Manoudakis Airlines

Podari se rediteli zkrachovalych SkyEurope ziskat investici na jejich vzkriseni?

ANO
16
35%
NE
30
65%
 
Celkem hlasů: 46

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4077
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Manoudakis Airlines

Příspěvek od HighFlyer »

Ja hlasuji ne. Z techto duvodu:

1) Vcera prisli SkyEurope o licenci. Jeji obnoveni by trvalo nekolik mesicu (odhaduju 6). Za tu dobu vstoupi na vetsinu opustenych linek agresivni konkurence (Ryan, Wizz aj.) Predevsim na ty nejatraktivnejsi linky. A to snizuje potencialni navratnost jakekoli investice.
* Vlastne ani nevim, jestli licence (AOC) jde obnovit nebo se musi od Leteckeho uradu SR ziskat nova. Kdo se v tom vyznate, muzete poskytnout info? A pokud je nutne ziskat novou licenci, tak to je proces na 6 mesicu minimalne.

2) At uz by se spolecnost jmenovala SkyEurope nebo Manoudakis Airlines nebo jakkoli jinak, vsichni dodavatele by tvrde pozadovali vsechny platby predem. Spolecnost by se nemohla spolehat na cash flow z prodeje letenek na 12 mesicu dopredu a podle toho kolik se proda, tak zaplatit nebo nezaplatit dodavatelum. Potrebovala by hned od zacatku velky pracovni kapital. A to snizuje potencialni navratnost jakekoli investice.

3) Nesouhlasim s nazorem Nicka Manoudakise, ze znacka SkyEurope ma vysokou hodnotu. Tu skutecne mela do poloviny roku 2008. Pote se postupne znacka SkyEurope stala synonymem pro zrusene lety, nevraceni penez za zrusene lety, zabavena letadla, zadrzovana letadla, libustky typu Bulgaria Air, velka zpozdeni, jeste vetsi zpozdeni, vylety autobusem a ve finale tisice uvizlych lidi po cele Evrope (+ tvrzeni, ze je o ne postarano) a prodanych skoro 300 tis. letenek dnes dobrych tak leda na vytapetovani. Ziskat zpatky duveru pro znacku SkyEurope by bylo velmi obtizne a velmi drahe. A to snizuje potencialni navratnost jakekoli investice.

4) V dnesni dobe uz investori cim dal min hrajou na budouci hodnotu akcii firmy, do ktere investuji, ale vybiraji si projekty/firmy, ktere generuji nebo co nejdrive zacnou generovat zisk. To nelze ocekavat od nove zalozene aerolinky, jejiz hlavni trh je stredni a vychodni Evropa. A je pochybne, ze by to nekdo ocekaval od aerolinky, ktera za svou osmiletou historii nevytvorila zisk ani jednou.

Ale co ja vim, treba si Manoudakisova sestra vzala nekoho z rodiny Onasisu, ktereho navratnost investice zas tolik nezajima.


Lanbub
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 431
Registrován: 15. 08. 2006, 06:12
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Manoudakis Airlines

Příspěvek od Lanbub »

P. Manoudakis si děla srandu z kraliku :roll:

mikki
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 138
Registrován: 21. 05. 2006, 19:42
Stav: Offline

Re: Manoudakis Airlines

Příspěvek od mikki »

HighFlyer píše:Ja hlasuji ne. Z techto duvodu:

1) Vcera prisli SkyEurope o licenci. Jeji obnoveni by trvalo nekolik mesicu (odhaduju 6). Za tu dobu vstoupi na vetsinu opustenych linek agresivni konkurence (Ryan, Wizz aj.) Predevsim na ty nejatraktivnejsi linky. A to snizuje potencialni navratnost jakekoli investice.
* Vlastne ani nevim, jestli licence (AOC) jde obnovit nebo se musi od Leteckeho uradu SR ziskat nova. Kdo se v tom vyznate, muzete poskytnout info? A pokud je nutne ziskat novou licenci, tak to je proces na 6 mesicu minimalne.

2) At uz by se spolecnost jmenovala SkyEurope nebo Manoudakis Airlines nebo jakkoli jinak, vsichni dodavatele by tvrde pozadovali vsechny platby predem. Spolecnost by se nemohla spolehat na cash flow z prodeje letenek na 12 mesicu dopredu a podle toho kolik se proda, tak zaplatit nebo nezaplatit dodavatelum. Potrebovala by hned od zacatku velky pracovni kapital. A to snizuje potencialni navratnost jakekoli investice.

3) Nesouhlasim s nazorem Nicka Manoudakise, ze znacka SkyEurope ma vysokou hodnotu. Tu skutecne mela do poloviny roku 2008. Pote se postupne znacka SkyEurope stala synonymem pro zrusene lety, nevraceni penez za zrusene lety, zabavena letadla, zadrzovana letadla, libustky typu Bulgaria Air, velka zpozdeni, jeste vetsi zpozdeni, vylety autobusem a ve finale tisice uvizlych lidi po cele Evrope (+ tvrzeni, ze je o ne postarano) a prodanych skoro 300 tis. letenek dnes dobrych tak leda na vytapetovani. Ziskat zpatky duveru pro znacku SkyEurope by bylo velmi obtizne a velmi drahe. A to snizuje potencialni navratnost jakekoli investice.

4) V dnesni dobe uz investori cim dal min hrajou na budouci hodnotu akcii firmy, do ktere investuji, ale vybiraji si projekty/firmy, ktere generuji nebo co nejdrive zacnou generovat zisk. To nelze ocekavat od nove zalozene aerolinky, jejiz hlavni trh je stredni a vychodni Evropa. A je pochybne, ze by to nekdo ocekaval od aerolinky, ktera za svou osmiletou historii nevytvorila zisk ani jednou.

Ale co ja vim, treba si Manoudakisova sestra vzala nekoho z rodiny Onasisu, ktereho navratnost investice zas tolik nezajima.


Chyba mi tu moznost mozno.Dovolim si s tebou v niecom nesuhlasit

1.nebude SkyEuropeAirlines a.s. bude mozno SkyEuropeAirlines sro to je jedno zmeni sa male pismeno za velke alebo naopak a je to komplet funglovka.V licencii by som problem nevidel je v tom otazka ma tie chechtaky alebo nie.ak ano ludi stale ma aj ked sa postupne stratia ale zatial je dost ludi volnych co ma ake take schopnosti a kontakty postavit to na nohy.takze postholderi, knowhow a manualy vsetko ma dalej je to otazka spravneho baksisa na spravnom mieste a licenciu ma do jedneho dvoch mesiacov mozno aj skor.Kazdopadne cas hra proti nemu.Tiez to vidim do 6 mesiacov lebo konkurencia nespi(teda okrem CSA)

2. chlapec nerobi letecku firmu po tom ako zalozil palacinkaren v blave (ako mandl)je v biznise nejaky ten rok a rozbiehal easyjet netreba zabudat.takze ma asi predstavu kolko potrebuje na zaciatok aby to nastartoval a ked to nebude mat tak do toho nepojde pokial mu aspon trochu zalezi aj na svojom mene.dodavatelia potrebuju tiez zakazky a ked bude platit nejake meno alebo minulost ich moc trapit nebude hlavne ze budu love.Aj ked budu zo zaciatku trochu opatrny ako asi kazdy.

3.skyeurope ako znacka uz hodnotu skoro stratila, ale meno pozna kazdy.doveru moze vybudovat spat a nemusi to byt take drahe. poznam x ludi co povedali ze do nejakeho kramu uz nevkrocia a ked tam spustili lacnu akciu na druhy den tam veselo nakupovali a este si pochvalovali.zakaznici su vo vseobecnosti tupe stado ktore pocuva na hesla typu akcia, lacno a pod. aj ked najdu sa aj taki zasadovi ktori nenakupia pekne dlho ale ked okusia sluzby realneho lowcostu typ rajen alebo wizz alebo ceny legacy vratia sa pokial manoudakis ponukne nieco podobne ako tu bolo pred rokom.ale bude to cosi kostovat a s tym musi pocitat.

4.ale su tu aj investori opacneho nazoru ktori nerozmyslaju nad navratnostou radovo v mesiacoch ale v dlhsom horizonte.kazdopadne je ich ako safranu a v leteckom biznise je to dost dynamicke takze sa neda predvidat dlho do buducnosti a to neni parketa pre takychto hracov.Takze v tomto celkom s tebou suhlasim.Na druhu stranu ak chlapec tvrdi ze ma prachy je mi celkom jedno aka je strategia investora, hlavne aby to nebola expanzivna bublina typ mandl&skovronek (nafuknut-predat-zarobit)popripade pracka na peniaze znacky york&bitter (preprat-zatvorit).zisk nevytvorila prave preto ze sa strategie menili podla toho kto bol pri kormidle a tu nebol ani ciel tvorit zisk tu sa hralo o nico ine o com outsideri a aj vela insiderov nemalo ani tusenia(aj ja stale skladam toto puzzle)

realita je taka ze vznika tu diera a prilezitost.Ide o to kolko ma chechtakov na rozbeh a aky bude rychly ale ten trh tu je.Takze osobne 20 na 80 v neprospech nicka nakolko o peniazoch zatial iba rozprava ak ich skutocne ma zvysujem na 40 k 60 ale stale v neprospech.

mikki
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 138
Registrován: 21. 05. 2006, 19:42
Stav: Offline

Re: Manoudakis Airlines

Příspěvek od mikki »

http://ekonomika.sme.sk/c/5000213/sef-s ... senie.html

Manoudakis nechce zatiaľ svoje plány príliš konkretizovať. Tvrdí, že všetky rokovania sú len na začiatkoch. Potvrdil ale, že s niekoľkými investormi, ktorých mená nechce uviesť, už rokuje. „A myslím, že sa ďalší aj objavia. Máme know-kow a značka je veľmi dobre známa, naviac máme skvelých zamestnancov," tvrdí Manoudakis.

ak mozu takyto diletanti pisat do novin.vie niekdo co je know-kow :?:

Lanbub
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 431
Registrován: 15. 08. 2006, 06:12
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Manoudakis Airlines

Příspěvek od Lanbub »

P. Manoudakise bych zavřel za to že prodával letenky i když věděl že nepoletí :oops:


aviatic
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 257
Registrován: 05. 09. 2007, 19:37
Stav: Offline

Re: Manoudakis Airlines

Příspěvek od aviatic »

Manoudakis tvrdil taky,že o cestující je postaráno :mrgreen: Zlatý voči !

Zdenek
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1302
Registrován: 27. 02. 2003, 11:37
Stav: Offline

Re: Manoudakis Airlines

Příspěvek od Zdenek »

O tom, že se "rokuje" s investory jsem četl v souvislosti se SkyE už několik měsíců.

JSr
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 104
Registrován: 16. 04. 2009, 16:10
Stav: Offline

Re: Manoudakis Airlines

Příspěvek od JSr »

Taky to bohužel moc růžově nevidím :(

vita
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1812
Registrován: 06. 09. 2004, 21:57
Stav: Offline

Re: Manoudakis Airlines

Příspěvek od vita »

HighFlyer píše:Ale co ja vim, treba si Manoudakisova sestra vzala nekoho z rodiny Onasisu, ktereho navratnost investice zas tolik nezajima.


No, tak to by lecos vysvětlovalo. Prý když si Aristotle Onassis vzal Jacqueline Kennedyovou, tak na Onassisovi přešla Kennedyovic kletba. Konečně máme vysvětlení pro ty problémy, které postihly Sky v posledních měsících existence (třeba ta nutnost vyklidit celý terminál v Praze kvůli chybě personálu, jak vznikla hodinová zpoždění, nebo výpadek systému v Praze, nabourané letadlo nakladači, technické závady...) :P

Prngr
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 208
Registrován: 31. 07. 2009, 11:55
Stav: Offline

Re: Manoudakis Airlines

Příspěvek od Prngr »

mikki píše:
HighFlyer píše:Ja hlasuji ne. Z techto duvodu:

1) Vcera prisli SkyEurope o licenci. Jeji obnoveni by trvalo nekolik mesicu (odhaduju 6). Za tu dobu vstoupi na vetsinu opustenych linek agresivni konkurence (Ryan, Wizz aj.) Predevsim na ty nejatraktivnejsi linky. A to snizuje potencialni navratnost jakekoli investice.
* Vlastne ani nevim, jestli licence (AOC) jde obnovit nebo se musi od Leteckeho uradu SR ziskat nova. Kdo se v tom vyznate, muzete poskytnout info? A pokud je nutne ziskat novou licenci, tak to je proces na 6 mesicu minimalne.

2) At uz by se spolecnost jmenovala SkyEurope nebo Manoudakis Airlines nebo jakkoli jinak, vsichni dodavatele by tvrde pozadovali vsechny platby predem. Spolecnost by se nemohla spolehat na cash flow z prodeje letenek na 12 mesicu dopredu a podle toho kolik se proda, tak zaplatit nebo nezaplatit dodavatelum. Potrebovala by hned od zacatku velky pracovni kapital. A to snizuje potencialni navratnost jakekoli investice.

3) Nesouhlasim s nazorem Nicka Manoudakise, ze znacka SkyEurope ma vysokou hodnotu. Tu skutecne mela do poloviny roku 2008. Pote se postupne znacka SkyEurope stala synonymem pro zrusene lety, nevraceni penez za zrusene lety, zabavena letadla, zadrzovana letadla, libustky typu Bulgaria Air, velka zpozdeni, jeste vetsi zpozdeni, vylety autobusem a ve finale tisice uvizlych lidi po cele Evrope (+ tvrzeni, ze je o ne postarano) a prodanych skoro 300 tis. letenek dnes dobrych tak leda na vytapetovani. Ziskat zpatky duveru pro znacku SkyEurope by bylo velmi obtizne a velmi drahe. A to snizuje potencialni navratnost jakekoli investice.

4) V dnesni dobe uz investori cim dal min hrajou na budouci hodnotu akcii firmy, do ktere investuji, ale vybiraji si projekty/firmy, ktere generuji nebo co nejdrive zacnou generovat zisk. To nelze ocekavat od nove zalozene aerolinky, jejiz hlavni trh je stredni a vychodni Evropa. A je pochybne, ze by to nekdo ocekaval od aerolinky, ktera za svou osmiletou historii nevytvorila zisk ani jednou.

Ale co ja vim, treba si Manoudakisova sestra vzala nekoho z rodiny Onasisu, ktereho navratnost investice zas tolik nezajima.


Chyba mi tu moznost mozno.Dovolim si s tebou v niecom nesuhlasit

1.nebude SkyEuropeAirlines a.s. bude mozno SkyEuropeAirlines sro to je jedno zmeni sa male pismeno za velke alebo naopak a je to komplet funglovka.V licencii by som problem nevidel je v tom otazka ma tie chechtaky alebo nie.ak ano ludi stale ma aj ked sa postupne stratia ale zatial je dost ludi volnych co ma ake take schopnosti a kontakty postavit to na nohy.takze postholderi, knowhow a manualy vsetko ma dalej je to otazka spravneho baksisa na spravnom mieste a licenciu ma do jedneho dvoch mesiacov mozno aj skor.Kazdopadne cas hra proti nemu.Tiez to vidim do 6 mesiacov lebo konkurencia nespi(teda okrem CSA)

2. chlapec nerobi letecku firmu po tom ako zalozil palacinkaren v blave (ako mandl)je v biznise nejaky ten rok a rozbiehal easyjet netreba zabudat.takze ma asi predstavu kolko potrebuje na zaciatok aby to nastartoval a ked to nebude mat tak do toho nepojde pokial mu aspon trochu zalezi aj na svojom mene.dodavatelia potrebuju tiez zakazky a ked bude platit nejake meno alebo minulost ich moc trapit nebude hlavne ze budu love.Aj ked budu zo zaciatku trochu opatrny ako asi kazdy.

3.skyeurope ako znacka uz hodnotu skoro stratila, ale meno pozna kazdy.doveru moze vybudovat spat a nemusi to byt take drahe. poznam x ludi co povedali ze do nejakeho kramu uz nevkrocia a ked tam spustili lacnu akciu na druhy den tam veselo nakupovali a este si pochvalovali.zakaznici su vo vseobecnosti tupe stado ktore pocuva na hesla typu akcia, lacno a pod. aj ked najdu sa aj taki zasadovi ktori nenakupia pekne dlho ale ked okusia sluzby realneho lowcostu typ rajen alebo wizz alebo ceny legacy vratia sa pokial manoudakis ponukne nieco podobne ako tu bolo pred rokom.ale bude to cosi kostovat a s tym musi pocitat.

4.ale su tu aj investori opacneho nazoru ktori nerozmyslaju nad navratnostou radovo v mesiacoch ale v dlhsom horizonte.kazdopadne je ich ako safranu a v leteckom biznise je to dost dynamicke takze sa neda predvidat dlho do buducnosti a to neni parketa pre takychto hracov.Takze v tomto celkom s tebou suhlasim.Na druhu stranu ak chlapec tvrdi ze ma prachy je mi celkom jedno aka je strategia investora, hlavne aby to nebola expanzivna bublina typ mandl&skovronek (nafuknut-predat-zarobit)popripade pracka na peniaze znacky york&bitter (preprat-zatvorit).zisk nevytvorila prave preto ze sa strategie menili podla toho kto bol pri kormidle a tu nebol ani ciel tvorit zisk tu sa hralo o nico ine o com outsideri a aj vela insiderov nemalo ani tusenia(aj ja stale skladam toto puzzle)

realita je taka ze vznika tu diera a prilezitost.Ide o to kolko ma chechtakov na rozbeh a aky bude rychly ale ten trh tu je.Takze osobne 20 na 80 v neprospech nicka nakolko o peniazoch zatial iba rozprava ak ich skutocne ma zvysujem na 40 k 60 ale stale v neprospech.

opakování je matka moudrosti, to máš recht
jo, já hlasuji, že ty prachy nesežene

dider
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2590
Registrován: 11. 08. 2004, 21:24
Bydliště: Den Haag
Stav: Offline

Re: Manoudakis Airlines

Příspěvek od dider »

Kdepak, neverim tomu...vzdy to tak je, ze nekdo chce za kazdou cenu vzkrisit znacku a vybudovat na ni novou lepsi spolecnost. Neverim, ze by nekdo dokazal dat na tohle nejasne dobrodruzstvi nejake penize.

Cherokee
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 446
Registrován: 18. 07. 2006, 18:34
Bydliště: BTS
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Manoudakis Airlines

Příspěvek od Cherokee »

Ono vsetko moze byt inak, uplne inak. Tak ako vravi heslo jednej japonskej automobilky, nic nie je nemozne. Co ked pan riaditel tie peniaze uz vlastne ma. Mohli by to byt v skutocnosti peniaze o ktorych sa pred urcitym casom, tusim mesiacom hovorilo. Mozno ich zohnal uz na novu firmu a nie na staru, lebo asi aj on bol do istej miery realista. Len to nevytruboval do sveta. Ja viem, ze toto su moje fantasmagorie, ale historia nam uz niekolko raz ukazala, ze niekedy sa naslo a fungovalo to najabsurdnejsie riesenie. Mne od prveho dna vrta v hlave formulacia so stranky SE o tom, ze firma POZASTAVILA svoju cinnost. Mozno uz tu bol prvy signal, druhy bol pri rozhovore a nakoniec pride ACTION.
Inak suhlasim s Mikkim. Myslim si, ze keby to znova rozbalili, tak by sa opat velmi rychlo naslo kopec ludi, ktori by si u nich kupili letenky. reputacia - nereputacia. Podla mna su vsetky low cost zamerane na cestakoch, ktori prevalia kazdu korunu, dolar, euro desat raz v ruke, kym ju vylozia na pult. O tom svedci aj cislo 280 000, co je pocet leteniek predanych za pomerne kratky cas a to v case problemov firmy. Takze tu by som sa nebal.
Uvidime, ako povedal slepy. Mozno tie masinky odleteli do BUD pre novy nater, aby sa v spravnu dobu vratili spat. Nechajme sa prekvapit.

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3145
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Manoudakis Airlines

Příspěvek od Fabo »

Neodletely ale do BUD lizingovky? A vlastnene lietadlo stoji jedno na ORY zadarmo a druhe na CHR za peniaze? :)

Cherokee
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 446
Registrován: 18. 07. 2006, 18:34
Bydliště: BTS
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Manoudakis Airlines

Příspěvek od Cherokee »

Fabo píše:Neodletely ale do BUD lizingovky? A vlastnene lietadlo stoji jedno na ORY zadarmo a druhe na CHR za peniaze? :)

Ved to je uplne jedno, co kam odletelo, ci to boli lizingovane kusy, alebo ine. Co si myslis, ze zacne kupovat lietadla ? To dnes robi iba velmi malo firiem.

Orus-x
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1250
Registrován: 28. 08. 2003, 15:28
Stav: Offline

Re: Manoudakis Airlines

Příspěvek od Orus-x »

Cherokee: jenže ještě jsou tu např. věřitelé z řad dodavatelů, nikoliv jen okradených cestujících. Nedivil bych se tomu, kdyby všichni svorně požadovali po nových "SkyEurope" platby všeho předem, jen co se podívají na výpis z obchodního rejstříku, kdo tam figuruje :D Osobně si myslím, že velkohubá vyhlášení o tom, jak se rozjede nová aerolinka jsou naprosto mimo mísu, i když nepochybuju, že stádo tupých ovcí, které vysolí cash za letenky by se našlo, už přece jenom proto, že to bude opět krásná naše "bratrská slovenská společnost", které prostě ve výběru nutně musíme dát přednost před "růžovou maďarskou verbeží" apod. :) Citace vesměs odsud z fóra :) Nicméně v čase, kde zavedení low-costi typu FR, EZY bojují o každého cestujícího je naivní předpokládat, že po výpadku z trhu byť jen několik měsíců se firma s naprosto odepsanou pověstí znovu prosadí a bude hyper-úspěšná. Tomu snad nemůže věřit ani sám velký Manoudakis. To jsou prostě jen velkohubá prohlášení, kterými si Mr. M. zvyšuje svou cenu pro příští angažmá - tenhle typ krizových manažerů je přece všude žádán :twisted:


Odpovědět