Wizz Air - let do Prahy chtěla společnost přesměrovat do Katovic

procvi
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 350
Registrován: 26. 01. 2009, 11:32
Pohlaví: muž
Bydliště: BRQ
Stav: Offline

Re: Wizz Air

Příspěvek od procvi »



happyna
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 872
Registrován: 09. 09. 2008, 18:37
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG, YVR
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Wizz Air

Příspěvek od happyna »

Se zase předvedli :wtf:

HonzaLB
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1484
Registrován: 09. 11. 2006, 09:02
Stav: Offline

Re: Wizz Air

Příspěvek od HonzaLB »

wizz air se upřímně omlouvá:)konečně někdo další, kdo to po standovi grossovi myslí upřímně:-)

Robert
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1394
Registrován: 21. 10. 2003, 19:55
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Wizz Air

Příspěvek od Robert »

Nechápu, jak to souvisí s uzavírkou dráhy na Ruzyni? Ta znamená jen nemožnost přistát mezi 01:00 a 05:00, podle letového řádu je odlet Wizz Air z Madridu v 15:05 a přílet do Prahy v 17:55, nebo byla linka zpožděná o x hodin?

Airbus380
Nejlepší autor trip reportů 2015
Nejlepší autor trip reportů 2015
Příspěvky: 1649
Registrován: 13. 06. 2010, 12:33
Oblíbené typy letadel: Let 410, 346, 747
Pohlaví: muž
Bydliště: Provodín
Stav: Offline

Re: Wizz Air

Příspěvek od Airbus380 »

Robert píše:Nechápu, jak to souvisí s uzavírkou dráhy na Ruzyni? Ta znamená jen nemožnost přistát mezi 01:00 a 05:00, podle letového řádu je odlet Wizz Air z Madridu v 15:05 a přílet do Prahy v 17:55, nebo byla linka zpožděná o x hodin?



Až na to, že se v článku píše o BARCELONĚ, ta je jinde než Madrid a odlétá se odtamtud ve 21:25, takže stačilo zpožděné přes ho%dku :P :D


Robert
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1394
Registrován: 21. 10. 2003, 19:55
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Wizz Air

Příspěvek od Robert »

Airbus380 píše:
Robert píše:Nechápu, jak to souvisí s uzavírkou dráhy na Ruzyni? Ta znamená jen nemožnost přistát mezi 01:00 a 05:00, podle letového řádu je odlet Wizz Air z Madridu v 15:05 a přílet do Prahy v 17:55, nebo byla linka zpožděná o x hodin?


Až na to, že se v článku píše o BARCELONĚ, ta je jinde než Madrid a odlétá se odtamtud ve 21:25, takže stačilo zpožděné přes ho%dku :P :D


Aha, tak to jo.

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5910
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Wizz Air

Příspěvek od Globik »

Asi by bylo vhodné založit anketu, jak dlouho ještě budou existovat. Kdo si něco takového dovolí? Pokud měli zpoždění, to nešel divert jinam, někam blíže? Žádné letiště blíže Praze není otevřené celou noc? Letadlo čekalo na odlet tak dlouho, že teprve po naboardování bylo jasné, že se divert bude muset udělat? A co mysleli, že bude následovat? Že ovce budou rády, že se vůbec letí? To nešlo řešit jinak, než zavoláním policie? A na koho, na všechny pasažéry? Nebo již rovnou určili konkrétní rebely? Přeju jim, ať je z toho takový průser, až se z toho někdo pěkně posere. Řekl bych, že upřímnost jejich a Standy Grosse nejsou shodné čistě náhodně.

j.ree
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1995
Registrován: 17. 04. 2007, 19:22
Oblíbené typy letadel: A318, A330-300, ATR42
Pohlaví: muž
Bydliště: OSR
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Wizz Air

Příspěvek od j.ree »

no co, my taky jedeme z letiste 6 hodin domu nekdy. A pta se nas nekdo na to? Ne, jen vysvetlujete, ze to prece z ovy do prahy neni zadna dalka a ze nas to tady nemuze nijak rozcilovat ...

rpet
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 712
Registrován: 21. 02. 2010, 00:55
Bydliště: LHR
Stav: Offline

Re: Wizz Air

Příspěvek od rpet »

Globík píše:Asi by bylo vhodné založit anketu, jak dlouho ještě budou existovat. Kdo si něco takového dovolí? Pokud měli zpoždění, to nešel divert jinam, někam blíže? Žádné letiště blíže Praze není otevřené celou noc? Letadlo čekalo na odlet tak dlouho, že teprve po naboardování bylo jasné, že se divert bude muset udělat? A co mysleli, že bude následovat? Že ovce budou rády, že se vůbec letí? To nešlo řešit jinak, než zavoláním policie? A na koho, na všechny pasažéry? Nebo již rovnou určili konkrétní rebely? Přeju jim, ať je z toho takový průser, až se z toho někdo pěkně posere. Řekl bych, že upřímnost jejich a Standy Grosse nejsou shodné čistě náhodně.


globiku, ale no tak... posadka letadla o tom divertu urcite vedela predem, to je jasne, ale nemohli s tim nic delat. pokud jim zamestnavatel naridi, ze o divertu budou pasazeri informovani pet minut pred push-back,tak ma posadka jen dve moznosti: sklapnout a poslouchat, nebo si hledat jinou praci - takze je jasny, ze posadku z toho nemuze nikdo vinit. bylo to rozhodnuti vedeni. me jen zarazilo, ze si to ti cestujici neuvedomili - mnohem jednodussi by bylo v klidu si promluvit s CC nebo CPT, nechat se vysadit v klidu a dobrovolne, a nasledne po navratu do CR to omastit W6 soudni zalobou za zpusobenou skodou (byla-li nejaka). pro predstavu, deset pasazeru se necha nenasilne vylozit, pote poda kazdy z nich zalobu za zpusobenou skodou ve vysi 20000 Kc, mozna by to mohli podat i jako hromadku. 200kilo penez uz by pro wizz mohl byt varujici argument, i kdyz je otazkou, jestli by to proslo a kde by se to soudilo (spanelsko? madarsko? rakousko? cechy???).

a ze zavolali poldy? jiste, jednali podle internich narizeni a predpisu dopravce - opet je to vec vedeni aerolinky, nikoliv posadky. ta jen dela, co musi. kdybych byl CC a nekdo na me arogantne rval, nebo nedej buh se choval nestabilne (rozumej nebezpecne), s naprostym klidem bych ty poldy nechal zavolat taky. nemohli nechat vyvest vsechny (nebo vetsinu) pasazery, protoze to by skutecne byl pruser...

no a jinak zadny pruser z toho nebude, protoze lowcost. muj oblibeny lehce zparafrazovany citat:

ovecky si zastekaly a karavana jede dal...

kdy uz cestujicim konecne dojde, ze lowcost = moznost neocekavanych a nechtenych reseni v nejmene vhodnou chvili??

rpet
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 712
Registrován: 21. 02. 2010, 00:55
Bydliště: LHR
Stav: Offline

Re: Wizz Air

Příspěvek od rpet »

jezismarja... :surprised: jak se oznacuje kapitan letadla?? jsem myslel, ze je to cpt, a ono mi to vyhodilo kapsky mesto! :mrgreen:

Ace2
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 527
Registrován: 23. 06. 2007, 14:38
Stav: Offline

Re: Wizz Air

Příspěvek od Ace2 »

Podle Flight Radaru evidentně přiletělo do Prahy záložní letadlo z Katowic aby obsloužilo ranní linky z Prahy což by dávalo logiku, protože se v Praze objevilo letadlo s imatrikulací nepatřící do pražské základny. Snaha Wizz Airu bylo patrně dostat zpět do Katowic letadlo aby nahradilo to záložní. Což se dá chápat jako nejpohodlnější řešení pro firmu, nikoliv pro PAX samozřejmě, ale to low costům je tradičně už tak nějak jedno, protože PAX stejně nic neplatí za letenky, takže nemůžou očekávat vstřícné kroky :mrgreen:

Nutno asi říci, že kdyby se to udělalo tak, že by letadlo z BCN je jednoduše přistálo v 5 ráno hned po opětovném otevření RWY v PRG, tak by první ranní spoj nabral zpoždění a večer by nastal stejný problém, poslední linka by opět neměla jak v PRG přistát a zustala by pro změnu třeba ve FCO, nebo co včera bylo v letovém řadu jako poslední spoj.

Nutno říci, že i nezpožděný start záložního ranního letadla z Prahy a jeho následující linky neznamenal evidentně bezproblémový den. Protože letadlo přistálo až v 00:40 tj pouhých 20 minut před zavřením PRG. Hlubší analýza příletů nám říká, že zpoždění bylo hned první rotací v LTN což není nic zvláštního ráno na LTN.

Takže po menší analýze se dá říci, že řešení Wizz Airu bylo poměrně logické a bezpečné s ohledem na integritu přepravní kapacity pro další den. Kde jim bylo asi jedno obětovat pár desítek PAX v BCN ve prospěch fungování sítě na další den.

Z pohledu PAX v BCN bych byl ale naštvanej taky, to je jasný :biggrin:

Zajda
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 131
Registrován: 21. 12. 2009, 14:16
Stav: Offline

Re: Wizz Air

Příspěvek od Zajda »

Tak o policii nerozhoduje vedení, ale jen kapitán!! On jediný může dát příkaz vyloučení pasažéra z přepravy. Taky je to jeho odpovědnost.....jelikož to bylo na palubě letadla (i na španělské ploše), tak se na to vztahují mezinárodní úmluvy a maďarské právo (registrace letadla), soudit se to může i v Čechách, pokud o to strany požádají, respektive jen jedna, ale to asi jim projde, protože pasažér je spotřebitel a má slabší postavení...ale i když se to bude soudit u nás, tak podle maďarského práva ...

... tohle dost prokaučovali, kdyby nedělali blbosti, tak přilítnou do KTW a namastí se na W6, protože to že mělo letadlo zpoždění a nemohlo přistát v PRG cestující zajímat moc nemusí..tím, že neseděli v sedačkách a nejednali podle instrukcí CC, tak podle mě to vyloučení z přepravy je oprávněné. A je jedno, že se domáhali svého práva letět na PRG, to jsou prostě dvě věci, bohužel je sloučili ...

...docela zajímavé by bylo, co by se stalo, kdyby během letu někdo ohlásil únos letadla :) ...

... Druhá věc, kterou nevím je, jestli mají aerolinky povinnost přistát na nejbližším letišti...ani nevím jestli je BRQ otevřené, ale OSR určitě ano kvůiu Cargo, ne? DRS určitě taky....takže to že letěli do KTW je jasně jejich ekonomický kalkul, že je to vyšlo nejlevněji z možných variant....což mě jako cestujícího opravdu netrápí a žalobu bych podal, jen nevím, jak je to s tou povinností...ale asi nějak jo, protože to by pak mohli letět na Kanáry a poslat je v pramicích po vodě až do Česka :)

BTW: Nevím, proč nanaboardovali lidi, nezavřeli v letadle (aby neplatili kompenzaci ) a pak nepočkali 3,5 hodiny na letišti a do Prahy nepřilítli v 05:00 ... letadlo stejně potřebují na druhý den v Praze a časově by to byla skoro nejlepší varianta...určitě lepší, než se trmácet z KTW a když by třeba letěli do BRQ, tak to jsou busem dvě hodiny, než to přestoupí a tak, tak minimálně hodina, a do PRG neletěli určitě ne kvůli tomu, že by tam byli 01:01, takže taky nějaký posun a tím pádem mi přijde jako jak finančně, tak časově nejlepší varianta počkat v BCN ty cca 3,5 hoďky a přiletět ráno. (Na druhou stranu nepočítám co posádka, jestli jako může letět nebo by potřebovali novou, kterou neměli, nebo by pak potřebovali novou v Praze, to do úvahy neberu, neb ty pravidla neznám :) )


Aha, tak o tom přeletu KTW - PRG jsem nevěděl, to pak dává hodně smysl z pohledu Wizzu....na druhou stranu pokud by byla posádka ready, tak zase nevidím problém v tom, přilítnout do PRG v 05:00 a odlet na LTN je 06:00, pokud se nepletu....tak nevidím důvod, proč by ot mělo ovlivňovat letový plán na další den, můžeš mi to ještě víc vysvětlit, to mě zajímá... ... tak jasný, že Wizz hledal pro sebe nejoptimálnější EKONOMICKÉ řešení, v tom se shodneme :)

Ace2
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 527
Registrován: 23. 06. 2007, 14:38
Stav: Offline

Re: Wizz Air

Příspěvek od Ace2 »

Tak logika věci plus věci, které neznáme...

1. Mohla posádka ráno letět s ohledem na maximální délku služby?
2. Byla potřeba udržba letadla po přistání z BCN v PRG?

A ted trochu počítání za ideálního stavu:
Řekněme, že letadlo přistane v 05:00 v Praze, v 05:05 je na stojánce. 05:45 bude letadlo připraveno pro další let, tj PAX z BCN jsou konečně pryč, letadlo tak nějak zkontrolováno, možná uklizeno, palivo doplněno. Boarding PAX autobusy, usazení PAX, nezbytné úkony před vzletem, dlouhé taxování na RWY 31. Start proveden 06:15 v ideálním případě kdy nebudou žádné problémy s ničím. A ted si vem, že to letadlo přistálo v 00:40 a to to bylo náhradní letadlo, které odletělo ráno bez zpoždění první ranní linku do LTN a to samé letadlo se vrátilo z poslední linky z FCO v 00:40. Pokud by to mělo letělo letadlo z BCN a podle mého rozvrhu by přistálo v 00:55 tj pouhých 5 minut před zavřením dráhy a upřimně řečeno, mé výpočty jsou zcela ideální a je reálný že o těch 5 minut by se to někde natáhlo a tak by se opakovala stejná věc jako s BCN s tím rozdílem, že by se jednalo o FCO a průšvih by se opakoval.

Čistě pragmaticky bylo lepší hodit těch pár PAX "přes palubu" a zajistit integritu přepravní sítě pro další den.

HonzaLB
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1484
Registrován: 09. 11. 2006, 09:02
Stav: Offline

Re: Wizz Air

Příspěvek od HonzaLB »

Čistě pragmaticky bylo myslím těm lidem rovnou zaplatit ubytování, vysvětlit problém a nechovat se k nim jako k volům. Pokud někdo nedomyslí, že je vysoká pravděpodobnost, že se tito lidé ozvou médiím, tak to svědčí o kvalitě vedení. o x desítkách lidí z přebukovaných letů ČSA během Velikonc, kterým ČSA platily následně kompenzace a hotel, jsem v médiích neslyšel nic:)

Ace2
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 527
Registrován: 23. 06. 2007, 14:38
Stav: Offline

Re: Wizz Air

Příspěvek od Ace2 »

Asi šlo to, že jedno letadlo prostě někde chybělo. Nevím na kolik je reálné mít jedno letadlo jen tak odstavené. Wizz má relativně malé báze na vyjimky 2-3 letadla a jedno chybějící letadlo v nějak bázi znamená zrušení letu, nebo několikahodinové zpoždění.


Odpovědět