Co bude dál s ČSA?

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?
Odpovědět

Do konce roku 2017

Odpojení od přístrojů - společnost skončí v insolvenci
5
7%
Konsolidace - ČSA se vydají na cestu ke konkurenceschopné moderní evropské aerolince
13
18%
Pomalý úpadek - bude dál pokračovat, ale nic převratného se nestane
16
22%
Restart - vyvedení značky a leteckých aktivit firmy pod nový "čistý subjekt
0
Žádná hlasování
Fúze - ČSA budou schlamstnuty TVS
39
53%
 
Celkem hlasů: 73

jencik
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 825
Registrován: 23. 03. 2014, 15:03
Bydliště: SIN
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od jencik »

Robert píše:
28. 05. 2021, 12:18
Tak to je asi konečná - https://www.airways.cz/zprava/airbus-a- ... ard-korun/

Moc nerozumím, proč tyhle pohledávky nezmiňoval původní návrh ČSA a pořád se dokola mluvilo, že dluhy jsou kolem 1,8 miliardy. Je jasné, že z těch objednávek letadel vyplývají pro ČSA závazky (a Airbus to bude mít určitě dobře ošetřené). Zvláštní taky, že ČSA objednaj někdy na podzim 2019 letadla a hned v prosinci 2019 neuhradí první splátku :roll:
Majitelia su Cinania, ti uz vtedy zrejme tusili pruser s tym neznamym virusom.


Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3145
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Fabo »

Objednavka na A32XLR a A220 oficialne zrusena

https://simpleflying.com/czech-airlines ... cancelled/

zbozivulekral
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 414
Registrován: 14. 01. 2018, 11:42
Oblíbené typy letadel: 787
Pohlaví: muž
Bydliště: LKTB
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od zbozivulekral »

"Smartwings chtějí odklad na reorganizační plán ČSA. Kvůli jednání s Airbusem i novým investorem"

https://zdopravy.cz/smartwings-chteji-o ... rem-91997/

Pánové, koho tipujete? :?:

beardie
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1074
Registrován: 08. 10. 2011, 18:58
Bydliště: BRQ
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od beardie »

Eurowings? zapadli by do portfolia

zbozivulekral
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 414
Registrován: 14. 01. 2018, 11:42
Oblíbené typy letadel: 787
Pohlaví: muž
Bydliště: LKTB
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od zbozivulekral »

beardie píše:
20. 09. 2021, 15:59
Eurowings? zapadli by do portfolia
Co by tím Eurowings získalo? Podle mě nic, mají v zádech LH, nepotřebují od SWG kupovat cosi kdysi blyštivého.


beardie
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1074
Registrován: 08. 10. 2011, 18:58
Bydliště: BRQ
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od beardie »

uz tam otvaraju zakladnu, takze by len rozsirili pocty destinacii
Eurowings taktiez otvara dalsie bazy po Europe: https://www.airways.cz/zprava/dalsi-baz ... tockholmu/

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3145
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Fabo »

beardie píše:
20. 09. 2021, 17:01
uz tam otvaraju zakladnu, takze by len rozsirili pocty destinacii
Eurowings taktiez otvara dalsie bazy po Europe: https://www.airways.cz/zprava/dalsi-baz ... tockholmu/
a naco im je k tomu znacka CSA?

To uz skor by daval zmysel LOT, ale ten asi nie je vo financnom stave na to... vobec myslim, ze ziaden aerlinkovy investor to nebude, skor nejaka banka alebo poistovna alebo tak nieco.

zbozivulekral
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 414
Registrován: 14. 01. 2018, 11:42
Oblíbené typy letadel: 787
Pohlaví: muž
Bydliště: LKTB
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od zbozivulekral »

Fabo píše:
20. 09. 2021, 18:23
vobec myslim, ze ziaden aerlinkovy investor to nebude, skor nejaka banka alebo poistovna alebo tak nieco.
Aerolinky souhlas. Pro banku či pojišťovnu nesmysl, velice rizikový business. Napadá mě CSG, to se zaměřuje na oživování starých československých značek.

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3145
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Fabo »

zbozivulekral píše:
20. 09. 2021, 18:28
Fabo píše:
20. 09. 2021, 18:23
vobec myslim, ze ziaden aerlinkovy investor to nebude, skor nejaka banka alebo poistovna alebo tak nieco.
Aerolinky souhlas. Pro banku či pojišťovnu nesmysl, velice rizikový business. Napadá mě CSG, to se zaměřuje na oživování starých československých značek.
Ta CSG dava zmysel.

beardie
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1074
Registrován: 08. 10. 2011, 18:58
Bydliště: BRQ
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od beardie »

Fabo píše:
20. 09. 2021, 18:23
a naco im je k tomu znacka CSA?
odstranenie konkurencie? znacku mozu hned po investicii zmrazit

zbozivulekral
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 414
Registrován: 14. 01. 2018, 11:42
Oblíbené typy letadel: 787
Pohlaví: muž
Bydliště: LKTB
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od zbozivulekral »

beardie píše:
20. 09. 2021, 19:13
odstranenie konkurencie? znacku mozu hned po investicii zmrazit
ČSA v klinické smrti pro dceřinku Lufthansy určitě nejsou konkurencí.

zbozivulekral
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 414
Registrován: 14. 01. 2018, 11:42
Oblíbené typy letadel: 787
Pohlaví: muž
Bydliště: LKTB
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od zbozivulekral »

Happy b-day ČSA.

https://zdopravy.cz/csa-se-dozily-98-le ... nek-93510/

Snad nebudeme brzo číst nekrolog...

beardie
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1074
Registrován: 08. 10. 2011, 18:58
Bydliště: BRQ
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od beardie »

beardie píše:
20. 09. 2021, 15:59
Eurowings? zapadli by do portfolia
už majú code share...
https://zdopravy.cz/necekane-spojeni-eu ... ngs-95646/

Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1112
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Marty-t »

Já jsem "letní expanzi" ČSA a jejich strategii do budoucna nepochopil.
https://www.csa.cz/cz-en/press/2021-11-10/

Vypsat nové lety do staronových destinací a čekat, že si z toho PAX sednou na zadek. Zvlášť když ti informovaní ví, že jsem jako dopravce v restrukturalizaci. Navíc když mají své ne příliš skvělé zkušenosti z nedávné minulosti...

Já bych osobně založil jejich budoucí strategii hlavně na tom, abych nabízel úplně jiný produkt než má Ryanair, Wizzair nebo Eurowings. Ti kvůli úsporám z rozsahu jej budou dlouhodobě nabízet s větším ziskem nebo levněji.

Pokud ČSA trvají na centralizaci do PRG, tak to dlouhodobě bez dálkovek (byť jen s malým A321(X)LR) nepůjde. Pokud na dálková letadla nemám velikost a finance, tak vše vsadím na to že mám sloty na CDG, AMS a SVO - feedoval bych AF, KLM a Aeroflot v C/S s mnohdy nepřátelskými se chovajícími sourozenci ze SkyTeamu a snažil bych se být s nimi co nejvíce win-win kamarád. Pokud mi alianční bratříčci přesto budou chtít do PRG konkurovat s feedovacími lety, zvážil bych to v čem vynikám - a to ve znalosti CZ a SK trhu a povědomí většiny lidí o ČSA. Mateřský Smartwings trojúhelníky umí a aby naplnil svá letadla, tak je pro CK stále občas v létě dělá. Stejně staronové lety ČSA bude létat s Boeingy právě on. Zavedl bych KSC-BTS-CDG/AMS/SVO, stejně jako BRQ-OSR-CDG/AMS/SVO nebo jakoukoli jejich jinou kombinaci. A za tyto letenky bych požadoval 2-3x víc než z PRG, kde je pro P2P konkurence low costů a aliančních feederů. Nutností je C/S s aliančním partnerem na velkém přestupním hubu a prodej koncových letenek ve formě třeba jako KSC-AMS-IAD a IAD-AMS-BTS-KSC. Eliminoval bych letní prázdné technické přelety, které mívá Smartwings v létě např. mezi BRQ a PRG a to formou W. Tj. například pomocí rotace PRG-AMS-BTS-KSC-AMS-PRG.

Prostě cokoli co mne odliší. Protože pokud to neudělám, čeká mne v lepším případě prodej velkému globálnímu hráči (proč by to někdo dnes dělal ?), v horším případě krach a smutný konec (otázka je jen: kdy to bude ?).

alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2862
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha Zapad
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od alesesl »

Marty-t píše:
11. 11. 2021, 08:02
Zavedl bych KSC-BTS-CDG/AMS/SVO, stejně jako BRQ-OSR-CDG/AMS/SVO nebo jakoukoli jejich jinou kombinaci.

A za tyto letenky bych požadoval 2-3x víc než z PRG, kde je pro P2P konkurence low costů a aliančních feederů. Nutností je C/S s aliančním partnerem na velkém přestupním hubu a prodej koncových letenek ve formě třeba jako KSC-AMS-IAD a IAD-AMS-BTS-KSC. Eliminoval bych letní prázdné technické přelety, které mívá Smartwings v létě např. mezi BRQ a PRG a to formou W. Tj. například pomocí rotace PRG-AMS-BTS-KSC-AMS-PRG.

Prostě cokoli co mne odliší. Protože pokud to neudělám, čeká mne v lepším případě prodej velkému globálnímu hráči (proč by to někdo dnes dělal ?), v horším případě krach a smutný konec (otázka je jen: kdy to bude ?).
pekna utopie v dnesni dobe. To snad neni mozny. Ten kdo chce do KSC< radsi poleti s jednim pretupem ve VIE nebo WAW nez timto (PRG-AMS-BTS-KSC) milky runem.

Pardon, ale musim se teto myslence smat. Je to absolutni nesmysl a hlavne tezce neekonomicke.

Na jednu stranu zalezi co oznamili, ale kolik toho ve finale dle prodeju letenek vubec spusti. Na vsech tratich co oznamili uz maji konkurenci, na nejakych linkach i vice dopravcu, takze si myslim, ze slavne CSA si ten start linek brzy rozmysli.


Odpovědět