Co bude dál s ČSA?

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?
Odpovědět

Do konce roku 2017

Odpojení od přístrojů - společnost skončí v insolvenci
5
7%
Konsolidace - ČSA se vydají na cestu ke konkurenceschopné moderní evropské aerolince
13
18%
Pomalý úpadek - bude dál pokračovat, ale nic převratného se nestane
16
22%
Restart - vyvedení značky a leteckých aktivit firmy pod nový "čistý subjekt
0
Žádná hlasování
Fúze - ČSA budou schlamstnuty TVS
39
53%
 
Celkem hlasů: 73

pepa007
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3026
Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
Bydliště: Olomouc
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od pepa007 »

Fabo píše:
25. 10. 2022, 11:47
1. SW brand je v pohode, Travel Servis brand byl k hovnu, ale ten uz je pryc.
2. SW ma u svych zakazniku reputaci dobrou. Dokonce i u svych cestujicich ma reputaci dobrou. Par kriklounu na foru jim muze byt ukradenych. Navic ti kriklouni by na ne stejne nadavali porad, a jeste vic, ze "znicili znacku CSA"
3. Na znacku a AOC OK jsou navazane nejake povinosti, clenstvi IATA, clenstvi SkyTeam, urcite neco co QS nechce tahat do sveho hlavniho ani sekundarniho byznysu.
4. Na prestiz se dneska nehraje, minimalne ve vnitro letech po evrope vubec. Mozna na dalkovkach trochu. Dnesni cestak hodi svou trasu do Google Flights, podiva se na casy, podiva se na ceny, mozna vyradi uplne LCC jako Wizz a Ryan a pak koupi to nejlevnejsi co mu casove vyhovuje. Jaka je u toho znacka je putna, pokud mu ta znacka neprinese nejakou konkretni vyhodu.


@PS: maj jeste jednu 320 v pronajmu.
To je fér odpověď.

I když myslím že bod 4 trochu podceňuješ. Nejsem si jistej jestli většina lidí hledá přes agregátory, a když jo, tak přecejen ta značka může mít mírnej vliv na cenovou senzitivitu. Když uvidí tentýž let od Wizz a od Lufthansy a rozdíl je třeba 1000 korun, tak možná půjde do té LH, přestože racionální důvod tam moc není. Podobně by někdo možná dal pár korun víc za ČSA než za SW. Ostatně píšeš že někdo vyřadí Ryan a Wizz, přestože k tomu racionální důvod není, je to čistě jen ta prestiž. No a pokud někdo vyřazuje Ryan a Wizz, tak s něma nejspíš vyřazuje i SW. S ČSA by to možná neudělal.


Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3146
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Fabo »

pepa007 píše:
25. 10. 2022, 13:42
To je fér odpověď.

I když myslím že bod 4 trochu podceňuješ. Nejsem si jistej jestli většina lidí hledá přes agregátory, a když jo, tak přecejen ta značka může mít mírnej vliv na cenovou senzitivitu. Když uvidí tentýž let od Wizz a od Lufthansy a rozdíl je třeba 1000 korun, tak možná půjde do té LH, přestože racionální důvod tam moc není. Podobně by někdo možná dal pár korun víc za ČSA než za SW. Ostatně píšeš že někdo vyřadí Ryan a Wizz, přestože k tomu racionální důvod není, je to čistě jen ta prestiž. No a pokud někdo vyřazuje Ryan a Wizz, tak s něma nejspíš vyřazuje i SW. S ČSA by to možná neudělal.

Vyrazovani W6/FR/U2 a treba TO/HV neni o prestizi vuci treba LH/EW/SK, ale o urovni sluzeb a doplatkach za ne.

Ano, u rozdilu 1000 korun pude nekdo do LH, nekdo do W6, ja bych treba urcite sel do LH, ale zas ja mam M&M status (= konkretni znacka mi prinasi konkretni vyhodu - segmenty, salonek v hubu). Nekdo zas pude do LH protoze vi, ze bude mit prirucak a kabelu na laptop, a nebude muset resit co si ma dokoupit aby mu to vzali, protoze (donedavna alespon) ma vyber sezeni zdarma na OLCI, protoze vi, ze dostane alespon tu vodu, v pripade treba LO, SK kafe.

Kdybych si vybiral ted mezi OK a QS letem rekneme na PRG-CDG nebo PRG-BCN kde donedavna provozovali oba lety vedle sebe, tak si vyberu OK, protoze je to SkyTeam let, a mam tedy statusove vyhody, jsou to vetsinou posadky OK, mozna si mohu objednat OK jidlo.
Nicmene ve chvili kdy QS prebira znacku OK, tak se ten servis zjednocuje, a v te chvili mi je znacka OK putna, vybiram si podle casu. Nebo v pripade CDG jestli mozno tak si vyberu AF, protoze to je SkyTeam let a maj servis.

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4077
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od HighFlyer »

Dovolim si drobnou oponenturu:
Fabo píše:
25. 10. 2022, 11:47
1. SW brand je v pohode, Travel Servis brand byl k hovnu, ale ten uz je pryc.
SW brand mozna je v pohode pro urcity segment ceskych cestujicich, kteri potrebuji cesky mluvici posadku. A letaji jednou za rok.

Pro ne-české cestujici je to absolutni no-name airline. Tak si to daji do googlu a vyjedou jim na prvnim miste reviews od Skytrax* a Trustpilot. Dve hvezdicky z peti. Kayak dve a pul. To neni "brand v pohode". Vetsina z nich se SW radsi obloukem vyhne a radsi poleti s LCC, ktereho sice nemusi mit rad, ale zna ho a vi, ze ho doveze bezpecne, na cas a za dobrou cenu.

(*ne, ty cestujici nezajima, jak zebricek Skytrax vznika)
3. Na znacku a AOC OK jsou navazane nejake povinosti, clenstvi IATA, clenstvi SkyTeam, urcite neco co QS nechce tahat do sveho hlavniho ani sekundarniho byznysu.
Jenom fakticka: SW se letos staly plnohodnotnym clenem IATA.

Co se tyce SkyTeamu, tak CSA uz jsou nekolik let na te nejnizsi urovni clenstvi. To clenstvi (jedno na jake urovni) uz CSA dnes temer nic neprinasi a jedinym duvodem, proc ho jeste neukoncily, je exit clause ve smlouve = musely by za vystoupeni zaplatit (castku jsem nekdy nekde cetl nebo slysel, uz si presne nepamatuji, ale nejsou to uplne drobne). Tady souhlasim, ze s tim spolkem nechce SW mit nic do cineni (a vubec se tomu nedivim - business model SW a sdruzeni "zasíťovaných" legacy airlines nejdou dohromady).
4. Na prestiz se dneska nehraje, minimalne ve vnitro letech po evrope vubec.
Souhlas, ale bohuzel nasleduje protimluv:
Dnesni cestak hodi svou trasu do Google Flights, podiva se na casy, podiva se na ceny, mozna vyradi uplne LCC jako Wizz a Ryan a pak koupi to nejlevnejsi co mu casove vyhovuje. Jaka je u toho znacka je putna, pokud mu ta znacka neprinese nejakou konkretni vyhodu.
"Cestak automaticky vyradi LCC jako Wizz a Ryan." Ehm. A proto je Ryanair jedina velka letecka spolecnost, ktera se poctem cestujicich a ziskovosti uz letos dostala nad uroven pred pandemii. Chapu, ze automaticky tak postupuje Fabo, ale v byznysu by clovek nemel sam sebe povazovat za typickeho uzivatele daneho produktu.

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3146
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Fabo »

SW brand mozna je v pohode pro urcity segment ceskych cestujicich, kteri potrebuji cesky mluvici posadku. A letaji jednou za rok.

Pro ne-české cestujici je to absolutni no-name airline. Tak si to daji do googlu a vyjedou jim na prvnim miste reviews od Skytrax* a Trustpilot. Dve hvezdicky z peti. Kayak dve a pul. To neni "brand v pohode". Vetsina z nich se SW radsi obloukem vyhne a radsi poleti s LCC, ktereho sice nemusi mit rad, ale zna ho a vi, ze ho doveze bezpecne, na cas a za dobrou cenu.
SW brand je v pohode. Vypada jako jakakoli jina aerolinka. Zni jako jakakoli jina aerolinka.

Travel Servis vypadal jako neco ... tezko vubec rici co.

CSA na tom neni o moc lip nez Smartwings. Prvni vety z googlu "czech airlines skytrax" zni takto:
This airline is an absolute shame in every way. To flee at all costs.

Navic 99% cestaku si to do googlu fakt nehodi.
"Cestak automaticky vyradi LCC jako Wizz a Ryan." Ehm. A proto je Ryanair jedina velka letecka spolecnost, ktera se poctem cestujicich a ziskovosti uz letos dostala nad uroven pred pandemii. Chapu, ze automaticky tak postupuje Fabo, ale v byznysu by clovek nemel sam sebe povazovat za typickeho uzivatele daneho produktu.
Cets vubec co jsem tam napsal?
podiva se na casy, podiva se na ceny, mozna vyradi uplne LCC jako Wizz a Ryan a pak koupi to nejlevnejsi co mu casove vyhovuje.
jsou miliony lidi co to neudelaji. Ale trvam na tom, ze jsou taky hromady lidi co to udelaji.

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4077
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od HighFlyer »

@Fabo

Asi zůstaneme u toho, na čem se shodneme, tj. že značka Smartwings je výrazné zlepšení oproti značce Travel Service (dříve dokonce Travel Servis).

Moje definice "brand v pohodě" znamená i to, že ho někdo zná i mimo její domovské teritorium (u brandu aerolinky klíčová vlastnost toho brandu). Respektuji ovšem, že někoho jiný má svoji definici nastavenou jinak.

PS Děkuji za rozšíření obzorů s hodnocením ČSA na Skytraxu.


jencik
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 825
Registrován: 23. 03. 2014, 15:03
Bydliště: SIN
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od jencik »


Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5905
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Globik »

ČSA zdvojnásobily svoji flotilu, skvělé! :clap:

whiskey
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4145
Registrován: 17. 08. 2007, 12:03
Stav: Online

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od whiskey »


737
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 461
Registrován: 28. 10. 2007, 12:52
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od 737 »

Zajímavé... Můžou vůbec Israelci koupit celý Šimáněho podíl? Nepřijde tak SW o status evropského dopravce?

Další otázka je, proč by Šimáně prodával svoje "dítě"?

alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2862
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha Zapad
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od alesesl »

Potreboval jsem koupit letenku do BEY a prekvapive CSA ma tarif PRG-CDG-BEY, ktery prodavaji na svych strankach. Tak si rikam, dam temto podvodnikum sanci.
Proto jsem zakoupil letenku a ihned po nakupu v rozmezi cca 5 min mi prisel email, ze let OK3367 (operovany MEA) je zruseny. Pritom kdyz chci ten let normalne koupit pres dopravce, tak v nabidce je. Proto se ptam, zda takto nas slavny narodni dopravce se snazi ziskat penezni prostredky tim, ze proda takove letenky, pote let zrusi a tedka bude drzet penize XX mesicu nez je vrati. Asi nejlepsi okamzite podat reklamaci na banku a pozadat o chargeback. Ma vubec smysl s temito zoufalci neco kupovat?
Capture.JPG

Mauny
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 20
Registrován: 15. 01. 2018, 13:38
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Mauny »

Koukám, že OK-HEU se již objevuje na letech pro Israir...

r2d2
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 44
Registrován: 07. 10. 2013, 23:15
Stav: Online

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od r2d2 »

Zombie oziva: v roce 2024 maji dostat 4x novy Airbus A220-300 od Air Lease Corporation.. jestli to neni teda kachna, ale prej by bylo blby slavit 100 let vyroci jen s 2 letadlama
:lol:

Bude zajimavy sledovat, kam je nasadi.

LuckyLjuk
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 16
Registrován: 05. 07. 2022, 12:31
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od LuckyLjuk »

Já bych rád viděl ČSA jako vážného a důležitého člena Skyteam s obnovenou dálkovou flotilou a ne jako tu poslední aerolinku v řadě. Já vím, asi zbožné přání. Ale být někde na úrovni mezi Austrian, TAP a Finnair by bylo fajn. Využít toho, že Praha patří mezi TOP 10 nejnavštěvovanějších měst v Evropě. Využít toho, že Aeroflot bude mimo hru a hodně pasažérů z Evropy jej využívalo na lety do Asie, kde nabízel dobré tarify. Mít 8-10 moderních letadel typu a velikosti 330neo/787 a mít dle sezóny a období 3-4 destinace v USA/Kanadě a třeba 6 destinací v Asii by byla paráda. Takto necháváme sezonní linky do USA Deltě, United a AA a do Asie vydělává Austrian, Finnair, LOT nebo trojice z blízkého východu. Myslím, že zrovna Asie by prodělečná nebyla a linky do Vietnamu, Japonska nebo Thajska by zisk generovaly. Chápu, že konkurence je velká hlavně na TATL letech, ale pro většinu cestovatelů ze střední/východní Evropy a Balkánu by linky do Asie přes Prahu byly určitě lákavější než to létat přes FRA/AMS/CDG nebo LHR.

alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2862
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha Zapad
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od alesesl »

LuckyLjuk píše:
02. 06. 2023, 06:04
Já bych rád viděl ČSA jako vážného a důležitého člena Skyteam s obnovenou dálkovou flotilou a ne jako tu poslední aerolinku v řadě. Já vím, asi zbožné přání. Ale být někde na úrovni mezi Austrian, TAP a Finnair by bylo fajn. Využít toho, že Praha patří mezi TOP 10 nejnavštěvovanějších měst v Evropě. Využít toho, že Aeroflot bude mimo hru a hodně pasažérů z Evropy jej využívalo na lety do Asie, kde nabízel dobré tarify. Mít 8-10 moderních letadel typu a velikosti 330neo/787 a mít dle sezóny a období 3-4 destinace v USA/Kanadě a třeba 6 destinací v Asii by byla paráda. Takto necháváme sezonní linky do USA Deltě, United a AA a do Asie vydělává Austrian, Finnair, LOT nebo trojice z blízkého východu. Myslím, že zrovna Asie by prodělečná nebyla a linky do Vietnamu, Japonska nebo Thajska by zisk generovaly. Chápu, že konkurence je velká hlavně na TATL letech, ale pro většinu cestovatelů ze střední/východní Evropy a Balkánu by linky do Asie přes Prahu byly určitě lákavější než to létat přes FRA/AMS/CDG nebo LHR.
obavam se, ze zustane jen u zbozneho prani a velmi pochybuju, ikdyz bych rad, kdyby to nebyla pravda, tak z tech leasnutych A220 nic nebude.

michal4
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 345
Registrován: 17. 03. 2017, 18:56
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od michal4 »

Připojím k tomuto tématu: Ví někde, co je OK100? Nezdá se, že by to byla úplně oficiální akce. Díky
https://ok100.cz/


Odpovědět