Stránka 2 z 3

Re: potenciální "domácí" dopravce bázovaný na Slovensku

Napsal: 22. 10. 2014, 15:19
od jvoj
Tony Smoke píše:
jvoj píše:Hle můj koncept etablování "domácího" dopravce v BTS (v příloze). Výsledek práce mezi hodinamy hudební teorie a klavírem, někdy na hodině matiky. Příjemné počtení přeji.


Z BTS do VIE a nasledne do centra Viedne jazdi Blaguss
http://www.blaguss.sk/pages/sk/cestovne-poriadky.php

Dal si si s tym robotu, citanie zaujimave! Zial, za sucasneho manazmentu asi neuskutocnitelne.

Díky za upozornění a pochvalu, tuhle linku jsem neobjevil, ona to tedy vlastně jak tak čtu, přímá linka (tím teď myslím bez zastávek), není, ale taky něco :)

Re: Potenciální "domácí" dopravce bázovaný na Slovensku

Napsal: 22. 10. 2014, 20:35
od prodejce
Též děkuji jvojovi za pracnou analýzu. Jen pár postřehů z mojí strany:

1) Je správně, že v PRG se nedává Ryanu žádná extra sleva na službách, ale jsou rovné podmínky pro všechny. Se slevama jsou jen problémy. Ten nápad "napařit" Ryanu v BTS celou pálku se mi tedy moc líbí :lol: (Pokud tedy nějakou slevu má, samozřejmě nevím jak to je konkrétně).

2) Kolik by tedy stála letenka BTS-CDG-BTS ? To jsem z těch tabulek nevyčetl. Samotné letištní taxy jsou 1318 Kč za RT. Kolik by měl být průměrný tarif?

3) Lety na ukrajinský venkov mi přijdou hodně přitažené za vlasy

4) Reklama: všichni víme, za jakou cenu se Sky Europe dostalo do obecného povědomí - kombinace plošné reklamy a tarifů za mínus 10 Kč. A to stálo víc jak 500 tis EUR. On totiž není problém nabídnout a provozovat lety, problém je to prodat. A v tom je obrovská síla např. Ryanu a Easyjetu - jim stačí už jen něco plácnout na svůj web a dozví se to velká spousta lidí napříč Evropou, z nichž většina už má předplopláchnutou hlavu MOLovou reklamou o nejnižších cenách.

ČSA mohou na svém webu nabízet co chtějí, ale mimo ČR/SR se to nikdo nedozví a nikdo to nekoupí. Ryan má sílu a moc vysvětlit masám, že Bratislava = Vídeň a tak pravil Bůh. Nově vzniklá společnost tohle odkomunikovat nedokáže, resp ne za 500 000 EUR. Vysvětlit Rakušákům, že mají jezdit na letiště v Bratislavě to by stálo jak klasickou reklamu, tak letenky, hodně letenek "zdarma" a tedy pravděpodobně i doplácet za (deseti)tisíce lidí letištní taxy. "Nový JAT" tedy Air Serbia to udělali zrovna tak. Neříkám, že by nemohly fungovat nové ČSA nebo i nějaké Visegrad Airlines, ale musel by to někdo zaplatit, nějaký bohatý strýček z východu. Z tohoto hlediska se tedy jedná o utopii, i když papírově to třeba vychází.

Re: Potenciální "domácí" dopravce bázovaný na Slovensku

Napsal: 22. 10. 2014, 21:40
od jvoj
prodejce píše:Též děkuji jvojovi za pracnou analýzu. Jen pár postřehů z mojí strany:

1) Je správně, že v PRG se nedává Ryanu žádná extra sleva na službách, ale jsou rovné podmínky pro všechny. Se slevama jsou jen problémy. Ten nápad "napařit" Ryanu v BTS celou pálku se mi tedy moc líbí :lol: (Pokud tedy nějakou slevu má, samozřejmě nevím jak to je konkrétně).

2) Kolik by tedy stála letenka BTS-CDG-BTS ? To jsem z těch tabulek nevyčetl. Samotné letištní taxy jsou 1318 Kč za RT. Kolik by měl být průměrný tarif?

3) Lety na ukrajinský venkov mi přijdou hodně přitažené za vlasy

4) Reklama: všichni víme, za jakou cenu se Sky Europe dostalo do obecného povědomí - kombinace plošné reklamy a tarifů za mínus 10 Kč. A to stálo víc jak 500 tis EUR. On totiž není problém nabídnout a provozovat lety, problém je to prodat. A v tom je obrovská síla např. Ryanu a Easyjetu - jim stačí už jen něco plácnout na svůj web a dozví se to velká spousta lidí napříč Evropou, z nichž většina už má předplopláchnutou hlavu MOLovou reklamou o nejnižších cenách.

ČSA mohou na svém webu nabízet co chtějí, ale mimo ČR/SR se to nikdo nedozví a nikdo to nekoupí. Ryan má sílu a moc vysvětlit masám, že Bratislava = Vídeň a tak pravil Bůh. Nově vzniklá společnost tohle odkomunikovat nedokáže, resp ne za 500 000 EUR. Vysvětlit Rakušákům, že mají jezdit na letiště v Bratislavě to by stálo jak klasickou reklamu, tak letenky, hodně letenek "zdarma" a tedy pravděpodobně i doplácet za (deseti)tisíce lidí letištní taxy. "Nový JAT" tedy Air Serbia to udělali zrovna tak. Neříkám, že by nemohly fungovat nové ČSA nebo i nějaké Visegrad Airlines, ale musel by to někdo zaplatit, nějaký bohatý strýček z východu. Z tohoto hlediska se tedy jedná o utopii, i když papírově to třeba vychází.

Díky za komentář a kritiku.

1) Se slevami pro FR v Bratislavě také nevím konkrétně, asi rok zpátky jsem se koukal na charges and fees v BTS, přišly my dost nízké, ale stále dost nad úrovní průměru FR - a podotýkám, že do průměru FR je jednak započítán i handling (!), jednak i poplatky z letišť typu BCN, MAD, LIS, atd., kde podle mě tak velké slevy mít nemůžou (letiště nemají důvod jim je dát...). Vím, že jsou letiště ve vyšegrádské 4 (Mimochodem Visegrad airlines mě ještě nenapadlo, to se mi líbí :D ), kde je útrata FR ještě o víc jak EUR pod tím průměrem. V případě bratislavy není důvod se domnívat, že by platili víc.

2) Při 77,5% průměrném l/f by to mělo být do 110 EUR za o/w, nějak to chci ještě snížit, jen jsem ještě nenašel tu správnou položku

3) ano, to je, taky mě to napadlo, na druhou stranu na takových místech stavěl původní obchodní model Carpatairu, který létal do každé rumunské vesnice a v TSR překládal lidi během pár minut a letělo se do 4-5 destinací v Německu, Švýcarsku, atd. Ano, tento model se v minulých letech rozpadl, pravděpodobně kvůli deregulaci a low-costům, ale v případě třeba v UDJ je podle mě argument nulového spojení se světem k zamyšlení, třeba by se dala domluvit i nějaká podpora ze strany města/obchodní komory, atd. - bez takovýchto podpůrných sloupů je dnes těžko udělat prakticky cokoliv.

4) Na jednu stranu máš pravdu ohledně plošné reklamy FR, na druhou stranu si nemyslím, že je to neřešitelný problém. Na základě tvé logiky bysme jako cestující taky neměli mít povědomí o tom, že existuje lufthansa. V případě expanse na další báze by ovšem i OK získalo určitou plochu - když se tak bude z CDG létat s OK nejen do PRG, ale také třeba do i BTS, BRQ, případně KSC, OSR, tak i Francouzský cestující může dostat povědomí o tom, že když letí do CZ/SK, s OK má na výběr. Taky záleží na celkovém podání a inovativitě produktu, komunikace se zákazníky - pro tohle je podle mě docela pěkný příklad Air Baltic, Icelandair a další. Ještě k těm letenkám zadarmo atd. - i k tomu jsou dobré incentivní programy na první roky, těch 500 000 EUR jsem přiznám se počítal jen na reklamní materiály, nikoli na tuto položku.

Situace samozřejmě není lehká, a nikdy není lehké sehnat mecenáše, ovšem OK jako již existující (i když zadlužená) společnost, má k horentním sumám podle mě blíž než neznámé uskupení začínající od nuly.

Re: Potenciální "domácí" dopravce bázovaný na Slovensku

Napsal: 23. 10. 2014, 13:32
od HighFlyer
Jen velmi strucne:

prodejce píše:1) Je správně, že v PRG se nedává Ryanu žádná extra sleva na službách, ale jsou rovné podmínky pro všechny. Se slevama jsou jen problémy. Ten nápad "napařit" Ryanu v BTS celou pálku se mi tedy moc líbí (Pokud tedy nějakou slevu má, samozřejmě nevím jak to je konkrétně).

V PRG plati FR plnou palku proto, ze nastoupil na linky, ktere uz provozoval nekdo jiny (STN, DUB, CRL). Na nove provozovanych linkach by mel narok na podstatne slevy.
Presna cisla z BTS neznam (a i kdybych je znal, tak je sem nenapisu), ale predpokladam, ze si tam FR vymohl slevy z kategorie "brutalni", jako na vsech sekundarnich letistich. Tipoval bych to tak na uroven 1/3 toho, co plati v PRG (prepocteno na jednoho cestujiciho).

Vysvětlit Rakušákům, že mají jezdit na letiště v Bratislavě to by stálo jak klasickou reklamu, tak letenky, hodně letenek "zdarma"...

Vysvetlit toto Rakusakum by nestalo to, co pises. Stalo by to asi tak 10ti letou osvetovou kampan na zmirneni (nepisu odstraneni) hluboce zakorenene ost-xenofobie. Pro devet z deseti Videnaku znamena letet z BTS = nechat si ukrast auto nebo vykrast kufry (nebo oboji).

a tedy pravděpodobně i doplácet za (deseti)tisíce lidí letištní taxy.

Ono se to malo vi, ale na letenkach s nulovymi taxami se podili i mnoha letiste. Nazve se to "risk-sharing" nebo "promotional campaign" nebo tak nejak a low-cost dopravce nedoplaci nic.

Re: potenciální "domácí" dopravce bázovaný na Slovensku

Napsal: 13. 11. 2014, 15:48
od Pan Am
Pan Am píše:Nabízím alternativní pohled, jak by mohl být vyřešen problém "domácího" dopravce na Slovensku.

Ryanair otevře v Bratislavě svou bázi a dále rozšíří provoz. Společnost zprovozní svůj web i ve slovenštině a na úvodní stránku dá bratislavský hrad. Slováci postupně začnou považovat Ryanair za svého "domácího" dopravce. Nyní k otázkám:

1. Ke stávajícím linkám by mohl Ryanair přidat například spojení do Bruselu na Zaventem. Nebyl by asi problém přidat spojení na další hlavní letiště.
2. Boeing 737-800 :)
3. Ryanair by nekonkuroval Wizz Airu ani sobě
4. Konkuroval by cenou
5. Konkuroval by cenou, KSC by ho nezajímaly (jak jsem pochopil je to zóna Air Berlin)
6. Investice by byla z verejných zdrojů v podobě dotací, ale suma sumárum by to vyšlo značně levněji než nová slovenská společnost.


A je to tady! :D

mol-slovakia.jpg
mol-slovakia.jpg (54.4 KiB) Zobrazeno 8167 x

foto vypůjčené z planecrazy.sk

Re: Potenciální "domácí" dopravce bázovaný na Slovensku

Napsal: 16. 11. 2014, 07:47
od Lingus
:clap:

Re: Potenciální "domácí" dopravce bázovaný na Slovensku

Napsal: 11. 09. 2017, 19:53
od bureaucrat
Obnovuji několik let starou diskuzi. Podle představ Slovenské národní strany by měl národní dopravce létat mezi Bratislavou a Košicemi (možná i TAT), měl by mít jedno letadlo a konkurovat budou ČSA asi častějšími spoji. =)) https://dennikn.sk/877905/sns-si-po-rychlikoch-trufa-aj-na-letecku-linku-bratislava-kosice/

Re: potenciální "domácí" dopravce bázovaný na Slovensku

Napsal: 11. 09. 2017, 22:31
od vladivostok
maf píše:Highflyer: len v skratke odpoviem, kedze sa tvoj prispevok vacsinou tocil okolo liniek, ktore tu uz boli. Myslis, ze linky, ktore sa lietali a uz sa nelietaju, sa nelietaju len preto, lebo boli stratove?
Pre SkyEurope bola linka BTS-AMS ziskova, (dokonca aj domaca linka BTS-KSC) teda ak skrachoval Sky neznamena, ze ziadna ich linka nemoze fungovat. Potom to co lietal Austrian, ci hocikto iny mohlo byt tiez ziskove. Vacsinou (Lufthansa) linku zavreli aby nekonkurovali sami sebe vo Viedni, vela krat neslo o stratove linky.


Highflyer sa z Amsterdamom trochu sekol Sky prepravili v roku 2006 medzi BTS a AMS 59318pax čo není malé číslo ....aj linka Norvagienu do Osla nebola stratová no aj napriek tomu skončila Tých možnosti kam by sa dalo lietať je veľa Napr Larnaka,Amsterdam,Paríž,Oslo,Barcelona, Zurich,Mníchov
Larnaka-Na Cypre žije a pracuje veľa slovákov + cez leto chodi veľa vysokoškolákov na brigády na Cyprus + dovolenkári...keď lietali Larnaku ČSA tak to bola ich najúspešnejšía linka z BTS
Barcelona z BTS sa lieta len do Gironi čo je 100 km od centra Barcelony - tu by sa ľahko konkurovali Ryanairu keďže do Gironi sú letenky dosť drahé plus treba prirátať batožinu a cestu do Barcelony
Amsterdam 59318 pax v roku 2006
Pariž lieta ryanair len v lete a to na letisko 120 km vzdialené od centra
Oslo početná slovenská komunita + Bratislava ako nizkorozpoctova alkoholova destinácia pre norsku mládež
Zurich - vo Švajčiarsku pracuje a žije veľa slovákov
Mníchov tak isto v Bavorskú pracuje a žije veľa slovákov ...v roku 2006 letelo medzi BTS a mníchom 56174pax

Re: Potenciální "domácí" dopravce bázovaný na Slovensku

Napsal: 12. 09. 2017, 13:20
od jencik
Skor by mohli na KSC. Jednak Nori studuju na UVL a aj v Martine, kam by mohli jazdit vlakom z Kosic. Navyse sa im tu pacilo pocas MS 2011, Tokaj nedaleko ideal
EDIT, ten argument vela Slovakov je viac nez vtipny, ona totiz potom prichadza otazka, preco to spojenie nikto neobnovil. Podla mna to iba ludia nezaplatia, tam treba aj nejaky prinos businessu

Re: Potenciální "domácí" dopravce bázovaný na Slovensku

Napsal: 12. 09. 2017, 14:03
od rXD
Ja len skopirujem svoj koment k tomuto, uvedeny pred casom v inom threade:
viewtopic.php?f=39&t=100&start=1050#p216336
"Ale, ak by sa o tu narodnu aerolinku niekto predsalen pokusil, tak zakladny princip by mal byt, aby obsluhovala cely narod (nie tako tie doterajsie). To by sa dalo zariadit napr. tak, ze vsetky medzinarodne lety by leteli bud z KSC s medzipristatim v BTS (tie iduce smerom na zapad+juh), alebo z BTS s medzipristatim v KSC (pre smer vychod+sever). Tym by sa dosiahlo, ze tie linky by fakt mohli vyuzivat vsetci na SK, a tiez by sa poriadne obsluzila nasa vnutrostatna potreba.... snivame s Dankom :-)"

Realita vraj ale ma byt taka, ze lietat to ma len BTS-KSC prip BTS-TAT. Zabavne, ze si tym Danko pokazi zeleznicny biznis, ktory zaviedol s ICckami. Tipujem ale, ze do 2020 sa to aj udeje, aspon na par mesiacov.

Re: Potenciální "domácí" dopravce bázovaný na Slovensku

Napsal: 12. 09. 2017, 18:24
od vladivostok
rXD píše:Ja len skopirujem svoj koment k tomuto, uvedeny pred casom v inom threade:
viewtopic.php?f=39&t=100&start=1050#p216336
"Ale, ak by sa o tu narodnu aerolinku niekto predsalen pokusil, tak zakladny princip by mal byt, aby obsluhovala cely narod (nie tako tie doterajsie). To by sa dalo zariadit napr. tak, ze vsetky medzinarodne lety by leteli bud z KSC s medzipristatim v BTS (tie iduce smerom na zapad+juh), alebo z BTS s medzipristatim v KSC (pre smer vychod+sever). Tym by sa dosiahlo, ze tie linky by fakt mohli vyuzivat vsetci na SK, a tiez by sa poriadne obsluzila nasa vnutrostatna potreba.... snivame s Dankom :-)"

Realita vraj ale ma byt taka, ze lietat to ma len BTS-KSC prip BTS-TAT. Zabavne, ze si tym Danko pokazi zeleznicny biznis, ktory zaviedol s ICckami. Tipujem ale, ze do 2020 sa to aj udeje, aspon na par mesiacov.


To už tu raz bolo BTS-KSC a BTS-TAT lietal nie tak davno Danube wings ...spoločnosť jedneho z hlavnych mecenašov smeru Vladimira Poora ....bol to v podstate privatjet pre poslancov smeru a ich asistentov z vychodneho slovenska.....Ako sa hovori dva krat do tej istej rieky nevstupiš no v pripade Smeru a SNS to asi rozhodne neplati .....Niesom zastancom narodneho dopravcu ale ked ročne idu miliony na dotovanie vlakovej a mestkej hromadnej dopravy tak dotovanie narodneho dopravcu nikoho nezabije a keby len vdaka narodnemu dopravcovi pride na slovensko o par tisicok viac turistov tak to ma vyznam .....

Jendna otazočka pre odbornikov .....Viem že štat nemože dotovať narodneho dopravcu ale čo keby štat previedol svoje 4 lietadla na noveho narodneho dobravcu nazvime ho napr Slovak airlines a ked bude potrebovať vlada alebo prezident niekam letieť tak si prenajme lietadlo od Slovak airlines za určitu sumu a takto by nepriamo dotovali Slovak arlines + piloti z vladnej letky keby nelietali pre vladu alebo prezidenta tak by lietali komerčne linky pre Slovak arlines
Sorry za pravopis ale šoferovať a spisovne pisať naraz neviem :D

Re: Potenciální "domácí" dopravce bázovaný na Slovensku

Napsal: 12. 09. 2017, 20:55
od rXD
Pokial viem, v skutocnosti je to s dotaciami tak, ze sice sa nemoze dotovat dopravca, ale moze byt dotovana linka, ktora zabezpecuje obsluznost uzemia/obyvatelov bez adekvatnej dostupnosti a ktora by bez dotacii nebola ekonomicka (teda ktora by bola stratova). Vraj sa to vola Public Service Obligation https://ec.europa.eu/transport/modes/ai ... ket/pso_en
A kedze dialnice ani zeleznice vychod SK este dlhe roky pod 4.5hod neobsluzia, tak lietadlo za 45min sa da vzdy vyrargumentovat ako PSO.

Re: Potenciální "domácí" dopravce bázovaný na Slovensku

Napsal: 12. 09. 2017, 21:24
od flyingblue
A nemohli by litat tak jako dokolecka? :ugeek:

Re: Potenciální "domácí" dopravce bázovaný na Slovensku

Napsal: 13. 09. 2017, 01:03
od whiskey
flyingblue píše:A nemohli by litat tak jako dokolecka? :ugeek:

taky slovensky Yamanote line ale bez kolajnic myslis?

Re: Potenciální "domácí" dopravce bázovaný na Slovensku

Napsal: 13. 09. 2017, 18:30
od flyingblue
whiskey píše:
flyingblue píše:A nemohli by litat tak jako dokolecka? :ugeek:

taky slovensky Yamanote line ale bez kolajnic myslis?


Ale provozovany novozelandskym ptakem :-)