Odbavení a boarding pass

Odpovědět
sunrise
Nováček
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 27. 09. 2015, 15:27
Stav: Offline

Odbavení a boarding pass

Příspěvek od sunrise »

Dobrý den,

chtěl bych se zeptat na několik detailů při odbavení u Wizzu a zda měl někdo podobnou zkušenost, tak tedy:

zhruba půl dne před odletem jsem prováděl online check-in prostřednictvím mobilního telefonu - verze stránek určené pro mobilní telefony, jak stránky Wizzu nabízí (nejedná se o mobilní aplikaci, pouze o stránku wizzair.com uzpůsobenou pro mobilní telefony).

1- provedl jsem web check-in, dostal se na obrazovku, kde mi stránka potvrdila úspěšně provedený check-in a nabídla elektronickou palubní vstupenku nebo stažení pal. vstupenky ve formátu pdf - zvolil jsem .pdf a soubor stáhnul do mobilu pro pozdější vytištění (v ranních hodinách po příjezdu do města, zároveň jsem si jistý, že na obrazovce šlo o soubor .pdf, jelikož letiště v Brně nenabízí možnost odbavení pomocí jakékoli mobilní aplikace, nicméně tento soubor se jako .pdf nestáhnul - formát souboru je jiný).
2- soubor .pdf s palubní vstupenkou nebylo možné otevřít (domnívám se, že mně stránka dala letenku pro mobilní aplikaci), přestože jízdenky/palubní vstupenky ve formátu pdf (ČD, British Airways) ve svém mobilu běžně otevírám/tisknu bez problémů - tentýž den jsem se ve vlaku ČD bez problémů prokázal jízdenkou ve formátu .pdf
3- jelikož soubor s pal. vstupenkou ze stránek Wizz nešlo otevřít ani jinak vytisknout, dostavil jsem se na letiště s dostatečným předstihem a informoval pracovnice na přepážce odbavení
4- pracovnice na přepážce zkontrolovala a potvrdila, že jsem úspěšně provedl check-in, nicméně trvala na zaplacení poplatku ve výši 960 Kč z důvodu, že nemám vytištěnou palubní vstupenku - na moji námitku, že jde pravděpodobně o závadu v systému nebrala zřetel ani poté, co jsem jí vysvětlil a ukázal soubor s pal. vstupenkou stažený ze stránek wizzair.com včetně demonstrace nemožnosti jej otevřít a ukázky bezproblémového otevření dalších .pdf souborů
5- pracovnice letiště odmítly jakoukoli další komunikaci, včetně informování nadřízené osoby a vysvětlení celé situace - a to při odbavení pouhých asi 4 letů za celé dopoledne

podotýkám, že vím o tom, že dle přepravních podmínek Wizzu bych se měl dostavit na letiště nejméně 40 minut před odletem s vytištěnou palubní vstupenkou, kterou je možné vytisknout nejdéle 3 hodiny před časem odletu - z tohoto důvodu jsem si stáhnul již zmíněnou "pdf" palubní vstupenku, kdy jsem měl v úmyslu vytisknout již bez nutnosti připojení k internetu, vše jsem řešil s dostatečným předstihem (ráno před odletem jsem již neměl možnost přístupu na internet)

Měl někdo podobný problém se stažením pal. vstupenky nebo jejím vystavením na přepážce? Pracovnice Menzies, které zajišťuje odbavení Wizzu v Praze, mě řekla, že v tomto případě je výjimečně možné vystavit pal. vstupenku na přepážce bezplatně, nicméně na oficiální stanovisko zatím čekám.

Má smysl v tomto případě žádat o kompenzaci, případně nahrazení finanční ztráty, případně zda má někdo podobnou zkušenost?

Děkuji za případnou reakci a přeji hezký den,
Mirek


JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: Odbavení a boarding pass

Příspěvek od JackBrno »

Tak žádat samozřejmě můžeš co chceš :-) Ovšem jestli ti wizzair vyhoví nebo ne, to je otázka. Fakta jsou jasná, dostavil ses bez vytištěné vstupenky. Nevím jak se ti podaří prokázat, že chyba byla na straně systému, což není jasné, k poškození souboru mohlo dojít klidně až při uložení v telefonu.
Naposledy upravil(a) JackBrno dne 27. 09. 2015, 19:43, celkem upraveno 1 x.

sunrise
Nováček
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 27. 09. 2015, 15:27
Stav: Offline

Re: Odbavení a boarding pass

Příspěvek od sunrise »

Je mi to jasné, proto jsem se zeptal, zda měl někdo podobnou zkušenost... Stejnou cestou jsem provedl odbavení na letu z Londýna o par dní později - opět stejný výsledek (osobně se domnívám, že stránky dávají automaticky soubor pro mobilní aplikaci, přestože se jedná o klasické odbavení přes web - mobilní verzi stránek a nerozlisuji mezi mobilní verzí stránek a mobilní aplikací). Rozdíl byl, že tentokrát jsem mel možnost vstoupit na stránku přes pc a následně pdf vytisknout z plné stránky. Ovšem na rozdíl od Brna, Londýn rovněž povoluje mít boarding pass v mobilu...

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: Odbavení a boarding pass

Příspěvek od JackBrno »

To není o tom, co povoluje Brno nebo Londýn, ale co ve které destinaci povoluje dopravce. To se řídí podle něj.

sunrise
Nováček
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 27. 09. 2015, 15:27
Stav: Offline

Re: Odbavení a boarding pass

Příspěvek od sunrise »

ano to máš samozřejmě pravdu - to jsem napsal, aby bylo jasné, že s nejvyšší pravděpodobností nebyla chyba v mém telefonu, ale v systému doručení palubní vstupenky. Pokud provádím check-in ze stránek (normální nebo mobilní verze, měla by být výstupem palubní vstupenka ve formátu pdf, pokud provádím check-in pomocí aplikace, pak je možné, že palubní vstupenka může být v jiném formátu). V žádném případě by se to nemělo kombinovat, ale u wizzu je možné všechno :)


Fresch
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 65
Registrován: 03. 08. 2015, 10:42
Stav: Offline

Re: Odbavení a boarding pass

Příspěvek od Fresch »

Já teda jen jedno nechápu, proč sis to po stáhnutí nezkontroloval, jestli je soubor funkční. Jelikož si na mobil stahuju zápisky z přednášek, tak se mi taky někdy stává, že se to stáhne špatně a nejde to otevřít.
I když bych byl rád kdyby ti ty peníze vrátili, protože 960 Kč za tisk není zrovna málo, tak to moc nadějně nevidím.

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5906
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Odbavení a boarding pass

Příspěvek od Globik »

Wizz nepovoluje se znovu zalogovat a palubku následně vytisknout?

sunrise
Nováček
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 27. 09. 2015, 15:27
Stav: Offline

Re: Odbavení a boarding pass

Příspěvek od sunrise »

to fresh - bylo to jediné, co šlo stáhnout, samozřejmě jsem to zkoušel vícekrát, pokaždé se stejným výsledkem - bohužel jsem měl jen mobil a spolehnul se na bezproblémové stažení pdf a následné vytisknutí po příjezdu do Brna (předtím jsem neměl kde to vytisknout, což ale nikoho moc zajímat nebude), jak již jsem uvedl, u jiných dopravců výstup ve formátu pdf funguje normálně, jedná se o stejný telefon

to globik - to samozřejmě jde, pokud se ale zaloguješ méně než 3 hodiny před odletem, tak již není možné boarding pass znovu stáhnout, ani vytisknout - kdyby to šlo, tak bych sem teď nepsal :)

když jsem dělal check-in na let z Londýna, tak mně to na mobilních stránkách dokonce žádné pdf nenabídlo - pouze jakousi mobilní letenku, zřejmě otvíratelnou pouze v té jejich aplikaci, ale protože jsem měl čas najít pc, pro jistotu jsem to vytiskl z pc - v Brně jsem tuto možnost neměl, tudíž jsem se spolehnul na odbavení přes mobilní stránky s následným tiskem pdf letenky po příjezdu do Brna - teď to vypadá na epic fail, ale proč se nezeptat, že...

co mně není jasné je, jaktože wizz dává různé verze pal. vstupenek při stejném druhu odbavení - výstup z pc verze stránek by snad měl být stejný jako výstup ze stránek pro mobilní telefon (chápu, že výstupem při odbavení v jejich mobilní aplikaci může být jiný soubor, to ale není můj případ - aplikaci jsem nikdy nepoužíval) - jde mi o to zjistit, jak to teda funguje (oprostím se od etické stránky věci, přestože požadovat 960 za tisk, když je někdo už odbavený, není zrovna vzor chování k zákazníkům - pochopil bych, kdyby si řekli třeba 100 nebo 200 Kč, aby tam nechodil každý s tím, že zapomněl na tisk)

perlička na závěr: po příletu na zpátečním letu z Londýna do Brna se zjistilo, že jsem nebyl na seznamu cestujících - potvrzeno celníky, co je ale zajímavé, že kamarád na seznamu byl - oba jsme přitom byli na jedné rezervaci a online check-in provedli najednou a z jednoho mobilu, tisk pal. vstupenky z jednoho pc ve stejnou dobu...


Odpovědět