SkyEurope
-
- Vedoucí kabiny
- Příspěvky: 951
- Registrován: 23. 01. 2003, 16:02
- Bydliště: BTS
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
SkyEurope
Ak Ryanair neotvori linku Londyn-Bratislava do pol roka, tak potom asi uz nebude zaujem, kedze asi pol roka tipujem bude trvat zavedenie tejto linky SkyEurope.
Dnes citam, ze rozsirili svoju siet o linky Bratislava-Stuttgart, a Kosice-Praha.
Kosice sa stali novou zakladnou s jednym lietadlom, ktore bude obsluhovat linky do Bratislavy a Kosic.
Dnes citam, ze rozsirili svoju siet o linky Bratislava-Stuttgart, a Kosice-Praha.
Kosice sa stali novou zakladnou s jednym lietadlom, ktore bude obsluhovat linky do Bratislavy a Kosic.
SkyEurope
Ta nová linka z Košic do Prahy je taková půjčka za oplátku. Jestli jsem četl dobře, tak naopak z letního letového řádu zmizela nejen sezónní linka do Popradu/Tater, ale také linka BTS-PRG, na které si tolik SkyEurope zakládala. Přijde mi to, že teď zase SkyEurope vyzkouší reflexy ČSA na trase do Košic.
Skoro důležitější se mi zdá fakt, že pomocí mikrobusů se snaží SkyEurope odlákat cestující z Brna. Lákavý může být ale přejezd do BTS jen pro cestující, kteří letí se SkyEurope do Chorvatska nebo na Orio al Serio. Do ostatních destinací má výrazně výhodnější spojení ČSA, které koneckonců do Brna také posílají mikrobusy. Obávám se, že za ten první rok existence toho SkyEurope zas tolik nepředvedli (ve srovnání s tím, jak se chvástali...), počkám si na ten Boeing 73?....
p.s. mafe, tvoje obavy o Ryanair jsou liché, protože ať už bude Ryanair lítat do BTS za půl roku nebo za dva roky, nabídne takovou cenu, že zájem bude, a veliký. Možná by se tvoje obavy v takovém případě měly týkat SkyEurope
Změněno uživatelem - BA001 na 13/02/2003 19:11:43
Skoro důležitější se mi zdá fakt, že pomocí mikrobusů se snaží SkyEurope odlákat cestující z Brna. Lákavý může být ale přejezd do BTS jen pro cestující, kteří letí se SkyEurope do Chorvatska nebo na Orio al Serio. Do ostatních destinací má výrazně výhodnější spojení ČSA, které koneckonců do Brna také posílají mikrobusy. Obávám se, že za ten první rok existence toho SkyEurope zas tolik nepředvedli (ve srovnání s tím, jak se chvástali...), počkám si na ten Boeing 73?....
p.s. mafe, tvoje obavy o Ryanair jsou liché, protože ať už bude Ryanair lítat do BTS za půl roku nebo za dva roky, nabídne takovou cenu, že zájem bude, a veliký. Možná by se tvoje obavy v takovém případě měly týkat SkyEurope
Změněno uživatelem - BA001 na 13/02/2003 19:11:43
SkyEurope
Musím souhlasit s BA001,
Ryanair v BTS by připravil dosti těžké časy SkyEurope.
Tady by mě zajímalo, jaký mají SkyEurope servis. Letěl s nimi někdo? V tom by případně mohla být jejich šance, neboť Ryanair je opravdu hardcore low-cost.
Ryanair v BTS by připravil dosti těžké časy SkyEurope.
Tady by mě zajímalo, jaký mají SkyEurope servis. Letěl s nimi někdo? V tom by případně mohla být jejich šance, neboť Ryanair je opravdu hardcore low-cost.
SkyEurope
Sever2 Sky Europe ponuka na medzinarodnych linkach neporovnatelne lepsi servis ako klasicke lowcost airlines.
-na medzinarodnych linkach je zadarmo obcerstvenie (bageta - syr/sunka)
-mineralka
-kava
v ponuke je aj aktualna denna tlac (slovenska, anglicka), a na niektorych letoch aj dalsie casopisy.
Na vnutrostatnych linkach sa ponukaju napoje + denna tlac.
Vsetko zadarmo. Povodne sa uvazovalo o spoplatneni tychto sluzieb, ale letuskam by to zabralo priliz vela casu. Posadky su podla mojich skusenosti velmi prijemne.
Richiee, tie plane niesu zdaleka finalne ved napokon vlani tiez povodne plany boli uplne ine, na jar sa vobec v nich nehovorilo o sezonnych linkach Split, Zadar, Benatky (prave tie vylepsili load factor pravidelnych liniek)
Myslim ze ani tento rok neoznamia svoje plany zbytocne priliz skoro, a tym ziskaju naskok pred konkurenciou (CSA, Austrian group), ktora nedokaze tak pruzne zareagovat.
Linku do Londyna od leta uvadzaju Slovenske Aerolinie ale podla mojej znamej letusky je to zatial 50/50 zrejme opat zostane pri Moskve, TelAvive a charteroch...
-na medzinarodnych linkach je zadarmo obcerstvenie (bageta - syr/sunka)
-mineralka
-kava
v ponuke je aj aktualna denna tlac (slovenska, anglicka), a na niektorych letoch aj dalsie casopisy.
Na vnutrostatnych linkach sa ponukaju napoje + denna tlac.
Vsetko zadarmo. Povodne sa uvazovalo o spoplatneni tychto sluzieb, ale letuskam by to zabralo priliz vela casu. Posadky su podla mojich skusenosti velmi prijemne.
Richiee, tie plane niesu zdaleka finalne ved napokon vlani tiez povodne plany boli uplne ine, na jar sa vobec v nich nehovorilo o sezonnych linkach Split, Zadar, Benatky (prave tie vylepsili load factor pravidelnych liniek)
Myslim ze ani tento rok neoznamia svoje plany zbytocne priliz skoro, a tym ziskaju naskok pred konkurenciou (CSA, Austrian group), ktora nedokaze tak pruzne zareagovat.
Linku do Londyna od leta uvadzaju Slovenske Aerolinie ale podla mojej znamej letusky je to zatial 50/50 zrejme opat zostane pri Moskve, TelAvive a charteroch...
SkyEurope
Nejprve odpověď jakubovi: jsem rád, že máš se SkyEurope dobré zkušenosti. Já to samé říci nemůžu. Jejich letový řád z Prahy do Bratislavy je příšerný, každý den lítají v jinou denní dobu, některé dny v týdnu vůbec. Těšil jsem se, že SkyEurope budu konečně využívat pro krátké pobyty v Bratislavě (jeden den tam, druhý den zpět), protože pokud nesplňuješ u ČSA kritérium sobotní noci, stejně musíš za letenku do BTS platit o moc víc. Ale plánovat si cestu podle letového řádu SkyEurope 1. nebudu a 2. to ani nejde. Moji přátelé let se SkyEurope absolvovali. Ano, máš pravdu, ERJ120 se jim zdál velmi komfortní, kožené sedačky, denní tisk, všechno bylo moc fajn. Horší už to bylo na letišti v BTS (velmi pomalý personál). Jaké bylo překvapení mých přátel, když se dozvěděli od usměvavé agentky, že zpáteční cestu už se SkyEurope absolvovat nebudou, protože let byl pro malý zájem zrušen. Cesta zpět se jim tedy nepříjemně protáhla, protože absolvovali cestu mikrobusem do Vídně a odtud letěli zpět domů s mnoha hodinovým zpožděním s Austrian Airlines.
Co se týče SkyEurope, se zpožděním jsem si přečetl zprávu o té finanční injekci, kterou společnost dostala. Navýšení základního jmění o tři miliony eur (plus další dva miliony v zaloze), to je slušná vzpruha. Také oznámení o koupi dvou nových letadel v tomto roce vypadá nadějně. Teď jde o to, s jakými letadly SkyEurope přijde. Naplnit letadlo pro více než 80 pax bude v BTS stále pro SkyEurope těžké, zatím se jim nedaří vždy naplnit ani 30 místný ERJ120. A s ERJ120 se velký low-cost business dělat prostě nedá, to by byly SkyEurope světovým unikátem.
Co se týče SkyEurope, se zpožděním jsem si přečetl zprávu o té finanční injekci, kterou společnost dostala. Navýšení základního jmění o tři miliony eur (plus další dva miliony v zaloze), to je slušná vzpruha. Také oznámení o koupi dvou nových letadel v tomto roce vypadá nadějně. Teď jde o to, s jakými letadly SkyEurope přijde. Naplnit letadlo pro více než 80 pax bude v BTS stále pro SkyEurope těžké, zatím se jim nedaří vždy naplnit ani 30 místný ERJ120. A s ERJ120 se velký low-cost business dělat prostě nedá, to by byly SkyEurope světovým unikátem.
SkyEurope
BA001
Negativna skusenost sa moze stat v ktorejkolvek spolocnosti. Tak ako ti British Airways moze stratit batozinu, letuska CSA ta obliat kavou tak moze byt aj let z roznych pricin zruseny. Odletova spolahlivost SKYeurope bola po pol roku pravadzky cez 98,63%, to je myslim porovnatelne s ktoroukolvek normalnou leteckou spolocnostou.
celkom ma prekvapilo co pises ze tvoji znamy leteli do Prahy nakoniec s Austrianom, lebo podla prepravnych podmienok, maju NE pravo rusit lety bez nahrady. To ze zabezpecili nahradnu dopravu, dokonca letecku je myslim dostatocny dokaz ze im na cestujucich zalezi.
Ak si pozries novy letovy poriadok od marca problem "kazdy den v inom case" konci.
Linka do Prahy bola mozno trochu odvazna, kedze aj Tatra Air svojho casu na
nej prerobil velmi vela (kym nenadviazal codeshering s CSA.)
Embraer 120 je len prechodna faza, kym si cestujuci z Viedne, Gyoru, Brna nezvyknu lietat z Bratislavy. Az vtedy bude mat ta 737 zmysel.
Negativna skusenost sa moze stat v ktorejkolvek spolocnosti. Tak ako ti British Airways moze stratit batozinu, letuska CSA ta obliat kavou tak moze byt aj let z roznych pricin zruseny. Odletova spolahlivost SKYeurope bola po pol roku pravadzky cez 98,63%, to je myslim porovnatelne s ktoroukolvek normalnou leteckou spolocnostou.
celkom ma prekvapilo co pises ze tvoji znamy leteli do Prahy nakoniec s Austrianom, lebo podla prepravnych podmienok, maju NE pravo rusit lety bez nahrady. To ze zabezpecili nahradnu dopravu, dokonca letecku je myslim dostatocny dokaz ze im na cestujucich zalezi.
Ak si pozries novy letovy poriadok od marca problem "kazdy den v inom case" konci.
Linka do Prahy bola mozno trochu odvazna, kedze aj Tatra Air svojho casu na
nej prerobil velmi vela (kym nenadviazal codeshering s CSA.)
Embraer 120 je len prechodna faza, kym si cestujuci z Viedne, Gyoru, Brna nezvyknu lietat z Bratislavy. Az vtedy bude mat ta 737 zmysel.
SkyEurope
jakube, asi se nemusíme navzájem poučovat jaké špatné zkušenosti s aerolinkama můžeme mít. Na tvoji euforii ohledně SkyEurope jsem odpověděl negativní zkušeností jiných cestujících. Co se týče té glosy, že SkyEurope můžou zrušit let bez náhrady: každé aerolinky mají jenom jednu reputaci, a jestli si jí budou kazit rušením letů bez náhrady, brzy by se jim to mohlo vymstít. Zajištění náhradního spojení považuji za samozřejmost u každé aspoň trochu solventní společnosti.
Co se týče toho čísla spolehlivosti (98,63%) za prvních půl roku provozu, urcitě nejsem sám, kdo si tady v Praze všimnul velmi často rušených letů z Popradu nebo Bratislavy na on-line příletech/odletech ČSL. SkyEurope teď přes zimu rušili minimálně(!) 1x týdně nějaký let. A tím se pro mě ta společnost pomalu stává nedůvěryhodnou.
Spádová oblast Gyor a Brno - no, jakube, to není zrovna ekonomicky silná oblast. V Brně neobsadí ČSA ATR42 ani třikrát do týdne (průměrná obsazenost linky PRG-Brno je 10 pax!) No a Gyor? Strávil jsem v Maďarsku pracovně dost času, taky v Gyoru a Tatabányi, tam je ta poptávka po individuální přepravě dost nízká a všechny tamější cestovky a letenkové agentury spolupracují s Malévem nebo aerolinkama z Vídně. Ve Vídni se teď o Bratislavě jako o alternativě Schwechatu hodně mluví. Schwechat chce zlepšit a zrychlit spojení z centra města na letiště, protože se ukazuje, že rychlost spojení na/z letiště je pro některé cestující rozhodující. Další problém: rakouští cestující jsou dost konzervativní a low-costům se v Rakousku nijak zvlášť nedaří. Ryanair a BMIbaby vozí většinou jen Brity do Alp (Klagenfurt, Graz, Salzburg). SkyEurope bude muset vynaložit dost úsilí (a peněz), aby přetáhla nějaké cestující z Vídně. Ale jaká by to měla vlastně být cílová skupina? Business ne, ti s low-cost nepoletí. In-coming turisté taky ne, protože SkyEurope nelétá do destinací, odkud by se tato poptávka mohla rekrutovat. Gastarbeiteři žijící v Rakousku taky ne, protože na Slovensko nemají vízum. Takže zbývají individuální turisté z Vídně, která má obyvatel tolik co Praha a má jedno dost kvalitní spádové letiště.
A ještě poznámka k tomu, co jsi psal o úrovni služeb SkyEurope:
"Sky Europe ponuka na medzinarodnych linkach neporovnatelne lepsi servis ako klasicke lowcost airlines." Tak především: jsou dva druhy low-cost aerolinek. Buď tzv. high-low-cost-quality (např. JetBlue) nebo aerolinky typu Ryanair, někdo to tu vtipně pojmenoval hard-low-cost:) SkyEurope zkouší ten první model. Ale přesto se šetří kde se dá, a nemyslím si, že vždycky na správném místě. Tak např. easyJet a vůbec většina low-cost dopravců má pod sedačkami záchranné plovací vesty. U SkyEurope bys je nenašel.
Změněno uživatelem - BA001 na 16/02/2003 02:22:58
Co se týče toho čísla spolehlivosti (98,63%) za prvních půl roku provozu, urcitě nejsem sám, kdo si tady v Praze všimnul velmi často rušených letů z Popradu nebo Bratislavy na on-line příletech/odletech ČSL. SkyEurope teď přes zimu rušili minimálně(!) 1x týdně nějaký let. A tím se pro mě ta společnost pomalu stává nedůvěryhodnou.
Spádová oblast Gyor a Brno - no, jakube, to není zrovna ekonomicky silná oblast. V Brně neobsadí ČSA ATR42 ani třikrát do týdne (průměrná obsazenost linky PRG-Brno je 10 pax!) No a Gyor? Strávil jsem v Maďarsku pracovně dost času, taky v Gyoru a Tatabányi, tam je ta poptávka po individuální přepravě dost nízká a všechny tamější cestovky a letenkové agentury spolupracují s Malévem nebo aerolinkama z Vídně. Ve Vídni se teď o Bratislavě jako o alternativě Schwechatu hodně mluví. Schwechat chce zlepšit a zrychlit spojení z centra města na letiště, protože se ukazuje, že rychlost spojení na/z letiště je pro některé cestující rozhodující. Další problém: rakouští cestující jsou dost konzervativní a low-costům se v Rakousku nijak zvlášť nedaří. Ryanair a BMIbaby vozí většinou jen Brity do Alp (Klagenfurt, Graz, Salzburg). SkyEurope bude muset vynaložit dost úsilí (a peněz), aby přetáhla nějaké cestující z Vídně. Ale jaká by to měla vlastně být cílová skupina? Business ne, ti s low-cost nepoletí. In-coming turisté taky ne, protože SkyEurope nelétá do destinací, odkud by se tato poptávka mohla rekrutovat. Gastarbeiteři žijící v Rakousku taky ne, protože na Slovensko nemají vízum. Takže zbývají individuální turisté z Vídně, která má obyvatel tolik co Praha a má jedno dost kvalitní spádové letiště.
A ještě poznámka k tomu, co jsi psal o úrovni služeb SkyEurope:
"Sky Europe ponuka na medzinarodnych linkach neporovnatelne lepsi servis ako klasicke lowcost airlines." Tak především: jsou dva druhy low-cost aerolinek. Buď tzv. high-low-cost-quality (např. JetBlue) nebo aerolinky typu Ryanair, někdo to tu vtipně pojmenoval hard-low-cost:) SkyEurope zkouší ten první model. Ale přesto se šetří kde se dá, a nemyslím si, že vždycky na správném místě. Tak např. easyJet a vůbec většina low-cost dopravců má pod sedačkami záchranné plovací vesty. U SkyEurope bys je nenašel.
Změněno uživatelem - BA001 na 16/02/2003 02:22:58
SkyEurope
No jenom malá poznámka k těm záchranným vestám.Povinnost mít záchranné vesty pro cestující se odvíjí jestli danné letadlo operuje přes vodu (moře),přelet Dunaje nebo Vltavy se do tohoto nepovažuje.Takže pokud SkyEurope nelétají třeba Londýn,tak jsou pro ně vesty zbytečným luxusem.
SkyEurope
BA001
Plavacie vesty:
Ako povedal Pavel na jednej strane ich SkyEurope nepotrebuje.
A co ti mozem povedat ja je ze minimalne OM-SKY, ktorym som letel naposledy tie vesty pod sedadlami ma, ak sa nad more neleti letusky ich pouzitie nepredvadzaju.
Btw. V celej historii civilnej leteckej dopravy, sa plavacie vesty podarilo cestujucim uspesne pouzit iba pri jednom jedinom nudzovom pristati na vode. (Overseas Nationbal Airw. DC 9, 2.5.1970)
K spadovej oblasti Brno, linka Brno-Praha
je preto tak slabo vytazena lebo nedokaze konkurovat pozemnej doprave, nie preto ze by v Brne nemal kto lietat.
Ja netvrdim ze by SkyEurope naplnili v Brne lietadlo, to sa napokon ani neda. Mnozstvo cestujucich vsak individualne cestuje do Prahy a Viedne a pre tych by mohlo byt casom vyhodnejsie cestovat z Bratislavy.
Myslim, ze je odvazne tvrdit ze so SkyEurope nema v spadovej oblasti kto lietat. Ako urcite vies low-cost spolocnosti, tam kde trh nieje si ho vedia vytvorit a nekonkuruju tradicnym aerolinkam ale hlavne pozemnej, individualnej doprave a v neposlednom rade ziskavaju aj mnoho cestujucich ktori predtym pravidelne nelietali.
Plavacie vesty:
Ako povedal Pavel na jednej strane ich SkyEurope nepotrebuje.
A co ti mozem povedat ja je ze minimalne OM-SKY, ktorym som letel naposledy tie vesty pod sedadlami ma, ak sa nad more neleti letusky ich pouzitie nepredvadzaju.
Btw. V celej historii civilnej leteckej dopravy, sa plavacie vesty podarilo cestujucim uspesne pouzit iba pri jednom jedinom nudzovom pristati na vode. (Overseas Nationbal Airw. DC 9, 2.5.1970)
K spadovej oblasti Brno, linka Brno-Praha
je preto tak slabo vytazena lebo nedokaze konkurovat pozemnej doprave, nie preto ze by v Brne nemal kto lietat.
Ja netvrdim ze by SkyEurope naplnili v Brne lietadlo, to sa napokon ani neda. Mnozstvo cestujucich vsak individualne cestuje do Prahy a Viedne a pre tych by mohlo byt casom vyhodnejsie cestovat z Bratislavy.
Myslim, ze je odvazne tvrdit ze so SkyEurope nema v spadovej oblasti kto lietat. Ako urcite vies low-cost spolocnosti, tam kde trh nieje si ho vedia vytvorit a nekonkuruju tradicnym aerolinkam ale hlavne pozemnej, individualnej doprave a v neposlednom rade ziskavaju aj mnoho cestujucich ktori predtym pravidelne nelietali.
SkyEurope
Business klienti létají s low-cost!!! A jak, ale problém je v tom, že protitahem od národních dopravců v podobě rapidní snížení ceny a zrušení pravidla sobotní noci, které bylo pro mnohé rozhodující, jich spousta zase přešla zpátky.
SkyEurope bude definitivně rozhodující vstup Slovenska do EU a odbourání hranic. Otázka je, zda bude opravdu schopna přebrat a vygenerovat danou poptávku.
Nemohou čekat než jim cestující přijdou a pak pořídit B737. To se nikdy nestane. Musí to mít opačnou posloupnost. Je to hodně risk a proto bych ani nebyl překvapen, kdyby projekt B737 byl odlozen nekdy na leto 2004.
SkyEurope bude definitivně rozhodující vstup Slovenska do EU a odbourání hranic. Otázka je, zda bude opravdu schopna přebrat a vygenerovat danou poptávku.
Nemohou čekat než jim cestující přijdou a pak pořídit B737. To se nikdy nestane. Musí to mít opačnou posloupnost. Je to hodně risk a proto bych ani nebyl překvapen, kdyby projekt B737 byl odlozen nekdy na leto 2004.
SkyEurope
Tvrzení, že business klientela lítá s low-cost airlines má asi tak stejnou informační hodnotu jako věta, že letadla někdy padají… Mě by totiž zajímalo, jestli máte nějakou osobní zkušenost s low-cost airlines, v případě, že ano kolik v těch letadlech sedělo businessmenů; nebo která low-cost společnost vydává nějaké přehledy, kdo s nimi nejvíc lítá apod.
Je to samozřejmě hloupost, co píšete. Už z povahy věci, low-cost lety nejsou určeny pro business cestující a na tuto cílovou skupinu se vůbec ničím ani neorientují. Low-cost společnosti jsou koncipovány pro individuální cestování, kdy je cestující za nižší cenu ochoten akceptovat horší/nulový servis a hůř dopravně dostupnou destinaci. Problém je asi v tom, že chápeme jinak termín business klientela. Odmítám jako business klientelu akceptovat Helmuta z Bavorska, který jednou ročně nechá mercedes doma a dopřeje si let se SkyEurope z Mnichova do Bratislavy. (Ostatně až mu zrušej zpáteční let, rád se ještě ke svému mercedesu vrátí…). Business klientela je skupina cestujících, kteří letenky většinou platí z firemních peněz (nezáleží na ceně) a vyžadují pohodlí, perfektní servis, rychlý přístup na/z letiště, odpovídající letištní komfort (salónek, konferenční prostory, občerstvení, rychlý check-in bez front) a oceňují spolehlivost letecké společnosti (čas jsou peníze…). Ani jeden z těchto parametrů drtivá většina low-costů nesplňuje. U low-cost společností typu Ryanair bych si troufnul odhadnout procento business cestujících těsně na nulou. U tzv. high-low-cost-quality airlines (VirginExpress) může být zastoupení business klientely na krátkých tratích vyšší, to je možné. Jedinou výjimkou, kde low-cost společnosti uspěly u business klientely, jsou tzv, shuttle spoje, tedy vnitrostátní letu do max. 1 hodiny letu. easyJet má například v tomto směru úspěch na linkách mezi Londýnem a Sev. Anglií/Skotskem/Sev. Irskem.
ripo: No, blud se mi zdá tvoje tvrzení o "časové dostupnosti". Časová dostupnost na bratislavském letišti, to je snad spíš z nouzectnost… Jestli máš na mysli, že "časová dostupnost" znamená: letí-li mi jedno jedinné letadlo v týdnu z BTS do Berlína, poletím s ním, tak to bys u business klientely moc neuspěl. Je-li "časová dostupnost" míněna jako rychlý přístup na letiště, nebo bezproblémová nabídka z několika spojů denně do jedné destinace, pak tedy Viva Schwechat! A je-li "časovou dostupností" míněna flexibilita tranzitního spojení, pak v tom případě poletí business klient v business class s ČSA přes PRG.
Změněno uživatelem - BA001 na 24/02/2003 20:16:49
Je to samozřejmě hloupost, co píšete. Už z povahy věci, low-cost lety nejsou určeny pro business cestující a na tuto cílovou skupinu se vůbec ničím ani neorientují. Low-cost společnosti jsou koncipovány pro individuální cestování, kdy je cestující za nižší cenu ochoten akceptovat horší/nulový servis a hůř dopravně dostupnou destinaci. Problém je asi v tom, že chápeme jinak termín business klientela. Odmítám jako business klientelu akceptovat Helmuta z Bavorska, který jednou ročně nechá mercedes doma a dopřeje si let se SkyEurope z Mnichova do Bratislavy. (Ostatně až mu zrušej zpáteční let, rád se ještě ke svému mercedesu vrátí…). Business klientela je skupina cestujících, kteří letenky většinou platí z firemních peněz (nezáleží na ceně) a vyžadují pohodlí, perfektní servis, rychlý přístup na/z letiště, odpovídající letištní komfort (salónek, konferenční prostory, občerstvení, rychlý check-in bez front) a oceňují spolehlivost letecké společnosti (čas jsou peníze…). Ani jeden z těchto parametrů drtivá většina low-costů nesplňuje. U low-cost společností typu Ryanair bych si troufnul odhadnout procento business cestujících těsně na nulou. U tzv. high-low-cost-quality airlines (VirginExpress) může být zastoupení business klientely na krátkých tratích vyšší, to je možné. Jedinou výjimkou, kde low-cost společnosti uspěly u business klientely, jsou tzv, shuttle spoje, tedy vnitrostátní letu do max. 1 hodiny letu. easyJet má například v tomto směru úspěch na linkách mezi Londýnem a Sev. Anglií/Skotskem/Sev. Irskem.
ripo: No, blud se mi zdá tvoje tvrzení o "časové dostupnosti". Časová dostupnost na bratislavském letišti, to je snad spíš z nouzectnost… Jestli máš na mysli, že "časová dostupnost" znamená: letí-li mi jedno jedinné letadlo v týdnu z BTS do Berlína, poletím s ním, tak to bys u business klientely moc neuspěl. Je-li "časová dostupnost" míněna jako rychlý přístup na letiště, nebo bezproblémová nabídka z několika spojů denně do jedné destinace, pak tedy Viva Schwechat! A je-li "časovou dostupností" míněna flexibilita tranzitního spojení, pak v tom případě poletí business klient v business class s ČSA přes PRG.
Změněno uživatelem - BA001 na 24/02/2003 20:16:49
-
- Cestující Economy (low-cost)
- Příspěvky: 81
- Registrován: 23. 02. 2003, 18:28
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
SkyEurope
BA001
Ja osobne sa nemôžem radiť do radov business klientely, ale môžem porovnávať, nakoľko letenky predávam.
Pracovníci nemeckej renomovanej firmy už viac krát využili linku SKY EUROPE na trase KSC-BTS-MUC.
Pracovníci ďaľšej nemeckej a francúzskej medzinárodnej firmy využívajú linku KSC-BTS kde sa autom presúvajú do VIE a pokračujú domov. Od VO (Tyrolean) je síce pekné, že majú linku VIE-KSC, ale jediný popoludňajší odlet z KSC (a aj to len v pracovné dni) nerieši operatívnosť spojenia s Viedňou.
Zaujímavosťou je i ten fakt, že ONI SAMI (v niektorých prípadoch) požadujú SkyEurope.
Ja túto spoločnosť vôbec neobhajujem, ba naopak vidím na nej veľa negatív a to hlavne v rezervačnom protokole na internete, ktorého prenosová rýchlosť ma privádza veľmi často k šialenstvu a ich jediná odpoveď je : "Viete, my máme server (RADIXX) v Amerike ...." To nepotrebuje ďalší komentár.
Alebo :
Klient má kúpenú letenku, príde na odlet do BTS, odbavia ho a po 2 hodinách čakania mu oznámia, že linka neletí. Po škandále vyvolanom klientom odpoveď SkyEurope je, že oni o zrušenej linke informovali predajcu a tak na vine je on. (Samozrejme, že ma neinformovali).
Celá ich webová stránka je podľa mňa šitá horúcou ihlou a tak týždeň čo týždeň tam nachádzam nejaké kudrlinky.
Sumár: Majú sa čo učiť, ale teším sa na to, ako po rozbehnutí linky KSC-PRG ČSA skončí s tarifami takými aké má.
Ja osobne sa nemôžem radiť do radov business klientely, ale môžem porovnávať, nakoľko letenky predávam.
Pracovníci nemeckej renomovanej firmy už viac krát využili linku SKY EUROPE na trase KSC-BTS-MUC.
Pracovníci ďaľšej nemeckej a francúzskej medzinárodnej firmy využívajú linku KSC-BTS kde sa autom presúvajú do VIE a pokračujú domov. Od VO (Tyrolean) je síce pekné, že majú linku VIE-KSC, ale jediný popoludňajší odlet z KSC (a aj to len v pracovné dni) nerieši operatívnosť spojenia s Viedňou.
Zaujímavosťou je i ten fakt, že ONI SAMI (v niektorých prípadoch) požadujú SkyEurope.
Ja túto spoločnosť vôbec neobhajujem, ba naopak vidím na nej veľa negatív a to hlavne v rezervačnom protokole na internete, ktorého prenosová rýchlosť ma privádza veľmi často k šialenstvu a ich jediná odpoveď je : "Viete, my máme server (RADIXX) v Amerike ...." To nepotrebuje ďalší komentár.
Alebo :
Klient má kúpenú letenku, príde na odlet do BTS, odbavia ho a po 2 hodinách čakania mu oznámia, že linka neletí. Po škandále vyvolanom klientom odpoveď SkyEurope je, že oni o zrušenej linke informovali predajcu a tak na vine je on. (Samozrejme, že ma neinformovali).
Celá ich webová stránka je podľa mňa šitá horúcou ihlou a tak týždeň čo týždeň tam nachádzam nejaké kudrlinky.
Sumár: Majú sa čo učiť, ale teším sa na to, ako po rozbehnutí linky KSC-PRG ČSA skončí s tarifami takými aké má.
SkyEurope
ripo: souhlasím s tebou co se týče kritiky SkyEurope - mají se HODNĚ co učit.
Asi už tuším, co jsi myslel tou časovou dostupností, ale jako prodejce letenek asi sám uznáš, že kdyby full-servisová společnost zavedla do Košic pravidelnou linku třeba i ve stejných časech jako SkyEurope, business cestující by prostě upřednostnili business class na pravidelné lince. Nelítá-li z Košic nebo Bratislavy do Evropy (přímo) nikdo, no pak nezbyde cestujícím nic jiného než letět s tím, kdo je. Samozřejmě, lety SkyEurope jsou kraťoučké a nedají se srovnávat s lety britských low-costů do jižní Evropy.
Chtěl jsem tady vyvrátit omyl, že s low-costy lítá business klientela, jenže pokud nemá jinou alternativu (jako na Slovensku) nic jiného jí nezbyde a z toho SkyEurope momentálně těží na svých linkách do Německa.
S tím rušením linek se mi zdá, že si už SkyEurope zahrávají. Je dobře, že jsi tu naznačil, jak to vypadá v praxi, protože tady v Praze akorát kroutíme hlavou při pohledu na odlety/přílety na Ruzyni, kde u letů NE pravidelně svítí CANCELLED.
Za ty Tyrolean bych byl v Košicích vděčný, uvidíme, jak se teď bude vyvíjet ta situace kolem jejich letadlového parku, protože ty jejich Dash-8/... se začali v poslední době rozpadat, hned několikrát byly zrušeny lety kvůli techniké poruše na letadle a vedení AUA je z toho pěkně rozladěné.
A ještě ta cena letenky do Košic. Jestli ji ČSA sníží, bude to fajn, ale po zkušenostech v BTS už možná dvakrát neprohloupí. SkyEurope se ukázali na lince BTS-PRG jako impotentní konkurence a v létě už linku zrušili úplně. Jde tedy o to, jestli se ČSA na tuhle hru na slepou bábu nevykašlou.
Změněno uživatelem - BA001 na 24/02/2003 21:10:48
Asi už tuším, co jsi myslel tou časovou dostupností, ale jako prodejce letenek asi sám uznáš, že kdyby full-servisová společnost zavedla do Košic pravidelnou linku třeba i ve stejných časech jako SkyEurope, business cestující by prostě upřednostnili business class na pravidelné lince. Nelítá-li z Košic nebo Bratislavy do Evropy (přímo) nikdo, no pak nezbyde cestujícím nic jiného než letět s tím, kdo je. Samozřejmě, lety SkyEurope jsou kraťoučké a nedají se srovnávat s lety britských low-costů do jižní Evropy.
Chtěl jsem tady vyvrátit omyl, že s low-costy lítá business klientela, jenže pokud nemá jinou alternativu (jako na Slovensku) nic jiného jí nezbyde a z toho SkyEurope momentálně těží na svých linkách do Německa.
S tím rušením linek se mi zdá, že si už SkyEurope zahrávají. Je dobře, že jsi tu naznačil, jak to vypadá v praxi, protože tady v Praze akorát kroutíme hlavou při pohledu na odlety/přílety na Ruzyni, kde u letů NE pravidelně svítí CANCELLED.
Za ty Tyrolean bych byl v Košicích vděčný, uvidíme, jak se teď bude vyvíjet ta situace kolem jejich letadlového parku, protože ty jejich Dash-8/... se začali v poslední době rozpadat, hned několikrát byly zrušeny lety kvůli techniké poruše na letadle a vedení AUA je z toho pěkně rozladěné.
A ještě ta cena letenky do Košic. Jestli ji ČSA sníží, bude to fajn, ale po zkušenostech v BTS už možná dvakrát neprohloupí. SkyEurope se ukázali na lince BTS-PRG jako impotentní konkurence a v létě už linku zrušili úplně. Jde tedy o to, jestli se ČSA na tuhle hru na slepou bábu nevykašlou.
Změněno uživatelem - BA001 na 24/02/2003 21:10:48