Co bude dál s ČSA?

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?
Odpovědět

Do konce roku 2017

Odpojení od přístrojů - společnost skončí v insolvenci
3
4%
Konsolidace - ČSA se vydají na cestu ke konkurenceschopné moderní evropské aerolince
13
19%
Pomalý úpadek - bude dál pokračovat, ale nic převratného se nestane
17
24%
Restart - vyvedení značky a leteckých aktivit firmy pod nový "čistý subjekt
0
Žádná hlasování
Fúze - ČSA budou schlamstnuty TVS
37
53%
 
Celkem hlasů: 70

Roiman4
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 324
Registrován: 23. 10. 2017, 22:45
Oblíbené typy letadel: A340-600
B747-400
Pohlaví: muž
Bydliště: ZLN/PRG
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Roiman4 »

Tak CSA a celá group budou měnit handling. Nejvíce kvůli tomu, že neplatili včas a mají dluhy všude..., takže to MA vypovědělo prý. Kdo to bude handlovat bude zajímavé. CSAH šefové to chtějí, ale lidi dole ne. Nedivim se. A ještě prý má přijít nová handlingovka do PRG se říká ( ale to je jedna paní povídala a aby to nedopadlo jako se Swissport... ).


pettte
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 420
Registrován: 02. 04. 2017, 15:55
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od pettte »

A pamatuješ, jak jsi před cca 2 dny psal jinde o tom, že jim MA nemohou dát výpověď, protože by platili pokutu? A to nepíšu nijak škodolibě, protože ta důležitá informace je, proč MA vypovědělo smlouvu, což vypovídá o "finančním zdraví" této pro ČR strategické firmy.....

A bohužel to (letectví) půjde asi ještě více do kytek, protože se opět šíří po celém světě davové šílenství z čínské chřipky kdy z cca 113 000 úmrtí v ČR za rok, jich umřelo za více než půlrok celých 360 lidí, kteří neumřeli NA covid ale S covidem.

Opravdu za to stojí ty desetitisíce ztracených pracovních míst nejen v letectví? Finanční ztráty celých rodin. Já vím, brzo tu někdo napíše okřídlené "i kdyby to mělo zachránit jediného člověka...", co na tom, že se jich tisíce uchlastají k smrti díky ztrátě zaměstnání a další si to "hodí" protože nemají jak uživit rodinu.....

krakra
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 265
Registrován: 06. 01. 2013, 09:39
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od krakra »

Všimně te si jedné věci, počty nakažených opět stoupají a co vidím, lidem je to jedno, nejsou ani povinné roušky.
Už i vedoucí místa pochopila, že to je jenom chřipka.
Nicméně co se týče letectví, tak se to vrátí, bohužel to bude chvíli trvat :( a oběť je mimo ztracených pracovních míst třeba Boeing 747.

Roiman4
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 324
Registrován: 23. 10. 2017, 22:45
Oblíbené typy letadel: A340-600
B747-400
Pohlaví: muž
Bydliště: ZLN/PRG
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Roiman4 »

pettte píše:
22. 07. 2020, 08:06
A pamatuješ, jak jsi před cca 2 dny psal jinde o tom, že jim MA nemohou dát výpověď, protože by platili pokutu? A to nepíšu nijak škodolibě, protože ta důležitá informace je, proč MA vypovědělo smlouvu, což vypovídá o "finančním zdraví" této pro ČR strategické firmy.....

A bohužel to (letectví) půjde asi ještě více do kytek, protože se opět šíří po celém světě davové šílenství z čínské chřipky kdy z cca 113 000 úmrtí v ČR za rok, jich umřelo za více než půlrok celých 360 lidí, kteří neumřeli NA covid ale S covidem.

Opravdu za to stojí ty desetitisíce ztracených pracovních míst nejen v letectví? Finanční ztráty celých rodin. Já vím, brzo tu někdo napíše okřídlené "i kdyby to mělo zachránit jediného člověka...", co na tom, že se jich tisíce uchlastají k smrti díky ztrátě zaměstnání a další si to "hodí" protože nemají jak uživit rodinu.....
Vím a dost mě ta informace překvapila. Vím totiž jaké je penále... takže trochu si říkám, ze na platy pro nás neměli, ale dokážou zaplatit pitomy runway běh pro lidi a vypovědět smlouvu s nimi. Ale já vím pouze toto pro CSA. Jak to mají s QS nevím. Nám proteklo více věcí od CSA než od QS. Ale třeba se dozvím časem více, jak to je doopravdy, ale to potrvá. Ale je možný, ze to vypověděli jen QS ( záleží na smlouvě ) a CSA ne, protože smlouva byla na dva roky prý a ta konci v době, kdy se mají přestat handlovat v Říjnu. Ale vážně netuším...

Jo, dneska letí poslední let 744 QF SYD - LAX... 744 mi utekla o den a to díky Trumpete a jeho rozhodnutí o zákazu lidi z EU... :-s

pettte
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 420
Registrován: 02. 04. 2017, 15:55
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od pettte »

On je MA typický korporát. Manažery nezajímá nic jiného, než aby splnili to co mají ve smlouvě ve vztahu k bonusům a nějací zaměstnanci jsou jim "buřt". Pokud jim nějaká spol. dluží nezanedbatelné peníze, tak za to jim hrozí ztráta bonusů a i vyhazov, tak to řeší stůj co stůj. Nějaký řadový zaměstnanec je jim bohužel ukradený, ten pro ně znamená jen položku na konci seznamu, která se dá vyměnit.

Zářným příkladem je kdysi vedení ČSA, kdy se do něj doslati nějací bývalí bankéři (nechce se mi to hledat). Asi měli ve smlouvě, že musí být plusoví aby získali bonusy, tak tehdy rozprodali co se dalo (myslím si, že catering, nějaký hangár, sloty), no a protože asi ve smlouvě ve vztahu k bonusům tehdy zapomněl stát napsat, že zisk nesmí vytvořit prodejem majetku, tak toho využili, vydělali si a teď ničí jinou firmu.
Normální živnostník toto nedokáže pochopit, ale pro korporát existuje jediné měřítko: ZISK, a tomu se podřizuje všechno.....

V korporátu se asi dají vydělat slušné peníze, ale musíš byt napůl slepý, napůl hluchý, musíš být zcela teflonový, slovo přátelství nebo osobní čest je pro takového člověka zakázané. O tohle fakt nestojím, abych musel doma sundat všechna zrcadla, protože bych nesnesl pohled sám na sebe....


jencik
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 741
Registrován: 23. 03. 2014, 15:03
Bydliště: KSC,PRG
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od jencik »

Tak to platí pre Hilton, Mall Košík Rohlík a mohli by sme menovať ďalej. Aj keby si obchody a všetko nechal otvorené, tak to neznamená, že ľudia prídu. Zober si také Chorvátsko, tam budú radi ak dajú sezónu na 60-70% a to počítajú len turistov

krakra
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 265
Registrován: 06. 01. 2013, 09:39
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od krakra »

Nedávno jim odlétl A330 zpátky ke Koreanu a potom prej na šrotiště, včera na šrotiště odlétl i A319.
To znamená, že pokud vím ČSA mají jenom 8 letadel, v této situaci to není nevýhoda, jelikož nejsou pasažéři. Ale jinak, to spěje k jistému konci.
To už není ani aeroklub.


Odpovědět