Potenciální "domácí" dopravce bázovaný na Slovensku
Napsal: 09. 10. 2014, 01:30
Zahajuji toto vlakno, ktere se zrodilo jako off-topic ve vlakne Vodochody. Pro ty, kdo necetli, tak kolega tempranilo zastaval nazor (zde na foru a taktez na nove vzniklem Dopravnim magazinu), ze slovensky letecky trh potrebuje "domaciho" dopravce, tedy bazovaneho na Slovensku.
Davam tedy tempranilovi prostor k rozvedeni a obhajeni teto myslenky v tomto novem vlakne, kde to jiz rozhodne neni off-topic. A dovoluji si zahajit nekolika zakladnimi dotazy:
1) Do jakych desitnaci by slovensky "domaci" dopravce letal?
2) Jakou by mel flotilu (typ letadel, pocet letadel)?
3) Jakym zpusobem by konkuroval Ryanairu (v BTS) a Wizzairu (KSC + TAT)?
4) Jakym zpusobem by konkuroval velkemu mnozstvi lowcost a full-service aerolinek, ktere nabizeji opravdu mnoho spojeni z letiste Schwechat, ktere je 40min od Bratislavy?
5) Jakym zpusobem by konkuroval sitovym aerolinkam (OS, OK), ktere obsluhuji trhy v KSC a BTS?
6) Pokud by investice do domaciho dopravce nebyla z verejnych zdroju, tak predpokladam, ze ze soukromych. Jak znamo, soukromi investori striktne sleduji navratnost. Jaka by byla navratnost investice do vzniku domaciho dopravce na Slovensku?
Otazek kolem toho je samozrejme vic, ale tyto povazuji za uplne zakladni, nez se posuneme v diskusi kamkoli dal.
Davam tedy tempranilovi prostor k rozvedeni a obhajeni teto myslenky v tomto novem vlakne, kde to jiz rozhodne neni off-topic. A dovoluji si zahajit nekolika zakladnimi dotazy:
1) Do jakych desitnaci by slovensky "domaci" dopravce letal?
2) Jakou by mel flotilu (typ letadel, pocet letadel)?
3) Jakym zpusobem by konkuroval Ryanairu (v BTS) a Wizzairu (KSC + TAT)?
4) Jakym zpusobem by konkuroval velkemu mnozstvi lowcost a full-service aerolinek, ktere nabizeji opravdu mnoho spojeni z letiste Schwechat, ktere je 40min od Bratislavy?
5) Jakym zpusobem by konkuroval sitovym aerolinkam (OS, OK), ktere obsluhuji trhy v KSC a BTS?
6) Pokud by investice do domaciho dopravce nebyla z verejnych zdroju, tak predpokladam, ze ze soukromych. Jak znamo, soukromi investori striktne sleduji navratnost. Jaka by byla navratnost investice do vzniku domaciho dopravce na Slovensku?
Otazek kolem toho je samozrejme vic, ale tyto povazuji za uplne zakladni, nez se posuneme v diskusi kamkoli dal.