Reklamace v autopůjčovně

diskuse o ubytování, půjčovnách aut a atrakcích v cílových destinacích
Beerbar
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 153
Registrován: 23. 02. 2011, 12:13
Bydliště: Vyškov
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Reklamace v autopůjčovně

Příspěvekod Beerbar » 03. 09. 2019, 07:10

Ahoj,
mám dotaz, zkoušeli jste někdo reklamovat zpětně v autopůjčovně chybně spočítaný doplatek? S jakou úspěšností? Jde o to, půjčil jsem si na Sardinii auto na letišti v Cagliari od SicilyByCar. Při vracení nebyla úplně plná nádrž, tak nějak jsem naivně čekal že u letiště bude pumpa, nebyla a nebyl čas jí hledat. Mám potvrzení od pikolíka co to auto přebíral, že je vše v pořádku, jen v nádrži chybí 1/8 paliva. U Peugot 208 to představuje asi 6 litrů nafty, poplatek za dotankování 22 EUR + DPH. A z karty si strhli 173 EUR. Reklamoval jsem to mailem, 2x urgoval a ticho po pěšině. Jak řešit, je nějaká šance? Víc než peníze mě sere , že se mnou někdo takto vyjebal.
Díky za rady :-)


pettte
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 223
Registrován: 02. 04. 2017, 15:55
Status: Offline

Re: Reklamace v autopůjčovně

Příspěvekod pettte » 03. 09. 2019, 07:59

Pokud nekomunikuje půjčovna tak je třeba uplatnit reklamaci u banky, která kartu vydala a doložit současně, že ses to snažil řešit sám, ale že neodpovídají.
Běžně to ale trvá 3-4 měsíce.

hrnsgs
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 15
Registrován: 04. 04. 2019, 19:16
Oblíbené typy letadel: A388
B77W
Pohlaví: muž
Status: Offline

Re: Reklamace v autopůjčovně

Příspěvekod hrnsgs » 03. 09. 2019, 08:06

Bude to těžké o to žádná. Jediná možnost je asi přes banku.

Nemají ve smlouvě nějaké triky, že si účtují cestu na benzinku, poplatek za zpracování a podobně? Známý si tak půjčil na Mallorce přes Goldcar (proč bože, proč když mají takové recenze) a za doplnění nádrže taky nechal skoro dvě kila. Poplatek za zpracování, poplatek za doplnění, poplatek za poplatek, poplatek za to, že neměl jejich pojištění ...

Tripadvisor o těchto vyjebávkách píše - např. našel jsem, že někomu za údajně prázdnou nádrž a poškozené kolo strhli přes 300. :shock: A reklamace moc nefungují. Ale držím palce a doufám že se to povede. 8)

pettte
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 223
Registrován: 02. 04. 2017, 15:55
Status: Offline

Re: Reklamace v autopůjčovně

Příspěvekod pettte » 03. 09. 2019, 08:22

Jo, jo. Banky dělají maximum proto, aby odradily zákazníky od reklamace. teprve většinou až začnu vyhrožovat medializací toho, jak je nebezpečné používat platební karty to najednou začnou řešit.
Samozřejmě, že tam je i možnost těch poplatků, ale ten rozdíl se mi zdál velký.
Jinak uvedu svůj příklad, kdy mi thajský AVIS strhnul po půl roce 24.500THB = 16.600CZK bez jediného mailu. Po4 měsíční reklamaci v bance jsem dostal PDF s pokutami za rychlost, kdy tato vychytralá půjčovna má vzadu na smlouvě, písmem velikosti 4 napsáno, že za jakýkoliv dopravní přestupek účtují paušálně 3.500THB a tady to bylo 7x. od jiného thajce další rok jsem se dozvěděl, že za rychlost je pokuta 400THB. takže před AVISEM v Thajsku opravdu důrazně varuji, nemluvě o stavu jejich aut. Naopak BUDGET má za stejnou cenu nová auta a několik let po sobě bez sebemenšího problému.
Je třeba přiznat, že si vždy připlácím přímo v půjčovně snížení spoluúčasti na 0 za 213THB/den, což není tak drahé jako v evropských půjčovnách a hlavně naposledy, když jsem promáčknul kovový nárazník o kámen schovaný v trávě jsem jen vyplnil jednoduchý formulář kdy, kde co a jak a letěl jsem domů.

zennie
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 91
Registrován: 21. 07. 2009, 21:29
Bydliště: Praha->Čína->Japonsko
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Reklamace v autopůjčovně

Příspěvekod zennie » 03. 09. 2019, 11:10

Nedávno jsem se dohadoval se Sixtem v Kuvajtu, který mi strhl přes 6000 CZK za poškození, které mi při návratu nenahlásili (auto nekontrolovali), o kterém jsem nic nevěděl, navíc mi peníze strhli až po vrácení zálohy - transakci jsem nijak neautorizoval.

Na pobočce zareagovali na mail (kde jsem se dožadoval dalších dokladů o tom, že jsem opravdu auto poškodil já) rychle, že věc znovu prošetří, pak už se neozvali. Předal jsem k řešení bance, která si vyžádala veškerou dokumentaci a komunikaci s půjčovnou. Měsíc a půl jsem čekal, pak mě banka informovala o úspěšně vyreklamované transakci a peníze (vč. úroku, co na kreditce zatím narostl) byly vráceny.


Beerbar
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 153
Registrován: 23. 02. 2011, 12:13
Bydliště: Vyškov
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Reklamace v autopůjčovně

Příspěvekod Beerbar » 04. 09. 2019, 06:40

díky, zkusím to v bance. Domlouvat se s American Express bude taky zajímavé :-)

pettte
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 223
Registrován: 02. 04. 2017, 15:55
Status: Offline

Re: Reklamace v autopůjčovně

Příspěvekod pettte » 04. 09. 2019, 11:45

Beerbar píše:díky, zkusím to v bance. Domlouvat se s American Express bude taky zajímavé :-)


Nemusí, řešíš to s vydávací bankou, tedy tou, která Ti AMEX vydala.

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5114
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Status: Offline

Re: Reklamace v autopůjčovně

Příspěvekod Globik » 04. 09. 2019, 16:50

pettte píše:
Beerbar píše:díky, zkusím to v bance. Domlouvat se s American Express bude taky zajímavé :-)


Nemusí, řešíš to s vydávací bankou, tedy tou, která Ti AMEX vydala.

AmEx nevydává karty jen přes banky, ale také sám. A mám pocit, že v Česku je to jediná možnost (KB již dávno AmEx nevydává).

pettte
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 223
Registrován: 02. 04. 2017, 15:55
Status: Offline

Re: Reklamace v autopůjčovně

Příspěvekod pettte » 04. 09. 2019, 21:02

Globik píše:
pettte píše:
Beerbar píše:díky, zkusím to v bance. Domlouvat se s American Express bude taky zajímavé :-)


Nemusí, řešíš to s vydávací bankou, tedy tou, která Ti AMEX vydala.

AmEx nevydává karty jen přes banky, ale také sám. A mám pocit, že v Česku je to jediná možnost (KB již dávno AmEx nevydává).


Tak to sorry, amex jsem nikdy neměl a ani nepotřeboval, ale vím, že ho nějaké banky nabízely.

Beerbar
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 153
Registrován: 23. 02. 2011, 12:13
Bydliště: Vyškov
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Reklamace v autopůjčovně

Příspěvekod Beerbar » 05. 09. 2019, 06:13

pettte píše:
Globik píše:
pettte píše:
Nemusí, řešíš to s vydávací bankou, tedy tou, která Ti AMEX vydala.

AmEx nevydává karty jen přes banky, ale také sám. A mám pocit, že v Česku je to jediná možnost (KB již dávno AmEx nevydává).


Tak to sorry, amex jsem nikdy neměl a ani nepotřeboval, ale vím, že ho nějaké banky nabízely.


aby toho nebylo málo, ona je ta AmExka ještě firemní :-) každopádně díky za rady :-)

pepa007
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2960
Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
Bydliště: Olomouc
Status: Offline

Re: Reklamace v autopůjčovně

Příspěvekod pepa007 » 05. 09. 2019, 14:20

Já bych ještě zkusil kontaktovat nějkou obchodní komoru nebo inspekci v dané zemi, přecejen itálie je v EU a podobnej typ instituce by tam měl aspoň trochu fungovat. Možná ti to bude muset kámoš přeložit do italštiny (nebo to v nejhorším prožeň jen přes google translate - pochopitelnej ten text bude), ale z mých zkušeností i v česku to tyhle instituce většinou musí nějak řešit - první krok obvykle je, že napíšou té firmě ať se k tomu vyjádří. To obvykle stačí aby firma cukla, vidí že to myslíš vážně, a chybu sice nikdy nepřiznají (protože by je ten úřad automaticky musel pokutovat), ale "v rámci dobrých vztahů" ti prachy vrátí.

Jinak o vychcanosti autopůjčoven byly popsány stohy. Speciálně o Goldcar a podobných. Já bych obecně doporučil zúžit okruh na Avis, Hertz, Budget, Sixt a Europcar, i když ani to není bez rizika, předem ověřil kolik si berou jako depozit (mělo by to být 200-max 500eur, při vyhledávání přes rentalcars.com se vám to ukáže), vyhnul se všem půjčovnám kde auto stojí 2,99 na den ale depozit je 1300eur (to přece smrdí už z dálky), důsledně si obešel auto při převzetí a trval na zapsání sebemenšího ďolíčku a škrábanečku do protokolu, jehož kopii si nechám, a přesně totéž znovu při předání. Je to o něco dražší, a zabere to o pár minut víc, ale v konečným důsledku je to levnější...

Jenyk
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 30
Registrován: 04. 12. 2009, 21:28
Status: Offline

Re: Reklamace v autopůjčovně

Příspěvekod Jenyk » 05. 09. 2019, 15:58

Vždy při převzetí i předání auta ho velmi podrobně fotím a to tak, aby to pracovník půjčovny viděl (pokud to jde, samozřejmě - někdy se při předání jen hodí klíče do schránky). Podrobně myslím skutečně podrobně, takhle jsem třeba jednou včas přišel na nějaké zamaskované škody na plastech v zavazadlovém prostoru.

Je-li problém, je hardcore hra zaútočit na jejich certifikát kvality, ISO 9001, pokud ho mají. Oslovit reklamační oddělení, najít si na síti jejich odpovědnou osobu za kvalitu (musí být veřejně uvedena) a jejich auditora kvality. Když nic jiného, je to jiná hra, než umí. Použil jsem to jednou v nouzi a podařilo se mi tak minimalizovat škody.

pettte
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 223
Registrován: 02. 04. 2017, 15:55
Status: Offline

Re: Reklamace v autopůjčovně

Příspěvekod pettte » 06. 09. 2019, 08:23

pepa007 píše:Já bych ještě zkusil kontaktovat nějkou obchodní komoru nebo inspekci v dané zemi, přecejen itálie je v EU a podobnej typ instituce by tam měl aspoň trochu fungovat. Možná ti to bude muset kámoš přeložit do italštiny (nebo to v nejhorším prožeň jen přes google translate - pochopitelnej ten text bude), ale z mých zkušeností i v česku to tyhle instituce většinou musí nějak řešit - první krok obvykle je, že napíšou té firmě ať se k tomu vyjádří. To obvykle stačí aby firma cukla, vidí že to myslíš vážně, a chybu sice nikdy nepřiznají (protože by je ten úřad automaticky musel pokutovat), ale "v rámci dobrých vztahů" ti prachy vrátí.

Jinak o vychcanosti autopůjčoven byly popsány stohy. Speciálně o Goldcar a podobných. Já bych obecně doporučil zúžit okruh na Avis, Hertz, Budget, Sixt a Europcar, i když ani to není bez rizika, předem ověřil kolik si berou jako depozit (mělo by to být 200-max 500eur, při vyhledávání přes rentalcars.com se vám to ukáže), vyhnul se všem půjčovnám kde auto stojí 2,99 na den ale depozit je 1300eur (to přece smrdí už z dálky), důsledně si obešel auto při převzetí a trval na zapsání sebemenšího ďolíčku a škrábanečku do protokolu, jehož kopii si nechám, a přesně totéž znovu při předání. Je to o něco dražší, a zabere to o pár minut víc, ale v konečným důsledku je to levnější...


Tady pozor!
Pokud se budeme bavit o evropských autopůjčovnách a včetně těch mezinárodních, tak je zcela běžná kauce 1000-1500EUR v půřípadě, že nemáš jejich vlastní (drahé) připojištění!
Dále jsem sám 2x vyzkoušel v letošním roce OK rent a car na Mallorce a Centauro v Malaze za těch nějakých 2,99EUR s externím připojištěním AXA přes Ryanair, a protože jsem si auta opravdu dobře prohlédnul a nechal v prvním případě dopsat všechna nalezená poškození, tak to dopadlo dobře, přestože jsem skládal vždy 1200EUR kauce.
Nikdo se nemůže divit, že pokud mi půjčovna svěří zcela nové auto, jako Centauro v malaze, že jí nebude vadit, když mu každý zákazník přidá byť jej jediný šrám.

Sau
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 109
Registrován: 02. 02. 2009, 10:06
Status: Offline

Re: Reklamace v autopůjčovně

Příspěvekod Sau » 06. 09. 2019, 08:38

pette: ve skutecnosti pujcovnam poskozeni auta vubec nevadi. Naopak, jsou za neho radi. Protoze prave na tom maji postaveny z casti business model. A to tak ze bud ti prodaji totalne predrazene pripojisteni ktere ti snizi tu tvoji pripadnu spoluucast na 0 Eur. A nebo v pripade ze sa jim jej ti ho prodat nepodari, pri poskozeni auta ti pak nauctuji, obvykle co tak citam, taky premrstenou castku za opravu toho daneho poskozeni, ktere ovsem nikdy neopravi! Pokud to poskozeni samozrejme neni nejak fatalni, ale jen odrene ci lehce zmackane plechy. Coz byva nejcastejsi pripad.

Tak jak tak pucovna vydela. A o to jim jde. Jediny pripad kdy nevydela je ze ti ani neproda pojistku, ani nezpusobis zadnu skodu. Pac za nejake ty 3 Eura denne apd. na te vypujcce fakt nevydela (mel jsem auto pujcene i za 1 Euro na den).

Doporucuju proto toto pripojisteni resit pres externi pojistovnu, icarhireinsurance napr. a byt tak v klidu, za nasobne nizsi cenu jak primo pres pujcovnu.

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5114
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Status: Offline

Re: Reklamace v autopůjčovně

Příspěvekod Globik » 06. 09. 2019, 08:55

Nevím, jak v Evropě, ale ve Státech u solidních půjčoven existují limity velikostí poškození, které se neřeší. Takže člověk dostane při přebírání šablonu s otvory a pokud je poškození menší, než je ta díra, tak se nehlásí a člověk za to nezodpovídá. A nikdy se mi při předávání zpět nestalo, že by auto někdo vůbec prohlížel. Koukli se vždy jen na stav paliva a tím to skončilo. Samozřejmě mám na mysli velké světové značky. Jednou jsme předávali úplně nové auto s prasklým zadním nárazníkem. Mám pocit, že kdybychom na ten nárazník sami neupozornili, že bychom dostali účtenku s nulovou částkou. (Takhle se udělal zápis a pak se to řešilo přes pojišťovny.)



Zpět na “Ubytování, půjčovny aut...”


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host