Odbavení a boarding pass
Napsal: 27. 09. 2015, 16:12
Dobrý den,
chtěl bych se zeptat na několik detailů při odbavení u Wizzu a zda měl někdo podobnou zkušenost, tak tedy:
zhruba půl dne před odletem jsem prováděl online check-in prostřednictvím mobilního telefonu - verze stránek určené pro mobilní telefony, jak stránky Wizzu nabízí (nejedná se o mobilní aplikaci, pouze o stránku wizzair.com uzpůsobenou pro mobilní telefony).
1- provedl jsem web check-in, dostal se na obrazovku, kde mi stránka potvrdila úspěšně provedený check-in a nabídla elektronickou palubní vstupenku nebo stažení pal. vstupenky ve formátu pdf - zvolil jsem .pdf a soubor stáhnul do mobilu pro pozdější vytištění (v ranních hodinách po příjezdu do města, zároveň jsem si jistý, že na obrazovce šlo o soubor .pdf, jelikož letiště v Brně nenabízí možnost odbavení pomocí jakékoli mobilní aplikace, nicméně tento soubor se jako .pdf nestáhnul - formát souboru je jiný).
2- soubor .pdf s palubní vstupenkou nebylo možné otevřít (domnívám se, že mně stránka dala letenku pro mobilní aplikaci), přestože jízdenky/palubní vstupenky ve formátu pdf (ČD, British Airways) ve svém mobilu běžně otevírám/tisknu bez problémů - tentýž den jsem se ve vlaku ČD bez problémů prokázal jízdenkou ve formátu .pdf
3- jelikož soubor s pal. vstupenkou ze stránek Wizz nešlo otevřít ani jinak vytisknout, dostavil jsem se na letiště s dostatečným předstihem a informoval pracovnice na přepážce odbavení
4- pracovnice na přepážce zkontrolovala a potvrdila, že jsem úspěšně provedl check-in, nicméně trvala na zaplacení poplatku ve výši 960 Kč z důvodu, že nemám vytištěnou palubní vstupenku - na moji námitku, že jde pravděpodobně o závadu v systému nebrala zřetel ani poté, co jsem jí vysvětlil a ukázal soubor s pal. vstupenkou stažený ze stránek wizzair.com včetně demonstrace nemožnosti jej otevřít a ukázky bezproblémového otevření dalších .pdf souborů
5- pracovnice letiště odmítly jakoukoli další komunikaci, včetně informování nadřízené osoby a vysvětlení celé situace - a to při odbavení pouhých asi 4 letů za celé dopoledne
podotýkám, že vím o tom, že dle přepravních podmínek Wizzu bych se měl dostavit na letiště nejméně 40 minut před odletem s vytištěnou palubní vstupenkou, kterou je možné vytisknout nejdéle 3 hodiny před časem odletu - z tohoto důvodu jsem si stáhnul již zmíněnou "pdf" palubní vstupenku, kdy jsem měl v úmyslu vytisknout již bez nutnosti připojení k internetu, vše jsem řešil s dostatečným předstihem (ráno před odletem jsem již neměl možnost přístupu na internet)
Měl někdo podobný problém se stažením pal. vstupenky nebo jejím vystavením na přepážce? Pracovnice Menzies, které zajišťuje odbavení Wizzu v Praze, mě řekla, že v tomto případě je výjimečně možné vystavit pal. vstupenku na přepážce bezplatně, nicméně na oficiální stanovisko zatím čekám.
Má smysl v tomto případě žádat o kompenzaci, případně nahrazení finanční ztráty, případně zda má někdo podobnou zkušenost?
Děkuji za případnou reakci a přeji hezký den,
Mirek
chtěl bych se zeptat na několik detailů při odbavení u Wizzu a zda měl někdo podobnou zkušenost, tak tedy:
zhruba půl dne před odletem jsem prováděl online check-in prostřednictvím mobilního telefonu - verze stránek určené pro mobilní telefony, jak stránky Wizzu nabízí (nejedná se o mobilní aplikaci, pouze o stránku wizzair.com uzpůsobenou pro mobilní telefony).
1- provedl jsem web check-in, dostal se na obrazovku, kde mi stránka potvrdila úspěšně provedený check-in a nabídla elektronickou palubní vstupenku nebo stažení pal. vstupenky ve formátu pdf - zvolil jsem .pdf a soubor stáhnul do mobilu pro pozdější vytištění (v ranních hodinách po příjezdu do města, zároveň jsem si jistý, že na obrazovce šlo o soubor .pdf, jelikož letiště v Brně nenabízí možnost odbavení pomocí jakékoli mobilní aplikace, nicméně tento soubor se jako .pdf nestáhnul - formát souboru je jiný).
2- soubor .pdf s palubní vstupenkou nebylo možné otevřít (domnívám se, že mně stránka dala letenku pro mobilní aplikaci), přestože jízdenky/palubní vstupenky ve formátu pdf (ČD, British Airways) ve svém mobilu běžně otevírám/tisknu bez problémů - tentýž den jsem se ve vlaku ČD bez problémů prokázal jízdenkou ve formátu .pdf
3- jelikož soubor s pal. vstupenkou ze stránek Wizz nešlo otevřít ani jinak vytisknout, dostavil jsem se na letiště s dostatečným předstihem a informoval pracovnice na přepážce odbavení
4- pracovnice na přepážce zkontrolovala a potvrdila, že jsem úspěšně provedl check-in, nicméně trvala na zaplacení poplatku ve výši 960 Kč z důvodu, že nemám vytištěnou palubní vstupenku - na moji námitku, že jde pravděpodobně o závadu v systému nebrala zřetel ani poté, co jsem jí vysvětlil a ukázal soubor s pal. vstupenkou stažený ze stránek wizzair.com včetně demonstrace nemožnosti jej otevřít a ukázky bezproblémového otevření dalších .pdf souborů
5- pracovnice letiště odmítly jakoukoli další komunikaci, včetně informování nadřízené osoby a vysvětlení celé situace - a to při odbavení pouhých asi 4 letů za celé dopoledne
podotýkám, že vím o tom, že dle přepravních podmínek Wizzu bych se měl dostavit na letiště nejméně 40 minut před odletem s vytištěnou palubní vstupenkou, kterou je možné vytisknout nejdéle 3 hodiny před časem odletu - z tohoto důvodu jsem si stáhnul již zmíněnou "pdf" palubní vstupenku, kdy jsem měl v úmyslu vytisknout již bez nutnosti připojení k internetu, vše jsem řešil s dostatečným předstihem (ráno před odletem jsem již neměl možnost přístupu na internet)
Měl někdo podobný problém se stažením pal. vstupenky nebo jejím vystavením na přepážce? Pracovnice Menzies, které zajišťuje odbavení Wizzu v Praze, mě řekla, že v tomto případě je výjimečně možné vystavit pal. vstupenku na přepážce bezplatně, nicméně na oficiální stanovisko zatím čekám.
Má smysl v tomto případě žádat o kompenzaci, případně nahrazení finanční ztráty, případně zda má někdo podobnou zkušenost?
Děkuji za případnou reakci a přeji hezký den,
Mirek