ČSA po zkušenosti již nikdy více

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?
m@rtin
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 656
Registrován: 14. 10. 2004, 18:39
Bydliště: Praha
Status: Offline

ČSA po zkušenosti již nikdy více

Příspěvekod m@rtin » 19. 08. 2018, 16:15

Dobrý den,

rád bych se s Vámi podělil o zkušenosti na letech OK688/OK689. Píšu to raději sem, do rubriky trip reporty to asi nepatří. Pro začátek bych rád uvedl, že jsme s manželkou procestovali téměř celý svět, nalétáno máme tedy opravdu hodně a zkušeností s různými aerolinkami ještě více. Nicméně včerejší zážitek s ČSA překonal zatím zcela jednoznačně vše. Se ženou nepatříme mezi klasické koupáky, a proto se cestovkám a společnostem typu Travel Service vyhýbáme obloukem, včetně destinací typu Kos, Kréta, Hurghada aj. Přesto se u nás něco menšího změnilo, což je nový přírůstek do rodiny. Pro představu tento rok v srpnu ani ne roční kojenec. Máme rádi moře a teď kam s ním - poznávací zájezdy typu Filipíny, Chile, Indie pro následujících pár let nepřipadají v úvahu. Kam tedy, aby to nebylo daleko, abychom se mohli svobodně pohybovat (žádný delegát, žádné hromadné transfery autobusy do hotelů s lidmi se slunečníky atp.)? Tak nás napadla Barcelona, kterou máme rádi, a to rovnou sobotní ČSA s pohodlnou A330 tam i zpět, která nabízí perfektní časy bez nutnosti nocovat a brzkého vstávání, což s kojencem fakt bodne.

Problém číslo 1 nastal při bookingu letenky někdy na jaře t.r. Výběr místa s kojencem nejde, volám tedy na infolinku ČSA, co se děje? Bylo mi řečeno, že s letenkou "infant" nelze provést výběr sedadla, jelikož jen některá místa mají kyslíkovou masku navíc. Vzal jsem to jako relevantní informaci a dál to neřešil. Rozhodli jsme se tedy počkat až na odbavení na check-in. Tam nám velmi milá slečna nakonec dala dvojku 55A, 55B. Podle ní byla informace s kyslíkovou maskou chybná, všechna sedadla mají mít masku navíc. No nic, místa máme, a to na dvojce vedle sebe.

Problém číslo 2: Boarding proběhl včas, kočárek odevzdán před nástupem do letadla, všichni jsme na palubě, čekáme na odlet. Po chvíli se ozval kapitán, že máme drobnou závadu na klimatizaci, musíme být proto odtlačeni na vzdálenou stojánku, kde se o nás ČSA Technics postarají. Vyřešení drobného problému trvalo přibližně hodinku a půl. Mezitím jsme sledovali z okénka hochy v montérkách, jak se na štaflích šťourají v motoru. Jeden ze členů posádky mi potvrdil, že OK-YBA je mimořádně poruchová, dost často zůstává on sám nedobrovolně dovolenkovat v Soulu. Musím mu dát za pravdu, předplacený flightradat v tomto nekecá - viset v Soulu OK-YBA jen letos zůstala nesčetněkrát. Zároveň musím říct, že interiér až na vyměněné čalounění odpovídá svému 17letému věku, což věru není málo. Se ženou řešíme, co bude dál, pokud nás vysadí a začnou rozstrkávat do dalších letů. Po hodině a půl vše OK a letíme. Let v pohodě, posádka fajn, jako omluvu dostáváme doušek vody.

Problém číslo 3: V pátek večer den před zpátečním odletem z Barcelony telefonát - z druhé strany nám bylo suše oznámeno, že let OK689 18. srpna byl zrušen, a že nabízejí večerní let ve 20:40 s příletem těsně před půlnocí do Prahy. Snažil jsem se dotyčného na telefonní lince zeptat, jestli byl zrušen nebo nahrazen jiným letadlem, případně jinou společností? Odpověď zněla jednoznačně - Váš let byl zrušen, žádné jiné letadlo neletí. Tak říkám OK, co nám asi zbývá jiného.

Vzápětí kouknu na flightradar let OK689 do Prahy 18. srpna a hle, náhradní letadlo UT Air B737-800 v čase našeho standardního letu. Volám tedy zpět na infolinku ČSA s dotazem, zda bych mohl mluvit s dotyčným pánem XY, který volal před chvílí. Bylo mi řečeno, že budu přepojen na jiné oddělení. Přepojení na jiné oddělení trvalo 27 minut při přehrávání skladby, která Vás namísto uklidnění ještě více vytočí (zkuste si vzít příklad třeba od Air Bank)! Po téměř půlhodině jsem se dovolal samozřejmě někomu jinému. Položil jsem dva dotazy:
a) proč mi v předchozím telefonátu zaměstnanec ČSA nejprve lhal, když tvrdil, že žádné náhradní letadlo neletí?
b) proč rodina s kojencem nedostane přednost na náhradním letadle ve standardním čase a je jako jedna z mála přebukována na noční let?

Pán na lince mi řekl, že informaci zjistí - opětovné přepojení na hudbu cca 10 minut. Následný rozhovor probíhal ve stylu:
ČSA: máte pravdu, náhradní let tam je a vy máte prostě smůlu, systém Vás vygeneroval na noční let
JÁ: proč je Váš systém tak zoufale pitomý, že rodina s kojencem, senioři a business nedostanou přednost a letí v noci?
ČSA: to netuším, napište si na reklamační oddělení
JÁ: já nechci psát na reklamační oddělení, nechci po tom, co mě vyhodí z hotelu, strávit s miminem na rameni 10 hodin na letišti, já chci odletět domů v čase, který byl dražší než s Ryanem, který mi nabízel pohodlné letadlo a atraktivní časové odlety i přílety.
ČSA: máte prostě smůlu, že Vás systém přehodil na noční let
JÁ: Můžete z toho letu ve 12:55 vyhodit 2 lidi, suše jim oznámit, stejně jako mně, že mají prostě smůlu a poletí večer a mě s rodinou zaknihovat místo nich?
ČSA: to fakt nemůžu
JÁ: tak fajn, co přestupy?
ČSA: 10 minut hudba
ČSA: Mám pro Vás nabídku v 6 ráno přes AMS, přestup v Římě 50 minut z jiného terminálu nebo odpolední Paříž s přestup 1:50 na stejném terminálu
JÁ: Fajn, CDG znám jako své boty, přestup v rámci terminálu 2F i se zpožděním bude v pohodě. Zaknihujte nás prosím na Air France přes Paříž s příletem do Prahy v osm hodin večer.
ČSA: do hodiny by Vám měla přijít letenka
JÁ: díky, nashledanou
ČSA: nashledanou

Omluva? Žádná! Arogance, arogance, arogance...
Email s letenkami samozřejmě nepřišel, volám tedy na ČSA znovu, co se děje? Prý to zaurgují. Fajn, email přišel v noci.

Problém číslo 4:
Po příjezdu na aeropuerto El Prat jsme zkusili ČSA, jestli se třeba náhodou někdo nedostavil. Na check-inu nám bylo sděleno, že asi 20 lidí je na waiting listu. Tak jsme se smíření odebrali k přepážce Air France, že poletíme přes CDG. Koukám na flightradar a linka z Paříže do Barcelony hodinu zpoždění. Tak co teď, stíháme přestup nebo ne? Riskujeme a jdeme se odbavit. Před námi na přepážce ženská se psy - odbavení 45 minut....uuuf. Zkouším ještě volat na ČSA, jestli není místo na večerní lince z CDG do Prahy, kdybychom přípoj nechytli. Tentokrát mi velmi milý člověk řekl, že tam je míst dost, tak tedy aspoň něco. Kočárek nám sebrali, mimino musíme nosit, údajně si máme trolley vyzvednout na CDG. Letadlo z Paříže přilétá s hodinovým zpožděním. My odlétáme se zpoždění 1:15, na přestup bude tedy cca pouhých 30 minut. Posádka skvělá, úroveň služeb o mnoho lepší než ČSA, a to jsem se před několika lety AF snažil vyhýbat.

Problém číslo 5:
Po příletu na CDG čekáme na kočárek a hledáme gate PRG, přičemž boarding již začal a samozřejmě úplně nejdál od naší stojánky. Kočárek nikde, údajně přijede na karuselu v Praze. No nic, běžíme s kojencem v náručí přes celý terminál 2F, přičemž dobíháme ke gatu tak tak. Nastupujeme a letíme směr Praha.

Problém číslo 6:
Na Ruzyni kupodivu kufry přijely jako úplně první, ale kočárek nikde. Jdeme se zeptat na nadrozměrná zavazadla. Tam asi 50 rozhořčených koupáků, že jim nepřijely slunečníky. Nechávám ženu s prckem na letišti, ať vyřeší reklamaci kočárku. Bez kočárku jet autobusem domů s miminem, dvěma mega kufry a příručními zavazadly dost dobře nejde. Uber zase neumí dětskou autosedačku a s letištními taxi mám jen ty nejhorší zkušenosti. Jedu tedy sám, bydlíme naštěstí hned u letiště. Vracím se pro rodinu autem, příjezd domů 21:30.

Problém číslo 7:
Zkusím se ještě v 11 večer vydat na letiště, jestli kočárek nepřiletěl linkou po nás. Mělo mě napadnout hned, že za dvojnásobný průjezd na parkingu zaplatím kilo :thumbdown: ...no nepřiletěl!

Problém číslo 8:
Kočárek měli přivézt dnes domů, ale doposud nikde. Voláme na ČSA, kde je? Prý je ještě v Paříži...

Musím se omluvit za invektivu, ale vážené České aeroline, jděte s těmito službami fakt do prdele. Pochopím všechno, technickou závadu na letadle, blbej den operátora na druhé lince, ale to máte vážně tak neschopné ajťáky, že nedokážou v rezervačním systému upřednostnit několikaměsíční dítě nebo seniora? Umíte někomu, kdo si v dobré víře zakoupil letenku na let s pohodlnou A330 v atraktivních časech nabídnout něco jiného než oznámení, že má prostě smůlu?

Být bez dítěte, vybral bych si transfer přes zajímavější letiště se zajímavější aerolinkou. Nápady mých mladých let Vás ale rychle přejdou, když taháte celý den v náruči 10 kilo.

Ostatní diskutující bych rád poprosil o odpovědi na tři dotazy?
1. mám nárok na kompenzaci? Kočárek, zpoždění v cílové destinaci 4:33, přesměrování?
2. pokud ano, je lepší se handrkovat přímo s aerolinkou, následně s ÚCL a nebo rovnou přes zpožděno.cz, vašenároky.cz atp.?
3. má to vůbec cenu?

Mnohokrát děkuji
Naposledy upravil(a) m@rtin dne 19. 08. 2018, 16:48, celkem upraveno 3 x.


marthym
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 335
Registrován: 09. 10. 2012, 10:37
Status: Offline

Re: ČSA po zkušenosti již nikdy více

Příspěvekod marthym » 19. 08. 2018, 16:33

Jo, cestování s infantem... My byli poprvé v 7M a bylo to díkybohu logisticky v klidu (kočárek z ruky u gatu, nálepka s výdejem po přistání, samozřejmě vyjel až na páse). Ale k věci...

Za kočárek kompenzaci nemáš, ale jinak bych řekl, že bys nárok měl mít. Nevím, jak je ošetřeno to přistoupení na jiný let, ale bil bych se. (říkám jako člověk, co vyhádal 250E od LH, ač poprvé napsali smůla)

jencik
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 539
Registrován: 23. 03. 2014, 15:03
Bydliště: KSC,PRG
Status: Offline

Re: ČSA po zkušenosti již nikdy více

Příspěvekod jencik » 19. 08. 2018, 17:13

ČSA dokáže posadiť aj človeka s asistenciou oddelene od asistenta, takže tých chýb bude v systéme viac. Opravovať sa to musí potom ručne.

easydrink
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 19
Registrován: 27. 04. 2014, 11:27
Status: Offline

Re: ČSA po zkušenosti již nikdy více

Příspěvekod easydrink » 19. 08. 2018, 18:21

Tohle jsou problémy, které řeší cestující takřka každé společnosti. Někdy má člověk více štěstí někdy méně.

mandrinka
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 282
Registrován: 02. 01. 2008, 15:12
Status: Offline

Re: ČSA po zkušenosti již nikdy více

Příspěvekod mandrinka » 19. 08. 2018, 18:25

Je to dlouhe. Jinak CSA uz neexistuji, dneska je to jedna vetev Tragedie Servisu a podle toho je to tragedie.

Tak jsem to precetl. Tak s tou A 330 jsem chtel taky letet, predpokladam, ze jsi letel minuly tyden a ted v sobotu zpet. No jeste, ze jsem nakonec zustal doma. Co me stve neskutecne, je, ze pomalu z Prahy nebudou zadne prime lety, protoze letet nekam s Tragedii, at uz si to rika Tragedie, Smart nebo CSA, je o hubu.


H_K
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 24
Registrován: 10. 12. 2016, 19:15
Status: Offline

Re: ČSA po zkušenosti již nikdy více

Příspěvekod H_K » 19. 08. 2018, 19:35

Je vůbec nějaký rozumný důvod s ČSA letět, krom toho že jsou historicky nakýblovaní na relacích z Prahy?

Tuhle jsem letěl nějaké 4 skoky s jiným národním dopravcem - Phillipine Airlines - z HKG přes MNL (pracovní pauza) do KUL a pak zpět.... I na tom nejkratším 2h letu teplé jídlo, nápoje včetně piva ( na výběr nějaký jejich národní pivo nebo Heiniken...), a po nakrmetí a napojení lidí ještě "refill" , kdyby měl snad někdo málo... Jídlo dobrý... Letenka na ty 4 segmenty stála asi 6 tisíc...

Doma s ČSA si člověk za stejný peníze člověk koupí skoky do Paříže nebo AMS, a loterii jestli to bude A319 ČSA s alespoň posádkou v pohodě, nebo TS s retro...

Snad si časem v Praze udělá základnu někdo normální a tuhle hrůzu pošle do historie...

(Zkoušel jste si někdo koupit letenku přes ten ČSA hrůzoweb? To listování kalendářem je trest za zájem o přepravu nebo to je speciální view jenom pro mě, za to že jsem je přestal mít rád? )

bilbo
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 26
Registrován: 31. 08. 2017, 17:01
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG, VIE, STR
Status: Offline

Re: ČSA po zkušenosti již nikdy více

Příspěvekod bilbo » 19. 08. 2018, 21:22

Nerozumím, co ČSA udělali tak špatně. Určitě je problém, že Vás s infantem nenechali na náhradním letu, o tom žádná, ale na druhou stranu to není jen problém ČSA, samý případ řešila známá na letu právě s AF do Karibiku, trávili noc s kojencem na letišti. Taky je pravda, že na call centru jsou většinou špatně informování a neochotní, call centra jiných evropských aerolinek na tom jsou podobně. A ten kočárek že zůstal v CDG, to je chyba místního handlingu, ne ČSA. Nevidím důvod z nich teda dělat nejhorší company světa.

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3730
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: ČSA po zkušenosti již nikdy více

Příspěvekod HighFlyer » 19. 08. 2018, 23:21

Morous by mohl rici, ze z alternativniho pohledu je mozne tuto zkusenost vyhodnotit jako spravedlivy trest za tahani ani ne rocniho infanta do letadla na ne zcela nezbytnou cestu. Ale ja morous nejsem, tak to nereknu.

Paul1
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 115
Registrován: 23. 01. 2016, 17:44
Status: Offline

Re: ČSA po zkušenosti již nikdy více

Příspěvekod Paul1 » 20. 08. 2018, 00:06

HighFlyer píše:Morous by mohl rici, ze z alternativniho pohledu je mozne tuto zkusenost vyhodnotit jako spravedlivy trest za tahani ani ne rocniho infanta do letadla na ne zcela nezbytnou cestu. Ale ja morous nejsem, tak to nereknu.


Ono stačí, když jsi to napsal:-) Já to víceméně podepíšu s tím, ať si každý lítá s infantem kam chce, pokud neobtěžuje ostatní. Ale je úlet si vymáhat na nezbytných cestách výhody oproti ostatním jen s odkazem na infanta.

marthym
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 335
Registrován: 09. 10. 2012, 10:37
Status: Offline

Re: ČSA po zkušenosti již nikdy více

Příspěvekod marthym » 20. 08. 2018, 00:18

Ano, s dětmi je nejlepší sedět na zadku doma (a Šumava je taky pěkná). Tohle miluju, přidejte se ještě někdo. :lolno:

marthym
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 335
Registrován: 09. 10. 2012, 10:37
Status: Offline

Re: ČSA po zkušenosti již nikdy více

Příspěvekod marthym » 20. 08. 2018, 00:20

bilbo píše:Nerozumím, co ČSA udělali tak špatně.


Já bych tedy řekl, že problém je v tom lhaní do očí (do uší), ale možná jsem divnej :D

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2480
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: ČSA po zkušenosti již nikdy více

Příspěvekod Fabo » 20. 08. 2018, 00:41

m@rtin píše:Ostatní diskutující bych rád poprosil o odpovědi na tři dotazy?
1. mám nárok na kompenzaci? Kočárek, zpoždění v cílové destinaci 4:33, přesměrování?
2. pokud ano, je lepší se handrkovat přímo s aerolinkou, následně s ÚCL a nebo rovnou přes zpožděno.cz, vašenároky.cz atp.?
3. má to vůbec cenu?

Mnohokrát děkuji


@1. Kocarek ne. Presmerovani samo o sobe ne, ale zpozdeni v cili ano. 3x 250EUR
@2. U mne byl scenar takyto: a. Poslat po formulari reklamaci b. Po asi 30 dnech poslat na vygooglenou adresu urgenci s tim, ze jestli se to brzo nevyresi, budu nucen informovat UCL a zvazit dalsi kroky podle legislativy. (Tady si nejsem jist, zda to vubec nekdo cetl, ale...) c. asi 2 dny po tom emailu (tedy cca 5 tydnu po letu) dostat email o uznani reklamace, a behem nekolika malo dalsich dnu penize na ucet (a to dokonca v plne vysi, na kterou jsem technicky nemel narok)
@3. Jestli umis za cca 1-2 hodiny prace (vc. googleni emailove adresy) a 5-6 tydnu cekani vydelat 20 tisic, tak nevyplati. Ale v takovem pripade bys asi neletel s CSA v Y...

bilbo
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 26
Registrován: 31. 08. 2017, 17:01
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG, VIE, STR
Status: Offline

Re: ČSA po zkušenosti již nikdy více

Příspěvekod bilbo » 20. 08. 2018, 00:43

marthym píše:
bilbo píše:Nerozumím, co ČSA udělali tak špatně.


Já bych tedy řekl, že problém je v tom lhaní do očí (do uší), ale možná jsem divnej :D


Je dost pravděpodobný, že v době telefonátu ještě ani žádný náhradní let nachystanej nebyl

beran
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 97
Registrován: 24. 01. 2013, 21:14
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG
Status: Offline

Re: ČSA po zkušenosti již nikdy více

Příspěvekod beran » 20. 08. 2018, 01:41

Já ten morous budu, proto že letos se opravdu s infantama roztrhl pytel a někdy si připadáme jako v jeslích nebo ve školce. To by ani nevadilo, ale bohužel v 80% se vždy vyskytne problém v duchu - my máme infanta a nad nás není. Je to tvrdé, ale bohužel pravdivé. O starších dětech ani nemluvě, minulý týden upozornila po stížnostech dalších lidí kolegyně tatínka asi čtyř letého klučíka na jeho chování a odpověď byla proč to říkáte mě, tak to řekněte synovi. To není vůbec nějaká zaujatost, ale bohužel se s tímto jevem setkáváme denně.

cocik
autor Trip reportu roku 2011, 2012, 2015; Nejlepší autor trip reportů 2011, 2012; vítěz kategorie Když cesta je cíl 2011, 2012, 2015
autor Trip reportu roku 2011, 2012, 2015; Nejlepší autor trip reportů 2011, 2012; vítěz kategorie Když cesta je cíl 2011, 2012, 2015
Příspěvky: 1689
Registrován: 12. 08. 2008, 05:05
Bydliště: CTU
Status: Offline

Re: ČSA po zkušenosti již nikdy více

Příspěvekod cocik » 20. 08. 2018, 04:36

Hezkej text, mam k tomu dve veci:
1) Ta popsana situace mi prijde pomerne standardni - kdyz si odmyslim ten kocarek, tak to neni nic, co by zadnej frequent flyer minimalne desetkrat nezazil (a vetsinou v mnohem horsi podobe, kdyz se to stane nekde v Africe nebo v divocejsi casti Asie). A popravde receno, infolinka CSA mi prijde porad lepsi nez zakaznicky centrum Singapore Airlines, kde jsou sice vsichni hrozne slusni a uctivi, ale nedokazou zaridit skoro nic. Takze jo, neni to nic prijemnyho a clovek musi zapojit trochu kreativity, ale nedelal bych z toho kovbojku.
2) Pridavam se k morousum, kterym prijde uchylny tahat infanta pres pul Evropy jenom z pleziru rodicu. Ale to je kazdyho boj, nedelam si patent na rozum.



Zpět na “ČSA - České aerolinie”


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů