Odškodnění zpoždění ok689 24/6/18
Napsal: 13. 07. 2018, 20:46
Milí letečtí nadšenci!
Prosím Vás tímto o pomoc se zvažovanou žádostí o odškodnění za pětihodinové zpoždění letu ČSA ok689 BCN-PRG v neděli 24.6.2018. Případ to bude jistě problematický neboť i přes jednoznačně nelegální sekeru je zde jasná cesta kterou budou KocourkofAirlines (KA) směřovat k neplnění a to z důvodu proklamované stávky dispečerů. Situace ale dle mého skromného názoru není až tak jednoznačná a pokud zde bude alespoň nějaká šance se svých práv domoci, půjdu si za tím s vaší pomocí s plnou vervou a to zejména vzhledem k tomu že míra zhovadilosti se kterou KA používají salámovou metodu (viewtopic.php?t=1898) je naživo fakt nesnesitelná.
A nyní s vaším dovolením krátký TR: odlet nedělního letu byl plánován na 14:35. Už na checkinu nás čekal nepříjemný zážitek v podobě bezkonkurenční fronty která se tvořila na třech přepážkách KA. Když byl po 12:35 checkin spuštěn, věděl jsem už, že stejně není kam spěchat neb letadlo z PRG (688) doposud nevyletělo. Ale i tak hodinka strávená ve frontě na náladě nepřidala. Když sme pak konečně dostali letenku na které byl vyznačen boarding cca za 20 minut, nesměle sem se zeptal té rozhodčí za pultíkem zda to myslí vážně. Celkem třikrát mi odvětila že ano, a ať mě tedy ani nenapadne směřovat do lounge. Až když sem se zeptal jestli KA mají v záloze v BCN nějaké jiné letadlo, které hodlají použít místo avizované D****wings 738max která v tu chvílí právě rolovala na PRG, koukla se paňí do systému a seznala že asi vskutku bude zpoždění. Nastala úleva, že o oběd v Pau Casals vip nepřijdeme a ja byl vcelku spokojen i s faktem ze budu moci shlédnout část finaloveho zapasu petulky qitové v birminghamu. Lounge v BCN byla i přes totální přecpanost skvělá. Pohoda v lounge byla ovšem narušena sledovánim odletové tabule, která hlásala dosti dlouho odlet načas, posléze v 16:00 a na závěr v 16:30. Odlet v 16:30 byl pak nejspíše považovan za poslední možný neboť i po páté hodině tam stale tento údaj figuroval, spolu s obligátní hláškou " go to gate".
To už sme ale mezitím ztratili nervy a řádně napojeni a najedeni sme se k tomu gate šli podívat.
To co jsme tam viděli by mě asi nemělo překvapit..ale překvapilo. U gate stále dloouhá fronta působící dojmem, že již probíhá boarding...nicméně šlo je o tu způsobně se chovající část naší populace, která uposlechla pokynu a stála tam takto již snad dvě hodiny a to stejně spořádaně, jako předtím jistě ten samý vzorek populace utvořil frontu před volebními urnami aby si mohl demokraticky zvolit za českého premiéra slovenského estébáka.
Po chvíli pozorování oveček jsem se zeptal španělského draka na gate kdy boarding bude. Odvětil, že asi tak v 17:15. Letadlo D****wings se mezitím již objevilo na ploše letiště a byli jsme poučeni, že nastoupit nemůžeme kvůli pokynům z věže. Tož odešli sme ještě nakoupit uzenou papriku a když sme se v cca 17:00 vrátili, věci už nabraly rychlý spád. U našeho prstu již bylo totiž zaparkované letadlo JOON air a jak sem později pochopil, bylo třeba konat, neb české ovce jaksi u prstu překážely. Během cca 8 minut se stihlo hlášení proměnit z Go to gate na Boarding a hned Last call a když sme nastupovali tak už bylo Gate closed. Pokud to takto probíhalo i zde (viewtopic.php?f=42&t=10219) pak v tom vidím dost nebezpečný fenomén a už nikdy neposedím v lounge v klidu.
No nicméně cíl byl dosažen, český mrdky opustily terminál, byly busem převezeny na plochu, nasáčkovány do letadla a posléze jsme mohli z přetopené kabiny letadla D****wings s potěšením sledovat jak letadlo JOON pohodlně odrolovává a startuje směrem kterým sme měl letět též. V té chvíli jsme byli též důkladně poučení o tom, že za veškeré komplikace mohou stávkující dispečeři v Marseille a že proto nám zlá věž letiště BCN nepovolí odlet. Po necelé hodince v letadle se nálada ještě zvedla, a to když pilot vypl motory, konečně zapl klimatizaci a oznámil nám že odlet nebude dříve než za dalších 80 minut a vzhledem k tomu se bude podávat sklenka vody zdarma. I přes tuto velkorysou nabídku se na palubě strhla menší vzpoura a někteří méně ovcovití paxové se začli domáhat výstupu z letadla zpět na terminál. Toto bylo jednou z letušek se zjevně velikými zkušenostmi s takovými situacemi zažehnáno, byla nám poskytnuta ještě jedna runda pramenité vody, ovšem s upozorněním že zásoby pomalu docházejí. Po asi 30 minutách tlumené vzpoury přišla hláška že nastartujem už za deset minut a tak jsme nakonec v 19:04 odstartovali, tedy se zpožděním 4:29. Tím ale hotovo nebylo, let se opět trasoval přes paříž (tak jako předtím 688) a nabrali sme tedy další půlhodinku s přistáním v PRG v 21:59 (celková, doložitelná sekera 5:04). Že nás pak ještě na T2 čekal bonus v podobě transferu T1-T2 busem a hodinové čekání na kufry považuji za pověstnou třešničku na dortu.
Když to tedy shrneme: máme tu refundovatelnou (min250E) sekyru 5 hodin. Výmluva KA bude jasná - stávka dipečerů v Marseille jako příčina zpoždění neovlivnitelná aerolinkou. Omluva veškerá žádná, při dotazu na infolinku KA o ničem neví...
Mě se to ale nezdá tak easy. Připravil jsem si pro vás tedy pár zvídavých otázek a prosím kohoholi kdo bude znát odpověď na kteroukoli z nich nechť přispěje svým Troškou do mlejna:)
1. Je zpoždění letadla na trase PRG-BCN, byť způsobené "neovlivnitelnou" z pohledu zpoždění následného letu chybou ze strany aerolinky nebo jde pro následující let o tu samou "neovlivnitelnou" příčinu? Jde mi o to, že podle mé logiky byl důvod velké části sekyry faktická nepřítomnost ledadla KA v BCN. Z jakého důvodu tam nebylo mě nemusí zajímat, maj tam mít záložní éro ne? 2 hodiny zpoždění podle mě jde jistě na nimi, navíc již bylo jasné že boardovat se jen tak nebude ale stejně přísná salámovka, přece jim nebudem dávat vouchery...
2. výmluva na Marseiileskou věž zní sice výborně ale mě se to prostě nezdá. Po ty zhruba 2 hodiny čekání na palubě maxíka jsem čekoval flightradar a celé středomořřské pobřeží francie bylo poseto letadly jako by se nechumelilo. Otázka tedy zní: Lze někde zjistit oprávněnost této výmluvy (ŘLP), resp jak ji lze napadnout?
3. mimo oficiálního zdůvodnění padla také hláška od letušek ža vypnutí motoru a prodloužení zpoždění bylo způsobeno také tím, že španěláci nějak neodendali schody od letadla. To je už pochopitelně příčina ovlivnitelná trestná. Jak je donutit aby toto přiznali?? Spolu se zprožděním příletového letadla pak zpoždění "kvůli schodům" dalo dohromady ty 3 kýžené hodiny určo...
4..tedy kdyby se to povedlo uhrát a vyhrát, která vzdálenost platí? teoretická, nebo skutečně uletělá. Se zajížďkou přes paříž byla totiž délka letu 1828km, tedy podle této vzdálenosti by plnění mělo činit 400E na osobu...
Děkuji komukoli kdo se tím bude zabývat a zavazuji se každému kdo by nám zásadně pomohl se plnění domoci vyplatit adekvátní odměnu!
Dáda
P.S. fotky a screenshoty rád pošlu do mailu
Prosím Vás tímto o pomoc se zvažovanou žádostí o odškodnění za pětihodinové zpoždění letu ČSA ok689 BCN-PRG v neděli 24.6.2018. Případ to bude jistě problematický neboť i přes jednoznačně nelegální sekeru je zde jasná cesta kterou budou KocourkofAirlines (KA) směřovat k neplnění a to z důvodu proklamované stávky dispečerů. Situace ale dle mého skromného názoru není až tak jednoznačná a pokud zde bude alespoň nějaká šance se svých práv domoci, půjdu si za tím s vaší pomocí s plnou vervou a to zejména vzhledem k tomu že míra zhovadilosti se kterou KA používají salámovou metodu (viewtopic.php?t=1898) je naživo fakt nesnesitelná.
A nyní s vaším dovolením krátký TR: odlet nedělního letu byl plánován na 14:35. Už na checkinu nás čekal nepříjemný zážitek v podobě bezkonkurenční fronty která se tvořila na třech přepážkách KA. Když byl po 12:35 checkin spuštěn, věděl jsem už, že stejně není kam spěchat neb letadlo z PRG (688) doposud nevyletělo. Ale i tak hodinka strávená ve frontě na náladě nepřidala. Když sme pak konečně dostali letenku na které byl vyznačen boarding cca za 20 minut, nesměle sem se zeptal té rozhodčí za pultíkem zda to myslí vážně. Celkem třikrát mi odvětila že ano, a ať mě tedy ani nenapadne směřovat do lounge. Až když sem se zeptal jestli KA mají v záloze v BCN nějaké jiné letadlo, které hodlají použít místo avizované D****wings 738max která v tu chvílí právě rolovala na PRG, koukla se paňí do systému a seznala že asi vskutku bude zpoždění. Nastala úleva, že o oběd v Pau Casals vip nepřijdeme a ja byl vcelku spokojen i s faktem ze budu moci shlédnout část finaloveho zapasu petulky qitové v birminghamu. Lounge v BCN byla i přes totální přecpanost skvělá. Pohoda v lounge byla ovšem narušena sledovánim odletové tabule, která hlásala dosti dlouho odlet načas, posléze v 16:00 a na závěr v 16:30. Odlet v 16:30 byl pak nejspíše považovan za poslední možný neboť i po páté hodině tam stale tento údaj figuroval, spolu s obligátní hláškou " go to gate".
To už sme ale mezitím ztratili nervy a řádně napojeni a najedeni sme se k tomu gate šli podívat.
To co jsme tam viděli by mě asi nemělo překvapit..ale překvapilo. U gate stále dloouhá fronta působící dojmem, že již probíhá boarding...nicméně šlo je o tu způsobně se chovající část naší populace, která uposlechla pokynu a stála tam takto již snad dvě hodiny a to stejně spořádaně, jako předtím jistě ten samý vzorek populace utvořil frontu před volebními urnami aby si mohl demokraticky zvolit za českého premiéra slovenského estébáka.
Po chvíli pozorování oveček jsem se zeptal španělského draka na gate kdy boarding bude. Odvětil, že asi tak v 17:15. Letadlo D****wings se mezitím již objevilo na ploše letiště a byli jsme poučeni, že nastoupit nemůžeme kvůli pokynům z věže. Tož odešli sme ještě nakoupit uzenou papriku a když sme se v cca 17:00 vrátili, věci už nabraly rychlý spád. U našeho prstu již bylo totiž zaparkované letadlo JOON air a jak sem později pochopil, bylo třeba konat, neb české ovce jaksi u prstu překážely. Během cca 8 minut se stihlo hlášení proměnit z Go to gate na Boarding a hned Last call a když sme nastupovali tak už bylo Gate closed. Pokud to takto probíhalo i zde (viewtopic.php?f=42&t=10219) pak v tom vidím dost nebezpečný fenomén a už nikdy neposedím v lounge v klidu.
No nicméně cíl byl dosažen, český mrdky opustily terminál, byly busem převezeny na plochu, nasáčkovány do letadla a posléze jsme mohli z přetopené kabiny letadla D****wings s potěšením sledovat jak letadlo JOON pohodlně odrolovává a startuje směrem kterým sme měl letět též. V té chvíli jsme byli též důkladně poučení o tom, že za veškeré komplikace mohou stávkující dispečeři v Marseille a že proto nám zlá věž letiště BCN nepovolí odlet. Po necelé hodince v letadle se nálada ještě zvedla, a to když pilot vypl motory, konečně zapl klimatizaci a oznámil nám že odlet nebude dříve než za dalších 80 minut a vzhledem k tomu se bude podávat sklenka vody zdarma. I přes tuto velkorysou nabídku se na palubě strhla menší vzpoura a někteří méně ovcovití paxové se začli domáhat výstupu z letadla zpět na terminál. Toto bylo jednou z letušek se zjevně velikými zkušenostmi s takovými situacemi zažehnáno, byla nám poskytnuta ještě jedna runda pramenité vody, ovšem s upozorněním že zásoby pomalu docházejí. Po asi 30 minutách tlumené vzpoury přišla hláška že nastartujem už za deset minut a tak jsme nakonec v 19:04 odstartovali, tedy se zpožděním 4:29. Tím ale hotovo nebylo, let se opět trasoval přes paříž (tak jako předtím 688) a nabrali sme tedy další půlhodinku s přistáním v PRG v 21:59 (celková, doložitelná sekera 5:04). Že nás pak ještě na T2 čekal bonus v podobě transferu T1-T2 busem a hodinové čekání na kufry považuji za pověstnou třešničku na dortu.
Když to tedy shrneme: máme tu refundovatelnou (min250E) sekyru 5 hodin. Výmluva KA bude jasná - stávka dipečerů v Marseille jako příčina zpoždění neovlivnitelná aerolinkou. Omluva veškerá žádná, při dotazu na infolinku KA o ničem neví...
Mě se to ale nezdá tak easy. Připravil jsem si pro vás tedy pár zvídavých otázek a prosím kohoholi kdo bude znát odpověď na kteroukoli z nich nechť přispěje svým Troškou do mlejna:)
1. Je zpoždění letadla na trase PRG-BCN, byť způsobené "neovlivnitelnou" z pohledu zpoždění následného letu chybou ze strany aerolinky nebo jde pro následující let o tu samou "neovlivnitelnou" příčinu? Jde mi o to, že podle mé logiky byl důvod velké části sekyry faktická nepřítomnost ledadla KA v BCN. Z jakého důvodu tam nebylo mě nemusí zajímat, maj tam mít záložní éro ne? 2 hodiny zpoždění podle mě jde jistě na nimi, navíc již bylo jasné že boardovat se jen tak nebude ale stejně přísná salámovka, přece jim nebudem dávat vouchery...
2. výmluva na Marseiileskou věž zní sice výborně ale mě se to prostě nezdá. Po ty zhruba 2 hodiny čekání na palubě maxíka jsem čekoval flightradar a celé středomořřské pobřeží francie bylo poseto letadly jako by se nechumelilo. Otázka tedy zní: Lze někde zjistit oprávněnost této výmluvy (ŘLP), resp jak ji lze napadnout?
3. mimo oficiálního zdůvodnění padla také hláška od letušek ža vypnutí motoru a prodloužení zpoždění bylo způsobeno také tím, že španěláci nějak neodendali schody od letadla. To je už pochopitelně příčina ovlivnitelná trestná. Jak je donutit aby toto přiznali?? Spolu se zprožděním příletového letadla pak zpoždění "kvůli schodům" dalo dohromady ty 3 kýžené hodiny určo...
4..tedy kdyby se to povedlo uhrát a vyhrát, která vzdálenost platí? teoretická, nebo skutečně uletělá. Se zajížďkou přes paříž byla totiž délka letu 1828km, tedy podle této vzdálenosti by plnění mělo činit 400E na osobu...
Děkuji komukoli kdo se tím bude zabývat a zavazuji se každému kdo by nám zásadně pomohl se plnění domoci vyplatit adekvátní odměnu!
Dáda
P.S. fotky a screenshoty rád pošlu do mailu