Co bude dál s ČSA?

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?
Odpovědět

Do konce roku 2017

Odpojení od přístrojů - společnost skončí v insolvenci
5
7%
Konsolidace - ČSA se vydají na cestu ke konkurenceschopné moderní evropské aerolince
13
18%
Pomalý úpadek - bude dál pokračovat, ale nic převratného se nestane
16
23%
Restart - vyvedení značky a leteckých aktivit firmy pod nový "čistý subjekt
0
Žádná hlasování
Fúze - ČSA budou schlamstnuty TVS
37
52%
 
Celkem hlasů: 71

Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1076
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: BRQ
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Marty-t »

alesesl píše:
11. 11. 2021, 13:54
Pardon, ale musim se teto myslence smat. Je to absolutni nesmysl a hlavne tezce neekonomicke.
Já s tím nemám problém, čekal jsem, že se někdo z Prahy-západ ozve a od srdce se zasměje. Aspoň jsem Ti tím o pár minut prodloužil život. :wink: Já se zas od srdce směju myšlence, jak se PAX z PRG a okolí rvou o to letět na lince ČSA provozovanou Smartwings, když můžou letět s konkurencí... My z Brna a Bratislavy holt pojedeme jako vždy do VIE. Z Ostravy do Katowic/Krakova a z Košic pojedou do BUD nebo poletí přes VIE Austrianem. Cajk. OK, tak ať si Smartwings ještě něco za pronájmy letadel od ČSA ukousne a pak poslední zhasne...


Mat
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 243
Registrován: 08. 12. 2013, 09:30
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Mat »

To odlišení by se dalo postavit na službách, obzvlášť v době, kdy už ani EW a easyJet nemají příruční zavazadlo v ceně. Pro mě bude vždycky důvod upřednostnit ČSA jejich servis, kdy za pár eur navíc může mít člověk zacházení jako v byznysu, teplé jídlo, nápoje a sedačku vepředu. Mohli by to inzerovat klidně jako premium economy, jako TAP, spojit ještě s přednostním nástupem. To teplé jídlo nemá už po Evropě snad vůbec nikdo, na lety v době oběda/večeře, kdy mají ČSA většinu letů, je to úplně perfektní.

alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2812
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha Zapad
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od alesesl »

Marty-t píše:
11. 11. 2021, 14:11
alesesl píše:
11. 11. 2021, 13:54
Pardon, ale musim se teto myslence smat. Je to absolutni nesmysl a hlavne tezce neekonomicke.
Já s tím nemám problém, čekal jsem, že se někdo z Prahy-západ ozve a od srdce se zasměje. Aspoň jsem Ti tím o pár minut prodloužil život. :wink: Já se zas od srdce směju myšlence, jak se PAX z PRG a okolí rvou o to letět na lince ČSA provozovanou Smartwings, když můžou letět s konkurencí... My z Brna a Bratislavy holt pojedeme jako vždy do VIE. Z Ostravy do Katowic/Krakova a z Košic pojedou do BUD nebo poletí přes VIE Austrianem. Cajk. OK, tak ať si Smartwings ještě něco za pronájmy letadel od ČSA ukousne a pak poslední zhasne...
Já život nepotrebuji prodlužovat touto diskuzí. ČSA před několika léty zkoušelo létat přímo z BTS do AMS, CDG a nevím kam ještě a dopadlo to hodně tragicky. Když jim to nešlo z BTS, pochybuji, že by naplnili to co mají z BRQ, osr, ksc. Všem těmto místům přeji co nejvíce linek, ale v podání ČSA to rozhodně nevidím.

Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1076
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: BRQ
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Marty-t »

Ještě by mne zajímaly názory jiných na to - proč se Smartwings snaží udržet stůj co stůj ČSA vlastně jen jako svůj další prodejní kanál pro využití svých letadel a posádek. Dokážu si představit (a zase někomu tím prodloužit život), že můžou třeba jít dál za C/S dohodu s Eurowings. QS jim podle mne můžou nabídnou i užší win-win spolupráci. EW umí určitě lépe prodávat individuální letenky než Smartwings nebo ČSA. QS zase má dobré kontakty na CK v zemích V4. A jako bonus podle indícií umí i "lépe" ořezat náklady, třeba personální. Akorát by museli dodávat standard na úrovni EW služeb. Zřejmě tak QS a EW zatím daleko nejsou, ale kdo ví jak bude vypadat svět za pár let... Za pár let - koncem října třeba tiskem proběhlo, že QS bude své Maxy příštích 5 let udržovat u Lufthansa Technik... Takže aliance proti FR a WZ ?

jencik
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 779
Registrován: 23. 03. 2014, 15:03
Bydliště: SIN
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od jencik »

Ono staci trochu pouzivat hlavu, preco lietat z BTS na CDG, ked maju OS a AF codeshare na lety medzi VIE a CDG. To KSC by davali vacsi zmysel, pekne to bolo vidiet na LOTe, ktory business pax prilakal, kedze z WAW boli dokonca lepsie pripoje nez z VIE.


Luciecz
Nováček
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 30. 01. 2017, 18:52
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Luciecz »

Máte někdo radu jak donutit csa změnit voucher na kapacitu smart wings? Například u letu do malagy naprosto ztrácí smysl voucher uplatnit, protoze je let 3x dražší

RAdek
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 489
Registrován: 06. 04. 2006, 14:06
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od RAdek »

Máte někdo radu jak donutit csa změnit voucher na kapacitu smart wings? Například u letu do malagy naprosto ztrácí smysl voucher uplatnit, protoze je let 3x dražší
Nevím, jestli jsem správě pochopil podstatu věci, ale když jsem měl vouchery ČSA, jednoduše jsem zavolal na Smartwings a oni mně to na telefon přehodili ve stejné hodnotě na vouchery Smartwings, které jsme u nich pak uplatnil.

Luciecz
Nováček
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 30. 01. 2017, 18:52
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Luciecz »

Podstata je pochopená správně. Bohužel ani po 2 telefonech a 20 mailech nevymeni.


Odpovědět