Danube wings

SkyEurope Airlines * Seagle Air * Slovenské Aerolinie * Air Slovakia
Odpovědět
jjj
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 277
Registrován: 11. 04. 2005, 13:49
Stav: Offline

Re: Danube wings

Příspěvek od jjj »

DW jdou do sebe. Po 5 mesicich mi vratily prachy za zruseny let!


rXD
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 691
Registrován: 26. 07. 2011, 00:48
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Danube wings

Příspěvek od rXD »

Shady, to su take cyklicke argumenty. Obchodnych cestujucich stretavas, lebo ceny leteniek su take. Ak by lietal jet do VIE, v ktorom by rano/vecer naplnili 150miest, tak by polka tych miest mohla byt po 30eur.

KSC-VIE ma vyznam jednoducho preto, ze KSC-VIE samotne dnes vobec nie je obsluzene, lebo proste nikto neda 200EUR+ za RT KSC-VIE (myslim, ze to skor ludia pojdu KSC-BTS + bus do Viedne). A naviac, ak by bolo VIE len medzi pristatie, tak napr. KSC-VIE-MUC/FRA/BER by bola super sluzba.

re TATL: je jasne, ze s CS napr s AirBerlin by to bolo lepsie. Ale ja hovorim, ze hlavne by sa to pouzivalo na lietanie dalej po Europe (lebo TATL je relativne dobre obsluzeny Austrianom *A priamo z Kosic uz dnes). Zufale su ich ceny KSC-EUropa. Konkretne, tvoje porovnanie BUD-TATL vs KSC-TATL so *A neplati lebo:
1. "o jeden prestup menej" ale o jeden bus/vlak/dovoz niekym autom viac
2. ak letis Austrianom ziaden novy checkin nerobis
3. 100EUR uspora sa ti strati, lebo bus Kosice-BUD-Kosice je 80EUR
4. pri lete Austrianom nerelevantne.
Naviac, ak letis s Austrianom z KSC, tak mas istotu, ze ked sa ti niektory let opozdi/zrusi, oni ta musia prebookovat, a doviest do KE.

Ale aby sme sa vratili do reality, DW sa tvari, ze vybavuju CodeShare na tie lety OSR-VIE. Haha.
http://www.danubewings.eu/index.php/sk/ ... article/91

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3157
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Danube wings

Příspěvek od Fabo »

Vidim ze som tu dlho nebol a doktor X alias Huhu Lesny alias xRD alias rXD alias atd. zase rozsiruje svoje fantasmagorie. Skoda, rad by som opet raz copypastoval argumenty plus upozornenie pre neznalych (takych tu je nastastie malo, na rozdiel od roznych FB stranok a inych for kde sa realizuje) aby ho nebrali vazne.

Takze male zhrnutie

-DrX tuzi po presunuti linky V5 z BTS do VIE. Zabuda pri tom na tieto veci:

--Linka do VIE uz je ex KSC operovana feeder linkou.
--Pocet ludi, ktori sa z oblasti cca. Kosice-Presov potrebuju (letecky) dostat do VIE oproti poctu ludi z rovnakej oblasti, ktori sa potrebuju dostat do BTS je mizivy. Bavime sa radovo o 1-2 ludoch vs. desiatky. Z tychto 1-2 ludi by akceptovalo lietanie s V5 vs. OS priemerne tak 0,2. Naproti tomu mnoho ludi ktori nateraz pouzivaju sluzby V5 by presedlalo do IC vlakov pripadne osobnych aut. [sidenote: v tomto pripade by mala V5 naopak nastavit lepsie casy a lepsi marketing pre ludi, ktori uz teraz volia auta/vlaky. Je ich dost.]
--V5 ma technicku aj personalnu bazu v BTS. Lietanie do VIE by znamenalo zvysovanie nakladov o dopravu zamestnancov na lety do VIE a o prepravu lietadla na MX do BTS.
--To, ze ak by sa lietalo jetom, budu nizsie naklady, je blbost. Obzvlast ak sa pohybujeme stale v kapacite ~100 miest. A stale si myslim ze by bolo lepsie poslat 3x ATR nez 1x 738, aj keby ten demand bol, s ohladom na RASM a moznost vyberu idealneho casu pre ludi ktorym aj hodina hore-dole moze v rozhodovani vela znamenat.

a tak dalej. Hlavne ponaucenie: Kto nepozna trh, vymysla kofotiny.

Tupolev134
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 54
Registrován: 19. 03. 2013, 17:19
Bydliště: Košice
Stav: Offline

Re: Danube wings

Příspěvek od Tupolev134 »

Myslím si, že Danubewings by pomohla aj tretia rotácia okolo obeda, tak, ako to kedysi mal Tatra air.
Podstatné je, aby bola tá tretia rotácia nastavená tak, aby pax z KSC pri prestupe napr. do Anglicka nemusel dlho čakať.

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3157
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Danube wings

Příspěvek od Fabo »

Prestup s DW je bohuzial trochu loteria (aj ked teraz, ked maju na vyber vzdy z dvoch troch lietadiel tak nie az tak :) )... a ludia, ktori by to teoreticky aj zacvakli to vedia.


rXD
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 691
Registrován: 26. 07. 2011, 00:48
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Danube wings

Příspěvek od rXD »

Fabo, k tvojej odbornosti si staci spomenut, ako si pred casom vymenuval, ze aj TAT su perspektivne pre pravidelne linky, aj SLD je perspektivne, aj ILZ je perspektivne. Vlastne podla teba je vsetko perspektivne, aj ked v skutocnosti su to vsetko statne tunely, kde sa nedeje nic ine, ze stat prihraje politicky spriaznenym staveb.firmam bizniz za 140mil EUR nasich dani na prestavbu stratoveho BTS, potom 2 miliony na prestavbu TOTALNE PRAZDNEHO SLD, teraz 1-2 miliony na prazdne TAT. Ale sak preco nie? Podla "odbornika" Faba su to vsetko perspektivne letiska, akurat im chybala ta nova hala :-) Proste nasadit si na oci hejslovacke klapky velkosti TATIER, a ide sa.

A najzabavnejsie je vykladat tu nieco o tom, ako "odborne" planuje svoje linky DW. Staci sa pozriet do historie, a je jasne, ze kazda jedna, ktoru zacali, bola totalny fail, akurat ta KSC-BTS je este najmensi.

jvoj
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 754
Registrován: 20. 03. 2010, 18:40
Oblíbené typy letadel: B737, 787, Všechny Embraery, ATR42/72
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Danube wings

Příspěvek od jvoj »

rXD píše:Fabo, k tvojej odbornosti si staci spomenut, ako si pred casom vymenuval, ze aj TAT su perspektivne pre pravidelne linky, aj SLD je perspektivne, aj ILZ je perspektivne. Vlastne podla teba je vsetko perspektivne, aj ked v skutocnosti su to vsetko statne tunely, kde sa nedeje nic ine, ze stat prihraje politicky spriaznenym staveb.firmam bizniz za 140mil EUR nasich dani na prestavbu stratoveho BTS, potom 2 miliony na prestavbu TOTALNE PRAZDNEHO SLD, teraz 1-2 miliony na prazdne TAT. Ale sak preco nie? Podla "odbornika" Faba su to vsetko perspektivne letiska, akurat im chybala ta nova hala :-) Proste nasadit si na oci hejslovacke klapky velkosti TATIER, a ide sa.

A najzabavnejsie je vykladat tu nieco o tom, ako "odborne" planuje svoje linky DW. Staci sa pozriet do historie, a je jasne, ze kazda jedna, ktoru zacali, bola totalny fail, akurat ta KSC-BTS je este najmensi.

Ona ty letiště opravdu určitou perspektivu mají. Ano, odlišné velikosti, ale když se na to některá společnost zaměří a bude to dělat správně, tak se z toho dá i něco udělat.

rXD
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 691
Registrován: 26. 07. 2011, 00:48
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Danube wings

Příspěvek od rXD »

Mozno. Ale problem fungovania slovenskeho letectva je, ze ministerstvo veselo dotuje MILIONMI EUR BTS/ILZ/SLD/TAT , aj ked ani pri tych dotaciach fakticky nevedia ani na jedno z tych letisk pritiahnut ziadneho dopravcu (s vynimkou RYR na BTS, ktory lieta prakticky zadarmo=bez poplatkov letisku). Na potreby vychodniarov, ktori z KSC realne potrebuju lietat do Europy/sveta (kedze najblizsie letisko maju 270km od Kosic) pri tom slovenska vlada veselo kasle. A tak do KSC lietaju len Austrian a CSA, ktori si v prakticky bezkonkurencnom prostredi davaju riadne zaplatiti. Pritom, na rozlietanie novej lowcost destinacie z KSC by bolo potrebnych mozno 200-300tis EUR, co je nic proti milionom, ktore sa davaju vsade inde, hlavne do BTS. Ale blavocentristicke riesenie je opacne: dotovat len BTS a vychodniarom poradit, aby sa terigali 5-8 hodin vlakom (alebo leteli so skryte dotovanou DW) do BTS, a odtial mozu letiet z nasho narodneho "striebra" dalej. V tom je slovenska psycho-realita: realne sa blokuje rozvoj priamych liniek z KSC mimo BTS, lebo ministerstvo vie, ze ak by z BTS prestali lietat este aj vychodniari, mozu si tu 140milionovu skatulu BTS rovno strcit niekam (ale samozrejme, aj tak to ide dole vodou, lebo je tu BUD a KRK).

Proste, zakryvame si oci pred tym, ze existencia BTS je v spadovej oblasti viedenskej aglomeracie totalnym eknonomickym nezmyslom. Ale to na Slovensku nie je problem. Ved BA je lepsie letecky obsluzena nez akekolvek ine vychodoeuropske hlavne mesto (vratane PRG/BUD), lebo ma za rohom VIE. A este im vsetci dotujeme RYR na BTS, a este cely cas placu, ze su jedine europske "hlavne mesto", ktore nema spojenie s BRU atd. A vychodniarom sa poradi: privezte sa nocakom (alebo DW) na BTS, alebo platte komercne ceny (400eurova letenka) do europy s CSA/AUA. To sa potom na vychode da zabezpecit skvely ekonomicky rozvoj...

Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1113
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: Danube wings

Příspěvek od Marty-t »

rXD píše:Mozno. Ale problem fungovania slovenskeho letectva je, ze ministerstvo veselo dotuje MILIONMI EUR BTS/ILZ/SLD/TAT ... Na potreby vychodniarov, ktori z KSC realne potrebuju lietat do Europy/sveta (kedze najblizsie letisko maju 270km od Kosic) pri tom slovenska vlada veselo kasle...

Připomíná mi to inverzní problém Brna. Na rozdíl od Brna se však businessmani do KSC s OK nebo OS pohodlně s jedním přestupem ve VIE nebo PRG dostanou. Pár stovek EUR neřeší pokud jedou založit fabriku na zelené louce, nebo dohodnout velký kšeft. Takže bych řekl, že o ekonomický rozvoj je na východě Slovenska postaráno...

Něco jiného jsou normální lidi, co by s low-costy nebo chartery chtěli na dovolenou, chápu. Ale já bych to tak zle neviděl - právě Danube Wings nabízí z KSC Rijeku a Split - což by podle mne mohlo fungovat... Otázkou je jak se jim vyvine ten vysněný C/S s LH Group... Pokud by měli štěstí, dokážu si představit i linku MUC-KSC - ale jsem skeptický - byla by to konkurence pro OS do KSC...

Ale podle mne low-cost do Košic jednou přijde - neprve do Londýna (i když TAT může být u Londýna pro KSC velkou konkurencí...), pak nějaké Španělsko/Itálie - podle (ne)destinací charterů Travel Servisu. Je to jen otázkou času.

Chápu slovenské nářky nad investicemi do ILZ, TAT - šly určitě účelněji probetonovat v dalším úseku D-jednotky...

rXD
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 691
Registrován: 26. 07. 2011, 00:48
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Danube wings

Příspěvek od rXD »

Trocha podobne s Brnom to je. Ale tu je to v uplne inych dimenziach. Brnaci sa dozadovali udrzania linky do PRG aj ked maju 2hodinove vlaky/dialnicu do PRG a su za 2hod vo VIE. Pre KSC SLovensky stat nerobi nic, aj ked z vychodu potrebujes stravit minimalne 3.5hodin vo vlaku do BUD (2x denne) resp. minimalne 5h vo vlaku do BA/VIE (resp. cca 4-5hod v aute/mikrobuse na KRK, lebo vlak ziaden nejazdi). Vsak preto aj zije 40-eurovy mikrobus na BUD, ze vsetky dopravne sluzby ponukane slovenskym statom su totalny nonsens na styl nocakom do BA atd...

PS: Ano, pre managerov su linky CSA/AUA v pohode. Ale uz aj nemecke IT firmy potrebuju vozit svojich zamestnancov z Kosic do Nemecka, casto idu z BUD lebo predsalen pre 20ludi kupovat tie predrazene letenky je privela, resp. Austrian/CSA do mnohych nemeckych miest nelietaju, takze napr. letiet KSC-BRE na 2 prestupy je dost nonsens.
PS2: Uz sa vie oficialne, ze DW sa snazi vybavit ten C/S s AUA?

The810
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 755
Registrován: 27. 08. 2009, 19:02
Bydliště: BTS
Stav: Offline

Re: Danube wings

Příspěvek od The810 »

Proste to zhrnme do toho ze mas koplexy a preto vymyslas nezmysly. Ano, vsetci to berieme na vedomie a teraz uz s tym daj pokoj prosim.

Tupolev134
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 54
Registrován: 19. 03. 2013, 17:19
Bydliště: Košice
Stav: Offline

Re: Danube wings

Příspěvek od Tupolev134 »

No ja proste nerozumiem, prečo Danubewings nie je schopné po toľkých rokoch od svojho vzniku vybaviť linky z KSC niekde do Nemecka? Veď by sa nemuseli sústrediť len na jedno mesto v Nemecku, ale kľudne aj viacej miest. Veď Slovákov žijúcich v Nemecku je podľa odhadov 60 000! A to nerátam obchodných cestujúcich a turistov z Nem., ktorý by si prišli pozrieť Košice a okolie(myslím turistické atrakcie, príroda). Veď máme čo ponúkať!
Nejaké 2 rotácie za týždeň do Mnichova by snáď mohli vyjsť?
Podľa rôznych web-stránok o Slováckoch žijucich v Nemecku, vyzerá, že Mnichov by bol vhodným na rozbehnutie liniek do Nemecka.
Linka by kľudne mohla by KSC-BTS-Mnichov?
Čo vy na to? :)

denoo
Nováček
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 27. 01. 2013, 22:21
Stav: Offline

Re: Danube wings

Příspěvek od denoo »

absolutně souhlasím. Ségra bydlí v manželem v Košicích a jejich dcerka pracuje v Mnichově. Tohle spojení by bylo absolutně perfektní. To je ale jenom můj názor. :thumbup:

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5910
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Danube wings

Příspěvek od Globik »

denoo píše:absolutně souhlasím. Ségra bydlí v manželem v Košicích a jejich dcerka pracuje v Mnichově. Tohle spojení by bylo absolutně perfektní. To je ale jenom můj názor. :thumbup:

Absolutně perfektní spojení by bylo např.Brno-Zadar nebo Brno-Bolzano. Alespoň pro potřeby mé rodiny.
Takových absilutně perfektních spojení by se našlo hodně.

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3157
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Danube wings

Příspěvek od Fabo »

DrX fabulujes a zavadzas. Nikdy som netvrdil ze DW tvorba liniek nie je totalny fail (vo svetle toho by ma absolutne neprekvapilo keby niekto dostal chytry napad a tu tvoju vysnenu linku aj zaviedol), a nikdy som netvrdil ze by TAT ci ILZ mali vacsi potencial ako KSC. A nepamatam, ze by som kedy tvrdil, ze SLD ma potencial na viac nez nejake chartery pripadne ako zalozne letisko.

Zaujimave je, ako tu kopes do drahoty OK a OS, a pritom na FB propagujes kazdu ich akciu ako keby ta za to platili, a opakovane prezentujes moznost letiet s OK za 100 eur, co je inak slusna cena.


-------------------------------------------------------------

tupolev134: Na to letiet do MUC ci dokonca FRA 20rocnym ATRkom by sa ti obchodaci vybodli, a prave obchodaci su ti, co taku linku zivia.


Odpovědět