Eidi píše: Netušim, jestli je za tim něco víc, ale tipoval bych, že je za tim poptávka + to, že A319 je o nějakejch pár tun lehčí oproti B738, takže se ti to promítne do traťovejech, přibližovacích a letišních poplatků. Může to bejt daný i tim, že AMS je fakt drahý letiště (jenom hypotéza, data nemám a ani jsem nehledal).
No jasně, poplatky se odvíjí od MTOW, to mě nenapadlo. Tak to bude asi ono... Díky
Někde jsem slyšela, že je to kvůli code-sharingu s KL, pro které nejsou standardy QS dostačující a mají to i nějak smluvně ošetřeno, takže tam musí posílat metal OK.
Přitom KL sám občas posílá na některé rotace do Prahy mašinu Transavie
Eidi píše: Netušim, jestli je za tim něco víc, ale tipoval bych, že je za tim poptávka + to, že A319 je o nějakejch pár tun lehčí oproti B738, takže se ti to promítne do traťovejech, přibližovacích a letišních poplatků. Může to bejt daný i tim, že AMS je fakt drahý letiště (jenom hypotéza, data nemám a ani jsem nehledal).
No jasně, poplatky se odvíjí od MTOW, to mě nenapadlo. Tak to bude asi ono... Díky
Někde jsem slyšela, že je to kvůli code-sharingu s KL, pro které nejsou standardy QS dostačující a mají to i nějak smluvně ošetřeno, takže tam musí posílat metal OK.
Eidi píše: Netušim, jestli je za tim něco víc, ale tipoval bych, že je za tim poptávka + to, že A319 je o nějakejch pár tun lehčí oproti B738, takže se ti to promítne do traťovejech, přibližovacích a letišních poplatků. Může to bejt daný i tim, že AMS je fakt drahý letiště (jenom hypotéza, data nemám a ani jsem nehledal).
No jasně, poplatky se odvíjí od MTOW, to mě nenapadlo. Tak to bude asi ono... Díky
Někde jsem slyšela, že je to kvůli code-sharingu s KL, pro které nejsou standardy QS dostačující a mají to i nějak smluvně ošetřeno, takže tam musí posílat metal OK.
To jsem také slyšel. No jsem zvědav, jak to bude až pošlou zbytek 319 k EW. Jestli se to vyřeší tím jedním FA z ČSA a samolepkou vedle dveří...
737 píše: No jasně, poplatky se odvíjí od MTOW, to mě nenapadlo. Tak to bude asi ono... Díky
Někde jsem slyšela, že je to kvůli code-sharingu s KL, pro které nejsou standardy QS dostačující a mají to i nějak smluvně ošetřeno, takže tam musí posílat metal OK.
To jsem také slyšel. No jsem zvědav, jak to bude až pošlou zbytek 319 k EW. Jestli se to vyřeší tím jedním FA z ČSA a samolepkou vedle dveří...
Ma prece byt nekolik 737 "kmenovych" u CSA, nebo to uz neplati?
737 píše: No jasně, poplatky se odvíjí od MTOW, to mě nenapadlo. Tak to bude asi ono... Díky
Někde jsem slyšela, že je to kvůli code-sharingu s KL, pro které nejsou standardy QS dostačující a mají to i nějak smluvně ošetřeno, takže tam musí posílat metal OK.
Přitom KL sám občas posílá na některé rotace do Prahy mašinu Transavie
Treba jim Transavia staci a TVS ne. Nicmene uz ten puvodni Jirincin prispevek je z sekce "jedna pani povidala", takze i nasledujici jsou cire spekulace
clovicek píše:Má být jeden 738 v registru na ČSA. Jeden! Myslíte si, že zruší OK Plus? Mám tam 900 000 mil...
no ja bych zacal pracovat na likvidaci, ten risk je dost velkej. Nezrusej to v nejblizsich mesicich, ale vylitat skoro milion mil pri poplatcich CSA nebude uplne jednoduchy
clovicek píše:Má být jeden 738 v registru na ČSA. Jeden! Myslíte si, že zruší OK Plus? Mám tam 900 000 mil...
no ja bych zacal pracovat na likvidaci, ten risk je dost velkej. Nezrusej to v nejblizsich mesicich, ale vylitat skoro milion mil pri poplatcich CSA nebude uplne jednoduchy
Lama dotaz: pokud poletím s KE na award letenku OK, budou taxy atd.vyssi, než kolík ukazuje Matrix u letenky KE za cash?
clovicek píše:Má být jeden 738 v registru na ČSA. Jeden! Myslíte si, že zruší OK Plus? Mám tam 900 000 mil...
no ja bych zacal pracovat na likvidaci, ten risk je dost velkej. Nezrusej to v nejblizsich mesicich, ale vylitat skoro milion mil pri poplatcich CSA nebude uplne jednoduchy
Lama dotaz: pokud poletím s KE na award letenku OK, budou taxy atd.vyssi, než kolík ukazuje Matrix u letenky KE za cash?
Mozna ano, mozna ne. Vetsinou se lisi. Resp. budou minimalne tak vysoky, jako povine taxy, tedy zhusta Matrix bez YQ a YR, ale vetsinou vyssi. Zas casto nizsi nez kompletni taxy na Matrixu... ale nekdy taky ne.
flyingblue píše: no ja bych zacal pracovat na likvidaci, ten risk je dost velkej. Nezrusej to v nejblizsich mesicich, ale vylitat skoro milion mil pri poplatcich CSA nebude uplne jednoduchy
Lama dotaz: pokud poletím s KE na award letenku OK, budou taxy atd.vyssi, než kolík ukazuje Matrix u letenky KE za cash?
Mozna ano, mozna ne. Vetsinou se lisi. Resp. budou minimalne tak vysoky, jako povine taxy, tedy zhusta Matrix bez YQ a YR, ale vetsinou vyssi. Zas casto nizsi nez kompletni taxy na Matrixu... ale nekdy taky ne.
proste je to alchymie.
Hmmm, Matrix ukazuje na OW letenkce PRG-ICN-HNL veškeré taxy a poplatky (kromě základního tarifu) cca 6000 Kč. To je docela málo.
Globik píše:Lama dotaz: pokud poletím s KE na award letenku OK, budou taxy atd.vyssi, než kolík ukazuje Matrix u letenky KE za cash?
Mozna ano, mozna ne. Vetsinou se lisi. Resp. budou minimalne tak vysoky, jako povine taxy, tedy zhusta Matrix bez YQ a YR, ale vetsinou vyssi. Zas casto nizsi nez kompletni taxy na Matrixu... ale nekdy taky ne.
proste je to alchymie.
Hmmm, Matrix ukazuje na OW letenkce PRG-ICN-HNL veškeré taxy a poplatky (kromě základního tarifu) cca 6000 Kč. To je docela málo.
Doporucuju zavolat na kontaktni centrum CSA a zeptat se, jak jsou na tom s terminy a taxami.
clovicek píše:Má být jeden 738 v registru na ČSA. Jeden! Myslíte si, že zruší OK Plus? Mám tam 900 000 mil...
S těma plánama se hejbe celkem podle nálady, mi přijde. Původně to měly bejt 3-4 mašiny TVS pod AOC ČSA. Teďka jedna B738 k ČSA, přičemž začátkem roku 2019 odejdou 3 A319 zpět k lessorovi (MEL, MEK, PET), REQ už u EW lítá a k nim pak ještě od ledna maj lítat NEM, NEN, NEO a NEP. To znamená, že ČSA by mělo mít jenom 1x B738 celkem? Jak moc spolehlivý info o 1x B738 k ČSA to je? Díky.
clovicek píše:Má být jeden 738 v registru na ČSA. Jeden! Myslíte si, že zruší OK Plus? Mám tam 900 000 mil...
S těma plánama se hejbe celkem podle nálady, mi přijde. Původně to měly bejt 3-4 mašiny TVS pod AOC ČSA. Teďka jedna B738 k ČSA, přičemž začátkem roku 2019 odejdou 3 A319 zpět k lessorovi (MEL, MEK, PET), REQ už u EW lítá a k nim pak ještě od ledna maj lítat NEM, NEN, NEO a NEP. To znamená, že ČSA by mělo mít jenom 1x B738 celkem? Jak moc spolehlivý info o 1x B738 k ČSA to je? Díky.
NEP a NEN stojí zaparkované na konci RWY22, tak je asi skutečně v nejbližší době na výkonech ČSA nelze očekávat. Neslušela by některému z nich stříbrná barva, AČR už delší dobu naznačuje, že by ještě jednomu Airbusu zábavu našla ... ?
Ohledně bulíků se v kuloárech stále hovoří o 3 kusech, ale dokud to nebude v rejstříku nebo vyfocené na Planes.cz, asi to bude vždy spekulace, všichni víme, jak rychlé se v tomto holdingu věci mění.