Co bude dál s ČSA?

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?

Do konce roku 2017

Odpojení od přístrojů - společnost skončí v insolvenci
1
2%
Konsolidace - ČSA se vydají na cestu ke konkurenceschopné moderní evropské aerolince
14
26%
Pomalý úpadek - bude dál pokračovat, ale nic převratného se nestane
14
26%
Restart - vyvedení značky a leteckých aktivit firmy pod nový "čistý subjekt
0
Žádná hlasování
Fúze - ČSA budou schlamstnuty TVS
24
45%
 
Celkem hlasů: 53

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2320
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Status: Offline

Re: RE: Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod JackBrno » 14. 09. 2018, 13:31

737 píše:Silná značka? A co z ní zbylo, pár ATRek? :) Mně osobně ten princip, že si TVS prodává letenky na de facto svoje linky (resp. linky provozované svými letadly) pod značkou ČSA, přijde jako podvod...

Tohle ale dělá mraky společností, kromě klasického codesharingu běžně společnostem létají lety letadla jejich dceřiných společností atd. Dnes obecně platí, že i když si vybereš nějakou společnost, že reálně poletíš s jejich kmenovým letadlem :) Náklady se šetří kde to jde, tak se prostě letí letadlem, které je k dispozici :) Ale v tomto případě nebudu TVS hájit, protože na pravidelnou dopravu se budou muset ještě učit :) A je i možné, že se jim to nikdy nepovede, protože tam těžko můžou uplatňovat některé postupy z charterů.


Robert
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1203
Registrován: 21. 10. 2003, 19:55
Bydliště: Praha
Status: Offline

Re: RE: Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod Robert » 14. 09. 2018, 13:51

JackBrno píše:
737 píše:Silná značka? A co z ní zbylo, pár ATRek? :) Mně osobně ten princip, že si TVS prodává letenky na de facto svoje linky (resp. linky provozované svými letadly) pod značkou ČSA, přijde jako podvod...

Tohle ale dělá mraky společností, kromě klasického codesharingu běžně společnostem létají lety letadla jejich dceřiných společností atd. Dnes obecně platí, že i když si vybereš nějakou společnost, že reálně poletíš s jejich kmenovým letadlem :) Náklady se šetří kde to jde, tak se prostě letí letadlem, které je k dispozici :) Ale v tomto případě nebudu TVS hájit, protože na pravidelnou dopravu se budou muset ještě učit :) A je i možné, že se jim to nikdy nepovede, protože tam těžko můžou uplatňovat některé postupy z charterů.

Tak problém je především ve službách TVS. Kdyby nebyly zpoždění, kvalita srovnatelná i podmínky, tak by asi nikdo moc nenamítal. Ano, codesharingy, pronájmy letadel, to je u jiných společností. Záleží na každé společnosti, jak si to hlídá. Pro mě byl například překvapením pronájem letadel Transavia pro KLM. Souhlas s tím, že náklady dnes snižují všichni.
Jenom poznámka k postupům k charterů. TVS provozuje pravidelné lety minimálně od startu Smart Wings, což bylo 2004. To je 14 let, takže naučit se, jak to chodí v pravidelné dopravě už se mohli.

pettte
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 30
Registrován: 02. 04. 2017, 15:55
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod pettte » 14. 09. 2018, 16:30

Tak už jenom čekám, kdy ČSA po vzoru SW začne lítat s přískoky, když můžou lítat Asii s mezipřistáním, svého času Jamajku se 2 mezipřistáními, tak proč nelítat třeba Larnaku ATRkem taky s mezipřistáním? :D
Navíc by tím mohli vyhrávat jiné soutěže, třeba nejdelší linka operovaná ATRkem.

ppkk
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 46
Registrován: 14. 07. 2015, 22:51
Oblíbené typy letadel: B737, B777
Bydliště: OSR
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod ppkk » 14. 09. 2018, 17:19

Nepiš to tady nebo si to někdo z TVS přečte a příští rok to tak bude lítat :D

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2320
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Status: Offline

Re: RE: Re: RE: Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod JackBrno » 14. 09. 2018, 19:36

Robert píše:...
Jenom poznámka k postupům k charterů. TVS provozuje pravidelné lety minimálně od startu Smart Wings, což bylo 2004. To je 14 let, takže naučit se, jak to chodí v pravidelné dopravě už se mohli.

Mohli, ale pravidelná doprava od počátku u nich byla jen jako doplněk, zejména jako doprodej volných sedadel v charterech. Pokud je mi známo, tak těch opravdu necharterových samostatných linek pod smartwings mají minimum a jinak to asi ani nebude. A je fakt, že pokud i značku ČSA budou chtít provozně přiblížit fungování smartwings, tak to fungovat nebude a značka půjde do kopru, protože pravidelná doprava se jako charter provozovat nedá.


mandrinka
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 277
Registrován: 02. 01. 2008, 15:12
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod mandrinka » 14. 09. 2018, 21:41

pettte píše:Tak už jenom čekám, kdy ČSA po vzoru SW začne lítat s přískoky, když můžou lítat Asii s mezipřistáním, svého času Jamajku se 2 mezipřistáními, tak proč nelítat třeba Larnaku ATRkem taky s mezipřistáním? :D
Navíc by tím mohli vyhrávat jiné soutěže, třeba nejdelší linka operovaná ATRkem.

No mohli by zavest priskoky po Evrope. Stacilo by jim jedno letadlo a mohli by obslouzit celou Z EU.

j.ree
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1965
Registrován: 17. 04. 2007, 19:22
Oblíbené typy letadel: A318, A330-300, ATR42
Pohlaví: muž
Bydliště: OSR
Kontaktovat uživatele:
Status: Online

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod j.ree » 14. 09. 2018, 21:48

Me docela stve, ze CSA se stavaji nepouzitelnymi pro prestup v PRG na lince z OSR. Jaka to byla velka slava, kdy mely litat az 4x denne, ted je ranni a odpoledni let jen v PO a PA, ostatni dny odlet v 15:10 z OSR je absolutne mimo misu. (Ne)dekujeme, na(ne)shle...

Robert
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1203
Registrován: 21. 10. 2003, 19:55
Bydliště: Praha
Status: Offline

Re: RE: Re: RE: Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod Robert » 14. 09. 2018, 22:10

JackBrno píše:
Robert píše:...
Jenom poznámka k postupům k charterů. TVS provozuje pravidelné lety minimálně od startu Smart Wings, což bylo 2004. To je 14 let, takže naučit se, jak to chodí v pravidelné dopravě už se mohli.

Mohli, ale pravidelná doprava od počátku u nich byla jen jako doplněk, zejména jako doprodej volných sedadel v charterech. Pokud je mi známo, tak těch opravdu necharterových samostatných linek pod smartwings mají minimum a jinak to asi ani nebude. A je fakt, že pokud i značku ČSA budou chtít provozně přiblížit fungování smartwings, tak to fungovat nebude a značka půjde do kopru, protože pravidelná doprava se jako charter provozovat nedá.

Takže otevřeme si výroční zprávu Travel Service za rok 2016 - https://www.travelservice.aero/attachme ... a-2016.pdf

strana 4:
Výnosy z nepravidelné přepravy / Charter Revenue 6 678 528 tis. Kč
Výnosy z pravidelné přepravy / Scheduled Flights Revenue 5 618 595 tis. Kč

Takže žádný doplněk to není...

Co je podle tebe pravidelka a co doprodej charteru? Můžeš dát příklady nějakých destinací?

Airbus380
Nejlepší autor trip reportů 2015
Nejlepší autor trip reportů 2015
Příspěvky: 1549
Registrován: 13. 06. 2010, 12:33
Oblíbené typy letadel: Let 410, 346, 747
Pohlaví: muž
Bydliště: Provodín
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod Airbus380 » 14. 09. 2018, 23:41

Pravidelné lety: Londýn, Moskva, Dubaj, možná Málaga
Doprodej charterů: Vše ostatní

Samozřejmě mnoho letů do dovolenkových destinací vedou jako pravidelné, protože mají stabilně vyčleněn určitý míst pro volný prodej, takže tím je to dost zkreslené a vzájemně se prolíná. Ale kromě Londýna a Moskvy si troufám říct, že na všech ostatních linkách tvoří většinu cestujících klienti CK.

Robert
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1203
Registrován: 21. 10. 2003, 19:55
Bydliště: Praha
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod Robert » 15. 09. 2018, 00:16

Airbus380 píše:Pravidelné lety: Londýn, Moskva, Dubaj, možná Málaga
Doprodej charterů: Vše ostatní

Samozřejmě mnoho letů do dovolenkových destinací vedou jako pravidelné, protože mají stabilně vyčleněn určitý míst pro volný prodej, takže tím je to dost zkreslené a vzájemně se prolíná. Ale kromě Londýna a Moskvy si troufám říct, že na všech ostatních linkách tvoří většinu cestujících klienti CK.

A není to spíš tak, že dřív to byl charter, ale nyní letí klienti pravidelnou linkou?

Airbus380
Nejlepší autor trip reportů 2015
Nejlepší autor trip reportů 2015
Příspěvky: 1549
Registrován: 13. 06. 2010, 12:33
Oblíbené typy letadel: Let 410, 346, 747
Pohlaví: muž
Bydliště: Provodín
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod Airbus380 » 15. 09. 2018, 00:53

No ano, ale stále nemůžeme mluvit o klasických pravidelných linkách. Prostě mají kupu "pravidelných linek" určených především pro CK. Takže klasické nekoupácké linky (LGW - který mimochodem končí, SVO a DXB) jsou opravdu jen zlomkovým doplňkem.

bilbo
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 24
Registrován: 31. 08. 2017, 17:01
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG, VIE, STR
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod bilbo » 15. 09. 2018, 02:20

Airbus380 píše:Takže klasické nekoupácké linky (LGW - který mimochodem končí, SVO a DXB) jsou opravdu jen zlomkovým doplňkem.

Je to tak. Nedivil bych se ani, kdyby končila Moskva, LF bývá 50-60%

JiS_Progressus
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 224
Registrován: 19. 01. 2011, 18:10
Pohlaví: muž
Bydliště: LKAA
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod JiS_Progressus » 15. 09. 2018, 06:41

bilbo píše:
Airbus380 píše:Takže klasické nekoupácké linky (LGW - který mimochodem končí, SVO a DXB) jsou opravdu jen zlomkovým doplňkem.

Je to tak. Nedivil bych se ani, kdyby končila Moskva, LF bývá 50-60%


Ideální pro nasazení AT72 s mezipřistáním na Simferopolském mezinárodním letišti :-D

JiS_Progressus
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 224
Registrován: 19. 01. 2011, 18:10
Pohlaví: muž
Bydliště: LKAA
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod JiS_Progressus » 15. 09. 2018, 06:55

Robert píše:
Airbus380 píše:Pravidelné lety: Londýn, Moskva, Dubaj, možná Málaga
Doprodej charterů: Vše ostatní

Samozřejmě mnoho letů do dovolenkových destinací vedou jako pravidelné, protože mají stabilně vyčleněn určitý míst pro volný prodej, takže tím je to dost zkreslené a vzájemně se prolíná. Ale kromě Londýna a Moskvy si troufám říct, že na všech ostatních linkách tvoří většinu cestujících klienti CK.

A není to spíš tak, že dřív to byl charter, ale nyní letí klienti pravidelnou linkou?


Za starých časů to šlo výborně rozeznat. Poctivé chartery byly 3mistná čísla letů (QS768), lety operované jako SW byly 4místná (QS1024). Pak to bývalo veselé, třeba jen určit kdy uklízí úklid a kdy posádka. Postupem to ale smysl.

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2320
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Status: Offline

Re: RE: Re: RE: Re: RE: Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod JackBrno » 15. 09. 2018, 19:47

Robert píše:
JackBrno píše:
Robert píše:...
Jenom poznámka k postupům k charterů. TVS provozuje pravidelné lety minimálně od startu Smart Wings, což bylo 2004. To je 14 let, takže naučit se, jak to chodí v pravidelné dopravě už se mohli.

Mohli, ale pravidelná doprava od počátku u nich byla jen jako doplněk, zejména jako doprodej volných sedadel v charterech. Pokud je mi známo, tak těch opravdu necharterových samostatných linek pod smartwings mají minimum a jinak to asi ani nebude. A je fakt, že pokud i značku ČSA budou chtít provozně přiblížit fungování smartwings, tak to fungovat nebude a značka půjde do kopru, protože pravidelná doprava se jako charter provozovat nedá.

Takže otevřeme si výroční zprávu Travel Service za rok 2016 - https://www.travelservice.aero/attachme ... a-2016.pdf

strana 4:
Výnosy z nepravidelné přepravy / Charter Revenue 6 678 528 tis. Kč
Výnosy z pravidelné přepravy / Scheduled Flights Revenue 5 618 595 tis. Kč

Takže žádný doplněk to není...

Co je podle tebe pravidelka a co doprodej charteru? Můžeš dát příklady nějakých destinací?

Kolega AirbusA380 to vysvětlil dobře :) Těch čistě pravidelných linek je zcela marginální počet. Oni samozřejmě počítají jako pravidelnou přepravu každou linku, která se objeví v systému smartwings pro individuální prodej (i kdyby tam prodal třeba jen deset míst mimo cestovky), ale pořád to je charterová linka :)



Zpět na “ČSA - České aerolinie”


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 hostů