Stránka 1 z 55

Danube wings

Napsal: 04. 07. 2008, 22:33
od odar
Nova spolocnost na Slovensku http://www.danubewings.com/

Re: Danube wings

Napsal: 05. 07. 2008, 12:06
od airxxxx
odar píše:Nova spolocnost na Slovensku http://www.danubewings.com/

Ano je to nova let spoločnost.2XATR72.Posadky su uz na vycviku u ČSA.
Pravdepod. pravidelky z BTS do Poprad,Košice a niekam na Jadran,ale to asi ukaze este cas.

Re: Danube wings

Napsal: 05. 07. 2008, 21:35
od Cherokee
airxxxx píše:
odar píše:Nova spolocnost na Slovensku http://www.danubewings.com/

Ano je to nova let spoločnost.2XATR72.Posadky su uz na vycviku u ČSA.
Pravdepod. pravidelky z BTS do Poprad,Košice a niekam na Jadran,ale to asi ukaze este cas.

... a ja ako vzdy drzim palce. :)

Napsal: 06. 07. 2008, 01:44
od HighFlyer
Tak tuto kauzu budu se zajmem sledovat.

Souboj se SkyE na lince BTS-KSC by mohl byt zajimavej, protoze pri pohledu na letovej rad SkyE se nemuzu zbavit dojmu, ze ten letak neni delanej podle toho, kdy chteji cestujici litat, ale podle toho, kdy zrovna spolecnost potrebuje letadla v Blave a kdy v Kosicich pro dalsi linky. Napr. odlet z BTS v 0620 s pristanim v KSC 0710 jiste "oceni" vetsina business cestujicich. (Chapal bych tento timing pro opacny smer, aby cestujici z Kosic stihali navazne lety z BTS). A dalsi linka 0900 - 0950 je zase trosku pozde. Pokud Danube prida linku(linky) s odletem mezi 0645-0830, tak si myslim, ze nalakaji hodne cestujicich. Podobna dira je u odpolednich letu BTS-KSC, u nichz maji cestujici v pondeli, stredu a patek na vyber bud 1710 nebo az 2100, a v utery a ctvrtek jedine spojeni v 1950. Pokud tam Danube hodi linku nekdy mezi 1800 a 1830, tak to opet bude atraktivnejsi cas nez nabizi SkyE (a hlavne ten stejnej cas kazdej den a ne jako noty na buben).

Naopak jsem dosti skepticky vuci Popradu. Ta linka se neuzivila ani kdyz to litali SkyE s E120 (a ten mel polovicni kapacitu nez AT7!). Obavam se, ze hlavni potencial letiste TAT je v incomingove klientele ze vzdalenejsich mist, jako je napr. soucasny LTN, nebo chartery z Ruska v hlavni sezone.

A pak je jeste nekolik linek, ktery SkyE v minulosti provozovaly, ale poptavka nebyla dostatecna na naplneni B737 (TSF, STR, ZRH, CGN, WAW). Taky se uz nekolikrat mluvilo o lince do KBP, tu chtely provozovat Antonov Airlines s An-140.

Zaverem si pouze dovolim povzdechnout, ze si Danube vybral AT7 a ne Q400, moji srdecni zalezitost. Litali by dal, rychleji a levneji.

PS BTW, neni nahodou Danube Wings zmutovany projekt Slovakia Wings, o kterem se tady diskutovalo asi pred mesicem? Pokud ano, tak by mozna stalo za to ty vlakna spojit.

Napsal: 06. 07. 2008, 07:40
od dider
Budu drzet Danubewings palce a pridavam se k povzdechu, proc ne Q400? Jinak si myslim, ze to nemusi byt spatny napad, zecit s malou aerolinku s turbopropama - specialne touhle dobou. TAT se mi moc nezda, ale nechme se prekvapit. BTS nabizi nekolik dalsich atraktivnich destinaci pro 70mistne AT7. Je to poloivna mist co nabizi NE a diky vrtulim budou i nizke naklady. Fakt se mi to libi.

Jednou jsem potreboval charter pro 60lidi a byl to docela problem. U CSA neni sance, v Rakousku taky nic moc a pamatuji, ze jsem sehnal az v CH. Tady bude taky prostor.

Kdo zatim stoji?

Napsal: 06. 07. 2008, 08:45
od Cherokee
Nemam ziadne konkretne informacie, preco sa rozhodli pre ATR a nie pre Q 400, ale mozeme nad tym pouvazovat. ATR-ka lietaju v CSA, takze je asi jednoduchsie zaskolit personal v Prahe, ako niekde inde. Mozno by sa dal do Viedni, to neviem, ale fakt je, ze na vsetkych slovenskych letiskach, kam lieta CSA je pozemny personal na ATR. Nevylucujem tiez, ze existuje asi aj dost slovensky-cesky hovoriacich pilotov s typovkou na ATR. Takisto je mozne, ze CSA moze novej spolocnosti pomahat aj s reviziami. Q-400 je asi jednoduchsie k zohnaniu, ved len vo Svedsku ich stoji hned niekolko. :roll: Cudujem sa, ze s takym peknym lietadlom nechce nikto lietat. :twisted:

Napsal: 06. 07. 2008, 08:46
od airxxxx
HighFlyer píše:Tak tuto kauzu budu se zajmem sledovat.

Souboj se SkyE na lince BTS-KSC by mohl byt zajimavej, protoze pri pohledu na letovej rad SkyE se nemuzu zbavit dojmu, ze ten letak neni delanej podle toho, kdy chteji cestujici litat, ale podle toho, kdy zrovna spolecnost potrebuje letadla v Blave a kdy v Kosicich pro dalsi linky. Napr. odlet z BTS v 0620 s pristanim v KSC 0710 jiste "oceni" vetsina business cestujicich. (Chapal bych tento timing pro opacny smer, aby cestujici z Kosic stihali navazne lety z BTS). A dalsi linka 0900 - 0950 je zase trosku pozde. Pokud Danube prida linku(linky) s odletem mezi 0645-0830, tak si myslim, ze nalakaji hodne cestujicich. Podobna dira je u odpolednich letu BTS-KSC, u nichz maji cestujici v pondeli, stredu a patek na vyber bud 1710 nebo az 2100, a v utery a ctvrtek jedine spojeni v 1950. Pokud tam Danube hodi linku nekdy mezi 1800 a 1830, tak to opet bude atraktivnejsi cas nez nabizi SkyE (a hlavne ten stejnej cas kazdej den a ne jako noty na buben).

Naopak jsem dosti skepticky vuci Popradu. Ta linka se neuzivila ani kdyz to litali SkyE s E120 (a ten mel polovicni kapacitu nez AT7!). Obavam se, ze hlavni potencial letiste TAT je v incomingove klientele ze vzdalenejsich mist, jako je napr. soucasny LTN, nebo chartery z Ruska v hlavni sezone.

A pak je jeste nekolik linek, ktery SkyE v minulosti provozovaly, ale poptavka nebyla dostatecna na naplneni B737 (TSF, STR, ZRH, CGN, WAW). Taky se uz nekolikrat mluvilo o lince do KBP, tu chtely provozovat Antonov Airlines s An-140.

Zaverem si pouze dovolim povzdechnout, ze si Danube vybral AT7 a ne Q400, moji srdecni zalezitost. Litali by dal, rychleji a levneji.

PS BTW, neni nahodou Danube Wings zmutovany projekt Slovakia Wings, o kterem se tady diskutovalo asi pred mesicem? Pokud ano, tak by mozna stalo za to ty vlakna spojit.


No rozhodne sa neda zrovnavat lietanie Sky europe do TAT-boli to naprosto zufale časy( a este k tomu to rusili), 3x do tyzdna a k tomu vzdy iny cas,nehovoriac uz o ČSA.Nejde len o Tatry,Poprad,ale cely region -Ružomberok,L.Mikulas,vsetko pristupne po dialnici do 50min.
Rozhodne nieje Q400 lacnejsi- to ani nahodou.Danube wings by na to nemohli ani pomysliet.Rychleji urcite lietat nebudu.Ten rozdiel je na tychto letoch zanedbatelny.No a podla srdca :?: ,to si nemozu dovolit.
:idea: Nie je to zmutovany projekt je to naprosto ten isty ,len to bol mozno pracovny nazov a niekto to takto vyniesol.Je to projekt spoločnosti VIP AIR ,ktora zvolil definitivny nazov DANUBE AIR.
Toz uvidime :wink:

Napsal: 06. 07. 2008, 10:36
od marat01
Mna dostprekvapil ten Poprad, nemyslim si ze to ma realnu sancu na uzivenie. I ked vsetko je zavisle od ceny leteniek. Pokial ta cenu bude dostupna pre ludi co chodia za pracou z Popradu a okolia do BA, tak preco nie... Ale uvidime co Danube Air vymysli :)
Ja im budem drzat palec a snad sa s nimi aj niekam pojdem pozriet

Napsal: 06. 07. 2008, 13:21
od Malvolio
marat01 píše:Ja im budem drzat palec a snad sa s nimi aj niekam pojdem pozriet


To asi my všichni, každá nová společnost potěší, zvlášt v tomhle našem regionu.

Napsal: 06. 07. 2008, 17:21
od airxxxx
marat01 píše:Mna dostprekvapil ten Poprad, nemyslim si ze to ma realnu sancu na uzivenie. I ked vsetko je zavisle od ceny leteniek. Pokial ta cenu bude dostupna pre ludi co chodia za pracou z Popradu a okolia do BA, tak preco nie... Ale uvidime co Danube Air vymysli :)
Ja im budem drzat palec a snad sa s nimi aj niekam pojdem pozriet

Lietanie nieje pre ludi co chodia za pracou.Aspon vnasom regione to tak dlho este nebude.Skor pre ludi ktory chodia za kseftom(firemna klientela atd.)A tazko to buede nejaky low cost.

Napsal: 06. 07. 2008, 20:45
od marat01
airxxxx píše: Lietanie nieje pre ludi co chodia za pracou.Aspon vnasom regione to tak dlho este nebude.Skor pre ludi ktory chodia za kseftom(firemna klientela atd.)A tazko to buede nejaky low cost.


No ja si skor myslim opat. Pokial ludia pracuju a dlhodobo ziju v BA a tak raz za mesiac alebo za dva idu do PP a okolia, tak radsej budu letiet ako sa trepat vlakom niekolkonasobne dlhsie....
S tym ze ceny asi nebudu najnizsie suhlas :)

Napsal: 07. 07. 2008, 01:33
od HighFlyer
airxxxx píše:No rozhodne sa neda zrovnavat lietanie Sky europe do TAT-boli to naprosto zufale časy( a este k tomu to rusili), 3x do tyzdna a k tomu vzdy iny cas,nehovoriac uz o ČSA.Nejde len o Tatry,Poprad,ale cely region -Ružomberok,L.Mikulas,vsetko pristupne po dialnici do 50min.

Ano, ale ani po zvazeni vsech techto dalsich okolnosti... Kdybych mel ze svych penez dat jednu korunu na 2% urok do banky nebo investovat do linky TAT-BTS, tak bych volil tu banku :(

Rozhodne nieje Q400 lacnejsi- to ani nahodou.

Mesicni leasingova splatka (nebo porizovaci cena) je samozrejme vyssi u Q400. Ale kdyz se dobre postavi letovy rad a destinace, tak toho Q400 "odpracuje" za den vic nez AT7 a tim se vyssi porizovaci naklady rozlozi na sedacku a segment tak, ze vychazi levneji nez AT7. Ovsem pokud Danube neplanuje litat nekam dal nez cca 500km (a s vetsi frekvenci), tak muze byt AT7 opravdu ten nejvhodnejsi stroj.

Ovsem celkem me desi, ze si Danube poridi nejaky masiny, ktery byly na trhu za tu nejnizsi cenu a uz hodne pamatuji. To se muze uplne obratit proti Danube, naklady na udrzbu vyleti nahoru a Danube najednou zjisti, ze "levny" stroj neni zas tak uplne levny (a ze by treba "draha" novejsi Q400 ve finale vysla levneji...) Nemluve o dispatch reliability a nezvratnych skodach na povesti spolecnosti, ktera prilis casto rusi lety. Samozrejme, rad bych se mylil!

No a podla srdca :?: ,to si nemozu dovolit.

Tu moji "srdecni zalezitost" jsem asi nevysvetlil spravne. Moje "srdce" miluje ekonomickou stranku letadla, takze srdecni zalezitosti jsou u me ty letadla, ktery umi nejlip vydelavat penize. A Q400 je rozhodne jednim z nich, protoze uz ted ma naklady na sedacku jen o malinko nizsi nez 735. A v momente, kdy ropa dosahne hranice $200 za barel, bude Q400 dokonce jeste ekonomictejsi. Vsak Air Berlin dobre vi, proc si objednal 20 kousku...

Napsal: 07. 07. 2008, 10:13
od whiskey
HighFlyer píše:Vsak Air Berlin dobre vi, proc si objednal 20 kousku...


hmmm, SAS dobe vie, preco stoja v ARN pekne zoradene a pozakryvane plachtami. :lol:

Napsal: 07. 07. 2008, 13:32
od HighFlyer
whiskey píše:hmmm, SAS dobe vie, preco stoja v ARN pekne zoradene a pozakryvane plachtami. :lol:

... a proc si objednal x dalsich, kterymi je nahradi ;-)

U SASu vubec neslo o ekonomiku provozu, ale o poruchy na podvozku u nekterych kusu. Tyto poruchy se neobjevily u zadneho jineho provozovatele.

Napsal: 07. 07. 2008, 15:54
od HighFlyer
A taky Flybe dobre vi, co dela. Je to nejvetsi provozovatel Q400 na svete (38 kusu, dalsich 19 na ceste) a letos dosahne rekordniho zisku:

http://www.abtn.co.uk/Flybe_anticipates_record_profits

Neznam zadneho provozovatele ATR, ktery by byl takto ziskovy...