Slovakia Wings
-
- Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2011
- Příspěvky: 2109
- Registrován: 16. 06. 2007, 10:14
- Stav: Offline
Slovakia Wings
V médiích prosákla zpráva o chystaném leteckém spojení Brno-Zadar, které by měla v roce 2009 začít zajišťovat společnost Slovakia Wings letadlem ATR42...
Více v článku: http://brnensky.denik.cz/zpravy_region/brno_chorvatsko_20080419.html
O spojení BRQ-ZAD se již diskutuje zde: http://www.airspotter.eu/forum/viewtopic.php?t=121 a zde: http://www.airspotter.eu/forum/viewtopic.php?t=122
Zajímalo by mne, zda někdo slyšel o společnosti Slovakia Wings; na
internetu totiž po ní zatím není vidu ani slechu... Podle všeho za projektem stojí slovenský podnikatel Karol Konárik; zde je pár zmínek, které jsem o něm nalezl...:
http://www.tasr.sk/30.axd?k=20080409TBB00524
http://mesto.sk/prispevky_velke/bytca/karolkonarikopoli761664240.phtml
http://slobodnadalmacija.hr/20050128/zadar02.asp
Karel Konárik je z Banské Bystrice, tudíž by to nahrávalo spekulacím o chystaném znovuzprovoznění pravidelných linek z letiště Sliač. Dodám jen, že vedle letiště již stojí luxusní hotel Kaskády, který patří právě Konárikovi...
http://www.hotelkaskady.sk/
http://www.airportsliac.sk/
Jsem docela zvědavý, co o tom všem soudíte, popřípadě zda má někdo konkrétnější informace...
Více v článku: http://brnensky.denik.cz/zpravy_region/brno_chorvatsko_20080419.html
O spojení BRQ-ZAD se již diskutuje zde: http://www.airspotter.eu/forum/viewtopic.php?t=121 a zde: http://www.airspotter.eu/forum/viewtopic.php?t=122
Zajímalo by mne, zda někdo slyšel o společnosti Slovakia Wings; na
internetu totiž po ní zatím není vidu ani slechu... Podle všeho za projektem stojí slovenský podnikatel Karol Konárik; zde je pár zmínek, které jsem o něm nalezl...:
http://www.tasr.sk/30.axd?k=20080409TBB00524
http://mesto.sk/prispevky_velke/bytca/karolkonarikopoli761664240.phtml
http://slobodnadalmacija.hr/20050128/zadar02.asp
Karel Konárik je z Banské Bystrice, tudíž by to nahrávalo spekulacím o chystaném znovuzprovoznění pravidelných linek z letiště Sliač. Dodám jen, že vedle letiště již stojí luxusní hotel Kaskády, který patří právě Konárikovi...
http://www.hotelkaskady.sk/
http://www.airportsliac.sk/
Jsem docela zvědavý, co o tom všem soudíte, popřípadě zda má někdo konkrétnější informace...
-
- Kapitán
- Příspěvky: 1807
- Registrován: 20. 09. 2007, 17:47
- Pohlaví: muž
- Bydliště: bejvávalo YVR
- Stav: Offline
kachna....
1) neexistujici spolecnost ale hlavne ze uz maj jasny cim budou litat
2) ATR 42 do chorvatska...bude desne draha, navic tam poleti relativne dlouho, pisou 7-9 hodin autem...letadlem to bude tak polovicka ato neni zas tak vyhodny. kdyby aspon litali nekam kam neni prima konkurence jinych linek, treba nekam kde nic jinyho krome ATR nepristane (nejaky ostrov)...aby proste meli ubytko 20 minut od letiste.
3) kde prisly na to ze z OSTRAVY lita do splitu a dubrovniku skyeurope???
proste bych se vsadil ze se litat nebude...tak mozna ze zacne travel servis prodavat nejaky letenky na chartery do chovatska...ale to zas bude cena jak za cestu kolem sveta - viz mallorka
1) neexistujici spolecnost ale hlavne ze uz maj jasny cim budou litat
2) ATR 42 do chorvatska...bude desne draha, navic tam poleti relativne dlouho, pisou 7-9 hodin autem...letadlem to bude tak polovicka ato neni zas tak vyhodny. kdyby aspon litali nekam kam neni prima konkurence jinych linek, treba nekam kde nic jinyho krome ATR nepristane (nejaky ostrov)...aby proste meli ubytko 20 minut od letiste.
3) kde prisly na to ze z OSTRAVY lita do splitu a dubrovniku skyeurope???
proste bych se vsadil ze se litat nebude...tak mozna ze zacne travel servis prodavat nejaky letenky na chartery do chovatska...ale to zas bude cena jak za cestu kolem sveta - viz mallorka
-
- Vedoucí kabiny
- Příspěvky: 854
- Registrován: 11. 02. 2003, 09:15
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
hafi píše:kachna....
1) neexistujici spolecnost ale hlavne ze uz maj jasny cim budou litat
2) ATR 42 do chorvatska...bude desne draha, navic tam poleti relativne dlouho, pisou 7-9 hodin autem...letadlem to bude tak polovicka ato neni zas tak vyhodny. kdyby aspon litali nekam kam neni prima konkurence jinych linek, treba nekam kde nic jinyho krome ATR nepristane (nejaky ostrov)...aby proste meli ubytko 20 minut od letiste.
3) kde prisly na to ze z OSTRAVY lita do splitu a dubrovniku skyeurope???
proste bych se vsadil ze se litat nebude...tak mozna ze zacne travel servis prodavat nejaky letenky na chartery do chovatska...ale to zas bude cena jak za cestu kolem sveta - viz mallorka
No to že to lítat nebude v tom se asi shodnem, ale do Chrovatska už se chartery létaly. Byla to světoznámá Discovery travel, a kupodivu plné.
Jinak nepodceňuj ATR, to letadlo není zase tak pomalé
-
- Kapitán
- Příspěvky: 1807
- Registrován: 20. 09. 2007, 17:47
- Pohlaví: muž
- Bydliště: bejvávalo YVR
- Stav: Offline
cas 4 hodiny byl myslen z domu do hotelu....stejne tak jako se za zminenych 7-9 hodin dostanes z domu do hotelu autem. bohuzel jsem toto nezduraznil. samozrejme jestli bydlis primo v Turanech a bydlet budes v letistnim hotelu na zadarskym letisti, tak ten cas je kratsi
proto jsem taky psal ze by bylo vyhodny aby litali nekam na nejaky ostrov - treba brač (?) jako to delala prave discovery travel (jejich system charterovy dopravy nebyl spatny, problem byl v lidech co to delali a v tom ze meli zcela jine zajmy).
jinak btw k discovery: v soucasnosti....mit to letadlo, pres tyden litat dvakrat denne london city (z rozumny penize a bez omezeni "pres noc" atd), mezitim obcas neco, o vikendu parkrat otocit nejaky letovisko (v lete stredomori, v zime alpy), kazdopadne maly letiste kam vetsina jinych nemuze...podle me to neni nerentabilni, zvlast ted kdyz uz si lidi zvykli litat.
proto jsem taky psal ze by bylo vyhodny aby litali nekam na nejaky ostrov - treba brač (?) jako to delala prave discovery travel (jejich system charterovy dopravy nebyl spatny, problem byl v lidech co to delali a v tom ze meli zcela jine zajmy).
jinak btw k discovery: v soucasnosti....mit to letadlo, pres tyden litat dvakrat denne london city (z rozumny penize a bez omezeni "pres noc" atd), mezitim obcas neco, o vikendu parkrat otocit nejaky letovisko (v lete stredomori, v zime alpy), kazdopadne maly letiste kam vetsina jinych nemuze...podle me to neni nerentabilni, zvlast ted kdyz uz si lidi zvykli litat.
-
- Vítěz kategorie Po přistání... 2012
- Příspěvky: 598
- Registrován: 05. 10. 2007, 08:33
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Karviná, Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Ono taky 7-9 hodin je na Zadar trochu málo, možná někdy když není provoz, bez zastávek. Rozhodně spíš těch 9 než 7, a to i pokud se nechytne kolona a) ve Vídni, b) před Mariborem, c) Šentilj, d) Lučko, e) Mala Kapela, f) Sveti Rok.
K těm ostrovům, nevím kolik je v chorvatsku letišť, kde by se nedalo přistát třeba s 320, ale ATRkem jo - tak možná Mali Lošinj.
K těm ostrovům, nevím kolik je v chorvatsku letišť, kde by se nedalo přistát třeba s 320, ale ATRkem jo - tak možná Mali Lošinj.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 1807
- Registrován: 20. 09. 2007, 17:47
- Pohlaví: muž
- Bydliště: bejvávalo YVR
- Stav: Offline
1:15 doba letu, tedy s pohybem po letistich aspon 1:30, chorvatsko neni v EU, tedy odbaveni, potreba bejt u check in asi hodinu napred, doprava na letiste z cetra brna pul hodiny (nedej boze ze nekdo nebude z brna, ale treba z vyskova, nebo nejaky takovyto spadovy oblasti), doprava v zadaru opet nejmin pul hodiny....tj. kdyz to sectu 3,5hodiny. mas pravdu, odhadoval jsem ze je to cca o 100 km dal.
male letiste...nevim. ono je rozdil "mozno pristat" a "pristavat". je rozdil naplnit ATR a 320
Btw. ja nevim, ja to moc nesleduju, jen vim ze Discovery litali (myslim) na brač, a ze tam udajne to jejich Bae bylo nejvetsi proudovy co tam mohlo pristat
3) ano, je to cypovina. ale libila by se mi
male letiste...nevim. ono je rozdil "mozno pristat" a "pristavat". je rozdil naplnit ATR a 320
Btw. ja nevim, ja to moc nesleduju, jen vim ze Discovery litali (myslim) na brač, a ze tam udajne to jejich Bae bylo nejvetsi proudovy co tam mohlo pristat
3) ano, je to cypovina. ale libila by se mi
-
- Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2011
- Příspěvky: 2109
- Registrován: 16. 06. 2007, 10:14
- Stav: Offline
Myslím, že nám všem zde je jasné, že spíš než fiktivní slovenská společnost zamíří do BRQ FR z CIA a DUB; téma jsem proto zakládal spíše jako jakousi kuriozitu. Na druhou stranu je tu mnoho "ale", které hovoří PRO Slovakia Wings. Zde je namátkou pár argumentů-jejich relevantnost již nechám na vás...
1)O pravidelném spojení z Brna do Chorvatska se mluví již hezkých pár let; můžeme se jen domýšlet, zda by byla linka nějak spolufinancovaná městem-ať už legálně, nebo nelegálně, a kdo za ní bude lobbovat (je to hovadina, ale žijeme tam kde žijeme)...
2)I sebevětší hovadina může v našich poměrech projít; stačí se podívat na Vavroše, Zátorského, letiště L.J.Ostrava a CCA...
3)Kupodivu nikdo nezareagoval na mou zmínku ohledně propojení Karola Konárika, banskobystrického regionu a letiska Sliač.
Když to tam OK v lednu utnuli, začaly se (zejm. ze strany železáren Podbrezová) ozývat hlasy za znovuzprovoznění pravidelné linky, přičemž v plánech figurovaly společnosti Hron Air/Job Air...
4)Klidně si dovedu představit jak ATRko otočí pár pravidelných linek (PRG, MUC) ze SLD a dalších regionálních letišťátek a navrch tu a tam nějaký charter (třeba právě ZAD). Provoz ATR je relativně ekonomický a létalo-li by to plné (tedy se 40 cestujícími jako průměrný let SE), problém by dle mého nebyl.
Co se týče toho ATR42, věděl bych o jednom exempláři verze -300, které létá nedaleko...
1)O pravidelném spojení z Brna do Chorvatska se mluví již hezkých pár let; můžeme se jen domýšlet, zda by byla linka nějak spolufinancovaná městem-ať už legálně, nebo nelegálně, a kdo za ní bude lobbovat (je to hovadina, ale žijeme tam kde žijeme)...
2)I sebevětší hovadina může v našich poměrech projít; stačí se podívat na Vavroše, Zátorského, letiště L.J.Ostrava a CCA...
3)Kupodivu nikdo nezareagoval na mou zmínku ohledně propojení Karola Konárika, banskobystrického regionu a letiska Sliač.
Když to tam OK v lednu utnuli, začaly se (zejm. ze strany železáren Podbrezová) ozývat hlasy za znovuzprovoznění pravidelné linky, přičemž v plánech figurovaly společnosti Hron Air/Job Air...
4)Klidně si dovedu představit jak ATRko otočí pár pravidelných linek (PRG, MUC) ze SLD a dalších regionálních letišťátek a navrch tu a tam nějaký charter (třeba právě ZAD). Provoz ATR je relativně ekonomický a létalo-li by to plné (tedy se 40 cestujícími jako průměrný let SE), problém by dle mého nebyl.
Co se týče toho ATR42, věděl bych o jednom exempláři verze -300, které létá nedaleko...
-
- Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2011
- Příspěvky: 2109
- Registrován: 16. 06. 2007, 10:14
- Stav: Offline
-
- Vedoucí kabiny
- Příspěvky: 815
- Registrován: 19. 10. 2003, 15:42
- Bydliště: Plzeň
- Stav: Offline
Já z toho nemám moc dobrý pocit, létat chartery s ATR - neříkám, že to není možné, ale rozhodně to není v našich zeměpisných šířkách zrovna běžné... Tady pořád platí, že potřebujete narvat do éra aspoň 150 pax, abyste mohli nabídnout slušnou cenu a hlavně taky byli pro cestovky atraktivní - kdo dnes veze třeba jen 30 koupáků? Vím, že cena se odvíjí od nákladů na sedačku a těžko říct, jak dopadá ATR třeba ve srovnání s 737. Každopádně by museli objevit nějaký dosud neobjevený segment trhu.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 4081
- Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Dovoluji si prijit se svoji troskou do mlejna.
- Dle meho nazoru se z BRQ na tuty uzivi i dalsi destinace nez dosavadni STN, GRO a PRG. Nemyslim si vsak, ze pravidelna linka do ZAD bude nejaky velky hit. Je pravda, ze se o teto lince uz vickrat mluvilo a vedeni letiste mozna vi neco, co my tady nevime ) Zhruba pred rokem bylo v BRQ na navsteve AT4 od Croatian http://planes.cz/cs/photo/1011606/ a udajne se vedlo jednani prave o ZAD.
- Kdyz uz ZAD, tak bych spis veril charterum nez pravidelne lince urcene pro individualni dopravu, obzvlaste u toho segmentu, ktery travi dovolenou v Chorvatsku. Typicky "hardcore" predstavitel tohoto segmentu se vyznacuje neprilis vysokou kupni silou, pozadavkem na kompletni balicek sluzeb, neochotou nebo neschopnosti si individualne zajistit v zahranici dalsi sluzby jako hotel nebo pronajem auta (z duvodu spatneho jazykoveho vybaveni, neduvery v internet a online platby, pokud tedy pristup na internet a platebni kartu vubec ma...)
- Rotace ZAD-BRQ-ZAD stoji na AT4 neco kolem 3500Kc na sedacku. Klasicky vyrobni nastroj charterovych spolecnosti (B737 nebo A32x) ma na teto trase naklady na sedacku cca 2500Kc.
- Kapacitu 42-46 pax naopak jako problem nevidim. Nekolik ceskych tour operatoru a ruzne cestovky posihlavaji po mensich strojich pro destinace, kam by se 737/320 nenaplnily, jak zminuje Dell. Problem je ve zminenych nakladech na sedacku, ktere jsou u mensich letadel vzdycky vetsi. (Ocekavam ted' dotaz nejakeho odbornika, ze kdyz ma ATR tak vysoky naklady na sedacku, tak proc se teda kurna do ATR montujou tak drahy sedacky! )
- Pri srovnani letu BRQ-ZAD s cestou autem nelze opomenout zacpy na dalnicich, ktere jsou celkem caste na zacatku a konci letnich prazdnin, jak pise Alexx, coz je zase argument pro letecke spojeni.
- O spolecnosti Slovakia Wings slysim poprve. To, ze za projektem stoji slovensky (nebo jakykoli jiny stredoevropsky) magnat neni zas tak uzasna zprava. Tito lide mivaji sve predstavy o navratnosti investic a ty predstavy byvaji dosti ambiciozni i v kratkodobem horiznotu. Investice do letectvi se zacne vracet az po delsi dobe a to jeste s daleko mensi ziskovosti nez napr. investice do realit nebo high-tech. Druha vec je, jestli to p. Konarik bere jako lokalne-patrioticky projekt a bude mu stacit, ze firma nebude prodelavat a zajisti letecke spojeni jeho domovskemu regionu. Nicmene...:
- K linkam ze SLD jsem dosti skepticky. Kdyz se i pres veskerou podporu od kraje neuzivila PRG ani po nekolika letech, neverim tomu, ze by se uzivil MUC (ktery by byl navic vyrazne drazsi na provozovani).
- To, ze se CSA chystaji zbavit jednoho ATR, podle me s projektem Slovakia Wings vubec nesouvisi. Pokud se Slovakia Wings rozhodli provozovat ATR, tak jich na trhu v Evrope sezenou hafo a nemusi cekat az se uvolni od CSA (a pokud se CSA potrebuji jednoho ATRa zbavit, tak to udelaji standardni cestou, tj. vraceni leasingovce nebo primy prodej komukoli, kdo bude mit zajem). Jedinou moznou souvislost s typem vidim v tom, ze by se Slovakia Wings mohli pokusit pretahnout nektere slovenske piloty od CSA, kteri by to meli bliz domu a Slovakia Wings by usetrila na vycviku na tento typ .
Zaverem: Pokud bych se mel vsadit, ze do roka a do dne bude letat pravidelna linka BRQ-ZAD, tak bych se radsi nesazel.
A jeste si neodpustim jeden bonmot: Letecka spolecnost pana Konarika by se nemela jmenovat Slovakia Wings, ale Kon Air nebo rovnou Con Air
- Dle meho nazoru se z BRQ na tuty uzivi i dalsi destinace nez dosavadni STN, GRO a PRG. Nemyslim si vsak, ze pravidelna linka do ZAD bude nejaky velky hit. Je pravda, ze se o teto lince uz vickrat mluvilo a vedeni letiste mozna vi neco, co my tady nevime ) Zhruba pred rokem bylo v BRQ na navsteve AT4 od Croatian http://planes.cz/cs/photo/1011606/ a udajne se vedlo jednani prave o ZAD.
- Kdyz uz ZAD, tak bych spis veril charterum nez pravidelne lince urcene pro individualni dopravu, obzvlaste u toho segmentu, ktery travi dovolenou v Chorvatsku. Typicky "hardcore" predstavitel tohoto segmentu se vyznacuje neprilis vysokou kupni silou, pozadavkem na kompletni balicek sluzeb, neochotou nebo neschopnosti si individualne zajistit v zahranici dalsi sluzby jako hotel nebo pronajem auta (z duvodu spatneho jazykoveho vybaveni, neduvery v internet a online platby, pokud tedy pristup na internet a platebni kartu vubec ma...)
- Rotace ZAD-BRQ-ZAD stoji na AT4 neco kolem 3500Kc na sedacku. Klasicky vyrobni nastroj charterovych spolecnosti (B737 nebo A32x) ma na teto trase naklady na sedacku cca 2500Kc.
- Kapacitu 42-46 pax naopak jako problem nevidim. Nekolik ceskych tour operatoru a ruzne cestovky posihlavaji po mensich strojich pro destinace, kam by se 737/320 nenaplnily, jak zminuje Dell. Problem je ve zminenych nakladech na sedacku, ktere jsou u mensich letadel vzdycky vetsi. (Ocekavam ted' dotaz nejakeho odbornika, ze kdyz ma ATR tak vysoky naklady na sedacku, tak proc se teda kurna do ATR montujou tak drahy sedacky! )
- Pri srovnani letu BRQ-ZAD s cestou autem nelze opomenout zacpy na dalnicich, ktere jsou celkem caste na zacatku a konci letnich prazdnin, jak pise Alexx, coz je zase argument pro letecke spojeni.
- O spolecnosti Slovakia Wings slysim poprve. To, ze za projektem stoji slovensky (nebo jakykoli jiny stredoevropsky) magnat neni zas tak uzasna zprava. Tito lide mivaji sve predstavy o navratnosti investic a ty predstavy byvaji dosti ambiciozni i v kratkodobem horiznotu. Investice do letectvi se zacne vracet az po delsi dobe a to jeste s daleko mensi ziskovosti nez napr. investice do realit nebo high-tech. Druha vec je, jestli to p. Konarik bere jako lokalne-patrioticky projekt a bude mu stacit, ze firma nebude prodelavat a zajisti letecke spojeni jeho domovskemu regionu. Nicmene...:
- K linkam ze SLD jsem dosti skepticky. Kdyz se i pres veskerou podporu od kraje neuzivila PRG ani po nekolika letech, neverim tomu, ze by se uzivil MUC (ktery by byl navic vyrazne drazsi na provozovani).
- To, ze se CSA chystaji zbavit jednoho ATR, podle me s projektem Slovakia Wings vubec nesouvisi. Pokud se Slovakia Wings rozhodli provozovat ATR, tak jich na trhu v Evrope sezenou hafo a nemusi cekat az se uvolni od CSA (a pokud se CSA potrebuji jednoho ATRa zbavit, tak to udelaji standardni cestou, tj. vraceni leasingovce nebo primy prodej komukoli, kdo bude mit zajem). Jedinou moznou souvislost s typem vidim v tom, ze by se Slovakia Wings mohli pokusit pretahnout nektere slovenske piloty od CSA, kteri by to meli bliz domu a Slovakia Wings by usetrila na vycviku na tento typ .
Zaverem: Pokud bych se mel vsadit, ze do roka a do dne bude letat pravidelna linka BRQ-ZAD, tak bych se radsi nesazel.
A jeste si neodpustim jeden bonmot: Letecka spolecnost pana Konarika by se nemela jmenovat Slovakia Wings, ale Kon Air nebo rovnou Con Air