Slovak-Chinese WDL Airlines

AirExplore ...
beardie
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 687
Registrován: 08. 10. 2011, 18:58
Bydliště: LZTN/BRQ
Status: Offline

Slovak-Chinese WDL Airlines

Příspěvekod beardie » 19. 12. 2013, 15:11

Slovensko-ázijská obchodná komora (SACC) informovala, že dohodla založenie spoločnosti Slovak-Chinese WDL Airlines, ktorá by mala v budúcom roku začať prevádzkovať priame letecké spojenie Bratislava - Tianjin. Na svojej prvej leteckej linke má využívať obrie lietadlo Boeing 747.

Sídlo novej leteckej spoločnosti podľa prezidenta komory Jaroslava Melíška bude v Bratislave a zaregistrujú ju na Leteckom úrade SR. Ten však bude od začiatku roka 2014 už súčasťou novozaloženého Dopravného úradu.

Prvý let na linke Bratislava - Tianjin by sa mal uskutočniť v máji, resp. júni 2014. Letecké spojenie by malo fungovať dva až trikrát do týždňa a využívať by ho mali najmä turisti a podnikatelia. Aerolínie budú mať deväťročný Boeing 747 v dlhodobom prenájme, čo je výhodnejšie, ako ho vlastniť.


http://ekonomika.sme.sk/c/7045302/brati ... vedia.html

to som zvedavy

jvoj
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 631
Registrován: 20. 03. 2010, 18:40
Oblíbené typy letadel: B737, 787, Všechny Embraery, ATR42/72
Pohlaví: muž
Status: Offline

Re: Slovak-Chinese WDL Airlines

Příspěvekod jvoj » 19. 12. 2013, 16:20

Několik poznámek (předpokládajíce až přezpříliš optimisticky, že celý tento projekt má vůbec nějaký ekonomický smysl...)

a) Proč zrovna Tianjin? Má snad nějaké speciální ekonomické vazby na Slovensko, popř. Rakousko jako stát kousek vedle? Pokud ne, tak to je z provozního hlediska naprostý nesmysl, jelikož si nedokážu představit, že by tu byl na takovou p2p potenciál pro naplnění 3x 747 týdně, a pro přestupy dál do Japonska, Austrálie, atd. naprosto nepoužitelná destinace, resp. max. do 4-5-ti významějších destinací, což je ale málo.

b) s B747, ať už by měli mít leasing jakkoli levný, nebudou schopni se dostat na takovou cenovou úroveň, jako kterákoli linka z vídně na toto teritorium, žere dost paliva, což při současných narůstajících cenách bude rok od roku větší problém. Navíc, s jenom jedním kusem ve flotile jim přijde na hodně větší částky i údržba.

c) předpokládám, že někdo má tu představu, že přez levnější letiště v BTS bude vozit lidi do VIE, atd. Celé by to MOŽNÁ mělo nějaký smysl, kdyby se létalo třeba do Pekingu/HongKongu, v BTS paralelně vytvořila malá aerolinka třeba s 5ti menšími letadly, které by tady ještě přidaly nějaké přestupy, na druhé straně Code-share s aerolinkou v PEK/HKG, zajišťující přípoje dál do Japonska, Koreje, Austrálie, atd., blokově obsadit co nejvíc kapacity cestovkama do VIE, BUD, PRG, levněji nabídnout i přepravu Carga, a hlavně nabídnout palubní produkt na úrovni, pak by se to MOŽNÁ (a to možná je ještě velký optimismus) dalo utáhnout 2-3x týdně. To ale neřeší otázku, co to letadlo bude létat ty další 2-3 rotace týdně, na které by ještě zbyl čas...

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4483
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Bydliště: Honolulu
Status: Offline

Re: Slovak-Chinese WDL Airlines

Příspěvekod Globik » 19. 12. 2013, 16:31

jvoj píše:To ale neřeší otázku, co to letadlo bude létat ty další 2-3 rotace týdně, na které by ještě zbyl čas...

BTS-VIE?

jvoj
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 631
Registrován: 20. 03. 2010, 18:40
Oblíbené typy letadel: B737, 787, Všechny Embraery, ATR42/72
Pohlaví: muž
Status: Offline

Re: Slovak-Chinese WDL Airlines

Příspěvekod jvoj » 19. 12. 2013, 18:00

Globik píše:
jvoj píše:To ale neřeší otázku, co to letadlo bude létat ty další 2-3 rotace týdně, na které by ještě zbyl čas...

BTS-VIE?

BTS-VIE s B747? To byla doufám ironie...

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4483
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Bydliště: Honolulu
Status: Offline

Re: Slovak-Chinese WDL Airlines

Příspěvekod Globik » 19. 12. 2013, 18:31

jvoj píše:
Globik píše:
jvoj píše:To ale neřeší otázku, co to letadlo bude létat ty další 2-3 rotace týdně, na které by ještě zbyl čas...

BTS-VIE?

BTS-VIE s B747? To byla doufám ironie...

Doufáš správně.
Rádi bychom se tu asi mýlili, ale on jako ironie vypadá i ten jejich podnikatelský záměr.

hafi
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1636
Registrován: 20. 09. 2007, 17:47
Pohlaví: muž
Bydliště: bejvávalo YVR
Status: Offline

Re: Slovak-Chinese WDL Airlines

Příspěvekod hafi » 19. 12. 2013, 19:12

Myslím, že by adminovi velmi usnadnilo práci, pokud by toto a další podobná vlákna bylo založeno rovnou v této části fóra.

whiskey
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3661
Registrován: 17. 08. 2007, 12:03
Status: Offline

Re: Slovak-Chinese WDL Airlines

Příspěvekod whiskey » 19. 12. 2013, 19:38

hafi píše:Myslím, že by adminovi velmi usnadnilo práci, pokud by toto a další podobná vlákna bylo založeno rovnou v této části fóra.

Zase nam hnusni pragocentristi nedopraju prosperujucu aerolinku!

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4947
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Status: Offline

Re: Slovak-Chinese WDL Airlines

Příspěvekod flyingblue » 19. 12. 2013, 19:57

whiskey píše:
hafi píše:Myslím, že by adminovi velmi usnadnilo práci, pokud by toto a další podobná vlákna bylo založeno rovnou v této části fóra.

Zase nam hnusni pragocentristi nedopraju prosperujucu aerolinku!


Ja myslim, ze by mela litat spis do KSC, pripadne by tam mela mit stopover.

Tony Smoke
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2015
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2015
Příspěvky: 1032
Registrován: 16. 05. 2011, 23:48
Oblíbené typy letadel: E190, A330
Pohlaví: muž
Bydliště: VIE
Status: Offline

Re: Slovak-Chinese WDL Airlines

Příspěvekod Tony Smoke » 20. 12. 2013, 11:06

navrhujem Code Share s FR :lol: cely londynsky China Town bude moct lietat domov....no wait, they've already got LHR....hm

toto cele vyzera skor ako vlhky sen nejakeho slovenskeho pseudo-business man-a, ktory pomutil cinanom hlavu...alebo to bude fakt dobra kacica na sichuansky sposob

ak bude mat spolocnost len jeden B744 a nim robit len 3 rotacie tyzdenne a prezije aspon rok, tak potom :clap:

s543
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 371
Registrován: 11. 05. 2013, 20:42
Status: Offline

Re: Slovak-Chinese WDL Airlines

Příspěvekod s543 » 20. 12. 2013, 11:19

Tony Smoke píše:navrhujem Code Share s FR :lol: cely londynsky China Town bude moct lietat domov....no wait, they've already got LHR....hm

toto cele vyzera skor ako vlhky sen nejakeho slovenskeho pseudo-business man-a, ktory pomutil cinanom hlavu...alebo to bude fakt dobra kacica na sichuansky sposob

ak bude mat spolocnost len jeden B744 a nim robit len 3 rotacie tyzdenne a prezije aspon rok, tak potom :clap:


Celé by to mělo, smysl, pokud mají nějaký rozumný "CARGO deal" na malé relativně těžké věci co zaplní "hold" v rukávu - pak jsou lidi jenom bonus, ale lze to předpokládat ?!?!?!?

Tony Smoke
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2015
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2015
Příspěvky: 1032
Registrován: 16. 05. 2011, 23:48
Oblíbené typy letadel: E190, A330
Pohlaví: muž
Bydliště: VIE
Status: Offline

Re: Slovak-Chinese WDL Airlines

Příspěvekod Tony Smoke » 20. 12. 2013, 11:36

s543 píše:Celé by to mělo, smysl, pokud mají nějaký rozumný "CARGO deal" na malé relativně těžké věci co zaplní "hold" v rukávu - pak jsou lidi jenom bonus, ale lze to předpokládat ?!?!?!?


Myslis, ze B744 pre pasazierov uzivi dobry cargo deal? Ak by bol dobry cargo deal, tak:
1. ak zaplnim B744F, tak si zoberiem tu alebo
2. co je pravdepodobnejsie: nezaplnim celu B744F, tak si zoberiem nejaky mensi F-model, ktory tolko nepapa a budem mat väcsi zisk

Ak by boli pasazieri iba bonus, tak by som to lietal v konfig F20% C60% a Y20%, lebo podla mna sa viac ako 20 (absolutne cislo 20) turistov na jeden let nenajde - ak to nebudu nejaky avionicky kuzelnici s TOP manazmentom. Uz len ostava dufat, ze hranol (Fico) bude pozyvat cinskych podnikatelov do kupelov do Piestan :D

s543
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 371
Registrován: 11. 05. 2013, 20:42
Status: Offline

Re: Slovak-Chinese WDL Airlines

Příspěvekod s543 » 20. 12. 2013, 13:51

Tony Smoke píše:
s543 píše:Celé by to mělo, smysl, pokud mají nějaký rozumný "CARGO deal" na malé relativně těžké věci co zaplní "hold" v rukávu - pak jsou lidi jenom bonus, ale lze to předpokládat ?!?!?!?


Myslis, ze B744 pre pasazierov uzivi dobry cargo deal? Ak by bol dobry cargo deal, tak:
1. ak zaplnim B744F, tak si zoberiem tu alebo
2. co je pravdepodobnejsie: nezaplnim celu B744F, tak si zoberiem nejaky mensi F-model, ktory tolko nepapa a budem mat väcsi zisk

Ak by boli pasazieri iba bonus, tak by som to lietal v konfig F20% C60% a Y20%, lebo podla mna sa viac ako 20 (absolutne cislo 20) turistov na jeden let nenajde - ak to nebudu nejaky avionicky kuzelnici s TOP manazmentom. Uz len ostava dufat, ze hranol (Fico) bude pozyvat cinskych podnikatelov do kupelov do Piestan :D


Dyk jo já s tebou zcela souhlasím - to bylo jen jakoby..... :biggrin:

Celé je to na první pohled blbost - jako linka játrem do Ostravy ať už BTS nebo PRG.

tempranilo
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 348
Registrován: 27. 09. 2011, 22:25
Status: Offline

Re: Slovak-Chinese WDL Airlines

Příspěvekod tempranilo » 20. 12. 2013, 17:12

No, koukám, že za Moravou to žije.... Hungarain World Airlines, Solyom, ted Slovak-Chinese....jen ty výsledky se nějak nedostavují.
Na stránkách SACC je už i vizualizace http://sacc-eu.eu/news/sacc-bola-pri-za ... olocnosti/, co na tom, že to není 744 :D
Zajímavější informace je, že by čínští akcionáři měli vstoupit do existující letecké společnosti. No, nějak mi uniká, do které to vlastně chtějí vstupovat.... když tam fakticky už žádná není.

jvoj
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 631
Registrován: 20. 03. 2010, 18:40
Oblíbené typy letadel: B737, 787, Všechny Embraery, ATR42/72
Pohlaví: muž
Status: Offline

Re: Slovak-Chinese WDL Airlines

Příspěvekod jvoj » 20. 12. 2013, 17:46

tempranilo píše:No, koukám, že za Moravou to žije.... Hungarain World Airlines, Solyom, ted Slovak-Chinese....jen ty výsledky se nějak nedostavují.
Na stránkách SACC je už i vizualizace http://sacc-eu.eu/news/sacc-bola-pri-za ... olocnosti/, co na tom, že to není 744 :D
Zajímavější informace je, že by čínští akcionáři měli vstoupit do existující letecké společnosti. No, nějak mi uniká, do které to vlastně chtějí vstupovat.... když tam fakticky už žádná není.


No počkej, nikdo přece nepsal, že to Bude 744, klidně to může být i 748 :D Jinak co takhle přestavět to na kombíka, kromě holdu by bylo Cargo i v přední části paluby a v zadní by byly pax :D

tempranilo
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 348
Registrován: 27. 09. 2011, 22:25
Status: Offline

Re: Slovak-Chinese WDL Airlines

Příspěvekod tempranilo » 20. 12. 2013, 18:28

jvoj píše:
tempranilo píše:No, koukám, že za Moravou to žije.... Hungarain World Airlines, Solyom, ted Slovak-Chinese....jen ty výsledky se nějak nedostavují.
Na stránkách SACC je už i vizualizace http://sacc-eu.eu/news/sacc-bola-pri-za ... olocnosti/, co na tom, že to není 744 :D
Zajímavější informace je, že by čínští akcionáři měli vstoupit do existující letecké společnosti. No, nějak mi uniká, do které to vlastně chtějí vstupovat.... když tam fakticky už žádná není.


No počkej, nikdo přece nepsal, že to Bude 744, klidně to může být i 748 :D Jinak co takhle přestavět to na kombíka, kromě holdu by bylo Cargo i v přední části paluby a v zadní by byly pax :D

Na 744 jsem usuzoval na základě této informace: "Aerolínie budú mať deväťročný Boeing 747 v dlhodobom prenájme, čo je výhodnejšie, ako ho vlastniť", ale je možné, že do skutečného spuštění projektu bude k dispozici i nějaká ta 748 už devítiletá :lol:


Zpět na “Slovenské letecké společnosti”


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host