Re: Danube wings
Napsal: 13. 10. 2013, 14:29
Som rad, ze sa tu prezentuju argumenty, ktore maju aspon jak tak hlavu a patu.
Takze odpovede:
tempranilo, je smiesne ratat doplatok za pasaziera rovnako na BTS a na KSC, kedze na BTS su skoro vsetci ti pasazieri lowcostovi RYR letci. Takze aj ked je ich viac, tak prijem letiska na jedneho je mensi, a teda dotacia v pomere k vybranemu poplatku je vyssia, vsak ano. Ked si niekto kupi 8-eurovu letenku, tak asi z nej letisko nedostane 15EUR poplatok. Z Kosic sa lieta za stoeurove letenky... Ked mas pristup k cislam, skus si vyratat dotaciu ne jedno euro zarobene letiskom samotnym, a prestanes pisat somariny!
Globik, z casti. Ale zaklad je v tom, ze jednoducho az do tohoto roka na SLovensku nebol nikto, kto by bol ochotny rozlietanie tej linky podporit ani tymi 400tis EURami, zatialco na BTS vysolit 70mil EUR dotaciu nebol problem. Az teraz sa v ramci EHMK vytvorila regionalna turisticka agentura. Pritom centralna SACR samozrjeme podporovala skrachovane lety Eurolotu TAT-WAW aj skrachovanu bazu CSA na BTS.
dider, ake to mas v zivote ty, to radsej ani nechcem vediet. napisat taku sprostost, aku si vyplodil, sa da len v pragocentristickom cesku alebo na blavocentristickom slovensku. uvediem ti len dva priklady susedov, od ktorych by sme sa mali ucit, lebo nefunguju tak ako nase skorumpovane gorilie bananove republiky. Svajciarsko (ktore Meciar daval za vzor slovakom) formalne ani nema hlavne mesto, a najvacsie mesto nie je ani tym, ktore je tym "neformalnym" hlavnym mestom (a v ziadnom pripade sa jedno mesto nedotuje na ukor zvysku).
No a ked chces porovnavat ako centristicka bananova republika ta ktora krajina je, tak sa pozri na rozptyl GDP, ktory v zasade odzrkadluje rozdiel medzi hlavnym mestom a chuobnymi regionmi. Dnes vdaka EU (na ktore pragocentristicky klaus tak nadava) sa taketo analyzy robia, a z tejto http://bit.ly/NGE7w0 je dufam kazdemu jasne, ze Slovensko je hned po Bulharsku a Madarsku zdaleka najhorsim clenom EU, a Cesko so skorumovanym pupkom v Prahe je len o malo lepsie. Porovnaj si to s Rakuskom (ako druhym lokalnym prikladom), Holandskom, Danskom alebo akoukolvek inou rozvinutou krajinou, a mozno pochopis, aku sprostost si pustil. Vieden ne dnes hlavnym mestom strednej europy, a to vobec neznamena, ze sa ine rakuske regiony nechaju odpisat, ako sa to deje v cesko/slovensku.
A ano, spojenie KSC je relativne dobre. Do dvoch rokov ale bude ovela lepsie, kedze na jar sa ma otvorit este linka do Nemecka (co dufam bude AirBerlin, cim bude KSC obsluzene vsetkymi 3 svetovymi alianciami). a bude to lepsie nez napr. Brno alebo Ostrava (tak ako to aj byvalo), akurat sa musi znormalizovat ten slovensky trh pokriveny dotaciami. A to sa stane najskor tak, ze vsetky slovenske letiska sa prevedu na samospravy/sprivatizuju, co bude znamenat okamzity krach TAT/ILZ/SLD, a prisposobenie sa BTS tomu, ze je len lowcost terminalom viedenskej aglomeracie. KSC proste uz su, jedinym slovenskym letiskom, na ktore sa da normalne doletiet. A to, pokial mu blavacka vlada nebude podrazat nohy, sa len posilni.
Takze odpovede:
tempranilo, je smiesne ratat doplatok za pasaziera rovnako na BTS a na KSC, kedze na BTS su skoro vsetci ti pasazieri lowcostovi RYR letci. Takze aj ked je ich viac, tak prijem letiska na jedneho je mensi, a teda dotacia v pomere k vybranemu poplatku je vyssia, vsak ano. Ked si niekto kupi 8-eurovu letenku, tak asi z nej letisko nedostane 15EUR poplatok. Z Kosic sa lieta za stoeurove letenky... Ked mas pristup k cislam, skus si vyratat dotaciu ne jedno euro zarobene letiskom samotnym, a prestanes pisat somariny!
Globik, z casti. Ale zaklad je v tom, ze jednoducho az do tohoto roka na SLovensku nebol nikto, kto by bol ochotny rozlietanie tej linky podporit ani tymi 400tis EURami, zatialco na BTS vysolit 70mil EUR dotaciu nebol problem. Az teraz sa v ramci EHMK vytvorila regionalna turisticka agentura. Pritom centralna SACR samozrjeme podporovala skrachovane lety Eurolotu TAT-WAW aj skrachovanu bazu CSA na BTS.
dider, ake to mas v zivote ty, to radsej ani nechcem vediet. napisat taku sprostost, aku si vyplodil, sa da len v pragocentristickom cesku alebo na blavocentristickom slovensku. uvediem ti len dva priklady susedov, od ktorych by sme sa mali ucit, lebo nefunguju tak ako nase skorumpovane gorilie bananove republiky. Svajciarsko (ktore Meciar daval za vzor slovakom) formalne ani nema hlavne mesto, a najvacsie mesto nie je ani tym, ktore je tym "neformalnym" hlavnym mestom (a v ziadnom pripade sa jedno mesto nedotuje na ukor zvysku).
No a ked chces porovnavat ako centristicka bananova republika ta ktora krajina je, tak sa pozri na rozptyl GDP, ktory v zasade odzrkadluje rozdiel medzi hlavnym mestom a chuobnymi regionmi. Dnes vdaka EU (na ktore pragocentristicky klaus tak nadava) sa taketo analyzy robia, a z tejto http://bit.ly/NGE7w0 je dufam kazdemu jasne, ze Slovensko je hned po Bulharsku a Madarsku zdaleka najhorsim clenom EU, a Cesko so skorumovanym pupkom v Prahe je len o malo lepsie. Porovnaj si to s Rakuskom (ako druhym lokalnym prikladom), Holandskom, Danskom alebo akoukolvek inou rozvinutou krajinou, a mozno pochopis, aku sprostost si pustil. Vieden ne dnes hlavnym mestom strednej europy, a to vobec neznamena, ze sa ine rakuske regiony nechaju odpisat, ako sa to deje v cesko/slovensku.
A ano, spojenie KSC je relativne dobre. Do dvoch rokov ale bude ovela lepsie, kedze na jar sa ma otvorit este linka do Nemecka (co dufam bude AirBerlin, cim bude KSC obsluzene vsetkymi 3 svetovymi alianciami). a bude to lepsie nez napr. Brno alebo Ostrava (tak ako to aj byvalo), akurat sa musi znormalizovat ten slovensky trh pokriveny dotaciami. A to sa stane najskor tak, ze vsetky slovenske letiska sa prevedu na samospravy/sprivatizuju, co bude znamenat okamzity krach TAT/ILZ/SLD, a prisposobenie sa BTS tomu, ze je len lowcost terminalom viedenskej aglomeracie. KSC proste uz su, jedinym slovenskym letiskom, na ktore sa da normalne doletiet. A to, pokial mu blavacka vlada nebude podrazat nohy, sa len posilni.