Tak ono je otazka, zda je to pro letiste BTS az tak moc ziskovy obchod i za predpokladu, ze za to SkyEurope zaplati.
Pokud Sky za tohle plati zcela beznou cenu za handling pravidelnych (nebo i nepravidelnych) spoju. Ale do smluv samozrejme nevidim.
Vicenaklady tam jsou prime i neprime a je otazka, zda se je podarilo prenest na Skyeurope:
- mozna stahovali lidi z dovolene
- zmatky a zpozdeni a vseobecna nestihavost a nacpanost terminalu mozna poskodi obraz BTS (nevim, nevidel jsem)
- kompenzace za pripadna zpozdeni jinych dopravcu
- nutnost preplanovani sluzeb vsem zucastnenym
- pujcovalo si letiste BTS nekde treba techniku?
A to vsechno kvuli peti dnum provozu, kdy skokove naroste provoz v podstate bez ohlaseni. Je samozrejme otazka, jak to bude dal, jestli se vrati do Vidne nebo stahnou roletu uplne.
Na neco z toho by mohl znat odpovedi asi RM. Jak dlouho treba muze BTS personalne zvladat zvyseny provoz
- ad 1 - zamestnnaci prisli dobrovolne, stiahli sa takmer na vsetky zlozky, ale aj sa komulovali funkcie,napr.nakladat pomahala aj nasa udrzba, nakladal dokonca aj prevadzkovy riaditel, veduca oddelenia handlingu pasazierov a batoziny pomahala na informaciach, na check-inoch, prisiel nas sefmechanik vypomoct, takze klobuk dole
-ad 2 - zmatky neboli a pasazieri z VIE, az na vynimky boli podla vyjadreni kolegyn a kolegov z vypravne uzastni. A do istej miery aj sami obdivovali ako Sky, tak aj BTS, ze dokazali operativne relativne uspesne zvladnut tuto zmenu - slova pasazierov. Viete, islo prevazne o rakuskych cestujucich a otvorene, nemal by som to hovrit, ale to je iny typ cestujucich ako ceski alebo slovenski, pretoze zvyknu lietat a vedia si uvedomit vela cinnosti, ktore treba zabezpecit aj normalne pri linke, ak vsetko funguje a vedia si uvedomit aj to zatazenie, ktore bolo treba zvladnut, abz vobec mohli odletiet.
-ad 3 - islo sa podla zmluv, kde prioritu mali nasi domaci prepravcovia so svojimi linkami. Navyse, napr. vcera - sobota je najslabsi den, takze sa dalo a napr. CSA, alebo DW maju ineho handlingoveho partnera - konkretne firmu Slovak Air Services (S.A.S.) a kvazi priradene svoje gaty, takze tam meskania neboli.
- ad 4 - vzdy je nejaka rezerva v mesiaci, kedy sa daju zavolat zamestnanci. Je to vopred planovane v pripade napr. vopred neohlasenych problemov - napr. ze by VIE neprijimala a divertovalo by x-masin k nam (napr. v zime,a le moze byt aj v lete v dosledku napr. nejakeho ohrozenia bezpecnosti). V lete je vyhoda, ze mame viac zamestnancov na dobu urcitu, v zime mame zas dany pocet u niektorych zloziek na stand-by.
-ad 5 - nie, nebolo treba, minuly rok bol silnejsi ako tento. Navyse, ak by boli problemy napr. s nedostatkom schodov, dali by sa len jedny k lietadlu namiesto dvoch. A funguje dobra spolupraca medzi BTS a S.A.S.,kde si napr. navzajom poziciavame napr. pitnu vodu alebo tolaty, ak maju nase zavadu (no, teda my uz ani nie, pretoze za poslednych par rokov sa nakupili nejake nove vozy, ale je tu ta spolupraca)
A myslim si, ze BTS v pohode zvladne toto zvysenie. Otazke je len, ze dokedy bude planovane, pretoze, ak by (teraz velmi hypoteticky) Sky presunul svoju VIE bazu na BTS "navzdy", tak sa naberie zopar novych ludi (hlavne k nakladacom, vypravnu a detekcnu), alebo sa predlzia zmluvy so zamestnnacami na dobu urcitu.