz je "zcela evidentne vetsi riziko zpozdeni" u LCC, tak maji (zcela evidentne) uz pres 10 let LCC mensi nebo max. stejne zpozdeni jako tradicni sitove aeroloinky? A jak dochazis k tomu cislu 20%?

Stačí jen logicky uvažovat a podívat do jejich letových plánů a je jasný, že na čas se dá létat jen obtížně. Na letiští v Říme FCO mají 25 minutový turnaround. Což se nedá stihnout.

Za prve, kde vidis 25 minut? Ja se divam do letovyho planu Wizzu a vidim tam turn-around na FCO 35 minut (1540-1615).

A za druhe, co se "neda stihnout"? Turn-aroundů dela Ryanair denne asi 1500 a z nich nejakych 1450 stiha behem 25 minut. Easyjet dela cca 1100 turn-aroundů denne a 1050 z nich stiha behem 30 minut.

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4080
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: !!! ZRUŠENÍ LETU 24.6.2010 Praha - Barcelona !!!

Příspěvek od HighFlyer »

FlightDetent píše:Statistiky se daji delat "na klic" velice jednoduse. Paklize chceme neco srovnavat, je to mozne, ale musi to byt podle stejne metodiky. Jednu takovou, s vypovidaci hodnotou, dela AEA ve ktere lze najit srovnani airline v nich zdruzenych a mezi ne LCC nepatri. Prosim podpor sve tvrzeni vyse necim relevantnim.

Spravne, pokud jde o statistiky AEA, tak bych jenom velmi tise naslapoval. Ano, mas pravdu, metodika AEA se lisi, a lisi se z toho duvodu, ze aerolinky sdruzene v AEA se zuby nehty brani srovnani s LCC prave v oblasti zpozdeni, a tak vymysleji ruzne metodiky, aby to srovnani bud nebylo mozne a nebo aby dopadlo lepe v jejich prospech. Aneb "Never trust statistics you didn't forge yourself" :))

S bodem dva budeme vyrizeni docela rychle, a to kdyz se podivame na realizovane lety prave v den francouzske stavky, a porovname je s letovym radem. Z Prahy do Spanelska, rekneme.

Jelikoz se tady bavime v obecne rovine srovnani zpozdeni LCC vs. legacy, prosim o nejake dlouhodobejsi srovnani namisto vypichnuti jednoho dosti netypickeho dne a situace, ke ktere dochazi parkrat do roka.

Pokud je bird strike zpracovatelny posadkou...

Opet modelujes situaci tim smerem, aby podporila tvoje zavery (= zpozdeni s LCC bude vetsi). Co kdyz bird strike nebude zpracovatelny posadkou? Bude zpozdeni LH nutne kratsi na outstation, do ktere lita jednou denne (a prave to jedno letadlo tam je AOG)?

HonzaLB
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1484
Registrován: 09. 11. 2006, 09:02
Stav: Offline

Re: !!! ZRUŠENÍ LETU 24.6.2010 Praha - Barcelona !!!

Příspěvek od HonzaLB »

Ace2 píše:Jinak nějaké novinky ohledně té tiskovky s "překvapením" ?

zatím nepřišla ani pozvánka, takže to překvapení asi bude to, že se nebude konat:)

Ace2
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 527
Registrován: 23. 06. 2007, 14:38
Stav: Offline

Re: !!! ZRUŠENÍ LETU 24.6.2010 Praha - Barcelona !!!

Příspěvek od Ace2 »

na FCO fakt turnaround nikdy neztihneš ani za 35 minut, protože minimálne 20 minut z toho je pojizdeni po TWY na stojánku. Takze proto rikam, ze Wizz na FCO vzdy nabere zpozdeni, pokud pristane na cas.

Identický problém muze nastat jeste v Madridu ci Barcelone kdy krome 20 min pojíždeni je jeste casova komplikace s nastupem a vystupem pasazeru pouze pres predni dvere. Nicmene to jsou alespon dlouhe legy kde je posadka schopna casovou ztratu dohnat behem samotneho letu.

Dalsi zpozdeni kontretne WizzAir nabira a to klidne az hodinove v Bergamu, kdy evidentne meni posadky letadla za jine a hodinovy skluz neni problemem. Co se tyce toho meho 6 hodinového cekání diky birdstriku v Bergamu, tak zcela evidentne v Bergamu neni Luthansa Technik, nebo jina organizace s typovkou na Airbus a v pripade problemu zcela evidentne musel prijet technik od Lufthansy od nekud jinde, jenom aby udelal 15 minutový check a pak nás posádka nechala naboardovat do letadla.

No a tyto vsechny nedostatky v organizaci, či časovém harmonogramu se pak prenaseji na vsechny navazujici lety. Takze znova se divim, jak nekdo muze verit presnosti LC, kdyz maji low costovy provoz.


creyman
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 899
Registrován: 24. 09. 2008, 14:29
Stav: Offline

Re: !!! ZRUŠENÍ LETU 24.6.2010 Praha - Barcelona !!!

Příspěvek od creyman »

Při sledování registrací je vidět, že ráno v Bergamu pravidelně mění letadlo. Pražské letí do Madarska. Asi tak po třech dnech. To jsou asi pravidelné kontroly a dělají ty větší v Budapešti?

Ace2
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 527
Registrován: 23. 06. 2007, 14:38
Stav: Offline

Re: !!! ZRUŠENÍ LETU 24.6.2010 Praha - Barcelona !!!

Příspěvek od Ace2 »

Tezko rici, WizzAir ma evidentne smlouvu o servisu s Lufthansa Technik, kteri v Praze ovsem nemaji zastoupeni. Kdo dela servis letadel v PRG tak muzou byt jen 2 firmy. Bud ČSA Maintenance, jakozto drzitele typovek na Airbusy. Nebo Aerotech coz je firma, ktera servisovala Boeingy Sky Europe a snad delaji i on call servis Easy Jetu a smluvne servis na Airbusy Travel Servisu, takze na ne asi typovku take maji. Otazkou jake maji zkusenosti s motory IAE, ktere ma WizzAir, pokud vim tak nikdo jiny z nasich krajich je nema a vsichni maji CFM (snad jen Lufthansa je ma na minimálne na A321)

Kdyz ted koukám na stránky Aerotechu, tak mají Wizzera v hangáru na asi nejakou vetsi opravu, takze servis dela Aerotech. Proc je pak stahuji do Budapeste netusim, treba to tam maji levnejsi, nebo je tam stahuji na vetsi checky. To se asi nedozvime.

PDan
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 603
Registrován: 27. 08. 2009, 22:59
Stav: Offline

Re: !!! ZRUŠENÍ LETU 24.6.2010 Praha - Barcelona !!!

Příspěvek od PDan »

Do BUD stahuji asi na vetsi checky... koneckoncu i easyJet dost casto (1, nekdy vicekrat tydne) prohazuje v Praze letadla z bazi LGW a STN (nebo MXP a LON), bezna praxe LCC...
Co se tyce zpozdeni, nevidel bych ten letak (prulety, doby letu) Wizz nastaven nejak tragicky, ze by nebral v potaz mozna bezna zpozdeni. Jeden den se povede, jiny ne, tak to byva u vsech spolecnosti (s nadsazkou: krome nekterych "ruskych", kde se vali letadla a maji prideleny let jednou za den, pak opravdu honku nemaj ;-) ).
Ovsem je pravda, ze to taxovani v FCO (zlaty Ciampino) a MAD je zoufale :?


luckies21
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 40
Registrován: 16. 08. 2008, 14:30
Stav: Offline

Re: !!! ZRUŠENÍ LETU 24.6.2010 Praha - Barcelona !!!

Příspěvek od luckies21 »

Ace2 píše:Tezko rici, WizzAir ma evidentne smlouvu o servisu s Lufthansa Technik, kteri v Praze ovsem nemaji zastoupeni. Kdo dela servis letadel v PRG tak muzou byt jen 2 firmy. Bud ČSA Maintenance, jakozto drzitele typovek na Airbusy. Nebo Aerotech coz je firma, ktera servisovala Boeingy Sky Europe a snad delaji i on call servis Easy Jetu a smluvne servis na Airbusy Travel Servisu, takze na ne asi typovku take maji. Otazkou jake maji zkusenosti s motory IAE, ktere ma WizzAir, pokud vim tak nikdo jiny z nasich krajich je nema a vsichni maji CFM (snad jen Lufthansa je ma na minimálne na A321)

Kdyz ted koukám na stránky Aerotechu, tak mají Wizzera v hangáru na asi nejakou vetsi opravu, takze servis dela Aerotech. Proc je pak stahuji do Budapeste netusim, treba to tam maji levnejsi, nebo je tam stahuji na vetsi checky. To se asi nedozvime.





Aerotech robi udrzbu Wizzu v PRG uz od zaciatku...a s tou rotaciou je to trochu inak...kvoli udrzbe su rotovane prave do PRG..to ze bola vyrotovana do BUD bolo v dosledku opravy drakoveho poskodenia na ktore je treba klampiarov.... v PRG nie je Aerotech opravneny taketo sluzby poskytovat,pretoze uz to nespada pod Line maintenance....z prevaznej vacsiny su do PRG rotovane lietadla z Rumunska a dost casto uz aj z Polska...a co sa tyka skusenosti s motory IAE tak mozem povedat ze na PRG ich maju hooodne....mozem sam potvrdit...pracnejsie ako CFM...

737
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 461
Registrován: 28. 10. 2007, 12:52
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: !!! ZRUŠENÍ LETU 24.6.2010 Praha - Barcelona !!!

Příspěvek od 737 »

luckies21 píše:
Ace2 píše:Tezko rici, WizzAir ma evidentne smlouvu o servisu s Lufthansa Technik, kteri v Praze ovsem nemaji zastoupeni. Kdo dela servis letadel v PRG tak muzou byt jen 2 firmy. Bud ČSA Maintenance, jakozto drzitele typovek na Airbusy. Nebo Aerotech coz je firma, ktera servisovala Boeingy Sky Europe a snad delaji i on call servis Easy Jetu a smluvne servis na Airbusy Travel Servisu, takze na ne asi typovku take maji. Otazkou jake maji zkusenosti s motory IAE, ktere ma WizzAir, pokud vim tak nikdo jiny z nasich krajich je nema a vsichni maji CFM (snad jen Lufthansa je ma na minimálne na A321)

Kdyz ted koukám na stránky Aerotechu, tak mají Wizzera v hangáru na asi nejakou vetsi opravu, takze servis dela Aerotech. Proc je pak stahuji do Budapeste netusim, treba to tam maji levnejsi, nebo je tam stahuji na vetsi checky. To se asi nedozvime.





Aerotech robi udrzbu Wizzu v PRG uz od zaciatku...a s tou rotaciou je to trochu inak...kvoli udrzbe su rotovane prave do PRG..to ze bola vyrotovana do BUD bolo v dosledku opravy drakoveho poskodenia na ktore je treba klampiarov.... v PRG nie je Aerotech opravneny taketo sluzby poskytovat,pretoze uz to nespada pod Line maintenance....z prevaznej vacsiny su do PRG rotovane lietadla z Rumunska a dost casto uz aj z Polska...a co sa tyka skusenosti s motory IAE tak mozem povedat ze na PRG ich maju hooodne....mozem sam potvrdit...pracnejsie ako CFM...



Zajímala by mě jedna věc. Pokud si vzpomínáte, tak v loňském roce ČSA "zjednodušily" předletovou kontrolu tím, že před odletem zkontroloval stav letadla pouze kapitán, případně F/O. Do té doby letadlo spolu s pilotem kontroloval i mechanik. Chtěl bych se zeptat, jak je to u Wizz Airu? Mají tam nějakého mechanika, který letadlo krátce před odletem zkontroluje anebo musí pouze kapitán a v případě nějaké odchylky by kontaktoval nějaký "maintenance control"? Omlouvám se za off topic, ale nechce se mi zakládat kvůli jedné otázce a jedné odpovědi nové vlákno, když už je tu o údržbě řeč.

Steve
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 424
Registrován: 12. 06. 2006, 22:43
Bydliště: UHE, BRQ, BTS
Stav: Offline

Re: !!! ZRUŠENÍ LETU 24.6.2010 Praha - Barcelona !!!

Příspěvek od Steve »

HonzaLB: samozřejmě, můžeme si o tom myslet svoje. Pokud se to ale zakládá na pravdě, tak zpoždění činí 5 dnů. I kdyby zaplatili jídlo a hotel na celou dobu, tak je to naprosto netaktické. S dobrými zkušenostmi se málokdo zmíní, ale ss takovou hrůzou to bude vědět x desítek lidí, kteří už si u W6 letenku nekoupí.

BTW: nevzpomínám si, že by NE i v dobách největších problémů takto někde nechali viset lidi...

Ace2
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 527
Registrován: 23. 06. 2007, 14:38
Stav: Offline

Re: !!! ZRUŠENÍ LETU 24.6.2010 Praha - Barcelona !!!

Příspěvek od Ace2 »

Tak otázkou je zda jen nevyšiluje jeden cetující, který se neumí ani dorozumnet. Protoze vcera letel Wizz Air do BCN sice full house, ale zpet uz plny nebyl. Tak moc nerozumim tomu, ze si nekdo stezuje ze tam musi byt do utery. Kdyz evidentne mohl minimalne vcera odletet.

HonzaLB
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1484
Registrován: 09. 11. 2006, 09:02
Stav: Offline

Re: !!! ZRUŠENÍ LETU 24.6.2010 Praha - Barcelona !!!

Příspěvek od HonzaLB »

překvapuje mě, že je to zatím jediná stížnost v médiích a že už nebyla krvelačná reportáž o tom, jak cestující pět dnů žebrá na barcelonském letišti. myslím, že důvod bude podobný, co říkal ace2

spinar
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 443
Registrován: 11. 02. 2009, 16:47
Stav: Offline

Re: !!! ZRUŠENÍ LETU 24.6.2010 Praha - Barcelona !!!

Příspěvek od spinar »

Ace2 píše:Jinak Wizz Air už dávno není Maďarská společnost, ale Švýcarská se sídlem v Ženevě. Byť letadla jsou pod Maďarskou vlajkou a v Budapešti mají největší kancelář.

Na jejich stránkách je napsáno o společnosti toto: "Wizz Air Hungary Airlines Ltd. Lőrinci út 59, Building C2 2220 Vecsés, Hungary". Stejnou adresu mám i na faktuře za jejich letenky. Pro mne, jako pro právníka, je to prostě maďarská společnost.


Odpovědět