Varšavská konvencia vs. stratená bagáž
-
- Kapitán
- Příspěvky: 1886
- Registrován: 18. 04. 2009, 18:29
- Oblíbené typy letadel: DG-1000, VSO-10, C-101 Pegase, Jak-40,Li-2,Tu-134,Em-145,A-320,Ae-45,L-200
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Svet
- Stav: Offline
Varšavská konvencia vs. stratená bagáž
Ahojte, je pravda, že za 1kg stratenej batožiny sa vypláca len 20usd? (tvrdili v Aeroflote odvolávajúc sa na Varšavskú konvenciu). Zaujímavé, že kamošom v Kanade preplatili komplet lyžiarsku/ skialpinistickú výstroj (a to sa tá pôvodná ešte napokon našla) a mne nechcú dať náhradu za spacák, čo vypadol z nimi roztrhaného batohu. Dobre drzí boli navyše vo FRU a chceli mi ešte nahovoriť, že aj bez spacáku má batožina viac kg ako pri check-ine a že "dobre že som si nevymyslel že som tam mal zlato"... Čo za nonsens... Totálna chrapač...
-
- Prodejce
- Příspěvky: 4294
- Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
- Bydliště: na vejminku
- Stav: Offline
Re: Varšavská konvencia vs. stratená bagáž
Nedám ruku do ohně za to, že to nebylo už nějak aktualizováno, ale pokud nebylo, tak mají na Aeroflotu pravdu. Vyšší limit je jen pro vyhrané soudní spory o náhradu škody v rámci EU anebo v případě, že cestující prohlásí na checkinu kufr za hodnotnější - za toto prohlášení vybíral kdysi FR jednotný poplatek 100 EUR per piece.
Re: Varšavská konvencia vs. stratená bagáž
MEA píše:Ahojte, je pravda, že za 1kg stratenej batožiny sa vypláca len 20usd? (tvrdili v Aeroflote odvolávajúc sa na Varšavskú konvenciu). Zaujímavé, že kamošom v Kanade preplatili komplet lyžiarsku/ skialpinistickú výstroj (a to sa tá pôvodná ešte napokon našla) a mne nechcú dať náhradu za spacák, čo vypadol z nimi roztrhaného batohu. Dobre drzí boli navyše vo FRU a chceli mi ešte nahovoriť, že aj bez spacáku má batožina viac kg ako pri check-ine a že "dobre že som si nevymyslel že som tam mal zlato"... Čo za nonsens... Totálna chrapač...
Jednomu kolegovi se před pár lety definitivně ztratilo zavazadlo s nějakými přístroji - stalo se v LAX cestou do NAN, aerolinkou si nejsem jist, myslím, že ANZ. Cena přístrojů byla hodně přes deset tisíc USD, mělo to bouřlivý a dlouhý průběh, ale výsledek byl prostě ten, že dostal 25(kg) x 20 USD. Výsledek byl, že pokud chce posílat takhle cenné věci měl to poslat jako CARGO s deklarovanou cenou, ale, že spoluzavadlo je na cestovní potřeby a že oněch 20 USD je akorát, pokud, že se mu to nelíbí, že je to pouze jeho problém. Celá historka je cca 10 let zpět, nicméně poučení je jasné.
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 276
- Registrován: 10. 07. 2011, 18:14
- Bydliště: Pitěr
- Stav: Offline
Re: Varšavská konvencia vs. stratená bagáž
A nebyla ta letenka náhodou koupená PRG-xxx-PRG? Pak by se to totiž řídilo Montrealskou úmluvou, a tam by to mělo vycházet na cca. 1800 dolarů/osoba, bez ohledu na váhu ztracených věcí.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 1886
- Registrován: 18. 04. 2009, 18:29
- Oblíbené typy letadel: DG-1000, VSO-10, C-101 Pegase, Jak-40,Li-2,Tu-134,Em-145,A-320,Ae-45,L-200
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Svet
- Stav: Offline
Re: Varšavská konvencia vs. stratená bagáž
don_quijote píše:A nebyla ta letenka náhodou koupená PRG-xxx-PRG? Pak by se to totiž řídilo Montrealskou úmluvou, a tam by to mělo vycházet na cca. 1800 dolarů/osoba, bez ohledu na váhu ztracených věcí.
teraz neviem na ktorú otázku bola táto reakcia. letenka toho kámoša - lyže? to bolo VIE-xxx v Kanade-VIE
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 276
- Registrován: 10. 07. 2011, 18:14
- Bydliště: Pitěr
- Stav: Offline
Re: Varšavská konvencia vs. stratená bagáž
MEA píše:don_quijote píše:A nebyla ta letenka náhodou koupená PRG-xxx-PRG? Pak by se to totiž řídilo Montrealskou úmluvou, a tam by to mělo vycházet na cca. 1800 dolarů/osoba, bez ohledu na váhu ztracených věcí.
teraz neviem na ktorú otázku bola táto reakcia. letenka toho kámoša - lyže? to bolo VIE-xxx v Kanade-VIE
Měl jsem na mysli tu tvojí, kterou teď řešíš. Pokud je to zpáteční letenka, tak se určí podle místa odletu, která úmluva se použije (Varšava/Montreal). Nezáleží při tom na přestupech, důležité je jen, aby to bylo "na jedné letence".
-
- Kapitán
- Příspěvky: 1886
- Registrován: 18. 04. 2009, 18:29
- Oblíbené typy letadel: DG-1000, VSO-10, C-101 Pegase, Jak-40,Li-2,Tu-134,Em-145,A-320,Ae-45,L-200
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Svet
- Stav: Offline
Re: Varšavská konvencia vs. stratená bagáž
don_quijote píše:MEA píše:don_quijote píše:A nebyla ta letenka náhodou koupená PRG-xxx-PRG? Pak by se to totiž řídilo Montrealskou úmluvou, a tam by to mělo vycházet na cca. 1800 dolarů/osoba, bez ohledu na váhu ztracených věcí.
teraz neviem na ktorú otázku bola táto reakcia. letenka toho kámoša - lyže? to bolo VIE-xxx v Kanade-VIE
Měl jsem na mysli tu tvojí, kterou teď řešíš. Pokud je to zpáteční letenka, tak se určí podle místa odletu, která úmluva se použije (Varšava/Montreal). Nezáleží při tom na přestupech, důležité je jen, aby to bylo "na jedné letence".
jednalo sa o VIE-SVO-FRU-SVO-VIE na jednej letenke. ako je to teda? aerolinka robi skapateho chrobaka zatial. vypytali si papiere a na detailnejsie otazky neodpovedali.
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 276
- Registrován: 10. 07. 2011, 18:14
- Bydliště: Pitěr
- Stav: Offline
Re: Varšavská konvencia vs. stratená bagáž
MEA píše:jednalo sa o VIE-SVO-FRU-SVO-VIE na jednej letenke. ako je to teda? aerolinka robi skapateho chrobaka zatial. vypytali si papiere a na detailnejsie otazky neodpovedali.
Rakousko je členem úmluvy Montreal 1999, takže se použije ta a máš nárok na těch max. 1800 dolarů. Fakt, že Rusko a Kyrgyzstán nejsou členem, je naprosto irrelevantní (de iure...).
Re: Varšavská konvencia vs. stratená bagáž
don_quijote píše:MEA píše:jednalo sa o VIE-SVO-FRU-SVO-VIE na jednej letenke. ako je to teda? aerolinka robi skapateho chrobaka zatial. vypytali si papiere a na detailnejsie otazky neodpovedali.
Rakousko je členem úmluvy Montreal 1999, takže se použije ta a máš nárok na těch max. 1800 dolarů. Fakt, že Rusko a Kyrgyzstán nejsou členem, je naprosto irrelevantní (de iure...).
Dej prosím vědět, jak to nakonec dopadne - je to poučné pro nás všechny.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 1886
- Registrován: 18. 04. 2009, 18:29
- Oblíbené typy letadel: DG-1000, VSO-10, C-101 Pegase, Jak-40,Li-2,Tu-134,Em-145,A-320,Ae-45,L-200
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Svet
- Stav: Offline
Re: Varšavská konvencia vs. stratená bagáž
Z Viedne odpísali, že Rakúsko síce je v Montrealskej, ale Aeroflot sa drží Varšavskej konvencie. A že toľko, o ostatnom napíšem neskôr. Nejaké rady?