Wizz Air - let do Prahy chtěla společnost přesměrovat do Katovic
Re: Wizz Air - let do Prahy chtěla společnost přesměrovat do
Zrovna u Wizzu v Praze mi ten leťák extra hustý nepřijde. Jako by nevěděli kam z Prahy lítat.
Opravdu bych největší problém viděl u normy posádky, která tak nemohla zůstat ani v BCN.
Opravdu bych největší problém viděl u normy posádky, která tak nemohla zůstat ani v BCN.
Re: Wizz Air - let do Prahy chtěla společnost přesměrovat do
Ace2 píše:Robert píše:Chápu, že low-cost má vyšší využití letadel, rychlejší otočky na letištích apod. Ale je snad problém cestujících, že si Wizz Air nahustí letový řád tak, že pak poslední let nestihne odletět? Nejde přece říkat, je to prostě low-cost, co byste za ty peníze chtěli mít, s tím musíte počítat.
Pochopitelně, že je to problém cestujících respektivě jejich riziko. Hustý letový řád je kvůli finální ceně letenky, co nejnižší možná cena je logicky vyvážena pravděpodobnějším rizikem nepravidelnosti v letovém řádu. Nikdo si to nepřeje, nikdo není zpožděný schválně, ale model fungování low-costu je na toto riziko mnohem náchylnější a je to třeba brát do úvahy.
Tak cynicky lze říct, že je to problém cestujících (je vidět, že pracuješ už dlouho v letecké dopravě, tipnul bych, že u české klasické aerolinie na tři písmena). Na druhou stranu v případě velkého zpoždění musí společnost zajistit pomoc například v podobě hotelu, takže i jí to bude něco stát a bude to taky její problém.
Re: Wizz Air - let do Prahy chtěla společnost přesměrovat do
Tak o povinnosti dodat kompenzace dané předpisem se nikdo nepře. Na přiměřené občerstvení, popřípadě na hotel je nárok vyplývající z předpisů a Wizz Air takové věci běžně poskytuje. Já při zdržení v BCN dostal po 2 hodinách poukaz do občersvení kde dokonce nikdo neřešil výši účtu (cca jsem měl občerstvení za 20€ dle ceníku)
To že let měl 5 hodin zpoždění... ... low-cost a nedělal jsem z toho vědu. Stane se a můj časový harmonogram s takovou alternativou počítal.
To že let měl 5 hodin zpoždění... ... low-cost a nedělal jsem z toho vědu. Stane se a můj časový harmonogram s takovou alternativou počítal.
Re: Wizz Air - let do Prahy chtěla společnost přesměrovat do
Ace2 píše:Tak o povinnosti dodat kompenzace dané předpisem se nikdo nepře. Na přiměřené občerstvení, popřípadě na hotel je nárok vyplývající z předpisů a Wizz Air takové věci běžně poskytuje. Já při zdržení v BCN dostal po 2 hodinách poukaz do občersvení kde dokonce nikdo neřešil výši účtu (cca jsem měl občerstvení za 20€ dle ceníku)
To že let měl 5 hodin zpoždění... ... low-cost a nedělal jsem z toho vědu. Stane se a můj časový harmonogram s takovou alternativou počítal.
Tak někomu 5 hodin zpoždění nevadí někomu zas ano. Stejné to je i při rušení letu, někomu to nevadí, když mu let zruší a nechá se v pohodě přebukovat na jiný, třeba i o několik dnů později, někomu to naopak vadí a proto využije svých práv
Re: Wizz Air - let do Prahy chtěla společnost přesměrovat do
Ace2 píše:Pardon sice jako pilot a zaměstnanec letecké společnosti nechci tvrdit, že vím všechno, ale minimálně bych měl mít přehled o tom jak připravit letadlo na let a jaký čas to zabere.
Ok, dobre... pak je to ovsem na vyhazov, pokud tedy neni zamestnavatelem armada nebo nejaka socialisticka statni firma. Ale i se spoustou sabotujicich, hloupych i pilotu naschvalnicku jsem se za 30 let setkal, kazdej je nejakej...
Re: Wizz Air - let do Prahy chtěla společnost přesměrovat do
jasně a jen kvůli tomu, že věci vidím i z druhý strany a dokážu pochopit, proč některé věci prostě z provozního hlediska nejdou.
Re: Wizz Air - let do Prahy chtěla společnost přesměrovat do
Ace2 píše:jasně a jen kvůli tomu, že věci vidím i z druhý strany a dokážu pochopit, proč některé věci prostě z provozního hlediska nejdou.
Přiznej se, děláš u ČSA?
Re: Wizz Air - let do Prahy chtěla společnost přesměrovat do
snad si nemyslíš, že tady něco přiznám
-
- Prodejce
- Příspěvky: 4294
- Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
- Bydliště: na vejminku
- Stav: Offline
Re: Wizz Air - let do Prahy chtěla společnost přesměrovat do
Ace2 píše:snad si nemyslíš, že tady něco přiznám
moje řeč
Re: Wizz Air - let do Prahy chtěla společnost přesměrovat do
To rovnou můžu napsat v jakým patře a čislo kanclu sedím
Re: Wizz Air - let do Prahy chtěla společnost přesměrovat do
Ace2 píše:To rovnou můžu napsat v jakým patře a čislo kanclu sedím
Od kdy maj uklízečky kancl?
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5915
- Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
- Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Honolulu
- Stav: Offline
Re: Wizz Air - let do Prahy chtěla společnost přesměrovat do
Mají kumbál a vznešeně se tomu může říkat kancl, aby to mátlo.
Re: Wizz Air - let do Prahy chtěla společnost přesměrovat do
No muzem se i podivat na standardni LCC postupy pro casove odbaveni letadla:
00:25
Aircraft onblocks
Jetway / Stairs get positioned / GPU is connected (if required)
Loading team arrives / Cargo doors will be opened
Fuel Truck arrives and gets prepared for uplift
Coaches for incoming passengers arrive
Cabin Doors will be opened
Disembarkation starts
Ramp coordinator hands over flight documents for the next leg (if necessary)
Operations receives final check-in- figures
Operations forwards the figures to the ramp coordinator
Boarding of outgoing passengers starts
00:23
Ramp coordinator receives fuel figures and hands them over to the Fuel Truck driver
PIC sets Fuel panel
Fuelling starts
Crew finalizes duties on the flight deck
00:22
Unloading of incoming bags is finished
Confirmation through Gate regarding passengers for outbound flight (Boarding O.K.)
Cockpit crew starts preparation for the next leg
00:19
Disembarkation of passengers is finished
Cabin cleaning, arrangement of seat belts and seat pockets by cabin crew
00:15
Fuelling and outside check are finished
00:14
Outgoing passengers arrive at the aircraft
Cabin cleaning finished
Cockpit crew finishes preparation for the next leg
00:12
Cockpit crew starts flight briefing
00:10
Baggage loading for outbound flight is finished and cargo doors will be closed
00:05
Final traffic load figures handed over by ramp coordinator or transmitted via ACARS
Preparation of Load & Trim sheet
Boarding is finished and Cabin Crew starts headcount
00:04
Welcome-announcement and safety-announcement start
Final passenger figures confirmed by Senior Cabin Attendant
00:03
Loading for outbound flight is completed
Ramp coordinator receives a copy of the load and trim sheet
Loading equipment, jetway, GPU / stairs are being removed from the aircraft
Start up is requested
00:00
Aircraft gets pushed back
...Wizz Air jsou sice dost liny lemra a z tech jejich spis 45-55 minutovych pruletu kdyz specham do Prahy vzdy rostu :-/, ale nechapu, proc kdyby z te Barcelony priletelo letadlo v 5 rano, nestacilo by se pripravit na dalsi linku v 6:10, vcetne daily.
00:25
Aircraft onblocks
Jetway / Stairs get positioned / GPU is connected (if required)
Loading team arrives / Cargo doors will be opened
Fuel Truck arrives and gets prepared for uplift
Coaches for incoming passengers arrive
Cabin Doors will be opened
Disembarkation starts
Ramp coordinator hands over flight documents for the next leg (if necessary)
Operations receives final check-in- figures
Operations forwards the figures to the ramp coordinator
Boarding of outgoing passengers starts
00:23
Ramp coordinator receives fuel figures and hands them over to the Fuel Truck driver
PIC sets Fuel panel
Fuelling starts
Crew finalizes duties on the flight deck
00:22
Unloading of incoming bags is finished
Confirmation through Gate regarding passengers for outbound flight (Boarding O.K.)
Cockpit crew starts preparation for the next leg
00:19
Disembarkation of passengers is finished
Cabin cleaning, arrangement of seat belts and seat pockets by cabin crew
00:15
Fuelling and outside check are finished
00:14
Outgoing passengers arrive at the aircraft
Cabin cleaning finished
Cockpit crew finishes preparation for the next leg
00:12
Cockpit crew starts flight briefing
00:10
Baggage loading for outbound flight is finished and cargo doors will be closed
00:05
Final traffic load figures handed over by ramp coordinator or transmitted via ACARS
Preparation of Load & Trim sheet
Boarding is finished and Cabin Crew starts headcount
00:04
Welcome-announcement and safety-announcement start
Final passenger figures confirmed by Senior Cabin Attendant
00:03
Loading for outbound flight is completed
Ramp coordinator receives a copy of the load and trim sheet
Loading equipment, jetway, GPU / stairs are being removed from the aircraft
Start up is requested
00:00
Aircraft gets pushed back
...Wizz Air jsou sice dost liny lemra a z tech jejich spis 45-55 minutovych pruletu kdyz specham do Prahy vzdy rostu :-/, ale nechapu, proc kdyby z te Barcelony priletelo letadlo v 5 rano, nestacilo by se pripravit na dalsi linku v 6:10, vcetne daily.