Re: Jsou levné autopůjčovny “o hubu”?
Napsal: 20. 06. 2018, 16:08
Tak po návratu z Tenerife zkušenost s Plus car Nebudu napínat, byla jednoznačně pozitivní. Začalo to cenou, předem on-line rezervováno auto nejmenší kategorie (uveden byl Fiat Punto nebo podobné) na celý pobyt 7 dní s vyzvednutím i odevzdáním na TFS. Cena mi přišla úplně neskutečná, 52,22€ s neomezenými kilometry, plným pojištěním, dalším řidičem v ceně a bez jakýchkoliv dalších skrytých poplatků, jako třeba za benzín atd. auto se vrací s palivem +/- stejným, jako při vyzvednutí. A velký bonus, žádná blokace na kartě! Plus car nemá na letišti vlastní kancelář, mají jen venkovní, ale zastřešený meeting point uprostřed parkovacích stání všech půjčoven. Po vyplnění rezervačního formuláře (asi týden a něco před příletem) přišlo během pár minut potvrzení rezervace i s dostatečným popisem, kde najdu onen meeting point. Ten jsme našli bez problémů, byl tam solidně vypadající a anglicky hovořící zástupce půjčovny, byl jsem asi třetí čekající, takže jsme čekali asi 15 minut, než ty dva přede mnou vyřídil. Potom asi 5 minut vyřizování formalit úplně na pohodu, pán měl on-line přenosný karetní terminál, platba probíhá výhradně pomocí karty, může být kreditní i debetní. Veškeré zajištění ze strany půjčovny je dáno tím, že vypůjčitel musí mít sebou pas, řidičák a platební kartu na stejné jméno. Takže došlo k zaplacení předem avizované ceny 52,22€ kreditkou, přičemž jsem preventivně následně snížil limit na 0kč (jinak ji moc nepoužívám), ale žádná notifikace o nějakých pokusech o další platby nepřišla Takže opravdu konečná částka. Po vyřízení formalit nám bylo řečeno, že auto dorazí asi za 10 min, ať se v klidu posadíme. Z recenzí na tripdvisor jsem viděl, že vše bývá v pohodě, jen že auta bývají spíš starší, což mi vůbec nevadilo. Jednak jsem na starší vůz zvyklý z domu a hlavně vím, jakým způsobem jezdí, parkují atd. další turisté s vypůjčenými auty, takže budu klidnější, když na úzkých klikatých cestách Tenerife a odstavných plochách nebudu nechávat nějaký naleštěný novas Nicméně asi po pěti minutách na mě volá zástupce půjčovny "you are a lucky winner a brand new car for you..." Místo nějaké ojeté plečky úplně nová Dacia Sandero (vlastně převlečený Renault Clio) na tachometru najeto celkem 18km, takže mi to dovezli nejspíš přímo od dealera No co už, tak budu muset holt dávat větší pozor, jak ostatní jezdí a kde parkuju, že bych to odřel sám, to se nebojím. Proběhlo to ale v pohodě, najel jsem za týden téměř 700km i po těch nejhorších cestách na Tenerife (k vesnici Masca, Vilaflor...) a to celé překvapivě na jedinou nádrž benzínu. Takže ano, to auto je hrozná plečka (tříválec asi 1l), ale jelikož bylo nové, tak nic nevrzalo, nemlátilo a skoro nežralo benzín. Sice do těch kopců to moc nešlo, opravdu tam jsou místa, kdy to ani 2.stupeň nedá a musí se na 1. a o zapínání klimatizace mimo úplně rovnou cestu nemělo cenu se moc snažit, protože to už tak slabý výkon padal dolů, ale ono se tam mimo dálnici stejně kvůli množství zatáček o moc rychleji jezdit nedá, takže jsem ani většinou nikoho nebrzdil Po celou dobu žádný problém, akorát při návratu na letiště už relativně na poslední chvíli jsem nebyl schopen trefit správný nájezd do parkoviště autopůjčoven, abych se dostal přesně do 6.řady, kde parkuje pluscar, na dva pokusy jsem dojel vždycky do řady 7, takže v podstatě za meeting point, ne před něj, asi 10m od správného místa, ale přes trávu. Čas do odletu se povážlivě krátil, takže jsem zastavil v té sedmé řadě a přešel pruh trávy k meeting pointu. Tentokrát tam byl starší pán, který bych řekl, byl spíš údržbář a nepříliš ochotný, což ale vyplývalo z toho, že zrovna moc neuměl anglicky. Ale rukama a nohama jsem mu ukázal, že stojím o řadu výše a nevím kudy projet (soustava jednosměrek, zábran a závor) do 6.řady. Na to mi jen hodně neurčitě mávnutím ruky ukázal, kudy to mám objet. Tak jsem tedy ještě zkusil už s rozhodnutím, že pokud uvidím cestu klidně i přes zákaz nebo protisměr, tak tam prostě projedu, ale nešlo to, všude kde bych mohl byly buď sloupky nebo řetězy nebo obrubníky. A to si o sobě fakt nemyslím, že bych měl špatné orientační schopnosti Ale na rozdíl od ostatních půjčoven neměl plus car ani jednu jedinou směrovku nikde na celém parkovišti. Takže opět zastavení v sedmé řadě a tentokrát už nekompromisně vytahujeme kufry z auta a klíče cpu zástupci, ať si pro to auto laskavě těch 10 metrů po chodníku do vedlejší řady dojde, že už nemám čas tam bloudit. Nakonec to přeci jen vzal s úsměvem, zašel jsem k autu s ním, on se podíval a poptal, jestli je vše v pořádku a auto si vzal, že si ho převeze. Z nedostatku času jsem už nemohl sledovat, kudy vlastně pojede, takže nevím, kde jsem kterou odbočku vytrvale přehlížel Celkově tedy za sebe můžu plus car jen doporučit (až na špatné nebo spíš žádné značení cesty pro návrat) a vzhledem k velkému množství převážně téměř nových vozů stejné půjčovny, které jsem na Tenerife potkával, to nejspíš agresivní cenovou politikou rozjeli ve velkém stylu a určitě se nedá říct, že je to nějaká malá půjčovna. Dle jejich webu působí i na ostatních ostrovech z kanárů, takže pro mou případnou další cestu tím směrem jasná volba a jsem velmi rád, že jsem stihnul za minimální poplatek včas zrušit trochu neuváženě provedenou rezervaci u Goldcar přes Ryr, která kromě toho, že s plným pojištěním byla dražší, než pluscar, ale navíc dělají hrozné kejkle s benzínem a různými dalšími poplatky, takže bych předem pořádně nevěděl, kolik celkem zaplatím a ještě by mi na kreditce vázla blokace 1100€. Takže to je taková malá recenze na nepříliš známou půjčovnu Plus-Car Ne, nic jsem za ni nedostal, ale když si ji tak po sobě čtu, tak by mi asi nejakou provizi za ni dát mohli