ČSA Brno - Praha

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?
Odpovědět
HonzaLB
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1484
Registrován: 09. 11. 2006, 09:02
Stav: Offline

Re: ČSA Brno - Praha

Příspěvek od HonzaLB »

Karel_x píše:ČSA, které do té doby kategoricky odmitaly samy BRQ létat, tam okamžitě poslaly dvě frekvence ATR. Moravané se přiklonili "vlastenecky" na stranu ČSA.

je otázkou, zda čsa bude mít vůbec letadlo na takový krok..ATR všechna do 2013 zmizí a ČSA nijak obnovu flotily na krátké tratě zatím intenzivně zrovna neřeší. Samozřejmě, mohou si najmout třeba Job Air...

Jistě by dopravci šly na ruku třeba krajské listy, které se zdarma distribuují do všech domácností.

Velmi dobře si vybavuji nějaký průzkum, který ukázal, že krajské listy mají ještě nižší čtenost, než letáky do supermarketů. Ostatně, jednou jsem schválně v našem domě počítal, kolik lidí si je vůbec vzalo domů a nevyhodilo ve vchodu do krabice na letáky: z 25 asi 6. navíc to trošku smrdí, dávat neplacenou reklamu do novin placených z daní...


Karel_x
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 678
Registrován: 14. 09. 2010, 15:35
Stav: Offline

Re: ČSA Brno - Praha

Příspěvek od Karel_x »

HonzaLB píše:...to trošku smrdí, dávat neplacenou reklamu do novin placených z daní...

Dejme tomu, že by poskytli akční slevy na reklamní plochu, nebo třeba otiskli rozhovor s jejich presslady. Klidně i s ostatními přepravci (CQ, FR, W6, UT, QS...), kteří by projevili zájem. Nebo co třeba redakční článek, něco na téma: S kým a jak létat s Brna. Prostě on by se našel legální způsob. Je to stejně jen formalita, tak nebo onak vráží JMK do letiště mnohem víc.
Naposledy upravil(a) Karel_x dne 15. 08. 2011, 10:44, celkem upraveno 2 x.

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: ČSA Brno - Praha

Příspěvek od flyingblue »

Karel_x píše:
HonzaLB píše:
Karel_x píše:...to trošku smrdí, dávat neplacenou reklamu do novin placených z daní...

Dejme tomu, že by poskytli akční slevy na reklamní plochu, nebo třeba otiskli rozhovor s jejich presslady. Klidně i s ostatními přepravci (CQ, FR, W6, UT, QS...), kteří by projevili zájem. Nebo co třeba redakční článek, něco na téma: S kým a jak létat s Brna. Prostě on by se našel legální způsob. Je to stejně jen formalita, tak nebo onak vráží JMK do letiště mnohem víc.


Citovat sam sebe a odpovidat si :-) ?

Cesky stat momentalne tlaci lepsi spojeni Brna s Vidni. Proc by mel tlacit nejakou regionalni linku do Prahy, kdyz to bude za chvili do Vidne za hodinu a pul?

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5915
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: ČSA Brno - Praha

Příspěvek od Globik »

flyingblue píše:Cesky stat momentalne tlaci lepsi spojeni Brna s Vidni. Proc by mel tlacit nejakou regionalni linku do Prahy, kdyz to bude za chvili do Vidne za hodinu a pul?

Možná tuto logiku neuznáváš, nebo nechápeš, ale Schwechat je na území Rakouské republiky a Tuřany na území republiky České. Což je pro státní politiku dost významný rozdíl.

Karel_x
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 678
Registrován: 14. 09. 2010, 15:35
Stav: Offline

Re: ČSA Brno - Praha

Příspěvek od Karel_x »

flyingblue píše:Citovat sam sebe a odpovidat si :-) ?


Dobrý postřeh :), samozřejmě jsem nodpovídal sám sobě, to jsem jen při mazání jiných věcí v citátu zapomněl odstranit příslušné tagy :oops: . Už jsem to opravil.

Takto bych to ostatně sám neviděl, uměřená pomoc státu nebo kraje ve prospěch ČSA by mi nevadila. Zlášť pokud by se kryla s prioritním zájmem kraje a výše té pomoci by byla zanedbatelná, řádově někde v desítkách tisíc. Zdálo by se mi malinko farizejské to kritizovat u společnosti, která je státem podporovaná po miliardách - třeba Osinek, tam jde o pomoc v částce stotisíckrát větší.


flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: ČSA Brno - Praha

Příspěvek od flyingblue »

Globík píše:
flyingblue píše:Cesky stat momentalne tlaci lepsi spojeni Brna s Vidni. Proc by mel tlacit nejakou regionalni linku do Prahy, kdyz to bude za chvili do Vidne za hodinu a pul?

Možná tuto logiku neuznáváš, nebo nechápeš, ale Schwechat je na území Rakouské republiky a Tuřany na území republiky České. Což je pro státní politiku dost významný rozdíl.


To je uplne v poradku. Obcas ale mam dojem, ze Turany lezi na uzemi Makrabstvi Moravskeho.

Myslim, ze pes je zakopan predevsim v ochote obyvatel Jihomoravskeho kraje sluzeb letiste Turany pri pravidelnych cestach vyuzivat. Od toho se odviji i zajem politiku. Ja bych radeji investoval do kvalitho pozemniho spojeni s okolim. Pri velikosti CR ...

Karel_x
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 678
Registrován: 14. 09. 2010, 15:35
Stav: Offline

Re: ČSA Brno - Praha

Příspěvek od Karel_x »

flyingblue píše:Myslim, ze pes je zakopan predevsim v ochote obyvatel Jihomoravskeho kraje sluzeb letiste Turany pri pravidelnych cestach vyuzivat. Od toho se odviji i zajem politiku. Ja bych radeji investoval do kvalitho pozemniho spojeni s okolim. Pri velikosti CR ...

Já vidím možná problém v tom, že podobné blahosklonné hlasy zaznívají pravidelně z úst pražských "expertů", zatímco moravští podnikatelé a politici, napříč všemi stranami, si uvědomují tragický dopad absence síťového dopravce na rozvoj kraje. Historie ale naštěstí ukazuje, že BRQ není zdaleka tak neperspektivní nevěsta, jak tito experti rádi roky omílají. Můj názor je ten, že pokud pražský management ČSA o spojení s BRQ nestojí, je dnes už zbytečné si cokoli vysvětlovat. Vše už bylo řečeno 100x, nemá smysl se pořád opakovat, BRQ není v pozici, že by se mělo doprošovat něčích milostí. Kdysi byl časy námluv, pak roky plodného soužití, pak přišlo opuštění a odcizení, poslední marný pokus o nápravu a teď bohužel - rozvod. Tak to prostě někdy chodí, díky a sbohem. Uvidíme, jak úspěšné budou námluvy BRQ+DLH, ale horší, než s ČSA to asi bude těžko.

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: ČSA Brno - Praha

Příspěvek od flyingblue »

Karel_x píše:
flyingblue píše:Myslim, ze pes je zakopan predevsim v ochote obyvatel Jihomoravskeho kraje sluzeb letiste Turany pri pravidelnych cestach vyuzivat. Od toho se odviji i zajem politiku. Ja bych radeji investoval do kvalitho pozemniho spojeni s okolim. Pri velikosti CR ...

Já vidím možná problém v tom, že podobné blahosklonné hlasy zaznívají pravidelně z úst pražských "expertů", zatímco moravští podnikatelé a politici, napříč všemi stranami, si uvědomují tragický dopad absence síťového dopravce na rozvoj kraje. Historie ale naštěstí ukazuje, že BRQ není zdaleka tak neperspektivní nevěsta, jak tito experti rádi roky omílají. Můj názor je ten, že pokud pražský management ČSA o spojení s BRQ nestojí, je dnes už zbytečné si cokoli vysvětlovat. Vše už bylo řečeno 100x, nemá smysl se pořád opakovat, BRQ není v pozici, že by se mělo doprošovat něčích milostí. Kdysi byl časy námluv, pak roky plodného soužití, pak přišlo opuštění a odcizení, poslední marný pokus o nápravu a teď bohužel - rozvod. Tak to prostě někdy chodí, díky a sbohem. Uvidíme, jak úspěšné budou námluvy BRQ+DLH, ale horší, než s ČSA to asi bude těžko.


Skoda, ze tento dopad nejak nezmirnili. Napriklad nakupem letenek jedineho sitoveho dopravce, ktery tam mel sve lety.

V kazdem pripade doufam, ze se letiste v Brne stane atraktivnejsim, nicmene toto doufani je o neco mensi nez doufani v to, ze do Brna povede nejaka civilizovana pozemni komunikace pro individualni dopravu.

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5915
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: ČSA Brno - Praha

Příspěvek od Globik »

flyingblue píše:Skoda, ze tento dopad nejak nezmirnili. Napriklad nakupem letenek jedineho sitoveho dopravce, ktery tam mel sve lety.

Naprosto výstižné. Mnoho Moravanů obecně brečí, jak se mají blbě, ale že si za to z velké části mohou sami, už nevidí. A z další části za to mohou "pragocentristi" Moraváci, pracující v Praze v centrálních politických funkcích.

Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1113
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: ČSA Brno - Praha

Příspěvek od Marty-t »

flyingblue píše:Cesky stat momentalne tlaci lepsi spojeni Brna s Vidni.


A to dělá jak konkrétně ? V návrhu rozpočtu SFDI není na dálnici R52 Pohořelice - Mikulov do roku 2014 ani koruna. (viz. http://www.komora.cz/pomahame-vasemu-po ... -2011.aspx) Takže pokud bude dálniční spojení Brno - Vídeň za 10 let, budu docela rád.

flyingblue píše:Proc by mel tlacit nejakou regionalni linku do Prahy, kdyz to bude za chvili do Vidne za hodinu a pul?


Ale do té doby než to bude, najde se pro BRQ dopravce a uživí se několik přímých linek (posměváčci co s PRG-BRQ nebo vůbec na BRQ v životě neletěli se budou do 5 let divit...).

Ale ranního spojení ČSA v 5:35 z BRQ a zpět přílet 22:35 fakt nostalgicky lituji... Teď si musím do VIE o dvě hodiny přivstat. Škoda, ale když ani tyto plné ATRka na sebe nevydělaly... Tak se nedá nic dělat. Chápu a držím ČSA palce s Ethiadem ať už více nepotřebuje dotace z našich daní.

prodejce
Prodejce
Prodejce
Příspěvky: 4294
Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
Bydliště: na vejminku
Stav: Offline

Re: ČSA Brno - Praha

Příspěvek od prodejce »

:D

Kód: Vybrat vše

                       
  1  CQ9908 Y 11NOV 5 PRGBRQ HK1       1  0630 0900   BUS E 0 
  2  CQ 108 Y 11NOV 5 BRQDME HK1          1100 1640   734 E 0 B
  3  CQ 109 Y 18NOV 5 DMEBRQ HK1          1740 1725   734 E 0 B
  4  CQ9909 Y 18NOV 5 BRQPRG HK1          1900 2130   BUS E 0

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: ČSA Brno - Praha

Příspěvek od flyingblue »

Marty-t píše:
flyingblue píše:Proc by mel tlacit nejakou regionalni linku do Prahy, kdyz to bude za chvili do Vidne za hodinu a pul?


Ale do té doby než to bude, najde se pro BRQ dopravce a uživí se několik přímých linek (posměváčci co s PRG-BRQ nebo vůbec na BRQ v životě neletěli se budou do 5 let divit...).

Ale ranního spojení ČSA v 5:35 z BRQ a zpět přílet 22:35 fakt nostalgicky lituji... Teď si musím do VIE o dvě hodiny přivstat. Škoda, ale když ani tyto plné ATRka na sebe nevydělaly... Tak se nedá nic dělat. Chápu a držím ČSA palce s Ethiadem ať už více nepotřebuje dotace z našich daní.


No dotace vlastne nikdy nebyly, protoze je zakazuje komunitarni pravo :-) Takze je vsechno v poradku.


Odpovědět