Danube wings

SkyEurope Airlines * Seagle Air * Slovenské Aerolinie * Air Slovakia
Odpovědět
rXD
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 691
Registrován: 26. 07. 2011, 00:48
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Danube wings

Příspěvek od rXD »

Som rad, ze sa tu prezentuju argumenty, ktore maju aspon jak tak hlavu a patu.

Takze odpovede:
tempranilo, je smiesne ratat doplatok za pasaziera rovnako na BTS a na KSC, kedze na BTS su skoro vsetci ti pasazieri lowcostovi RYR letci. Takze aj ked je ich viac, tak prijem letiska na jedneho je mensi, a teda dotacia v pomere k vybranemu poplatku je vyssia, vsak ano. Ked si niekto kupi 8-eurovu letenku, tak asi z nej letisko nedostane 15EUR poplatok. Z Kosic sa lieta za stoeurove letenky... Ked mas pristup k cislam, skus si vyratat dotaciu ne jedno euro zarobene letiskom samotnym, a prestanes pisat somariny!

Globik, z casti. Ale zaklad je v tom, ze jednoducho az do tohoto roka na SLovensku nebol nikto, kto by bol ochotny rozlietanie tej linky podporit ani tymi 400tis EURami, zatialco na BTS vysolit 70mil EUR dotaciu nebol problem. Az teraz sa v ramci EHMK vytvorila regionalna turisticka agentura. Pritom centralna SACR samozrjeme podporovala skrachovane lety Eurolotu TAT-WAW aj skrachovanu bazu CSA na BTS.

dider, ake to mas v zivote ty, to radsej ani nechcem vediet. napisat taku sprostost, aku si vyplodil, sa da len v pragocentristickom cesku alebo na blavocentristickom slovensku. uvediem ti len dva priklady susedov, od ktorych by sme sa mali ucit, lebo nefunguju tak ako nase skorumpovane gorilie bananove republiky. Svajciarsko (ktore Meciar daval za vzor slovakom) formalne ani nema hlavne mesto, a najvacsie mesto nie je ani tym, ktore je tym "neformalnym" hlavnym mestom (a v ziadnom pripade sa jedno mesto nedotuje na ukor zvysku).

No a ked chces porovnavat ako centristicka bananova republika ta ktora krajina je, tak sa pozri na rozptyl GDP, ktory v zasade odzrkadluje rozdiel medzi hlavnym mestom a chuobnymi regionmi. Dnes vdaka EU (na ktore pragocentristicky klaus tak nadava) sa taketo analyzy robia, a z tejto http://bit.ly/NGE7w0 je dufam kazdemu jasne, ze Slovensko je hned po Bulharsku a Madarsku zdaleka najhorsim clenom EU, a Cesko so skorumovanym pupkom v Prahe je len o malo lepsie. Porovnaj si to s Rakuskom (ako druhym lokalnym prikladom), Holandskom, Danskom alebo akoukolvek inou rozvinutou krajinou, a mozno pochopis, aku sprostost si pustil. Vieden ne dnes hlavnym mestom strednej europy, a to vobec neznamena, ze sa ine rakuske regiony nechaju odpisat, ako sa to deje v cesko/slovensku.

A ano, spojenie KSC je relativne dobre. Do dvoch rokov ale bude ovela lepsie, kedze na jar sa ma otvorit este linka do Nemecka (co dufam bude AirBerlin, cim bude KSC obsluzene vsetkymi 3 svetovymi alianciami). a bude to lepsie nez napr. Brno alebo Ostrava (tak ako to aj byvalo), akurat sa musi znormalizovat ten slovensky trh pokriveny dotaciami. A to sa stane najskor tak, ze vsetky slovenske letiska sa prevedu na samospravy/sprivatizuju, co bude znamenat okamzity krach TAT/ILZ/SLD, a prisposobenie sa BTS tomu, ze je len lowcost terminalom viedenskej aglomeracie. KSC proste uz su, jedinym slovenskym letiskom, na ktore sa da normalne doletiet. A to, pokial mu blavacka vlada nebude podrazat nohy, sa len posilni.


whiskey
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4143
Registrován: 17. 08. 2007, 12:03
Stav: Offline

Re: Danube wings

Příspěvek od whiskey »

rXD píše:...Vieden ne dnes hlavnym mestom strednej europy, a to vobec neznamena, ze sa ine rakuske regiony nechaju odpisat, ako sa to deje v cesko/slovensku.
...

Lo and behold, pamatna veta!

tempranilo
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 348
Registrován: 27. 09. 2011, 22:25
Stav: Offline

Re: Danube wings

Příspěvek od tempranilo »

rXD píše:
tempranilo, je smiesne ratat doplatok za pasaziera rovnako na BTS a na KSC, kedze na BTS su skoro vsetci ti pasazieri lowcostovi RYR letci. Takze aj ked je ich viac, tak prijem letiska na jedneho je mensi, a teda dotacia v pomere k vybranemu poplatku je vyssia, vsak ano. Ked si niekto kupi 8-eurovu letenku, tak asi z nej letisko nedostane 15EUR poplatok. Z Kosic sa lieta za stoeurove letenky... Ked mas pristup k cislam, skus si vyratat dotaciu ne jedno euro zarobene letiskom samotnym, a prestanes pisat somariny!

Když už chceš debatovat na této úrovni, tak ve své zaslepenosti somáriny trepeš ty. V případě těchto konkrétních dotací je totiž zcela irelevantní, o jaké cestující se jedná či jaká je cena letenky, každé letiště dostane předem stanovený objem prostředků přidělovaných ze státního rozpočtu na tyto aktivity. Jinými slovy, právě vzhledem k tomuto systému to v praxi znamená, že absolutní výše dotace je pochopitelně vyšší v BTS vzhledem k vyššímu počtu odbavených cestujících, ale relativně je dotace v přepočtu na jednoho cestujícího vyšší pro KSC (a to téměř 2x).

Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1320
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Stav: Offline

Re: Danube wings

Příspěvek od Petr31 »

rXD píše:Som rad, ze sa tu prezentuju argumenty, ktore maju aspon jak tak hlavu a patu.

Takze odpovede:
tempranilo, je smiesne ratat doplatok za pasaziera rovnako na BTS a na KSC, kedze na BTS su skoro vsetci ti pasazieri lowcostovi RYR letci. Takze aj ked je ich viac, tak prijem letiska na jedneho je mensi, a teda dotacia v pomere k vybranemu poplatku je vyssia, vsak ano. Ked si niekto kupi 8-eurovu letenku, tak asi z nej letisko nedostane 15EUR poplatok. Z Kosic sa lieta za stoeurove letenky... Ked mas pristup k cislam, skus si vyratat dotaciu ne jedno euro zarobene letiskom samotnym, a prestanes pisat somariny!

Globik, z casti. Ale zaklad je v tom, ze jednoducho az do tohoto roka na SLovensku nebol nikto, kto by bol ochotny rozlietanie tej linky podporit ani tymi 400tis EURami, zatialco na BTS vysolit 70mil EUR dotaciu nebol problem. Az teraz sa v ramci EHMK vytvorila regionalna turisticka agentura. Pritom centralna SACR samozrjeme podporovala skrachovane lety Eurolotu TAT-WAW aj skrachovanu bazu CSA na BTS.

dider, ake to mas v zivote ty, to radsej ani nechcem vediet. napisat taku sprostost, aku si vyplodil, sa da len v pragocentristickom cesku alebo na blavocentristickom slovensku. uvediem ti len dva priklady susedov, od ktorych by sme sa mali ucit, lebo nefunguju tak ako nase skorumpovane gorilie bananove republiky. Svajciarsko (ktore Meciar daval za vzor slovakom) formalne ani nema hlavne mesto, a najvacsie mesto nie je ani tym, ktore je tym "neformalnym" hlavnym mestom (a v ziadnom pripade sa jedno mesto nedotuje na ukor zvysku).

No a ked chces porovnavat ako centristicka bananova republika ta ktora krajina je, tak sa pozri na rozptyl GDP, ktory v zasade odzrkadluje rozdiel medzi hlavnym mestom a chuobnymi regionmi. Dnes vdaka EU (na ktore pragocentristicky klaus tak nadava) sa taketo analyzy robia, a z tejto http://bit.ly/NGE7w0 je dufam kazdemu jasne, ze Slovensko je hned po Bulharsku a Madarsku zdaleka najhorsim clenom EU, a Cesko so skorumovanym pupkom v Prahe je len o malo lepsie. Porovnaj si to s Rakuskom (ako druhym lokalnym prikladom), Holandskom, Danskom alebo akoukolvek inou rozvinutou krajinou, a mozno pochopis, aku sprostost si pustil. Vieden ne dnes hlavnym mestom strednej europy, a to vobec neznamena, ze sa ine rakuske regiony nechaju odpisat, ako sa to deje v cesko/slovensku.

A ano, spojenie KSC je relativne dobre. Do dvoch rokov ale bude ovela lepsie, kedze na jar sa ma otvorit este linka do Nemecka (co dufam bude AirBerlin, cim bude KSC obsluzene vsetkymi 3 svetovymi alianciami). a bude to lepsie nez napr. Brno alebo Ostrava (tak ako to aj byvalo), akurat sa musi znormalizovat ten slovensky trh pokriveny dotaciami. A to sa stane najskor tak, ze vsetky slovenske letiska sa prevedu na samospravy/sprivatizuju, co bude znamenat okamzity krach TAT/ILZ/SLD, a prisposobenie sa BTS tomu, ze je len lowcost terminalom viedenskej aglomeracie. KSC proste uz su, jedinym slovenskym letiskom, na ktore sa da normalne doletiet. A to, pokial mu blavacka vlada nebude podrazat nohy, sa len posilni.


... ve svém bezbřehém optimismu si zapomněl na následující, dle mého skromného odhadu realistickou variantu:
1) Austrian linku do KSC zruší neb bude mít brzy svých starostí dost.
2) Wizz to zabalí též.
3) Vysněná linka do Německa nebude vůbec otevřena.Vlastně mě v tuhle chvíli vůbec nenapadá, kdo a proč by chtěl do Košic z Německa lítat.Máš pro to nějaké racionální vysvětlení???

Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1112
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: Danube wings

Příspěvek od Marty-t »

Petr31 píše:... ve svém bezbřehém optimismu si zapomněl na následující, dle mého skromného odhadu realistickou variantu:
1) Austrian linku do KSC zruší neb bude mít brzy svých starostí dost.
2) Wizz to zabalí též.
3) Vysněná linka do Německa nebude vůbec otevřena.Vlastně mě v tuhle chvíli vůbec nenapadá, kdo a proč by chtěl do Košic z Německa lítat.Máš pro to nějaké racionální vysvětlení???


Pozoruji toto téma delší dobu a rád bych se k němu též vyjádřil:

1). možná ano, ale proč by LH group měla odejít z KSC natrvalo, podle mne by VIE nahradila jiná linka - třeba do MUC . Podle mne dokud bude létat ČSA, bude i konkurence z LH Group.
2). proč by to Wizz dělal - LON z KSC bude ziskový. Otázkou je jen při jakých frekvencích... tipnul bych si bez dotací, že se to ustálí na 2-3x týdně
3) pokud to nebude někdo regionální typu DW a nebude mít CS s LH nebo AB, tak se tak opravdu asi nestane

U tohoto tématu jsem si kolikrát říkal, že pro vztahy mezi čechy a slováky udělal Mečiar s Klausem rozdělení Československa maximum - bez rozdělení by totiž podobná diskuze snadno sklouzla k národnostní nevraživosti... (aneb zlí pragocentristi byli nahrazeni Bľavocentristy)


rXD
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 691
Registrován: 26. 07. 2011, 00:48
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Danube wings

Příspěvek od rXD »

tempranilo, sorry, zvolil som par nesprvnych slov. ale, ja vobec netvrdim, ze to nevychadza tak, ze celkova statna dotacia pre BTS je vacsia nez ta pre KSC, ale pri prepocte na jedneho odbaveneho pasaziera je vyssia pre KSC nez pre BTS (btw, na TAT/ILZ/SLD je ta dotacia na pasaziera mozno desiatkynasobne vyssia). ja ale upozornujem, ze nie je korektne tu dotaciu rozratavat na pasaziera, kedze struktura pasazierov nie je porovnatelna: hromada pasazierov na BTS lieta za menej ako letistne poplatky, cize realne su nami vsetkymi dotovani dvakrat, raz ked si kupuju podnakladovu letenku, a raz ked stat prideli letisku BTS tu dotaciu na statne lety. No a netreba zabudat, ze treti krat su potom dotovani, ked stat da BTS 70mil EUR na novy terminal, alebo ked bude musiet dorovnat kazdorocnu stratu, ktoru BTS vykazuje.

Petr31, jedno si sa v Bratislave zjavne naucil, na zaklade absolutnej neznalosti realii vyvadzat "najmudrejsie" blavacke zavery...
Ohladom 1) a 2) ti viacmenej odpovedal Marty-t. Ja len doplnim:
1. ja by som v skutocnosti len rad, ak by OS tu linku do KSC zrusil, lebo v tom momente by ju nahradil letom KSC-MUC/FRA LH, tak ako od OS prebral linky z rakuskych region.miest do nemecka. myslim, ze na rozlietanie KSC-MUC sa LH aj pripravuje http://flug.lufthansa.com/flug-muenchen-kosice
2. ked nieco bola vysnena linka, tak to bolo KSC-LON. a na zaklade toho, ako sa jej dari, je jasne, ze vydrzi. jednoducho, KSC ma realnu spadovu oblast a v Kosiciach je silne ekonomicke zazemie.
3. vravim, nevies, ale pises. nemecke firmy, ktore maju v kosiciach velke vyskumne a vyvojove prevadzky, su: T-systems, RWE (vlastnik vychodoslovenskej energetiky), Getrag Ford, Siemens, Holcim, atd atd. Dalej US Steel (ktori potrebuju lietat do US a dalej) a mnoho dalsich (pozri napr http://www.kosiceitvalley.sk ). a ti vsetci sa uz dlho dozaduju liniek do nemecka. takze je to fakt naspadnutie, ci sa to niekomu v blave paci alebo nie. (mozno este treba doplnit, ze tie firmy do Kosic prisli, lebo Kosice su napojene na europsku dialnicnu siet cez Madarsko. To, ze slovenska dialnica naokolo blizsie cez vsetky hejslovacke kopce nebue este 20 rokov dostavana, je kazdemu jasne)

PS: Marty, podla mna "Mečiar s Klausem" udelal len to, ze dvaja kohuti (=politicke spicky), ktore rozkradali a hadali sa o jedno vo svetovom kontexte bezviznamne smetisko (CS) su teraz rozkradajucimi panmi dvoch roznych smetisk (CR a SR), ktore uz nemaju ziaden vyznam ani na europskej urovni. Cize mozno nadavame jedni na druhych menej, ale uroven politickej kultury v kazdej z krajin upadla este hlbsie, ako bola, ked sme sa len nekonecne natahovali vo Federalnom zhromazdeni. Ale v zasade je to jedno: dnes sme obaja tak mali, ze ked EU piskne, tak skaceme vyssie nez janosik s rumcajzom...

maf
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 950
Registrován: 23. 01. 2003, 16:02
Bydliště: BTS
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Danube wings

Příspěvek od maf »

dider píše:Vždy říkám, že kdyby se všichni obyvatelé nehlavních měst a obcí starali více o to svoje město a ne tolik o to jiné, bylo by na světě mnohem, ale mnohem líp.


Konečne rozumný príspevok v tejto diskusii, zbytok je na úrovni Nového Času a Blesku.

maf
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 950
Registrován: 23. 01. 2003, 16:02
Bydliště: BTS
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Danube wings

Příspěvek od maf »

Petr31 píše:3) Vysněná linka do Německa nebude vůbec otevřena.Vlastně mě v tuhle chvíli vůbec nenapadá, kdo a proč by chtěl do Košic z Německa lítat.Máš pro to nějaké racionální vysvětlení???

Tu sa musím zastať rXDho - to, že teba nenapadá prečo by mala linka byť otvorená, neznamená, že nie je potrebná a nebude, v tomto ma rXD pravdu v KE je už dosť nemeckých firiem a teraz sa tam chystá aj IBM a ak motyka vystrelí bude tam aj servis pre Air Berlin.

rXD : trh nepokrivila žiadna vláda v Blave, ale poľské dotácie a možno aj maďarské. Takže vinníka hľadaj inde nie v Bratislave. Z toho dôvodu sa nedarí ani českým reg.letiskám.

rXD
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 691
Registrován: 26. 07. 2011, 00:48
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Danube wings

Příspěvek od rXD »

maf píše:
dider píše:Vždy říkám, že kdyby se všichni obyvatelé nehlavních měst a obcí starali více o to svoje město a ne tolik o to jiné, bylo by na světě mnohem, ale mnohem líp.


Konečne rozumný príspevok v tejto diskusii, zbytok je na úrovni Nového Času a Blesku.


Problem je akurat ten, ze v nasom balkanskom prostredi je kazde druhe mesto "hlavnym" (o bratislave sa to podla mna bez uvozoviek fakt neda napisat...). uz 20 rokov sa snazim zistit, v com je blava hlavnejsia nez krakow alebo mnichov (alebo v com je praha hlavnejsia nez new york alebo sydney). a okrem cenralizacie skorumpovanych goril ma fakt nic nenapada.

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5901
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Danube wings

Příspěvek od Globik »

rXD píše:Problem je akurat ten, ze v nasom balkanskom prostredi je kazde druhe mesto "hlavnym" (o bratislave sa to podla mna bez uvozoviek fakt neda napisat...). uz 20 rokov sa snazim zistit, v com je blava hlavnejsia nez krakow alebo mnichov (alebo v com je praha hlavnejsia nez new york alebo sydney). a okrem cenralizacie skorumpovanych goril ma fakt nic nenapada.

Naprosto perfektní příspěvek, ve kterém jsi odhalil svoji duši:
- považuješ svoji vlast za Balkán (a jen doufám, že nepovažuješ za Balkán i vlast většiny členů fóra)
- nechápeš, že Blava a Praha jsou opravdu hlavními městy samostatných a suverenních států (byť by se o té suverenitě z důvodu členství v EU dalo diskutovat, ale to sem nepatří) a Krakow je jen hlavní město regionu a Mnichov hlavní město státu v rámci federace (byť ten stát má určitou autonomii), podobně jako Sydney
- že New York je v mnoha ohledech hlavní město světa, ale není hlavní město ani státu New York ani federace

rXD
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 691
Registrován: 26. 07. 2011, 00:48
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Danube wings

Příspěvek od rXD »

Praveze ty nechapes, ze to, ze "Blava a Praha jsou opravdu hlavními městy samostatných a suverenních států" z nas robi balkan, lebo, PRESNE AKO NA BALKANE, v dosledku toho, ze medzi sebou nevieme normalne komunikovat rozsekavame stat na stale mensie a mensie "suverenne" statiky s bezvyznamnejsimi a bezvyznamnejsimi "hlavnymi" mestami (akurat, ze my pri tom rozbijani statov a vytvarani DESIATOK BEZVYZNAMNYCH HLAVNYCH MIEST vynechavam jeden balkansky krok: vojnu).

Je dane len tvojim balkanskym myslenim, ze ma byt OK, ze zvysok krajiny ma zivorit kvoli tomu, aby "hlavne" mesto malo letisko, ktore vobec nie je zivotaschopne (ako Bratislava, ktora pozaduje dotacie na vlastne letisko, aj ked je 15min od VIE a aj ked to bratislavske "narodne" letisko je pre tri stvrtiny slovakov nevhodne, lebo je dalej nez ovela blizsie a ovela lepsie letiska).

V nebalkanskych krajinach sa hladaju riesenia sluziace cim vacsej casti obivatelov. V centristickych krajinach (pripomeniem ti ich zoznam - vezmi si prvych 6 krajin zlava http://bit.ly/NGE7w0 ) maju obyvatelia hlavneho mesta pocit, ze ked sa nieco zariadzuje pre nich, je to automaticky pre vsetkych obyvatelov. Cakam na vysvetlenie, preco Viedenak vie zit aj bez toho, ale balkansky Prazak a Blavak to povazuje za zaklad.

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5901
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Danube wings

Příspěvek od Globik »

rXD píše:Je dane len tvojim balkanskym myslenim, ze ma byt OK, ze zvysok krajiny ma zivorit kvoli tomu, aby "hlavne" mesto malo letisko, ktore vobec nie je zivotaschopne (ako Bratislava, ktora pozaduje dotacie na vlastne letisko, aj ked je 15min od VIE a aj ked to bratislavske "narodne" letisko je pre tri stvrtiny slovakov nevhodne, lebo je dalej nez ovela blizsie a ovela lepsie letiska).

Cituj, kde jsem napsal něco takového.

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5901
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Danube wings

Příspěvek od Globik »

rXD píše:Praveze ty nechapes, ze to, ze "Blava a Praha jsou opravdu hlavními městy samostatných a suverenních států" z nas robi balkan, lebo, PRESNE AKO NA BALKANE, v dosledku toho, ze medzi sebou nevieme normalne komunikovat rozsekavame stat na stale mensie a mensie "suverenne" statiky s bezvyznamnejsimi a bezvyznamnejsimi "hlavnymi" mestami (akurat, ze my pri tom rozbijani statov a vytvarani DESIATOK BEZVYZNAMNYCH HLAVNYCH MIEST vynechavam jeden balkansky krok: vojnu).

Budeš se divit, ale jsem zastáncem Rakousko-Uherska. Na druhé straně např.považuji za (vzhledem k dané situaci) jedinou správnou možnost, že se Slovinsko a Chorvatsko osamostatnily a že Lublaň a Záhřeb jsou hlavními městy.

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5901
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Danube wings

Příspěvek od Globik »

rXD píše:ako Bratislava, ktora pozaduje dotacie na vlastne letisko, aj ked je 15min od VIE a aj ked to bratislavske "narodne" letisko je pre tri stvrtiny slovakov nevhodne, lebo je dalej nez ovela blizsie a ovela lepsie letiska.

Navrhni lokalitu, kde by stálo plně funkční letiště vhodné pro 3/4 Slováků. Btw.kdo je to slovák (s malým "s")
Nebo alespoň navrhni lokalitu, kde by bylo vhodné letiště pro 1/4 Slováků.

rXD
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 691
Registrován: 26. 07. 2011, 00:48
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Danube wings

Příspěvek od rXD »

napisal som to vela krat, napisem znova. na slovensku maju perspektivu dve letiska:
- BTS ako lowcost terminal viedenskej aglomeracie, ktorej sucastou je BA (teda, nie ako dotovane ficovske "narodne striebro"), ktore spolu s VIE obsluhuje zap.polku slovenska
- KSC, ktore obsluzi vychodnu polku slovenska aj pre standardne aj pre low-cost lietanie

A na to, aby sa tento stav dosiahol, nie je treba vela: staci vsetky slovenske letiska previest na samospravu/sprivatizovat, tak ako je to v Rakusku. a ked ma samosprava dost penazi, nech si svoje lokalne letisko dotuje. Ale nie ako dnes, ze Slovensky stat si z KSC vybera zisk bez akejkolvek podpory, a do BTS/ILZ/TAT/SLD nalieva desiatky milion eur.

Neviem, co chces aby som navrhoval, ked uz dnes KSC obsluhuje minimalne 1/3 slovakov (vychone slovensko), a obsluhovalo by ho este vyrazne lepsie, ak by malo aspon taku centralnu podporu ako ma BTS.

PS: Zda sa, ze ministrovi to pomaly dochadza http://hn.hnonline.sk/ekonomika-a-firmy ... tri-585902 .... velmi pomaly


Odpovědět