Tech. problemy?

Tonda 2
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 657
Registrován: 16. 08. 2004, 20:54
Bydliště: Praha a Rožnov p/R
Stav: Offline

Příspěvek od Tonda 2 »

Já měl z BCN zpoždění asi hodinu.Ale na druhou stranu,jsem byl velmi mile překvapen několilkrát zopakovanou omluvou a nadstandardním informováním o průběhu letu ze strany posádky.
Zpoždění zaviněné let. spol. není nic vyjímečného,podle mě jde o to,jak se k němu společnost postaví...a zda se z něho poučí :)


Thisway
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1703
Registrován: 24. 05. 2005, 20:35
Stav: Offline

Příspěvek od Thisway »

Tonda 2 píše:Já měl z BCN zpoždění asi hodinu.Ale na druhou stranu,jsem byl velmi mile překvapen několilkrát zopakovanou omluvou a nadstandardním informováním o průběhu letu ze strany posádky.
Zpoždění zaviněné let. spol. není nic vyjímečného,podle mě jde o to,jak se k němu společnost postaví...a zda se z něho poučí :)

A kdypak jste letěl?

Jafa
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1594
Registrován: 18. 02. 2003, 10:59
Stav: Offline

Příspěvek od Jafa »

Tonda 2 píše:Já měl z BCN zpoždění asi hodinu.Ale na druhou stranu,jsem byl velmi mile překvapen několilkrát zopakovanou omluvou a nadstandardním informováním o průběhu letu ze strany posádky.
Zpoždění zaviněné let. spol. není nic vyjímečného,podle mě jde o to,jak se k němu společnost postaví...a zda se z něho poučí :)


...a taky jak se k němu postaví jednotliví zaměstnanci, kteří to v přímém kontaktu se zákazníky mohou v mnoha případech zachránit (viz.výše)...a nebo totálně pohřbít... :x

pista
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 16
Registrován: 09. 12. 2004, 23:02
Stav: Offline

7 hodin, nic proti 18

Příspěvek od pista »

No 7 hodin neni jeste tak strasne. Ja letel, nebo spise mel jsem letet 18.5. s Wizzair z Katowic do Rima a zpozdeni 18 hodin, misto 6:05 jsme vyletavali 24:00. Z toho nam hodili lidi i do Milana a tak se let protahl na 3 hodky. Takze v Rime v 03:00. Ale dali nam 20€ sek na utratu v hospode nebo vraceni penez (ale vzhledem k cene letenky...by se to moc neoplatilo :-) Tak jsme stravili den v Katowicich, ale brali jsme to se smichem, casu jsme meli dost a nikde nespechali.

Tonda 2
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 657
Registrován: 16. 08. 2004, 20:54
Bydliště: Praha a Rožnov p/R
Stav: Offline

Příspěvek od Tonda 2 »

Thisway píše:
Tonda 2 píše:Já měl z BCN zpoždění asi hodinu.Ale na druhou stranu,jsem byl velmi mile překvapen několilkrát zopakovanou omluvou a nadstandardním informováním o průběhu letu ze strany posádky.
Zpoždění zaviněné let. spol. není nic vyjímečného,podle mě jde o to,jak se k němu společnost postaví...a zda se z něho poučí :)

A kdypak jste letěl?


Zpátky jsem letěl v pondělí 8.5. využití prodlouženého vikendu :) Ted v pátek letíme do Paříže,protože to je pouze na víkend,doufám,že žádná velká sekera nebude....


Thisway
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1703
Registrován: 24. 05. 2005, 20:35
Stav: Offline

Příspěvek od Thisway »

Včera jsem absolvoval svůj první let s Sky Europe z Ruzyně na Orly, OM-NGB. Musím říci, že se mi letělo velice dobře. Personál byl tvořen českým vedoucím kabiny, zbytek Slováci a všichni byli velice příjemní a profesionální. Trochu mě překvapilo, že tolik vystavovaný B737-700 není vybaven Air show, a tudíž ,nebýt wingletů, by lajk snad ani nepoznal, v jak moderním stroji se nachází. Sedadla jsou velmi pohodlná.
Také se mi asi poprvé stalo, že cestující nebyli vybuzeni k opětovné kontrole zapnutých pásů a opěradel a stolků ve svislé poloze těsně před startem/přistáním. Vedoucí kabiny provedl úvodní řeč vč. bezpečnostních instrukcí a pak se ozval až po startu. Kapitán promluvil nad Luxemburgem po několikaminutové poměrně silné turbulenci, čímž chtěl možná uklidnit cestující, kteří na mně začali působit mírně vyděšeně. Při té příležitosti nás informoval, že letoun opouští letovou hladinu 12 200 m a očekává zklidnění turbulencí, načež stroj začal poměně prudce klesat. Nevzpomínám si, že bych takovýto pokles s B737 někdy před tím zažil.
Purser se ozval před přistáním a 5 minut před plánovaným příletem jsme dosti prudce dosedli na runway v ORY.
Během celého letu jsem pozoroval pár mírných nedostatků, které však patrně nesouvisí se Sky Europe jako takovým. U toho můžu jen podotknout, že pro cestujícího je hlavní rozdíl mezi B737NG a 737 classic v tom, že v NG je často Air show. Výhoda moderního letounu Sky Europe je tedy pro mně jako pro cestujícího dosti nepatrná. Pak bych doporučoval informovat cestující v době těsně před startem/přístáním.
Nápisy v letadle jsou většinou slovenské a anglické.
Sky Europe nastavil však laťku LC v PRG dosti vysoko.


U prstu C byly přistavené 2 stroje Sky: OM-NGB a OM-NGC. Myslel jsem, že v PRG je OM-NGA/B?

Pavel
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2711
Registrován: 19. 01. 2003, 22:30
Stav: Offline

Příspěvek od Pavel »

Thisway píše:Včera jsem absolvoval svůj první let s Sky Europe z Ruzyně na Orly, OM-NGB. Musím říci, že se mi letělo velice dobře. Personál byl tvořen českým vedoucím kabiny, zbytek Slováci a všichni byli velice příjemní a profesionální. Trochu mě překvapilo, že tolik vystavovaný B737-700 není vybaven Air show, a tudíž ,nebýt wingletů, by lajk snad ani nepoznal, v jak moderním stroji se nachází. Sedadla jsou velmi pohodlná.
Také se mi asi poprvé stalo, že cestující nebyli vybuzeni k opětovné kontrole zapnutých pásů a opěradel a stolků ve svislé poloze těsně před startem/přistáním. Vedoucí kabiny provedl úvodní řeč vč. bezpečnostních instrukcí a pak se ozval až po startu. Kapitán promluvil nad Luxemburgem po několikaminutové poměrně silné turbulenci, čímž chtěl možná uklidnit cestující, kteří na mně začali působit mírně vyděšeně. Při té příležitosti nás informoval, že letoun opouští letovou hladinu 12 200 m a očekává zklidnění turbulencí, načež stroj začal poměně prudce klesat. Nevzpomínám si, že bych takovýto pokles s B737 někdy před tím zažil.
Purser se ozval před přistáním a 5 minut před plánovaným příletem jsme dosti prudce dosedli na runway v ORY.
Během celého letu jsem pozoroval pár mírných nedostatků, které však patrně nesouvisí se Sky Europe jako takovým. U toho můžu jen podotknout, že pro cestujícího je hlavní rozdíl mezi B737Ng a 737 classic v tom, že v NG je často Air show. Výhoda moderního letounu Sky Europe je tedy pro mně jako pro cestujícího dosti nepatrná. Pak bych doporučoval informovat cestující v době těsně před startem/přístáním.
Nápisy v letadle jsou většinou české a slovenské.
Sky Europe nastavil však laťku LC v PRG dosti vysoko.


U prstu C byly přistavené 2 stroje Sky: OM-NGB a OM-NGC. Myslel jsem, že v PRG je OM-NGA/B?





Sky Europe nastavil laťku opravdu dost vysoko.


air show může být v jakémkoliv letadle....a hlavně nevidím důvod,proč by lowcost měl investovat do air show:-D..jinak nikde není dáno,že na pevno musí v Praze být NGA/NGB letadla se rotují podle údržby a dalších potřeb...

PV
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1066
Registrován: 19. 02. 2005, 14:17
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od PV »

Na co Airshow na dvouhodinový lety? :lol:

Thisway
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1703
Registrován: 24. 05. 2005, 20:35
Stav: Offline

Příspěvek od Thisway »

to PV, Pavel: Jakmile Sky pořídil nové B737NG a prezentuje je jako supermoderní, měl by, dle mého, udělat vše proto, aby cestující poznal ten ohromný rozdíl mezi "neuvěřitelným" 737-700, který má Sky Euope Airlines, a "pouhým" 737-500, jako má Smart Wings. Toho by bylo možné docílit například instalací Airshow, čimž by cestující nabyl dojmu, že "V těch novejch letadlech, co má skaj júrop, sou takovýty vobrazovky s mapou a údajema vo rychosti, vejšce atd. To je dobrý"
Takhle vidím ten rozdíl pro cestujícího opravdu téměř jen ve wingletech.
"Ty letadla maj nějaký vohnutý křídla nebo co, ale jinak mi přídou skoro stejný"

PV, let netrvá ani podle řádu 2 hodiny, ale jen 1h a 50 min, přičemž včera byl ještě kratší....... :lol: :wink:

Thisway
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1703
Registrován: 24. 05. 2005, 20:35
Stav: Offline

Příspěvek od Thisway »

Pavel: ohledně flotily děkuji za odpověď.

Air-Spotter
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 86
Registrován: 17. 09. 2005, 15:01
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Příspěvek od Air-Spotter »

Thisway píše:Takhle vidím ten rozdíl pro cestujícího opravdu téměř jen ve wingletech.
"Ty letadla maj nějaký vohnutý křídla nebo co, ale jinak mi přídou skoro stejný"

a normální cestují stejně neví co to tam na tom konci toho křídla je, jak se to menuje a už většinou vůbec neví k čemu slouží. :lol:

PV
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1066
Registrován: 19. 02. 2005, 14:17
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od PV »

Nojo,to je všechno hezký,ale máš představu co tahle sranda stojí? Na jeden monitor počítej 10 - 15 tisíc dolarů. Plus kabeláž plus řídící jednotka.
krát počet letadel plus náhradní díly a servis. Věčný zdroj problémů = práce mechaniků + zpoždění.
Pro low cost tohle prostě není :-)

PV
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1066
Registrován: 19. 02. 2005, 14:17
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od PV »

Jinak airshow není výsada pouze NG. Dá se instalovat třeba do Dakoty - ale stojí to dost peněz.

Air-Spotter
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 86
Registrován: 17. 09. 2005, 15:01
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Příspěvek od Air-Spotter »

PV píše:Nojo,to je všechno hezký,ale máš představu co tahle sranda stojí? Na jeden monitor počítej 10 - 15 tisíc dolarů. Plus kabeláž plus řídící jednotka.
krát počet letadel plus náhradní díly a servis. Věčný zdroj problémů = práce mechaniků + zpoždění.
Pro low cost tohle prostě není :-)

:?: co stojí na monitoru 10-15 tisíc dolarů??

Thisway
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1703
Registrován: 24. 05. 2005, 20:35
Stav: Offline

Příspěvek od Thisway »

Pravdou je, že u LC jsem se s tím ještě nesetkal. Možná by bylo řešením naistalovat Airshow jen do několika letadel, která budou bázována v PRG, kde si Sky tvrdě konkuruje se Smartem a otázka vybavení letadel je tedy dosti citlivá.

Mimochodem, nemá někdo informace o tom, co bude zajišťovat lety SW z Budapešti? Pokud by tam, čistě teoreticky, byly B738, třeba jen v nějakém mezidobí, bylo by zajímavé při dobrých cenách sledovat jejich konkurenční boj s B735 Sky Europe.


Odpovědět