Rozloučení se SkyEurope

sohaj007
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 49
Registrován: 21. 10. 2008, 10:58
Stav: Offline

Re: Rozloučení se SkyEurope

Příspěvek od sohaj007 »

jak mi napsala kamoska krásné záběry,super hudba a smutnej konec..srdíčko do koše a lety zrušeny


suhajek
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 132
Registrován: 10. 01. 2009, 14:12
Stav: Offline

Re: Rozloučení se SkyEurope

Příspěvek od suhajek »

vitezslav píše:vita: Tak mně je například nějakej Jackson, narozdíl od SkyE naprosto, ale naprosto ukradej... :lol:

Moje slova.

dydzej
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 686
Registrován: 28. 01. 2009, 01:34
Bydliště: PU
Stav: Offline

Re: Rozloučení se SkyEurope

Příspěvek od dydzej »

HighFlyer píše:
Pavel píše:Přestaňte už brečet za společností,která dokázala zasít dluhy, kdekoliv prolétla.......

Zcela chapu tento nazor. Ale chapu i emoce truchlicich. Kazdy dobry terapeut ti rekne, ze emoce musi ven (drive nebo pozdeji). Toto vlakno je tedy z terapeutickeho hlediska naprosto korektni a ve svem ucinku blahodarne.


Z lekarskeho hlediska ma otevrene ventilovani emoci opravdu blahodarny ucinek na psychicky stav pacienta, to musim potvrdit. Nicmene z pohledu casteho uzivatele letecke prepravy jsem velmi rad, ze tato agonie a krec uz konecne skoncila. A pri vsi ucte k pozustalym, v tomto vlakne vetsina zucastnenych breci za spolecnost, ktera v posledni dobe znacne poskozovala image ostatnich leteckych spolecnosti v ocich cestujici verejnosti, a o tom, jak poskodila sve vlastni jmeno, ani nemluve. A visnickou na dortu je vedlejsi vlakno "Verni zustaneme"... :D .

mpacket
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 23
Registrován: 26. 06. 2009, 12:36
Stav: Offline

Re: Rozloučení se SkyEurope

Příspěvek od mpacket »

dydzej píše:
HighFlyer píše:
Pavel píše:Přestaňte už brečet za společností,která dokázala zasít dluhy, kdekoliv prolétla.......

Zcela chapu tento nazor. Ale chapu i emoce truchlicich. Kazdy dobry terapeut ti rekne, ze emoce musi ven (drive nebo pozdeji). Toto vlakno je tedy z terapeutickeho hlediska naprosto korektni a ve svem ucinku blahodarne.


Z lekarskeho hlediska ma otevrene ventilovani emoci opravdu blahodarny ucinek na psychicky stav pacienta, to musim potvrdit. Nicmene z pohledu casteho uzivatele letecke prepravy jsem velmi rad, ze tato agonie a krec uz konecne skoncila. A pri vsi ucte k pozustalym, v tomto vlakne vetsina zucastnenych breci za spolecnost, ktera v posledni dobe znacne poskozovala image ostatnich leteckych spolecnosti v ocich cestujici verejnosti, a o tom, jak poskodila sve vlastni jmeno, ani nemluve. A visnickou na dortu je vedlejsi vlakno "Verni zustaneme"... :D .


Jsi lékař, že to mu tak velmi dobře rozumíš ?? :idea:

dydzej
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 686
Registrován: 28. 01. 2009, 01:34
Bydliště: PU
Stav: Offline

Re: Rozloučení se SkyEurope

Příspěvek od dydzej »

2 mpacket: Kdyz uz si tykame, tak si predstav, ze ano. Ale kopii diplomu sem snad vyvesovat nemusim :D .


mpacket
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 23
Registrován: 26. 06. 2009, 12:36
Stav: Offline

Re: Rozloučení se SkyEurope

Příspěvek od mpacket »

dydzej píše:2 mpacket: Kdyz uz si tykame, tak si predstav, ze ano. Ale kopii diplomu sem snad vyvesovat nemusim :D .


To jsem nevedel, ze vsude vsem na diskuznim foru vykas :shock: Zrejmne nadupanej doktor, ze?
Je videt, ze tomu fakt rozumis !! Zrejmne Ti velice vadi co se zde na " Rozlouceni se Skyeurope " pise a ze vzniklo mnoho rozlucnych videi a presentaci teto letecke spolecnosti.

dydzej
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 686
Registrován: 28. 01. 2009, 01:34
Bydliště: PU
Stav: Offline

Re: Rozloučení se SkyEurope

Příspěvek od dydzej »

mpacket píše:
dydzej píše:2 mpacket: Kdyz uz si tykame, tak si predstav, ze ano. Ale kopii diplomu sem snad vyvesovat nemusim :D .


To jsem nevedel, ze vsude vsem na diskuznim foru vykas :shock: Zrejmne nadupanej doktor, ze?
Je videt, ze tomu fakt rozumis !! Zrejmne Ti velice vadi co se zde na " Rozlouceni se Skyeurope " pise a ze vzniklo mnoho rozlucnych videi a presentaci teto letecke spolecnosti.


Nadupanej doktor??? Ha ha, to jsi me vazne rozesmal, tak na toho se fakt necitim :lol:. A s vykanim osobne nemam problem, proc taky, s tim ma problem spis mladsi generace :D. A ted jeste k tem NE, zadnemu cloveku neberu, ze s nimi lital a ze je jako leteckou spolecnost mel rad a preferoval ji pred ostatnimi. To je kazdeho volba. Ale to, ze jednou pohadka musi skoncit, kdyz managament spolecnosti provadel takove boty v jejim rizeni, muselo byt jasne kazdemu, kdo je schopen rozumneho uvazovani a neni zaslepen fanatickou laskou. A ta doba ted nastala, takze me po preceteni nekterych prispevku velmi prekvapilo, kolik jeden bankrot, tzn ryze technicka zalezitost, dokaze vzbudit emoci a dojeti, aniz by kdokoliv zivy umrel. Asi budu v Tvych ocich cynik, protoze me tahle udalost nechala chladnym. A osobne si myslim, ze je v soucasne dobe potreba resit radu dulezitejsich veci nez preziti jedne low-cost letecke spolecnosti, ktera sice v minulosti "naucila lidi letat", ale v zaveru naopak zase spoustu lidi od letani odradila. Tolik muj osobni nazor.

mpacket
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 23
Registrován: 26. 06. 2009, 12:36
Stav: Offline

Re: Rozloučení se SkyEurope

Příspěvek od mpacket »

dydzej píše:
mpacket píše:
dydzej píše:2 mpacket: Kdyz uz si tykame, tak si predstav, ze ano. Ale kopii diplomu sem snad vyvesovat nemusim :D .


To jsem nevedel, ze vsude vsem na diskuznim foru vykas :shock: Zrejmne nadupanej doktor, ze?
Je videt, ze tomu fakt rozumis !! Zrejmne Ti velice vadi co se zde na " Rozlouceni se Skyeurope " pise a ze vzniklo mnoho rozlucnych videi a presentaci teto letecke spolecnosti.


Nadupanej doktor??? Ha ha, to jsi me vazne rozesmal, tak na toho se fakt necitim :lol:. A s vykanim osobne nemam problem, proc taky, s tim ma problem spis mladsi generace :D. A ted jeste k tem NE, zadnemu cloveku neberu, ze s nimi lital a ze je jako leteckou spolecnost mel rad a preferoval ji pred ostatnimi. To je kazdeho volba. Ale to, ze jednou pohadka musi skoncit, kdyz managament spolecnosti provadel takove boty v jejim rizeni, muselo byt jasne kazdemu, kdo je schopen rozumneho uvazovani a neni zaslepen fanatickou laskou. A ta doba ted nastala, takze me po preceteni nekterych prispevku velmi prekvapilo, kolik jeden bankrot, tzn ryze technicka zalezitost, dokaze vzbudit emoci a dojeti, aniz by kdokoliv zivy umrel. Asi budu v Tvych ocich cynik, protoze me tahle udalost nechala chladnym. A osobne si myslim, ze je v soucasne dobe potreba resit radu dulezitejsich veci nez preziti jedne low-cost letecke spolecnosti, ktera sice v minulosti "naucila lidi letat", ale v zaveru naopak zase spoustu lidi od letani odradila. Tolik muj osobni nazor.


Jasne, to mas pravdu, byl to pouze obycejny bankrot jedne z milionu firem. Ale na druhou stranu, kde nekdo z nas neco podobneho videl u bankrotu treba automobilky, sklárny apod.
Tolik vzpominkových videí a presentaci co se porad objevuje jako vzpominku na SKY EUROPE nikde snad neni.. Osobne jsem letel se SKY 3x, poprve ( 2004 ) a naposledy 10.7. 2009. A i presto je mam nejradeji a to jsem nikdy nemel letenku za 9,- euro, nebo za 39,- euro. Pokazdy za 5-6tis CZK, takze ja nemohu rict, ze by me nejak k srdci prirostli, diky nizkym cenam.
Treba s CSA a Travel Service jsem naletal vice a neverim, ze pri bankrotu CSA by tolik lidi takto vzpominalo, uz jen proto, ze jsou na tom naprosto stejne ( mozna hur ) jak SKY EUROPE, jenze ty chybejici miliony, postupne platime my vsichni z nasich dani, jakozto statnim aerolinkam!!A ze prodavali letenky do posledni minuty?? Ne jinak by tomu bylo u CSA apod. nejen let. spolecnosti.Tak to bohuzel je.. Uplne stejne, jako kdyz budes delat ve "firme" a tvuj šéf te bude ujistovat, jak je na tom firma skvele, jeste ten vecer te pozve na veceri a rano uplne v klidu budes mit na stole vypoved s tim, ze firma ten den ukoncila cinnost.Nikdo neohlasi krach 2 mesice dopredu a bude doufat v zazrak.. Takze pokud nekoho odradili, tak ti mohou dopadnout naprosto stejne u jinych aerolinek..
Samozrejmne, letenky za 9,- euro, byl totalni nesmysl - to bylo spatne...

context
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1391
Registrován: 26. 02. 2007, 23:47
Bydliště: PU
Stav: Offline

Re: Rozloučení se SkyEurope

Příspěvek od context »

to by ma zaujímalo, kde sú všetci tí, ktorým je dopredu všetko jasné vtedy keď to ešte nie je jasné každému?
možno by mali mať v novinách rubriku kde by uverejňovali svoje veštby? ale ako riešiť prípadné omyly?

lukyluck
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 68
Registrován: 23. 10. 2008, 13:57
Stav: Offline

Re: Rozloučení se SkyEurope

Příspěvek od lukyluck »

dydzej píše:....Ale to, ze jednou pohadka musi skoncit, kdyz managament spolecnosti provadel takove boty v jejim rizeni, muselo byt jasne kazdemu, kdo je schopen rozumneho uvazovani a neni zaslepen fanatickou laskou.....


Jenom bych se zeptal jaké ''takové boty'' management udělal. Sice se toho tady napsalo hodně, ale informace ze zákulisí jsou vždycky vítány. :o :o :o

michalpavlik
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 111
Registrován: 09. 05. 2006, 08:17
Stav: Offline

Re: Rozloučení se SkyEurope

Příspěvek od michalpavlik »

Ok, tak si podme zhrnut co urobil management zle . Nie som insider, dufam ze sa niekto taky zapoji. A snad svoj nazor napisu aj borci ako highflyer. Len ci sa sem dostanu, uz je tu nejako vela separatnych sky-threadov.

Nahodim par chyb podla mna, snad sa niekto chyti:

- rozbehnutie polskej a madarskej bazy a ich nasledne zrusenie
(to muselo stat strasne peniaze)

- prilis vela lietadiel (aj ked pred rokmi situacia vyzerala optimistickejsie a hovorilo sa o nutnosti dosiahnutia tzv. "kritickej masy" a zdalo sa to aj celkom logicke)

- distribucia leteniek cez HAHN air s cielom pritiahnut business klientov (naklady na zmeny informacnych systemov neviem ani odhadnut, mozno to nebolo vobec drahe, ale netusim)

- nikdy nemali poriadnu stranku(vela grafiky, flash, chybove hlasenia,...), az uplne posledna
verzia bola celkom slusna. Rezervacia letenky bola niekedy frustrujuca alebo nemozna, stranky robila firma "Millennium 000" a to mnohonasobne prerabanie asi nebolo moc lacne.

- prilis nizka cena produktu (to je sice pravda, len je otazka ako je mozne ze aj s takymi nizkymi cenami nemali bohvie ake naplnenosti lietadiel, ak by mali ceny vysoke, lietalo by este menej ludi)

Jenom bych se zeptal jaké ''takové boty'' management udělal. Sice se toho tady napsalo hodně, ale informace ze zákulisí jsou vždycky vítány. :o :o :o

casiophea
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 194
Registrován: 21. 10. 2007, 23:38
Oblíbené typy letadel: mam rada vsechna letadla:-)...
Pohlaví: žena
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Re: Rozloučení se SkyEurope

Příspěvek od casiophea »

context píše:to by ma zaujímalo, kde sú všetci tí, ktorým je dopredu všetko jasné vtedy keď to ešte nie je jasné každému?
možno by mali mať v novinách rubriku kde by uverejňovali svoje veštby? ale ako riešiť prípadné omyly?

jsem pro..

stejne se ze zakulisi nic nedozvime a pak...mam pocit , ze se ani nic dozvedet nechci,
jen je mi lito tech pracovitych, zapalenych lidi, kteří museli skončit, přesto, ze je prace
bavila a byli schopni ji dat mnohe...
takove ty reci..jako, ze je nekdo rad, ze ta agonie skoncila...to neni zrovna moc vhodne..ostatne,pri krachu jakekoliv spolecnosti ma sve hlavni misto v cele krachu managment..letecke spolecnosti nejsou vyjimkou..

honza.d
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 44
Registrován: 13. 07. 2009, 19:07
Stav: Offline

Re: Rozloučení se SkyEurope

Příspěvek od honza.d »

SkyE ze by poskozoval "image ostatnich leteckych spolecnosti"? Myslime snad dluh 2mld CSA nebo http://www.ryanaircampaign.org/ ??? :mrgreen: :mrgreen:



dydzej píše:
HighFlyer píše:
Pavel píše:Přestaňte už brečet za společností,která dokázala zasít dluhy, kdekoliv prolétla.......

Zcela chapu tento nazor. Ale chapu i emoce truchlicich. Kazdy dobry terapeut ti rekne, ze emoce musi ven (drive nebo pozdeji). Toto vlakno je tedy z terapeutickeho hlediska naprosto korektni a ve svem ucinku blahodarne.


Z lekarskeho hlediska ma otevrene ventilovani emoci opravdu blahodarny ucinek na psychicky stav pacienta, to musim potvrdit. Nicmene z pohledu casteho uzivatele letecke prepravy jsem velmi rad, ze tato agonie a krec uz konecne skoncila. A pri vsi ucte k pozustalym, v tomto vlakne vetsina zucastnenych breci za spolecnost, ktera v posledni dobe znacne poskozovala image ostatnich leteckych spolecnosti v ocich cestujici verejnosti, a o tom, jak poskodila sve vlastni jmeno, ani nemluve. A visnickou na dortu je vedlejsi vlakno "Verni zustaneme"... :D .

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4077
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Rozloučení se SkyEurope

Příspěvek od HighFlyer »

michalpavlik píše:Ok, tak si podme zhrnut co urobil management zle . Nie som insider, dufam ze sa niekto taky zapoji. A snad svoj nazor napisu aj borci ako highflyer. Len ci sa sem dostanu, uz je tu nejako vela separatnych sky-threadov.

"Borci ako highflyer", citim se polichocen, nevim, zda si takovou poctu zaslouzim, cervenam se ;-) Co pises ty sam dava absolutni smysl, s vetsinou bodu souhlasim.

- rozbehnutie polskej a madarskej bazy a ich nasledne zrusenie
(to muselo stat strasne peniaze)

To byl prvni opravdu megapruser teto spolecnosti. Ztracene investice se odhaduji na 12-15 mil. eur. V Madarsku si dokonce poridili madarske AOC, aby mohli zacit z BUD litat jeste pred rozsirenim EU. Jen to samotne musela byt investice za milion eur (nabor a vycvik pilotu, audity od madarskeho uradu civilniho letectvi, nabor a platy postholderu/managementu atd.)
Potom prisla Viden, kterou vzali takovym utokem, ze sice k smrti vystrasili AUA a stali se pres noc vetsi nez FlyNiki, ale zavedeni tolika novych linek byla sebevrazda. Kazda nova linka znamena investici. A mnoho investic naraz si nemuze dovolit zadna firma. Na Vidni se odhaduje jednorazova ztrata 7 mil. eur.

Prilis rychla expanze byl problem nejen pri samotnem otevirani zakladen, ale i pri stanovovani letoveho radu. Klasicky byl scenar 2x denne Po-Pa a k tomu 1 let v sobotu a 1 v nedeli, pak redukce na 10, 7 a ve finale 5 letu tydne. Osekani letoveho radu pak sice melo za nasledek zlepseni vysledku na zbyvajicich frekvencich, ale taky uvolnenou (=nadbytecnou) kapacitu. Museli ty letadla zase nekde upichnout a opet to ne vzdycky zvolili dobre destinace, cimz se dostavali do zacarovaneho kruhu. Tady je mozna zakopany pes, tedy rozdil mezi SkyEurope a Wizzairem. Schvalne jsem si prosel letovy rad Wizzairu a nasel jsem tam 5 (slovy: pet) linek, ktere se litaji 2x denne. Vsechno Luton (z Varsavy, Gdansku, Katovic, Budapesti a Sofie). Takovych linek nabizeli SkyEurope v tu ci onu chvili jen z Prahy 6 (LTN, ORY, AMS, BGY, BTS, KSC), z Vidne jeste o jednu vic (+SOF +BBU +BRU +INN -LTN -BTS -KSC) a z Bratislavy ctyri (LTN, ORY, BGY, KSC). Wizzair svoji opatrnou expanzi a fazovitym pridavanim frekvenci (az tam, kde se chyti 2-3 lety tydne to po ctvrt roce navysi na 5 a po dalsim ctvrt roce na 7) sice prichazi o velkou cast byznys klientely, ktera potrebuje castejsi spojeni, ale nekde jsem kdysi cetl, ze dobra strategie musi neco obetovat (strategy involves sacrifice). Wizzair tedy obetuje business cestujici, kteri stejne tvori jen maly segment, ale zato nevytvori mnohamilionove ztraty vozenim vzduchu na linkach s prilis vysokou frekvenci.

Velkou chybou SkyEurope byly taky pokusy rozjidet linky pro vesmes ne-byznys klientelu na vzdalenosti, ktere se daji prekonat autem za 3-5h (Praha-Blava, Praha-Viden, Viden-Krakov, Viden-Temesvar). Stredo- a vychodoevropska "middle-class" klientela jeste neni tak daleko, aby uprednostnovala na tuto vzdalenost letadlo pred autem. Naslo se sice hodne lidi, kteri pri cene letenky do 40 eur leteli, ale tato cena pomalu nepokryva ani taxy. A naopak pri realisticke cene 150+ eur uz se zase naslo strasne malo lidi, kteri tuto cenu byli ochotni zaplatit misto aby sedli do auta (vlaku, busu) a do sve destinace se dostali o hodku-dve pozdeji.

- prilis vela lietadiel (aj ked pred rokmi situacia vyzerala optimistickejsie a hovorilo sa o nutnosti dosiahnutia tzv. "kritickej masy" a zdalo sa to aj celkom logicke)

Je to tak dva roky, co jsem tady psal, ze bych radsi videl SkyEurope prezit s deseti letadly nez zkrachovat s dvaceti peti. Samozrejme, ze z hlediska rozpousteni fixnich a rezijnich nakladu je lepsi flotila 100 letadel nez 10, ale to je mimo realitu stredni a vychodni Evropy.

- distribucia leteniek cez HAHN air s cielom pritiahnut business klientov (naklady na zmeny informacnych systemov neviem ani odhadnut, mozno to nebolo vobec drahe, ale netusim)

Toto samotne nevidim jako velkou chybu, kdyz uz se rozhodli pritahnout nejakou bynzys klientelu. Dodatecne naklady s tim urcite byly, ale ty yiledy z prodeju pres CRS urcite byly mnohonasobne vyssi nez z ostatnich kanalu. Otazkou spis je, jestli se na tuto klientelu meli vubec orientovat, jestli ten segment byl dostatecne velkej. A jestli treba nebylo lepsi o tyto vynosy prijit a na druhe strane docilit vyznamnych uspor tim, ze by se litalo na levnejsi letiste (ktery ne-byznys klientela prekousne a cast byznys klientely taky, i kdyz se skripenim zubu).

- nikdy nemali poriadnu stranku(vela grafiky, flash, chybove hlasenia,...), az uplne posledna
verzia bola celkom slusna. Rezervacia letenky bola niekedy frustrujuca alebo nemozna, stranky robila firma "Millennium 000" a to mnohonasobne prerabanie asi nebolo moc lacne.

Je pravda, ze se mne nekolikrat stalo, ze letenka nesla koupit, obzvlaste to bylo ve vecernich hodinach. Ale jinak stranky SkyEurope nepovazuju za uplnou katastrofu. (Teda mel jsem problem s tim, ze na vstupni strance neni mapa destinaci a jednim klikem prechod na letovy rad a misto toho tam jsou usmevave slecny atraktivnich proporci. Proti slecnam atraktivnich proporci nic nemam, ale ty chodim zkouknout na jine servery :lol: )

- prilis nizka cena produktu (to je sice pravda, len je otazka ako je mozne ze aj s takymi nizkymi cenami nemali bohvie ake naplnenosti lietadiel, ak by mali ceny vysoke, lietalo by este menej ludi)

K tomu bych dodal, ze ta cena byla prilis nizka i ve chvilich, kdy nemela byt (tj. patky a nedele nebo den-dva pred odletem). Akce za 1 nebo 9 eur nepovazuju uplne za chybu, protoze velmi rozvirily publicitu. V cem ale problem vidim je, ze akce byly pomalu kazdy tyden. Takze lidi uz vedeli, ze zase brzy bude nejaka akce a drazsi letenky proste nekupovali. Zmenilo se chovani zakazniku od "Na letosek jsem si vybral Rim na konec zari, tak se jdu podivat, kdo tam lita a koupim si letenku" na "Sleduji cenove akce a kdyz to bude za par kacek, tak to hned koupim a je mne celkem jedno na kdy a vlastne i kam".

____________________________________________________________________________
Kdyz to cely shrnu, tak se pripadova studie SkyEurope da nazvat: Prilis rychla expanze na prilis malem trhu.
Naposledy upravil(a) HighFlyer dne 07. 09. 2009, 18:00, celkem upraveno 1 x.

spinar
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 443
Registrován: 11. 02. 2009, 16:47
Stav: Offline

Re: Rozloučení se SkyEurope

Příspěvek od spinar »

Ad HighFlyer:
Bravurni uvaha. Plne souhlasim.


Odpovědět