Stránka 1 z 1

Letenka, nebo jen rezervace

Napsal: 04. 04. 2011, 04:54
od liska
Ahoj,
koupili jsme si pres net letenky s wizz air, ale ve fakture, kterou nam poslali s itinerarem, se porad mluvi jen o rezervaci a v prehledu polzek celkove zaplaceny castky je u Fare napsano 0 liber. Asi jsem naivni, ale predpokladal sjem, ze kdyz si kupuju letenku po inernetu, tak jde o letenku, a ne jen rezervaci. Mate s tim zkusenosti - je to nejaka lumparna od Wiiz air, ze po nas jeste tu cenu letenky budou chtit, nebo proste jen maji nesrozumitelne napsane materialy?
nemame s nimi zkusenosti, letime s nimi poprve
diky

Re: Letenka, nebo jen rezervace

Napsal: 04. 04. 2011, 07:58
od Zajda
Co takhle třeba příště trochu i číst...evidentně jsi si zvolila bankovní převod, což ti vyskočí okénko, kde je jasně napsáno: Dejte příkaz do 24 hodin, nebo bude vaše rezervace zrušena .... no ve skutečnosti když to tam dorazí do týdne, tak to ještě projde...máš to taky v tom mailu....i když se přihlásíš tak pod moje rezervace....

Letenku jsi ještě tedy nekoupila, zdarma Wizz nic nedává, musíš zaplatit :wink:

Re: Letenka, nebo jen rezervace

Napsal: 05. 04. 2011, 06:38
od liska
Platili jsme to kartou, takze to bylo zaplacene hned pri te rezervaci. Proto taky nechapu, rpoc se ve vsech dokumentech, ktere nam prisli PO ZAPLACENI objevuje jen slovo rezervace a ne letenka...
diky

Re: Letenka, nebo jen rezervace

Napsal: 05. 04. 2011, 15:37
od charlie2025
Buď vklidu, pokud přišla faktura mailem a platba prošla, tak už je vše zaplaceno a žádný trik to není. Ověřit se to dá na wizzair.com kde po přihlášení lze zobrazit všechny rezervace - bude tam napsáno "potvrzeno" . U fare je 0 pravděpodobně z důvodu toho, že samotná cena letenky je 0 a placená částka je pouze na daně, letištní poplatky.. Jinak slovo "letenka" se takhle moc nepoužívá a letenkou se myslí rezervace.

Mimochodem, nezapomeňte se odbavit na internetu - vytisknout si palubní lístek (pokud jste si nekoupili odbavení na letišti) .. to by se vám potom ještě prodražilo.

SW - Letenka vs rezervace vs palubní vstupenka

Napsal: 20. 04. 2011, 09:58
od Silence_cz
Dobrý den,

fórum pročítám už delší dobu jako neregistrovaný, o letectví / letecké společnosti se zajímám delší dobu, ale spíše na úrovni amatérské. K registraci a tomuto dotazu mě ale dokopala jedna věc, kterou bych chtěl prodiskutovat.

Doteď jsem létal (a nelétám zase tolik ;) v podstatě jen s CSA, KLM, BA či AF, tudíž mi vždycky přišlo naprosto přirozené, že člověk si zerezervuje letenku a pokud platí kartou, dostane s rezervačním kódem téměř okamžitě i el.letenku se kterou se pak odbaví on-line.

Na začátku roku jsem prošvihl relativně nízkou cenu letenek CSA do Barcelony na léto (v tu dobu byly levnější než SW)... v podstatě ze dne na den vyskočila na dvojnásobek a dále stoupala, takže jsem si řekl, proč neletět se SmartWings, jejichž cena pak byla přijatelná a v požadovaném termínu nejmenší.
Trošku mě zaskočilo, že mi po zakoupení a zaplacení letenky přišel v podstatě jen "rezervační kód" o kterém jsem se v zápětí dočetl v podmínkách, že slouží jako elektronická letenka. Tudíž se nechci hloupě ptát, jestli poletím nebo ne :)

Spíš by mě zajímalo, proč přímo dopravce nemúže vydat klasickou letenku, jako kdybych si jí koupil přes IATA agenturu (je mi sympatičtější kupovat přímo u dopravce;) nekomplikuje to odbavení na zahraničních letištích především pro dopravce? Také nechápu, proč nemají SW v systému možnost ověření rezervace s případným znovu odesláním ztraceného e-mailu.
Také netuším, zda mohou dva cestující se společným kódem přijít k odbavení každý zvlášť, když, narozdíl od klasických letenek, je tento formát vystaven pro všechny cestující se společnou rezervací zároveň.
Také absence online check-in mě překvapuje nikoliv kvůli mé pohodlnosti, ale myslel jsem, že toto dokáže ušetřit náklady i dopravci.
Ještě mi dovolte se zeptat, zda u SW je palubní vstupenka vystavena na konkrétní sedadla, či jestli jde i u SW o free seating.

Omlouvám se za tuto smršť postřehů a dotazů, nejsem sice úplně nezkušený cestující, každopádně je to moje první osobní let s nízkonákladovkou a nikdy předtím mě nenapadlo ptát se přátel, kteří s LCty létají na takovéto "provozní" věci ;)

Díky za reakce,
hezký den,

Silence

Re: Letenka, nebo jen rezervace

Napsal: 20. 04. 2011, 10:41
od Kamyl
Vetsina nizkonakladovek ma online check-in, resp. Smartwings je jediny lowcost, z tech, se kterymi jsem letel, ktery tuto moznost nema. Proc tomu tak je, to netusim...

Free seating u SW neni, na check-inu dostanes klasicky boarding pass s konkretnim sedadlem.

Na tve zbyvajici dotazy neumim odpovedet... :)

Re: Letenka, nebo jen rezervace

Napsal: 20. 04. 2011, 11:10
od Fabo
Je nutno nezapominat na to, ze SW je jen casti biznisu QS, rozhodne ne centralni. A s tim souvisi i nejake veci. Uz jste treba videli koupaka schopneho odbaveni pres internet? (mam na mysli klasickou sortu Bojkovice/Hurháda) :D Podobne je to klientela vyzadujici alokovana mista, jinak by to letadlo nikdy neodletelo.

El. letenka, rezervacni kod... je to prakticky ta sama vec, ne? To, ze SW nema systemove oddelenou rezervaci a letenku je mozna tim, ze jako LCC funguje jinak, a nema treba bonusovky, flex tarif a pod.

Re: Letenka, nebo jen rezervace

Napsal: 20. 04. 2011, 15:41
od Silence_cz
Ahoj,

díky za reakce.
No osobně na mě SmartWings působí jako nejsympatičtější nízkonákladovka, hlavně kvůli tomu, že nemá "příliš" nízké ceny. I když chápu, že se mi to říká jednoduše, když já někam letím třikrát/čtyřikrát za rok, tudíž nekoukám jen na cenu a chápu, že když někam létáte několikrát do měsíce ;) tak je to důležité.

Každopádně už proto mě zarazilo, že jejich rezervační systém je oproti ostatním trochu.... strohý...
I když je fakt, že na to může mít vliv, že značka SW je součástí společnosti, která má asi prioritu přecejen někde jinde, než v linkovém létání....

Re: SW - Letenka vs rezervace vs palubní vstupenka

Napsal: 20. 04. 2011, 17:28
od prodejce
Silence_cz píše:Spíš by mě zajímalo, proč přímo dopravce nemúže vydat klasickou letenku, jako kdybych si jí koupil přes IATA agenturu ..

Také absence online check-in mě překvapuje nikoliv kvůli mé pohodlnosti, ale myslel jsem, že toto dokáže ušetřit náklady i dopravci.


Point to point dopravce "klasická čísla letenek" k ničemu nepotřebuje, tak proč by kupovali systém, který čísla vydává...

On-line checkin šetří jaké náklady? Na pronajatou check-in přepážku... Pokud si pronajímají 1 přepážku, nebo 2 přepážky, tak na tom moc neušetří.

Re: Letenka, nebo jen rezervace

Napsal: 20. 04. 2011, 17:47
od skater
Fabo píše:Uz jste treba videli koupaka schopneho odbaveni pres internet? (mam na mysli klasickou sortu Bojkovice/Hurháda) :D


Minimálně jeden takový koupák existuje. On-line check-in jsem už asi 30x zvládnul a to i přesto, že letos budu dělat klasického koupáka na trati LEJ-BOJ-LEJ :D

Re: SW - Letenka vs rezervace vs palubní vstupenka

Napsal: 20. 04. 2011, 18:05
od HighFlyer
prodejce píše: Na pronajatou check-in přepážku... Pokud si pronajímají 1 přepážku, nebo 2 přepážky, tak na tom moc neušetří.

Jedna nebo dve prepazky? Neni to uspora 50%?

Re: SW - Letenka vs rezervace vs palubní vstupenka

Napsal: 20. 04. 2011, 18:56
od prodejce
HighFlyer píše:Jedna nebo dve prepazky? Neni to uspora 50%?


né nutně :lol:

Re: Letenka, nebo jen rezervace

Napsal: 21. 04. 2011, 00:49
od Fabo
skater: Vtip je v tom LEJ...