Wizz Air - let do Prahy chtěla společnost přesměrovat do Katovic

Zdenek
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1302
Registrován: 27. 02. 2003, 11:37
Stav: Offline

Re: Wizz Air - let do Prahy chtěla společnost přesměrovat do

Příspěvek od Zdenek »

Zrovna u Wizzu v Praze mi ten leťák extra hustý nepřijde. Jako by nevěděli kam z Prahy lítat.
Opravdu bych největší problém viděl u normy posádky, která tak nemohla zůstat ani v BCN.


Robert
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1394
Registrován: 21. 10. 2003, 19:55
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Wizz Air - let do Prahy chtěla společnost přesměrovat do

Příspěvek od Robert »

Ace2 píše:
Robert píše:Chápu, že low-cost má vyšší využití letadel, rychlejší otočky na letištích apod. Ale je snad problém cestujících, že si Wizz Air nahustí letový řád tak, že pak poslední let nestihne odletět? Nejde přece říkat, je to prostě low-cost, co byste za ty peníze chtěli mít, s tím musíte počítat.


Pochopitelně, že je to problém cestujících respektivě jejich riziko. Hustý letový řád je kvůli finální ceně letenky, co nejnižší možná cena je logicky vyvážena pravděpodobnějším rizikem nepravidelnosti v letovém řádu. Nikdo si to nepřeje, nikdo není zpožděný schválně, ale model fungování low-costu je na toto riziko mnohem náchylnější a je to třeba brát do úvahy.


Tak cynicky lze říct, že je to problém cestujících (je vidět, že pracuješ už dlouho v letecké dopravě, tipnul bych, že u české klasické aerolinie na tři písmena). Na druhou stranu v případě velkého zpoždění musí společnost zajistit pomoc například v podobě hotelu, takže i jí to bude něco stát a bude to taky její problém.

Ace2
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 527
Registrován: 23. 06. 2007, 14:38
Stav: Offline

Re: Wizz Air - let do Prahy chtěla společnost přesměrovat do

Příspěvek od Ace2 »

Tak o povinnosti dodat kompenzace dané předpisem se nikdo nepře. Na přiměřené občerstvení, popřípadě na hotel je nárok vyplývající z předpisů a Wizz Air takové věci běžně poskytuje. Já při zdržení v BCN dostal po 2 hodinách poukaz do občersvení kde dokonce nikdo neřešil výši účtu (cca jsem měl občerstvení za 20€ dle ceníku)

To že let měl 5 hodin zpoždění... ... low-cost a nedělal jsem z toho vědu. Stane se a můj časový harmonogram s takovou alternativou počítal.

Robert
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1394
Registrován: 21. 10. 2003, 19:55
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Wizz Air - let do Prahy chtěla společnost přesměrovat do

Příspěvek od Robert »

Ace2 píše:Tak o povinnosti dodat kompenzace dané předpisem se nikdo nepře. Na přiměřené občerstvení, popřípadě na hotel je nárok vyplývající z předpisů a Wizz Air takové věci běžně poskytuje. Já při zdržení v BCN dostal po 2 hodinách poukaz do občersvení kde dokonce nikdo neřešil výši účtu (cca jsem měl občerstvení za 20€ dle ceníku)

To že let měl 5 hodin zpoždění... ... low-cost a nedělal jsem z toho vědu. Stane se a můj časový harmonogram s takovou alternativou počítal.


Tak někomu 5 hodin zpoždění nevadí někomu zas ano. Stejné to je i při rušení letu, někomu to nevadí, když mu let zruší a nechá se v pohodě přebukovat na jiný, třeba i o několik dnů později, někomu to naopak vadí a proto využije svých práv :)

PDan
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 603
Registrován: 27. 08. 2009, 22:59
Stav: Offline

Re: Wizz Air - let do Prahy chtěla společnost přesměrovat do

Příspěvek od PDan »

Ace2 píše:Pardon sice jako pilot a zaměstnanec letecké společnosti nechci tvrdit, že vím všechno, ale minimálně bych měl mít přehled o tom jak připravit letadlo na let a jaký čas to zabere.

Ok, dobre... pak je to ovsem na vyhazov, pokud tedy neni zamestnavatelem armada nebo nejaka socialisticka statni firma. Ale i se spoustou sabotujicich, hloupych i pilotu naschvalnicku jsem se za 30 let setkal, kazdej je nejakej...


Ace2
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 527
Registrován: 23. 06. 2007, 14:38
Stav: Offline

Re: Wizz Air - let do Prahy chtěla společnost přesměrovat do

Příspěvek od Ace2 »

jasně :thumbup: a jen kvůli tomu, že věci vidím i z druhý strany a dokážu pochopit, proč některé věci prostě z provozního hlediska nejdou.

Robert
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1394
Registrován: 21. 10. 2003, 19:55
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Wizz Air - let do Prahy chtěla společnost přesměrovat do

Příspěvek od Robert »

Ace2 píše:jasně :thumbup: a jen kvůli tomu, že věci vidím i z druhý strany a dokážu pochopit, proč některé věci prostě z provozního hlediska nejdou.


Přiznej se, děláš u ČSA?

Ace2
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 527
Registrován: 23. 06. 2007, 14:38
Stav: Offline

Re: Wizz Air - let do Prahy chtěla společnost přesměrovat do

Příspěvek od Ace2 »

snad si nemyslíš, že tady něco přiznám :mrgreen:

prodejce
Prodejce
Prodejce
Příspěvky: 4294
Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
Bydliště: na vejminku
Stav: Offline

Re: Wizz Air - let do Prahy chtěla společnost přesměrovat do

Příspěvek od prodejce »

Ace2 píše:snad si nemyslíš, že tady něco přiznám :mrgreen:

moje řeč :D

Ace2
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 527
Registrován: 23. 06. 2007, 14:38
Stav: Offline

Re: Wizz Air - let do Prahy chtěla společnost přesměrovat do

Příspěvek od Ace2 »

To rovnou můžu napsat v jakým patře a čislo kanclu sedím :P

Zdenek
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1302
Registrován: 27. 02. 2003, 11:37
Stav: Offline

Re: Wizz Air - let do Prahy chtěla společnost přesměrovat do

Příspěvek od Zdenek »

Ace2 píše:To rovnou můžu napsat v jakým patře a čislo kanclu sedím :P

Od kdy maj uklízečky kancl? :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5915
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Wizz Air - let do Prahy chtěla společnost přesměrovat do

Příspěvek od Globik »

Mají kumbál a vznešeně se tomu může říkat kancl, aby to mátlo.

PDan
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 603
Registrován: 27. 08. 2009, 22:59
Stav: Offline

Re: Wizz Air - let do Prahy chtěla společnost přesměrovat do

Příspěvek od PDan »

No muzem se i podivat na standardni LCC postupy pro casove odbaveni letadla:

00:25
Aircraft onblocks
Jetway / Stairs get positioned / GPU is connected (if required)
Loading team arrives / Cargo doors will be opened
Fuel Truck arrives and gets prepared for uplift
Coaches for incoming passengers arrive
Cabin Doors will be opened
Disembarkation starts
Ramp coordinator hands over flight documents for the next leg (if necessary)
Operations receives final check-in- figures
Operations forwards the figures to the ramp coordinator
Boarding of outgoing passengers starts

00:23
Ramp coordinator receives fuel figures and hands them over to the Fuel Truck driver
PIC sets Fuel panel
Fuelling starts
Crew finalizes duties on the flight deck

00:22
Unloading of incoming bags is finished
Confirmation through Gate regarding passengers for outbound flight (Boarding O.K.)
Cockpit crew starts preparation for the next leg

00:19
Disembarkation of passengers is finished
Cabin cleaning, arrangement of seat belts and seat pockets by cabin crew

00:15
Fuelling and outside check are finished

00:14
Outgoing passengers arrive at the aircraft
Cabin cleaning finished
Cockpit crew finishes preparation for the next leg

00:12
Cockpit crew starts flight briefing

00:10
Baggage loading for outbound flight is finished and cargo doors will be closed

00:05
Final traffic load figures handed over by ramp coordinator or transmitted via ACARS
Preparation of Load & Trim sheet
Boarding is finished and Cabin Crew starts headcount

00:04
Welcome-announcement and safety-announcement start
Final passenger figures confirmed by Senior Cabin Attendant

00:03
Loading for outbound flight is completed
Ramp coordinator receives a copy of the load and trim sheet
Loading equipment, jetway, GPU / stairs are being removed from the aircraft
Start up is requested

00:00
Aircraft gets pushed back

...Wizz Air jsou sice dost liny lemra a z tech jejich spis 45-55 minutovych pruletu kdyz specham do Prahy vzdy rostu :-/, ale nechapu, proc kdyby z te Barcelony priletelo letadlo v 5 rano, nestacilo by se pripravit na dalsi linku v 6:10, vcetne daily.


Odpovědět