Danube wings

SkyEurope Airlines * Seagle Air * Slovenské Aerolinie * Air Slovakia
Odpovědět
The810
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 755
Registrován: 27. 08. 2009, 19:02
Bydliště: BTS
Stav: Offline

Re: Danube wings

Příspěvek od The810 »

No este skus najst niekoho kto ti na jednu letenku vystavi let na V5 a u inej spolocnosti :) Pokial viem, V5 nema ani ziaden interline-agreement. Kym toto nebude tak to nema zmysel.


Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5905
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Danube wings

Příspěvek od Globik »

The810 píše:No este skus najst niekoho kto ti na jednu letenku vystavi let na V5 a u inej spolocnosti :) Pokial viem, V5 nema ani ziaden interline-agreement. Kym toto nebude tak to nema zmysel.
To máš pravdu. Ale co není dnes, může být zítra :)

rXD
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 691
Registrován: 26. 07. 2011, 00:48
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Danube wings

Příspěvek od rXD »

The810 píše:Jasne, lebo cestujuci urcite do tej BA radsej pojdu 50 minut z VIE ako 15 minut z BTS. Nemas dojem, ze ti dobre platiaci cestujuci tej linky su prave ti co si vazia svoj cas? Pre mna je napriklad lietadlo na tej trase zaujimave kym mozem spravit day-return. Ked by mi to skomplikovali dlhym presunom do VIE tak to uz fakt pojdem vlakom, lietadlo strati vyhodu.

Pokracovat bez C/S je riziko a vacsina cestujucich to realizovat nebude. C/S nie je realny vzhladom na to ze seriozne aerolinky si vyberaju trochu serioznejsich partnerov ako je nejaka tunelarska spolocnost. A inak, aliancia OneTeam neexistuje, zrejme myslis oneworld.


Blbo ratas. Povedzme, ze ta cesta centrumBA-VIE by trvala o 30min dlhsie nez centrumBA-BTS. Ale je perspektiva, ze by bolo o dost viac pasazierov, kedze okrem tych vychodSK-BA by pribudli aj ti vychodSK-VIE a vychodSK-svet. Takze:
- mohlo by sa lietat castejsie. Dnes, pri dvoch letoch denne (a ziadnom cez vikend) je sice pekne, ze na BTS si za 15 minut, ale co na tom, ked je 9hodin a najblizsi let je az o 20:00???? Cakas 11hodin!!! Priapdne, ked je piatok vecer tak cakas az do pondelka!?! Proste, dva lety denne bez vikendov je nah. sluzba.
- mohlo by sa lietat jetom, a zrazu by sa ta extra polhodina busom usetrila skratenim letu
- ako sa zlepsuju zeleznice aj dialnice, letecke spojenie KE-BA bude len dalej a dalej upadat (presne kvoli tomu, ze dva lety denne je zufalo malo, ak mozes mat cez den 5-6 ICciek kazde 3 hod). Vieden je predsalen kapanek dalej, a zeleznicne spojenie je ovela horsie, takze tam bude let vzdy obrovskou casovou usporou.
- ak by lietali vacsim jetom, mohli by mat ludovejsie ceny, a takto podchytit na slovensku strednu triedu. Dnes proste tych 50-100EUR/ow bezny clovek neda. Ale ak by vedeli ponuknut akciove letenky za 20-30EUR, to by mohli mat ine kvantum ludi. A tych par ultrabohatych, co s nimi teraz lietaju, ak by im vadila cesta do VIE, si moze rovno objednat private jet.

No a, ako sme uz povedali, mohli by dohodnut codeshare s OneWorld (dik za orpavu) alebo AF. Ale je mi jasne, ze presne tak ako ich nacionalisticki predchodcovia zo SkyEurope, aj DW sa bude branit tomu lietat z VIE az kym nejklaknu (alebo kym Poor nevymysli novy tunel, nepr. rozvazanie Pociatka ci Sulika po europe za statne). Skoda reci...

beardie
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1074
Registrován: 08. 10. 2011, 18:58
Bydliště: BRQ
Stav: Offline

Re: Danube wings

Příspěvek od beardie »

do KSC lieta z VIE predsa Austrian

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5905
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Danube wings

Příspěvek od Globik »

beardie píše:do KSC lieta z VIE predsa Austrian

Tak potom není co řešit.


rXD
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 691
Registrován: 26. 07. 2011, 00:48
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Danube wings

Příspěvek od rXD »

Samozrejme, ze je co riesit. RT KSC-VIE predava Austrian za 200EUR+, a ta linka sa na 90% pouziva na prestupne lety s Austrianom/StarAliance. Takze point-to-point Kosice-Vieden a aj prestupy vo Viedni na akekolvek ine aerolinky je uplne nevyuzity segment. Presne to iste uz (po 90 rokoch) pochopilo aj CSA, a ponukaju lety KSC-PRG-KSC za 100EUR/rt. Tym padom umoznuju ludom lietat point-to-point ako aj prestupit v Prahe na akykolvek iny lowcost/aeroliniu. To iste by mohol robit DW vo VIE.

Ale fakt je, ze tu nie je co riesit, lebo DW su taki isti zadubeni blavocentristicky tunelari ako bol SkyEurope. A kym pochopia, ze z BTS v priestore viedenskej aglomeracie nemaju sancu (tak ako uz ciastocne pochopili, ked skusili lietat VIE-OSR), tak bude na vsetko pozde. Presne podla vzoru SkyEUrope.

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5905
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Danube wings

Příspěvek od Globik »

rXD píše:Samozrejme, ze je co riesit. RT KSC-VIE predava Austrian za 200EUR+, a ta linka sa na 90% pouziva na prestupne lety s Austrianom/StarAliance. Takze point-to-point Kosice-Vieden a aj prestupy vo Viedni na akekolvek ine aerolinky je uplne nevyuzity segment. Presne to iste uz (po 90 rokoch) pochopilo aj CSA, a ponukaju lety KSC-PRG-KSC za 100EUR/rt. Tym padom umoznuju ludom lietat point-to-point ako aj prestupit v Prahe na akykolvek iny lowcost/aeroliniu. To iste by mohol robit DW vo VIE.

Ale fakt je, ze tu nie je co riesit, lebo DW su taki isti zadubeni blavocentristicky tunelari ako bol SkyEurope. A kym pochopia, ze z BTS v priestore viedenskej aglomeracie nemaju sancu (tak ako uz ciastocne pochopili, ked skusili lietat VIE-OSR), tak bude na vsetko pozde. Presne podla vzoru SkyEUrope.

Těch 200+ je za p2p. Zkusil jsem to dát jako přískok k TATL a vyšlo mi nějakých 100 € za RT.
Chceš mi říci, že i kdyby DW měli RT do VIE za 50 €, lidi budou radši riskovat že to mají na 2 letenkách při úspoře 50 €?
Prahu nemůžeš srovnávat. PRG je hub OK a současně hlavní město. Pokud dáš lidem, kteří letí do hlavního města Slovenska na výběr, zda poletí na BTS nebo VIE, vyberou si při stejné ceně BTS. Prostě až bude potenciál KSC-BTS/VIE na 10 letů denně, tak by to mělo šanci. Jinak je to snílkovský nápad.

rXD
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 691
Registrován: 26. 07. 2011, 00:48
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Danube wings

Příspěvek od rXD »

Pokial TATL znamena transatlanticky, tak ano, dnes sa z KSC da cez Vieden do USA lietat za rozumne ceny (na rozdiel od letov cez Prahu, kde este aj dnes v pohode priuctuju 400EUR za let KSC-USA v porovnani s letom PRG-USA so StarTeam). Ale ceny Austrianu z KSC do Europy su zufale, zvlast tam kde nemaju konkurenciu (KSC-LON-KSC bezne 400 az 600EUR). Cize ti ludia neusetria 50EUR, ale v pohode aj 200-400EUR, ak vo VIE prestupia na nieco lacne.

Do Europy sa skor vyplati letiet s CSA cez PRG, a to aj na dve letenky (KSC-PRG-KSC za 100EUR + ktokolvek iny dalej). Ak by DW zacali lietat KSC-VIE a spravili CS s AirBerlinom, tak by sa musel konkurencne prisposobit aj Austrian, a KSC-VIE by v pohode mohli byt aj 3RT lety denne s jednym a 3RT s druhym (Austrian aj DW). Ale vravim, urcite sa to nestane. DW radsej zas skusi urobit nejaku svojsku kamikadze akciu typu OSR-VIE alebo TAT-LON/DUB alebo BTS-Svajciarsko, nez aby spravilo to jedine, co im moze priniest zisk: spojit potrebu spojenia KE-BA a KE-svet tym, ze by zacali lietat KSC-VIE (pripadne este lepsie KSC-VIE-MUC/BER/FRA) a poskytli gratis bus na VIE-BA.

PS: A ten tvoj argument, ze PRG je hub a hlavne mesto som uz vobec nepochopil. Sak prave preto, ze tam ma CSA hub, tak keby este CSA fungovali ako sietova aerolinia, tak nedaju lacne letenky KSC-PRG (presne ako Austrian a presne ako to CSA robilo 100 rokov), lebo na KSC-PRG nemaju konkurenciu a lebo takto nechavaju ludi, aby v PRG prestupili na ine aerolinky. Proste, je z toho vidiet, ze uz sa len chytaju kazdej slamky, a je im dobry kazdy vychodniar, ktory je ochotny s CSA letiet (aj ked v PRG zdrhne k niekomu inemu). :-)
PS2: Som zvedavy, co s linkou KSC-PRG spravi korejec. Uz dnes sa daju bezne kupit letenky KSC-SYD pod 1000EUR/rt (co je lacnejsie nez Budapest, ale je to dost pomale, kedze v Soule je cestou do PRG 20-hodinova cakacka).
PS3: http://www.facebook.com/LietameZKosic
Naposledy upravil(a) rXD dne 15. 05. 2013, 10:14, celkem upraveno 1 x.

The810
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 755
Registrován: 27. 08. 2009, 19:02
Bydliště: BTS
Stav: Offline

Re: Danube wings

Příspěvek od The810 »

Este raz: Linka KSC-VIE neobsluzi relaciu KSC-BTS. Relacia KSC-BTS je regionalna a nikto ti nepojde vyse tristvrte hodinu na letisko aby isiel hodinovym regionalnym letom! To sa mu viac oplati sadnut na vlak.

rXD
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 691
Registrován: 26. 07. 2011, 00:48
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Danube wings

Příspěvek od rXD »

Nezhodneme sa. Ako som napisal vyssie, ak chce DW zaviest ziskovu linku, tak jedine nieco ako KSC-VIE-MUC/FRA/BER, a nemusia sa ani k nikomu pridavat, a obsluzia aj KE-BA aj KE-Nemecko aj BA-Nemecko (pre tych, co chcu letiet so "slovensko aerolinkou"), aj VIE-Nemecko (pre tych odvaznych nemcov/rakusakov, ktori by boli ochotni vkrocit na palubu vychodoeuropskej aerolinky).

The810
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 755
Registrován: 27. 08. 2009, 19:02
Bydliště: BTS
Stav: Offline

Re: Danube wings

Příspěvek od The810 »

Nie, BA-KE linkou KSC-VIE neobsluzia. Namiesto manazerov ochotnych platit vyssie ceny tak budu vozit ludi co chcu usetrit a preto trhaju letenky. Strasny win, to by bola ziskovost!

rXD
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 691
Registrován: 26. 07. 2011, 00:48
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Danube wings

Příspěvek od rXD »

Jasne, ze by to bola ziskovost. Vies kolko ludi v tejto blavocentristickej krajine z vychodu musi chtiac-nechtiac byt v pracovny den rano v BA? Prid niekedy o 22h na zeleznicnu stanicu v KE alebo PO. Ak ti ludia platia cca 30EUR/ow za lehatko vychod-BA, tak ranny let za 40EUR by urcite brali.

Ale hlavne, vytazenost linky KSC-BTS suvislo klesa, okrem ineho aj tymi zmatakmi, co DW cely cas robi. Aj teraz na leto uplne rozhadzala cestak KSC-BTS kvoli dovolenkovym letom do Chorvatska. Cize, aj z toho je jasne, ze KSC-BTS samotne ich nemoze uzivit, a bude ich zivit stale menej. Takze cim skor urobia poriadne KSC-VIE-Nemecko s gratis busom z/do BA, tym skor mozno preziju. Aj ked, ci preziju, to je ina otazka. Lebo oni na 99% nikdy zisk nerobili, a ziju zo statnych tunelov inych poorovych firiem.

The810
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 755
Registrován: 27. 08. 2009, 19:02
Bydliště: BTS
Stav: Offline

Re: Danube wings

Příspěvek od The810 »

rXD píše:Vies kolko ludi v tejto blavocentristickej krajine z vychodu musi chtiac-nechtiac byt v pracovny den rano v BA?


Ano a preto navrhujes aby namiesto v Bratislave boli vo Viedni a potom sa museli presuvat dalsiu polhodinu do BTS a prisli do BA vlastne este neskor ako prvym ICckom, pripadne sucasnym letom, super myslienka :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

rXD
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 691
Registrován: 26. 07. 2011, 00:48
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Danube wings

Příspěvek od rXD »

Fakt zbytocne sa o tom dalej rozoberat. Je jasne, ze DW je tunelarska firma, ktorej velmi dlho trvalo, kym vobec pochopili, ze ak niekde na SK potrebuju lietat, tak na KSC (staci si spomenut na ich velke plany TAT-BTS, TAT-LON, TAT-DUB; proste KSC sa snazili vsemozne obist). Teraz vidia, ze jedine, z coho mozu vymacknut peniaze, su KSC. Ale aj to robia tak, ze im to ide totalne dole vodou, lebo jedine co su ochotni robit, je nutit vychodniarov, aby s nimi lietali do BTS (este aj na svojom FB propaguju, ze v BTS sa obcas da prestupit na RYR do LON!?!?!). A proste, ako cely "biznis" narodneho striebra za 140mil EUR BTS ( http://www.planecrazy.sk/index.php/en/n ... ni-v-marci ), aj s nimi lieta stale menej a menej ludi. Ale kedze DW preziva vdaka spojeniu so statotovornymi narodnobudovatelskymi politickymi firmami, urcite radsej skrachuju, nez by lietali KSC-VIE(-MUC).

Kazdopadne, co sa na KSC perspektivne rozvija, je lietanie do/ciez VIE (pada aj PRG aj BTS). A DW si mozu skusit z toho kolaca ukrojit, alebo si mozu zakryvat oci a cakat na statne dotacie/tunely do BTS.

shady
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 84
Registrován: 12. 01. 2011, 19:57
Stav: Offline

Re: Danube wings

Příspěvek od shady »

Kto chce usetrit na BTS-KSC, tak jednoznacne pojde vlakom 20e vs 80e za jeden smer a 4 hodinovu uspora casu je neporovnatelna. Jediny koho stretavam na linke su obchodny cestujuci, ktory cestuju na jednodnove otocky.
KSC-VIE nema ziaden zmysel, pretoze OS ho vyuziva iba ako svoj vlastny feeder. Vyhodou je o jeden prestup menej, ak sa pokracuje dalej na priamych letoch s OS (IAD,JFK,PEK....)
Pre V5 nema zmysel operovat KSC-VIE bez codesharu(ktory isto tak skoro mat nebudu) Ak by som mal letiet napr. TATL z KSC, tak si urcite zvolim radsej BUD, kedze tymto ziskam:
1. o jeden prestup menej
2. nemusim znova vystat checkin, ktory anuluje casovu usporu v porovnani trasferu z BUD
3. *A vychadza v pripade TATL radovo lacnejsie o 100e z BUD v porovnani s VIE
4. 15kg limit na batozinu

Osobne mi najviac vyhovovalo ked lietadlo bazovali v KSD a prvym rannym letom clovek mohol byt v pohode o 9.00 na meetingoch, skoda, ze to opat menia.


Odpovědět