ČSA po zkušenosti již nikdy více
Napsal: 19. 08. 2018, 16:15
Dobrý den,
rád bych se s Vámi podělil o zkušenosti na letech OK688/OK689. Píšu to raději sem, do rubriky trip reporty to asi nepatří. Pro začátek bych rád uvedl, že jsme s manželkou procestovali téměř celý svět, nalétáno máme tedy opravdu hodně a zkušeností s různými aerolinkami ještě více. Nicméně včerejší zážitek s ČSA překonal zatím zcela jednoznačně vše. Se ženou nepatříme mezi klasické koupáky, a proto se cestovkám a společnostem typu Travel Service vyhýbáme obloukem, včetně destinací typu Kos, Kréta, Hurghada aj. Přesto se u nás něco menšího změnilo, což je nový přírůstek do rodiny. Pro představu tento rok v srpnu ani ne roční kojenec. Máme rádi moře a teď kam s ním - poznávací zájezdy typu Filipíny, Chile, Indie pro následujících pár let nepřipadají v úvahu. Kam tedy, aby to nebylo daleko, abychom se mohli svobodně pohybovat (žádný delegát, žádné hromadné transfery autobusy do hotelů s lidmi se slunečníky atp.)? Tak nás napadla Barcelona, kterou máme rádi, a to rovnou sobotní ČSA s pohodlnou A330 tam i zpět, která nabízí perfektní časy bez nutnosti nocovat a brzkého vstávání, což s kojencem fakt bodne.
Problém číslo 1 nastal při bookingu letenky někdy na jaře t.r. Výběr místa s kojencem nejde, volám tedy na infolinku ČSA, co se děje? Bylo mi řečeno, že s letenkou "infant" nelze provést výběr sedadla, jelikož jen některá místa mají kyslíkovou masku navíc. Vzal jsem to jako relevantní informaci a dál to neřešil. Rozhodli jsme se tedy počkat až na odbavení na check-in. Tam nám velmi milá slečna nakonec dala dvojku 55A, 55B. Podle ní byla informace s kyslíkovou maskou chybná, všechna sedadla mají mít masku navíc. No nic, místa máme, a to na dvojce vedle sebe.
Problém číslo 2: Boarding proběhl včas, kočárek odevzdán před nástupem do letadla, všichni jsme na palubě, čekáme na odlet. Po chvíli se ozval kapitán, že máme drobnou závadu na klimatizaci, musíme být proto odtlačeni na vzdálenou stojánku, kde se o nás ČSA Technics postarají. Vyřešení drobného problému trvalo přibližně hodinku a půl. Mezitím jsme sledovali z okénka hochy v montérkách, jak se na štaflích šťourají v motoru. Jeden ze členů posádky mi potvrdil, že OK-YBA je mimořádně poruchová, dost často zůstává on sám nedobrovolně dovolenkovat v Soulu. Musím mu dát za pravdu, předplacený flightradat v tomto nekecá - viset v Soulu OK-YBA jen letos zůstala nesčetněkrát. Zároveň musím říct, že interiér až na vyměněné čalounění odpovídá svému 17letému věku, což věru není málo. Se ženou řešíme, co bude dál, pokud nás vysadí a začnou rozstrkávat do dalších letů. Po hodině a půl vše OK a letíme. Let v pohodě, posádka fajn, jako omluvu dostáváme doušek vody.
Problém číslo 3: V pátek večer den před zpátečním odletem z Barcelony telefonát - z druhé strany nám bylo suše oznámeno, že let OK689 18. srpna byl zrušen, a že nabízejí večerní let ve 20:40 s příletem těsně před půlnocí do Prahy. Snažil jsem se dotyčného na telefonní lince zeptat, jestli byl zrušen nebo nahrazen jiným letadlem, případně jinou společností? Odpověď zněla jednoznačně - Váš let byl zrušen, žádné jiné letadlo neletí. Tak říkám OK, co nám asi zbývá jiného.
Vzápětí kouknu na flightradar let OK689 do Prahy 18. srpna a hle, náhradní letadlo UT Air B737-800 v čase našeho standardního letu. Volám tedy zpět na infolinku ČSA s dotazem, zda bych mohl mluvit s dotyčným pánem XY, který volal před chvílí. Bylo mi řečeno, že budu přepojen na jiné oddělení. Přepojení na jiné oddělení trvalo 27 minut při přehrávání skladby, která Vás namísto uklidnění ještě více vytočí (zkuste si vzít příklad třeba od Air Bank)! Po téměř půlhodině jsem se dovolal samozřejmě někomu jinému. Položil jsem dva dotazy:
a) proč mi v předchozím telefonátu zaměstnanec ČSA nejprve lhal, když tvrdil, že žádné náhradní letadlo neletí?
b) proč rodina s kojencem nedostane přednost na náhradním letadle ve standardním čase a je jako jedna z mála přebukována na noční let?
Pán na lince mi řekl, že informaci zjistí - opětovné přepojení na hudbu cca 10 minut. Následný rozhovor probíhal ve stylu:
ČSA: máte pravdu, náhradní let tam je a vy máte prostě smůlu, systém Vás vygeneroval na noční let
JÁ: proč je Váš systém tak zoufale pitomý, že rodina s kojencem, senioři a business nedostanou přednost a letí v noci?
ČSA: to netuším, napište si na reklamační oddělení
JÁ: já nechci psát na reklamační oddělení, nechci po tom, co mě vyhodí z hotelu, strávit s miminem na rameni 10 hodin na letišti, já chci odletět domů v čase, který byl dražší než s Ryanem, který mi nabízel pohodlné letadlo a atraktivní časové odlety i přílety.
ČSA: máte prostě smůlu, že Vás systém přehodil na noční let
JÁ: Můžete z toho letu ve 12:55 vyhodit 2 lidi, suše jim oznámit, stejně jako mně, že mají prostě smůlu a poletí večer a mě s rodinou zaknihovat místo nich?
ČSA: to fakt nemůžu
JÁ: tak fajn, co přestupy?
ČSA: 10 minut hudba
ČSA: Mám pro Vás nabídku v 6 ráno přes AMS, přestup v Římě 50 minut z jiného terminálu nebo odpolední Paříž s přestup 1:50 na stejném terminálu
JÁ: Fajn, CDG znám jako své boty, přestup v rámci terminálu 2F i se zpožděním bude v pohodě. Zaknihujte nás prosím na Air France přes Paříž s příletem do Prahy v osm hodin večer.
ČSA: do hodiny by Vám měla přijít letenka
JÁ: díky, nashledanou
ČSA: nashledanou
Omluva? Žádná! Arogance, arogance, arogance...
Email s letenkami samozřejmě nepřišel, volám tedy na ČSA znovu, co se děje? Prý to zaurgují. Fajn, email přišel v noci.
Problém číslo 4:
Po příjezdu na aeropuerto El Prat jsme zkusili ČSA, jestli se třeba náhodou někdo nedostavil. Na check-inu nám bylo sděleno, že asi 20 lidí je na waiting listu. Tak jsme se smíření odebrali k přepážce Air France, že poletíme přes CDG. Koukám na flightradar a linka z Paříže do Barcelony hodinu zpoždění. Tak co teď, stíháme přestup nebo ne? Riskujeme a jdeme se odbavit. Před námi na přepážce ženská se psy - odbavení 45 minut....uuuf. Zkouším ještě volat na ČSA, jestli není místo na večerní lince z CDG do Prahy, kdybychom přípoj nechytli. Tentokrát mi velmi milý člověk řekl, že tam je míst dost, tak tedy aspoň něco. Kočárek nám sebrali, mimino musíme nosit, údajně si máme trolley vyzvednout na CDG. Letadlo z Paříže přilétá s hodinovým zpožděním. My odlétáme se zpoždění 1:15, na přestup bude tedy cca pouhých 30 minut. Posádka skvělá, úroveň služeb o mnoho lepší než ČSA, a to jsem se před několika lety AF snažil vyhýbat.
Problém číslo 5:
Po příletu na CDG čekáme na kočárek a hledáme gate PRG, přičemž boarding již začal a samozřejmě úplně nejdál od naší stojánky. Kočárek nikde, údajně přijede na karuselu v Praze. No nic, běžíme s kojencem v náručí přes celý terminál 2F, přičemž dobíháme ke gatu tak tak. Nastupujeme a letíme směr Praha.
Problém číslo 6:
Na Ruzyni kupodivu kufry přijely jako úplně první, ale kočárek nikde. Jdeme se zeptat na nadrozměrná zavazadla. Tam asi 50 rozhořčených koupáků, že jim nepřijely slunečníky. Nechávám ženu s prckem na letišti, ať vyřeší reklamaci kočárku. Bez kočárku jet autobusem domů s miminem, dvěma mega kufry a příručními zavazadly dost dobře nejde. Uber zase neumí dětskou autosedačku a s letištními taxi mám jen ty nejhorší zkušenosti. Jedu tedy sám, bydlíme naštěstí hned u letiště. Vracím se pro rodinu autem, příjezd domů 21:30.
Problém číslo 7:
Zkusím se ještě v 11 večer vydat na letiště, jestli kočárek nepřiletěl linkou po nás. Mělo mě napadnout hned, že za dvojnásobný průjezd na parkingu zaplatím kilo ...no nepřiletěl!
Problém číslo 8:
Kočárek měli přivézt dnes domů, ale doposud nikde. Voláme na ČSA, kde je? Prý je ještě v Paříži...
Musím se omluvit za invektivu, ale vážené České aeroline, jděte s těmito službami fakt do p****e. Pochopím všechno, technickou závadu na letadle, blbej den operátora na druhé lince, ale to máte vážně tak neschopné ajťáky, že nedokážou v rezervačním systému upřednostnit několikaměsíční dítě nebo seniora? Umíte někomu, kdo si v dobré víře zakoupil letenku na let s pohodlnou A330 v atraktivních časech nabídnout něco jiného než oznámení, že má prostě smůlu?
Být bez dítěte, vybral bych si transfer přes zajímavější letiště se zajímavější aerolinkou. Nápady mých mladých let Vás ale rychle přejdou, když taháte celý den v náruči 10 kilo.
Ostatní diskutující bych rád poprosil o odpovědi na tři dotazy?
1. mám nárok na kompenzaci? Kočárek, zpoždění v cílové destinaci 4:33, přesměrování?
2. pokud ano, je lepší se handrkovat přímo s aerolinkou, následně s ÚCL a nebo rovnou přes zpožděno.cz, vašenároky.cz atp.?
3. má to vůbec cenu?
Mnohokrát děkuji
rád bych se s Vámi podělil o zkušenosti na letech OK688/OK689. Píšu to raději sem, do rubriky trip reporty to asi nepatří. Pro začátek bych rád uvedl, že jsme s manželkou procestovali téměř celý svět, nalétáno máme tedy opravdu hodně a zkušeností s různými aerolinkami ještě více. Nicméně včerejší zážitek s ČSA překonal zatím zcela jednoznačně vše. Se ženou nepatříme mezi klasické koupáky, a proto se cestovkám a společnostem typu Travel Service vyhýbáme obloukem, včetně destinací typu Kos, Kréta, Hurghada aj. Přesto se u nás něco menšího změnilo, což je nový přírůstek do rodiny. Pro představu tento rok v srpnu ani ne roční kojenec. Máme rádi moře a teď kam s ním - poznávací zájezdy typu Filipíny, Chile, Indie pro následujících pár let nepřipadají v úvahu. Kam tedy, aby to nebylo daleko, abychom se mohli svobodně pohybovat (žádný delegát, žádné hromadné transfery autobusy do hotelů s lidmi se slunečníky atp.)? Tak nás napadla Barcelona, kterou máme rádi, a to rovnou sobotní ČSA s pohodlnou A330 tam i zpět, která nabízí perfektní časy bez nutnosti nocovat a brzkého vstávání, což s kojencem fakt bodne.
Problém číslo 1 nastal při bookingu letenky někdy na jaře t.r. Výběr místa s kojencem nejde, volám tedy na infolinku ČSA, co se děje? Bylo mi řečeno, že s letenkou "infant" nelze provést výběr sedadla, jelikož jen některá místa mají kyslíkovou masku navíc. Vzal jsem to jako relevantní informaci a dál to neřešil. Rozhodli jsme se tedy počkat až na odbavení na check-in. Tam nám velmi milá slečna nakonec dala dvojku 55A, 55B. Podle ní byla informace s kyslíkovou maskou chybná, všechna sedadla mají mít masku navíc. No nic, místa máme, a to na dvojce vedle sebe.
Problém číslo 2: Boarding proběhl včas, kočárek odevzdán před nástupem do letadla, všichni jsme na palubě, čekáme na odlet. Po chvíli se ozval kapitán, že máme drobnou závadu na klimatizaci, musíme být proto odtlačeni na vzdálenou stojánku, kde se o nás ČSA Technics postarají. Vyřešení drobného problému trvalo přibližně hodinku a půl. Mezitím jsme sledovali z okénka hochy v montérkách, jak se na štaflích šťourají v motoru. Jeden ze členů posádky mi potvrdil, že OK-YBA je mimořádně poruchová, dost často zůstává on sám nedobrovolně dovolenkovat v Soulu. Musím mu dát za pravdu, předplacený flightradat v tomto nekecá - viset v Soulu OK-YBA jen letos zůstala nesčetněkrát. Zároveň musím říct, že interiér až na vyměněné čalounění odpovídá svému 17letému věku, což věru není málo. Se ženou řešíme, co bude dál, pokud nás vysadí a začnou rozstrkávat do dalších letů. Po hodině a půl vše OK a letíme. Let v pohodě, posádka fajn, jako omluvu dostáváme doušek vody.
Problém číslo 3: V pátek večer den před zpátečním odletem z Barcelony telefonát - z druhé strany nám bylo suše oznámeno, že let OK689 18. srpna byl zrušen, a že nabízejí večerní let ve 20:40 s příletem těsně před půlnocí do Prahy. Snažil jsem se dotyčného na telefonní lince zeptat, jestli byl zrušen nebo nahrazen jiným letadlem, případně jinou společností? Odpověď zněla jednoznačně - Váš let byl zrušen, žádné jiné letadlo neletí. Tak říkám OK, co nám asi zbývá jiného.
Vzápětí kouknu na flightradar let OK689 do Prahy 18. srpna a hle, náhradní letadlo UT Air B737-800 v čase našeho standardního letu. Volám tedy zpět na infolinku ČSA s dotazem, zda bych mohl mluvit s dotyčným pánem XY, který volal před chvílí. Bylo mi řečeno, že budu přepojen na jiné oddělení. Přepojení na jiné oddělení trvalo 27 minut při přehrávání skladby, která Vás namísto uklidnění ještě více vytočí (zkuste si vzít příklad třeba od Air Bank)! Po téměř půlhodině jsem se dovolal samozřejmě někomu jinému. Položil jsem dva dotazy:
a) proč mi v předchozím telefonátu zaměstnanec ČSA nejprve lhal, když tvrdil, že žádné náhradní letadlo neletí?
b) proč rodina s kojencem nedostane přednost na náhradním letadle ve standardním čase a je jako jedna z mála přebukována na noční let?
Pán na lince mi řekl, že informaci zjistí - opětovné přepojení na hudbu cca 10 minut. Následný rozhovor probíhal ve stylu:
ČSA: máte pravdu, náhradní let tam je a vy máte prostě smůlu, systém Vás vygeneroval na noční let
JÁ: proč je Váš systém tak zoufale pitomý, že rodina s kojencem, senioři a business nedostanou přednost a letí v noci?
ČSA: to netuším, napište si na reklamační oddělení
JÁ: já nechci psát na reklamační oddělení, nechci po tom, co mě vyhodí z hotelu, strávit s miminem na rameni 10 hodin na letišti, já chci odletět domů v čase, který byl dražší než s Ryanem, který mi nabízel pohodlné letadlo a atraktivní časové odlety i přílety.
ČSA: máte prostě smůlu, že Vás systém přehodil na noční let
JÁ: Můžete z toho letu ve 12:55 vyhodit 2 lidi, suše jim oznámit, stejně jako mně, že mají prostě smůlu a poletí večer a mě s rodinou zaknihovat místo nich?
ČSA: to fakt nemůžu
JÁ: tak fajn, co přestupy?
ČSA: 10 minut hudba
ČSA: Mám pro Vás nabídku v 6 ráno přes AMS, přestup v Římě 50 minut z jiného terminálu nebo odpolední Paříž s přestup 1:50 na stejném terminálu
JÁ: Fajn, CDG znám jako své boty, přestup v rámci terminálu 2F i se zpožděním bude v pohodě. Zaknihujte nás prosím na Air France přes Paříž s příletem do Prahy v osm hodin večer.
ČSA: do hodiny by Vám měla přijít letenka
JÁ: díky, nashledanou
ČSA: nashledanou
Omluva? Žádná! Arogance, arogance, arogance...
Email s letenkami samozřejmě nepřišel, volám tedy na ČSA znovu, co se děje? Prý to zaurgují. Fajn, email přišel v noci.
Problém číslo 4:
Po příjezdu na aeropuerto El Prat jsme zkusili ČSA, jestli se třeba náhodou někdo nedostavil. Na check-inu nám bylo sděleno, že asi 20 lidí je na waiting listu. Tak jsme se smíření odebrali k přepážce Air France, že poletíme přes CDG. Koukám na flightradar a linka z Paříže do Barcelony hodinu zpoždění. Tak co teď, stíháme přestup nebo ne? Riskujeme a jdeme se odbavit. Před námi na přepážce ženská se psy - odbavení 45 minut....uuuf. Zkouším ještě volat na ČSA, jestli není místo na večerní lince z CDG do Prahy, kdybychom přípoj nechytli. Tentokrát mi velmi milý člověk řekl, že tam je míst dost, tak tedy aspoň něco. Kočárek nám sebrali, mimino musíme nosit, údajně si máme trolley vyzvednout na CDG. Letadlo z Paříže přilétá s hodinovým zpožděním. My odlétáme se zpoždění 1:15, na přestup bude tedy cca pouhých 30 minut. Posádka skvělá, úroveň služeb o mnoho lepší než ČSA, a to jsem se před několika lety AF snažil vyhýbat.
Problém číslo 5:
Po příletu na CDG čekáme na kočárek a hledáme gate PRG, přičemž boarding již začal a samozřejmě úplně nejdál od naší stojánky. Kočárek nikde, údajně přijede na karuselu v Praze. No nic, běžíme s kojencem v náručí přes celý terminál 2F, přičemž dobíháme ke gatu tak tak. Nastupujeme a letíme směr Praha.
Problém číslo 6:
Na Ruzyni kupodivu kufry přijely jako úplně první, ale kočárek nikde. Jdeme se zeptat na nadrozměrná zavazadla. Tam asi 50 rozhořčených koupáků, že jim nepřijely slunečníky. Nechávám ženu s prckem na letišti, ať vyřeší reklamaci kočárku. Bez kočárku jet autobusem domů s miminem, dvěma mega kufry a příručními zavazadly dost dobře nejde. Uber zase neumí dětskou autosedačku a s letištními taxi mám jen ty nejhorší zkušenosti. Jedu tedy sám, bydlíme naštěstí hned u letiště. Vracím se pro rodinu autem, příjezd domů 21:30.
Problém číslo 7:
Zkusím se ještě v 11 večer vydat na letiště, jestli kočárek nepřiletěl linkou po nás. Mělo mě napadnout hned, že za dvojnásobný průjezd na parkingu zaplatím kilo ...no nepřiletěl!
Problém číslo 8:
Kočárek měli přivézt dnes domů, ale doposud nikde. Voláme na ČSA, kde je? Prý je ještě v Paříži...
Musím se omluvit za invektivu, ale vážené České aeroline, jděte s těmito službami fakt do p****e. Pochopím všechno, technickou závadu na letadle, blbej den operátora na druhé lince, ale to máte vážně tak neschopné ajťáky, že nedokážou v rezervačním systému upřednostnit několikaměsíční dítě nebo seniora? Umíte někomu, kdo si v dobré víře zakoupil letenku na let s pohodlnou A330 v atraktivních časech nabídnout něco jiného než oznámení, že má prostě smůlu?
Být bez dítěte, vybral bych si transfer přes zajímavější letiště se zajímavější aerolinkou. Nápady mých mladých let Vás ale rychle přejdou, když taháte celý den v náruči 10 kilo.
Ostatní diskutující bych rád poprosil o odpovědi na tři dotazy?
1. mám nárok na kompenzaci? Kočárek, zpoždění v cílové destinaci 4:33, přesměrování?
2. pokud ano, je lepší se handrkovat přímo s aerolinkou, následně s ÚCL a nebo rovnou přes zpožděno.cz, vašenároky.cz atp.?
3. má to vůbec cenu?
Mnohokrát děkuji