Prohnutá runway

Zkušenosti, tipy, rady...
Odpovědět
Jay
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 324
Registrován: 21. 07. 2005, 19:10
Stav: Offline

Prohnutá runway

Příspěvek od Jay »

Proč jsou runwaye prohnuté? Myslím tím, že střed a počátek se nenacházejí nikdy v rovině s druhým koncem. Má to nějaký vliv na přistávání nebo vzlet? Děkuji


VictorK
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 258
Registrován: 21. 02. 2006, 22:37
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Příspěvek od VictorK »

Proc jsou silnice / koleje prohnute? A ma to nejaky vliv na provoz na nich?

BB
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1211
Registrován: 28. 02. 2003, 13:19
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od BB »

To Jay
Přesné vyrovnávání pásu o délce 3km a šířce 60m by bylo neúměrně nákladné tomu, že to v podstatě nepřináší žádný užitek. Při běžném převýšení konců a prohnutí dráhy je účinek nulový, ale třeba sklon letiště v alpském Courchevelu umožňuje vzlety a přistání pouze jedním směrem.

yhnatko
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 138
Registrován: 15. 07. 2005, 23:37
Bydliště: Bratislava
Stav: Offline

Příspěvek od yhnatko »

V Courcheveli asi nebude sklon dráhy tou hlavnou príčinou. :wink:
http://jeanpaj.free.fr/Videos_Divers/CourchP-X.avi

Jay
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 324
Registrován: 21. 07. 2005, 19:10
Stav: Offline

Díky mnohokrát

Příspěvek od Jay »

Díky BB, myslel jsem, že to je prostě lepší pro přistání a vzlety... (Tohohle jsem si všiml skoro u všech rwy.) :)


wampa
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 386
Registrován: 12. 09. 2005, 20:46
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Příspěvek od wampa »

Za opacny extrem bych povazoval letiste na Madeire http://www.airliners.net/open.file/1009912/L/
Ale zde ma ta rovnost jiny duvod.


Odpovědět