Danube wings

SkyEurope Airlines * Seagle Air * Slovenské Aerolinie * Air Slovakia
whiskey
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3780
Registrován: 17. 08. 2007, 12:03
Status: Offline

Re: Danube wings

Příspěvekod whiskey » 11. 10. 2013, 10:36

...este si zabudol dodat, ze to ta hnusna vlada, co Kosicom nedopraje, su sami hnusni Blavaci, kde sa pozries - Fico, Pociatek, Kalinak, Jahnatek... A aby sa nezabudlo, ta predtym zla vlada, to bol pre zmenu Dzurinda, taktiez hnusny Blavak :crazy:


rXD
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 643
Registrován: 26. 07. 2011, 00:48
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Danube wings

Příspěvekod rXD » 11. 10. 2013, 10:44

no, ci do vlady zoberu jedneho fackovacieho panaka z vychodu, ma asi taky vyznam, ako ked sa za federacie chodilo "delat slovaka v praze". dolezite je, kto je v parlamente, kedze ten moze vladu kedykolvek odvolat. a tam, ako nam zariadil meciar ked zaviedol jeden volebny obvod, je zo 150 poslancov 60 blavakov. http://spravy.pravda.sk/domace/clanok/1 ... slavcanov/ co viac treba dodat? hadam len to, ze federalny parlament mal aj snemovnu narodov, ktora branila centralizacii, zatialco slovensky parlamantny system je blava a nic viac.

ps: hafi, ked ta uz vsade treba vodit za rucicku, klikni si na tu linku http://visitkosice.eu a "še doznaš"

tempranilo
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 348
Registrován: 27. 09. 2011, 22:25
Status: Offline

Re: Danube wings

Příspěvekod tempranilo » 11. 10. 2013, 12:30

rXD píše:Pozrite sa, ako sa rozbieha WizzAir na KSC-LTN, napr v porovnani s RYR v OSR: v Kosiciach pridavaju od dec piatu rotaciu, v OSR ich znizuju na 2...


To je fajn, že to WZZ v Košicích jde, i když Londýn funguje snad odkudkoliv. Ale je třeba si přiznat, proč se WIZZ rozhodl přijít do KSC.... není to proto, že by někoho osvítilo a zjistil, že je tam potenciál. Je to (bohužel, bohudík?) proto, že se našlo 450 000 EUR, které jsou mu na provoz této linky ochotni datovat z oblastní organizace cestovního ruchu (a jen pro informaci, téměř polovina peněz v tomto fondu je tvořena dotací na turistický ruch z té "odporné" Blavy...), takže tomu může odpovídat i nabídka cen, které jsou nepochybně atraktivní a tím lákají k cestování.
Zásadní ale bude, jak linka bude fungovat, až tyto peníze dojdou a nebudou k dispozici nové. Nebo až si WIZZ prostě řekne, že chce další dotaci, že se mu linka ani přes dotace nevyplácí (opět, běžný postup).

rXD
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 643
Registrován: 26. 07. 2011, 00:48
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Danube wings

Příspěvekod rXD » 11. 10. 2013, 12:54

Ciastocne mas pravdu. Ta dotacia bola dolezita. Ale je celkom mozne, ze Wizz by prisiel aj tak, lebo teraz, ked mu na BUD zacal sliapat na krk RYR, sa zacali presuvat do velkomadarskeho okolia. Takze, po tom co zacali lietat z Debrecinu boli Kosice minimalne rovnako logickym dalsim letiskom. No a, ze "Londyn funguje odkudkoliv" je praveze dost diskutabilne. Boli velke obavy, ci je Londyn dobra volba, kedze je k dispozicii za dumpingove ceny zo 4 najblizsich letisk ku Kosiciam (KRK, RZE, Debrecin, BUD). Ale to, ze zvysili pocet letov dava nadej, ze na KSC ma fakt perspektivu (a moj tip je, ze coskoro klesne pocet letov do LON z BTS, kedze ti vychodniari, co sa kvoli Londynu trepali ICckami do BTS, uz na to nemaju dovod).

No a este k tej dotacii, aky zazrak, ze je zverejnena a ze sa jasne vie, odkial peniaze idu (to, ze polovica z nich je zo statneho rozpoctu este vobec neznamena, ze su z Blavy; v Blave len boli prerozdelene; prave naopak, da sa povedat, ze su priamo z Letiska Kosice, ktore ako jedine ziskove letisko na Slovensku doviedlo za minuly rok 400tis EUR do stat.rozpoctu na daniach). Ten kontrast je zjavny hlavne v porovnani s "transparentnym" vztahom RYR z BTS, kedze RYR lieta na zaklade utajenej 10-rocnej zmluvy (pri podpise ktorej kazdy povedal, ze to ze je na 10 rokov, je pre letisko maximalne nevyhodne), ktora bola vysetrovana Europskou komisiou, a ktora ju ne nezrusila len kvoli tomu, ze v case jej podpisu "RYR nebol dominantny a nebolo jasne, ze ta zmluva orhozi hosp.sutaz na letisku". Dnes, ked je jasne, ze s dotovanym RYR nikto iny na BTS nedokaze sutazit, a ked BTS kazdy rok vykazuje stratu, je jasne, ze RYR na BTS cele Slovensko kazdorocne dotuje milionmi EUR minimalne cez podnakladove poplatky letisku. Hlavne ale bude zajimave, co sa udeje v r 2015, ked ta zmluva skonci. Podobnu totiz RYR a BTS podpisat uz nebude moct, kedze dnes ma RYR jasne dominantne postavenie a BTS je v cim dalej tym vacsich sr...ach.

Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1061
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Status: Offline

Re: Danube wings

Příspěvekod Petr31 » 11. 10. 2013, 17:54

rXD píše:Ak mi das na to zalozenie aeroliniek take dotacie (priame aj nepriame, cez dohadzovanie statnych zakaziek, neplatenie odvodov zamestnancov atd), ake dostali od slovenskej vlady Tatra Air, Slovak Airlines, SkyEurope, Slovakian, Danube Wings, Seagle Air, a ti ostatni blavacki skrachovanci, tak to rad rozlietam. Resp., ak kosicke letisko dostane 70mil EUR dotaciu ako dostalo blavacke na PRAZDNY "terminal" (samozrejme sa z toho tunelovali vsetky krachujuce aspekty ich prevadzky), tak sa mozeme porozpravat o tom, aky rozvoj sa da ocakavat. Proste, uplne bude stacit, ak sa sprivatizuje / prevedie na BA kraj aj bratislavske letisko, a potom sa ukaze aka je perspektiva BTS vs. KSC. Resp., ak sa slovenska vlada bude rovnako zaujimat o letecku dostupnost pre vychodnu polku Slovenska (cez KSC) ako sa zaujima o dostupnost pre zapad (BTS), kde minister dopravy vybavuje nove vychyrene linky pri kazde veledolezitej ceste do Azerbajdzanu a podobnych destinacii. Takto, lietanie jednych z nich je dotovane celym Slovenskom, a druhe letisko zije len z toho, co su schopni realne zaplatit ludia v tom nie prave najbohatsom regione ;-)

Ze si v Blave o KE vela nepocul, nie je divu: centralizovane media, centralizovana statna sprava, centralizovane financovanie "narodnych" kulturnych a sportovych centier, vsetko len v BA.

Podla vsetkeho si za tie 4 roky v BA na vychode ani nebol, ked sa musis pytat na to, preco sem prist. Tak ti dam par tipov:
Kosice - europske halvne mesto kultury (napr. aktualna vystava v prvom muzeu sucasneho umenia na Slovensku http://www.huk.sk/; viac o EHMK na http://visitkosice.eu/)
Tokaj
Narodny park Tatry
Narodny park Raj
Narodny park Kras (jaskyne)
Andy Warhol v KE aj Medzilaborciach + kostoliky
Luzne lesy pozdlz Tisy, Zemplinska sirava
Stredoveke mesta a hrady Pentapolitany (Kezmarok, Levoca, Spisska, Kosice)
Lyze na Kojsovke a inde
Narodny park Poloniny
Narodny park Pieniny

Len pre ilustraciu, Rick Steves cestue po Vychodnej Europe na SLovensku len cez Vychod http://tours.ricksteves.com/tours/easte ... urope-tour . Nasi ceski ex-bratia ale poznaju tak maximalne Tatry a Blavu.



...jen 2 faktické poznámky:
1) Ani spolužáci z východu Košice nijak nepropagovali.....v tom je ten vtip:-))))
2) V Tatrách jsem samozřejmě byl a něco peněz utratil, to mě zase nepodceňuj...jen Tatry nepočítám k východu, to je ještě hezlý kus cesty.


Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4725
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Bydliště: Honolulu
Status: Offline

Re: Danube wings

Příspěvekod Globik » 11. 10. 2013, 19:21

rXD:
Srovnej si kupní sílu obyvatel východního Slovenska a jejich počet s podobným regionem např.kdekoli v severní Itálii. Zjistíš, že byť je počet obyvatel podobný, kupní síla nesrovnatelně vyšší a turistická atraktivnost rovněž nesrovnatelně vyšší, jejich letiště má provoz menší, než Košice. A to se týká i autonomních provincií, kde je mocná ruka centrální vlády oslabená. Nebude tedy náhodou celý problém někde jinde, než v těch zlých blavocentristech?

rXD
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 643
Registrován: 26. 07. 2011, 00:48
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Danube wings

Příspěvekod rXD » 12. 10. 2013, 11:32

Petr31, asi by si sa mal doucit geografiu. Poprad je sucastou presovskeho kraja a minimalne polka vysokych tatier je sucastou byval. vychodoslovenskeho kraja.

To, akych si mal spoluziakov, neviem. Ale viem, ze pokial by si sa chcel prist pozrieet, tak Kosice maju:
- najvacsie historicke jadro na Slovensku
- najvychodnejsiu goticku katedralu ve europe
- spominanu kunsthalle, prvu naslovensku
- zrekonstruovany hradny vrch http://www.kosickyhrad.sk/ , ktory prave vyhral cenu verejnosti v ramci hlasovania CEZAAR http://kultura.sme.sk/c/6965417/cezaar- ... kturu.html
- kulturpark - centrum umeni http://www.kulturpark.sk/3/onas
- prve romske divadlo v ceskoslovensku http://www.romathan.sk/sk/
- prvu vegetariansku restauraciu v ceskoslovensku http://ajvega.sk/
- Rakocziho v muzeu i krypte
- Sandora Maraia http://www.sandormarai.eu/ , http://sk.wikipedia.org/wiki/S%C3%A1ndor_M%C3%A1rai
- Andyho Warhola http://www.kosice2013.sk/andy-warhol-je-v-kosiciach/

No a tiez viem, ze zatialco do Kosic dojdu ceski aj slovenski turisti malokedy, v tomto roku je Bedeker o Kosiciach najpredavanejsim turistickym sprievodcom v Madarsku. A aj z tvojich chabych znalosti je zjavne, ze mozno sa niekde v minulom storoci udiala historicka chyba pri kresleni map.

Globik, preco radsej neporovnat Kosice/Vychod.SLovensko s Rzeszowom/polskym regionom Podkarpacie? VychodSK ma vyssiu kupnu silu a napriek tomu sa z Rzeszowa lieta viac nez z Kosic. Dovod? Polska vlada dovidi aj mimo Varsavy. Blavacka len po Kamzik...

rXD
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 643
Registrován: 26. 07. 2011, 00:48
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Danube wings

Příspěvekod rXD » 12. 10. 2013, 11:45

No a ked sa tu pozastavuje niekto nad tym, ze na rozlietanie novej linky z Kosic sa ide dat 400tis EUR, tak mozno bude dobre pripomenut, ze skrachovane slovenske regionalne "letiska" ILZ/SLD/TAT okrem toho v Blave (ktore je dotovane samozrejme najviac), dostavaju kazdorocne miliony eur od statu na prevadzku, aj ked z nich vobec nikto nelieta. Cize kosicke letisko sa vie uzivit samo, a stat by mal pomoct len s rozlietavanim novych liniek, ale ani to nespravi. Ale utapat miliony eur na politicky osadenych manazerov na BTS/ILZ/SLD/TAT , to robi bez problemov. Ale vraj sa v tomto ma nieco zmenit. Mozete studovat: http://spravy.pravda.sk/ekonomika/clano ... a-letiska/

lukoslaf
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 189
Registrován: 02. 07. 2012, 16:51
Oblíbené typy letadel: nemam favorita, kazde ma nieco do seba :)
Pohlaví: muž
Bydliště: SNN
Status: Offline

Re: Danube wings

Příspěvekod lukoslaf » 12. 10. 2013, 12:59

Zvrhlo sa to tu na jeden velky zvratok...
Jednoducho KSC ma potencial medzinarodneho hubu ako FRA + moznost kulturne vizit ako napr. v Tokiu, len to nikto proste nevidi no.
rXD ma svojho boha tak mu ho uz nechajte na pokoji :lol:
Apropo, pochadzam z DK takze som nestranny :wink:
peace...

rXD
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 643
Registrován: 26. 07. 2011, 00:48
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Danube wings

Příspěvekod rXD » 12. 10. 2013, 15:46

Jasne, DK je nestranny. Vsak
1. zilinske letisko ziskalo "len" PO BTS NAJVIAC STATNYCH DOTACII V POSLEDNYCH ROKOCH :
"Od roku 2007 dostali letiská z pokladnice takmer 50 miliónov eur. Najviac dostala Bratislava, a to takmer 14 miliónov eur. V tesnom závese za ňou skončila Žilina a na tretej priečke je Poprad. Najväčšiu injekciu pritom letiská dostali v roku 2012, keď im štát odklepol viac ako desať miliónov eur. " http://hnonline.sk/c1-60359020-letisko- ... slave-pada

a 2. do zilinskeho kraja stat tuneluje LEN NAJVIAC STRUKTURALNYCH EUROFONDOV NA ROZVOJ TURIZMU (KTORE NESMU IST DO BA):
http://www.sacr.sk/media-a-servis-pre-n ... 31sp-1101/

tempranilo
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 348
Registrován: 27. 09. 2011, 22:25
Status: Offline

Re: Danube wings

Příspěvekod tempranilo » 12. 10. 2013, 16:56

rXD píše:Jasne, DK je nestranny. Vsak
1. zilinske letisko ziskalo "len" PO BTS NAJVIAC STATNYCH DOTACII V POSLEDNYCH ROKOCH :
"Od roku 2007 dostali letiská z pokladnice takmer 50 miliónov eur. Najviac dostala Bratislava, a to takmer 14 miliónov eur. V tesnom závese za ňou skončila Žilina a na tretej priečke je Poprad. Najväčšiu injekciu pritom letiská dostali v roku 2012, keď im štát odklepol viac ako desať miliónov eur. " http://hnonline.sk/c1-60359020-letisko- ... slave-pada

Nehodlám komentovat ani situaci regionálních letišť na Slovensku (byť fakticky všechna letiště jsou regionální) ani jejich fungování, ale ten článek je poněkud zavádějící, co se dotací týče, takže bych doporučoval jej používat pro podporu argumentů v této debatě opatrněji. Především nerozlišuje, o jaké dotace se jedná, ale to je patrně pod rozlišovací schopnosti redaktorů nebo záměr. Pokud se budeme zabývat jen neinvestičními dotacemi, tak ty na Slovensku dostávají všechna letiště, tj. i Košice. U BTS a KSC jsou tyto dotace vypláceny pouze za služby, kde tato letiště přebírají závazky státu v souvislosti s bezpečnostní ochranou civilního letectví. A zde je zajímavá jedna věc - průměr za období 2007 -2012 je u BTS cca 1.20 EUR dotace na odbaveného cestujícího, u KSC je to 2,20 EUR dotace na odbaveného cestujícího.... Také mě ale zaujalo, že za stejné období je propad BTS cca 37% (2,2 vs. 1,4 milionů cestujících), zatímco u KSC je to cca 60 % (591 vs. 235 tisíc)....
Pokud jde o BTS, je jasné, že to není žádný zázrak, ale co chtít po managementu, který má fantasmagorické představy o tom, kdo by měl být designovaný dopravce (aniž tuším, co tím vlastně pan ředitel myslí) či po vládě (resp. akcionářích), kteří nejsou schopni definovat základní strategii, aniž by na to vyhodili další statisíce EUR na poradce, který z principu nemůže vymyslet nic nového a těžko přijde s nějakým objevným řešení. To je prostě selhání odpovědných.

pajoo
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 227
Registrován: 31. 05. 2008, 13:53
Pohlaví: muž
Bydliště: Bratislava
Status: Offline

Re: Danube wings

Příspěvekod pajoo » 12. 10. 2013, 18:28

Trosku sme odbocili od nazvu temy, a sice DW. Prijimam tipy ze od 4.11. lietanie BTS-KSC neobnovia :) aky mate nazor?? [Ten napad s FR lietajucim z BTS do KSC je zaujimavy, sam som zvedavy ako sa im bude darit vnutrostatne v Polsku, kde su vlaky v obdobnej cenovej urovni ako na SK].

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4725
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Bydliště: Honolulu
Status: Offline

Re: Danube wings

Příspěvekod Globik » 12. 10. 2013, 18:42

rXD píše:Globik, preco radsej neporovnat Kosice/Vychod.SLovensko s Rzeszowom/polskym regionom Podkarpacie? VychodSK ma vyssiu kupnu silu a napriek tomu sa z Rzeszowa lieta viac nez z Kosic. Dovod? Polska vlada dovidi aj mimo Varsavy. Blavacka len po Kamzik...

Není náhodou nejzásadnější rozdíl v tom, že Poláci tvoří významnou část gastarbeiterů a ekonomické imigrace např.v UK, na rozdíl od Slováků, kteří ji tvoří v Česku, kam se tradičně jezdí vlakem?

dider
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2590
Registrován: 11. 08. 2004, 21:24
Bydliště: Den Haag
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Danube wings

Příspěvekod dider » 12. 10. 2013, 22:40

rxd: ty to musíš mít v životě hodně těžké! :?

Hlavní město bude v každé krajině mít určité privilegia vyplývající pouze jen z toho, že je hlavní. A pak ještě že často největší, disponuje nejvyšší kupní silou atď. Nezměníš to a nemá vůbec žádný smysl se tím trápit. Vždy říkám, že kdyby se všichni obyvatelé nehlavních měst a obcí starali více o to svoje město a ne tolik o to jiné, bylo by na světě mnohem, ale mnohem líp.

Podívej se tady na ten obrázek - to ti snad napoví proč jsou KSC tam kde jsou
http://www.gfk-geomarketing.com/fileadm ... urope.html

Tohle skutečně není o nejstarší vege restauraci :wink:

A btw osobně si myslím, že KSC mají spojení se světem relativně dobré - přes VIE a PRG se člověk dostane prakticky kamkoliv.

lukoslaf
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 189
Registrován: 02. 07. 2012, 16:51
Oblíbené typy letadel: nemam favorita, kazde ma nieco do seba :)
Pohlaví: muž
Bydliště: SNN
Status: Offline

Re: Danube wings

Příspěvekod lukoslaf » 13. 10. 2013, 07:00

rXD píše:Jasne, DK je nestranny.


TUPELO, riesime tu BTS a KSC ... uz si sam strateny.... musis mat tazke nocne mory... :lol:
:evil:



Zpět na “Zaniklé slovenské letecké společnosti”


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host