Stránka 4 z 6

Re: RE: Re: ČSA po zkušenosti již nikdy více

Napsal: 21. 08. 2018, 07:38
od JackBrno
m@rtin píše:...
2. očekávám od aerolinky, že kojence a seniory upřednostní a v systému je zaknihuje do náhradního letadla a ne na let o 8 hodin později, byť se mnou mnoho diskutujících asi nesouhlasí. Kdybych byl bez dítěte, samozřejmě by mi vůbec nevadilo, že by přede mnou dostala přednost rodina s dítětem. Asi nejsem normální, ale takový názor prostě mám...

Nevím jestli jsi nebo nejsi normální, předpokládám, že spíš ano, ale moc normální není, automaticky očekávat přednost jen proto, že máš sebou dítě. Každý z těch ostatních cestujících mohl (i když samozřejmě nemusel) mít stokrát silnější důvod k tomu, letět dřív, než ty, který jsi měl "jen infanta" a opravdu nemůžeš čekat, že aerolinka bude rozsuzovat, kdo má vážnější důvod letět dříve. Takže náhodný los je v tomto případě maximálně spravedlivé řešení. Jediné, co by se od aerolinky dalo v tomto směru čekat, že by na tvoji žádost zkusili někoho z těch vybraných pro dřívější let oslovit, zda by nebyl ochoten přenechat místo rodině s dítětem. Ale automatické upřednostnění opravdu na místě není. Bohužel jste se zdrželi, což se prostě v dopravě stává a taky za to dostanete patřičnou kompenzaci. Sám píšeš, že to prcek zvládnul v pohodě, takže celé to vlastně bylo jen o nepohodlí pro tebe, což se dá pochopit, protože cesta měla proběhnout jinak, ale nic závažného se nestalo a vyplacená kompenzace bude nejspíš vyšší, než staly letenky :) Jinak osobně nebudu kritizovat létání s infantem, přestože už mi párkrát dost znepříjemnili let, ale beru to tak, že rodiče malých dětí potřebují snad nejvíc ze všech vypadnout z toho stereotypu :) Takže pokud to dítě nějak přijatelně zvládá, tak ať létají. Ovšem rodiče musí mít dost soudnosti, aby neočekávali nějaké speciální výhody a hlavně prostě musí počítat s možností různých změn. Není to odpolední výlet tramvají za město :) Já tedy musím říct, že mám zatím v létání štěstí, že jsem ještě nikdy nezažil zrušení letu během cesty, přesměrování ani žádné velké zpoždění, ale je mi úplně jasné, že jak sebou poprvé vezmu dítě, tak se to zaručeně stane a musím s tím počítat a pokud se toho budu bát, tak ho raději nebrat.

Re: ČSA po zkušenosti již nikdy více

Napsal: 21. 08. 2018, 10:02
od MarcosFT
flyingblue píše:
MarcosFT píše:U me CSA taky nadobro skoncili a to kvuli vyjebavani se Sky Team Elite Plus cestujicimi, kteri vyhody maji mozna tak v tom Erste salonku v cajzlu. Je to pro me aerolinka, ktera zustala dvacet let za opicemi. Z odpovedi si nic nedelej, tady je snad jedinej clovek co letectvi, cestovani letadlem a vecem kolem rozumi jen Fabo a whiskey, zbytek jsou borci od pocitace a od simulatoru, popripade s premium ucty u FR24... :D 8)


Presne, treba mechanici, prodejci letenek nebo lidi s vice nez milionem mili na konte do toho nevidej vubec :angel:

(radeji to otaguji tagem ironie)



Neber si to osobne, ze jsem te tam nenapsal taky 8)

Re: ČSA po zkušenosti již nikdy více

Napsal: 21. 08. 2018, 12:10
od bphot0
Globik píše:Fascinuje mě, že člověk, který se štítí koupáků a delegáta cestovní kanceláře, se sám chová jako koupák: "nechci po tom, co mě vyhodí z hotelu, strávit s miminem na rameni 10 hodin na letišti". To je totiž klasický koupácký problém. Po checkoutu ("vyhození z hotelu") se údajně už jen sedí kufrech, případně se koupáci cítí jako bezdomovci. Celý pobyt v destinaci totiž strávili jen ve svém hotelovém pokoji.



:thumbup:

Re: RE: Re: ČSA po zkušenosti již nikdy více

Napsal: 21. 08. 2018, 13:52
od pepa007
JackBrno píše:
m@rtin píše:...
2. očekávám od aerolinky, že kojence a seniory upřednostní a v systému je zaknihuje do náhradního letadla a ne na let o 8 hodin později, byť se mnou mnoho diskutujících asi nesouhlasí. Kdybych byl bez dítěte, samozřejmě by mi vůbec nevadilo, že by přede mnou dostala přednost rodina s dítětem. Asi nejsem normální, ale takový názor prostě mám...

Nevím jestli jsi nebo nejsi normální, předpokládám, že spíš ano, ale moc normální není, automaticky očekávat přednost jen proto, že máš sebou dítě. Každý z těch ostatních cestujících mohl (i když samozřejmě nemusel) mít stokrát silnější důvod k tomu, letět dřív, než ty, který jsi měl "jen infanta" a opravdu nemůžeš čekat, že aerolinka bude rozsuzovat, kdo má vážnější důvod letět dříve. Takže náhodný los je v tomto případě maximálně spravedlivé řešení. Jediné, co by se od aerolinky dalo v tomto směru čekat, že by na tvoji žádost zkusili někoho z těch vybraných pro dřívější let oslovit, zda by nebyl ochoten přenechat místo rodině s dítětem. Ale automatické upřednostnění opravdu na místě není. Bohužel jste se zdrželi, což se prostě v dopravě stává a taky za to dostanete patřičnou kompenzaci. Sám píšeš, že to prcek zvládnul v pohodě, takže celé to vlastně bylo jen o nepohodlí pro tebe, což se dá pochopit, protože cesta měla proběhnout jinak, ale nic závažného se nestalo a vyplacená kompenzace bude nejspíš vyšší, než staly letenky :) Jinak osobně nebudu kritizovat létání s infantem, přestože už mi párkrát dost znepříjemnili let, ale beru to tak, že rodiče malých dětí potřebují snad nejvíc ze všech vypadnout z toho stereotypu :) Takže pokud to dítě nějak přijatelně zvládá, tak ať létají. Ovšem rodiče musí mít dost soudnosti, aby neočekávali nějaké speciální výhody a hlavně prostě musí počítat s možností různých změn. Není to odpolední výlet tramvají za město :) Já tedy musím říct, že mám zatím v létání štěstí, že jsem ještě nikdy nezažil zrušení letu během cesty, přesměrování ani žádné velké zpoždění, ale je mi úplně jasné, že jak sebou poprvé vezmu dítě, tak se to zaručeně stane a musím s tím počítat a pokud se toho budu bát, tak ho raději nebrat.


Hele tady asi nejde o to že by s infantem automaticky očekávali nějaká privilegia. Ale spíš poznámka, že u ČSA na straně péče o zákazníky není žádná snaha, a že to nikoho nenapadlo, že by třeba z vlastní dobré vůle přehodil na pozdější let někoho jinýho než rodinu s infantem. Plus zdvižený obočí nad formou komunikace. Takže ano, čistě technicky a právně neudělaly ČSA asi nic špatně, ale chybí tam jekojkoliv human touch, kterej by člověk od skoro nejmenší aerolinky v evropě přecejen trochu ocenil. Čím jiným už ta firma může konkurovat?

Re: ČSA po zkušenosti již nikdy více

Napsal: 21. 08. 2018, 13:56
od flyingblue
MarcosFT píše:
flyingblue píše:
MarcosFT píše:U me CSA taky nadobro skoncili a to kvuli vyjebavani se Sky Team Elite Plus cestujicimi, kteri vyhody maji mozna tak v tom Erste salonku v cajzlu. Je to pro me aerolinka, ktera zustala dvacet let za opicemi. Z odpovedi si nic nedelej, tady je snad jedinej clovek co letectvi, cestovani letadlem a vecem kolem rozumi jen Fabo a whiskey, zbytek jsou borci od pocitace a od simulatoru, popripade s premium ucty u FR24... :D 8)


Presne, treba mechanici, prodejci letenek nebo lidi s vice nez milionem mili na konte do toho nevidej vubec :angel:

(radeji to otaguji tagem ironie)



Neber si to osobne, ze jsem te tam nenapsal taky 8)


Myslel jsem spis cocika :-)

Re: RE: Re: RE: Re: ČSA po zkušenosti již nikdy více

Napsal: 21. 08. 2018, 14:10
od JackBrno
pepa007 píše:Hele tady asi nejde o to že by s infantem automaticky očekávali nějaká privilegia. Ale spíš poznámka, že u ČSA na straně péče o zákazníky není žádná snaha, a že to nikoho nenapadlo, že by třeba z vlastní dobré vůle přehodil na pozdější let někoho jinýho než rodinu s infantem. Plus zdvižený obočí nad formou komunikace. Takže ano, čistě technicky a právně neudělaly ČSA asi nic špatně, ale chybí tam jekojkoliv human touch, kterej by člověk od skoro nejmenší aerolinky v evropě přecejen trochu ocenil. Čím jiným už ta firma může konkurovat?

S tím souhlasím, nějaká snaha tam být mohla. Nejspíš ne tím způsobem, že by viděli rodinu s dítětem a jen tak o vlastní vůli někoho z vylosovaných ze seznamu vyhodit a přesunout na pozdější let místo nich, ale pokus o vyhledání nějakých dobrovolníků, kteří by se nechali přesunout, proběhnout mohl. I když si umím představit, že to není nic příjemného. Let už tak zpožděný, lidé většinou mají naplánovanou návaznou dopravu, naštvaní, že nestíhají a zkus je jako mizerně placený pracovník call centra začít oslovovat, jestli by někdo dobrovolně chtěl ještě výrazně větší zpoždění :) Na druhou stranu, kdyby se dobrovolník našel, tak by asi nepsal stížnosti po internetu a kolega z úvodního příspěvku by možná naopak psal chválu, jak to aerolinka zvládla operativně vyřešit. No nestalo se :) ČSA si měli pronajmout A380 od HiFly ;)

Re: RE: Re: ČSA po zkušenosti již nikdy více

Napsal: 21. 08. 2018, 14:10
od Petrpakl
pepa007 píše:Čím jiným už ta firma může konkurovat?


Rozhodne nekonkuruji komunikaci se zakaznikem! Psal sem o tom v jinem vlakne, ale 8/6 me kvuli zmene letadla nedobrovolne prevedli z business do posledni rady v economy. 9/6 jsem sepsal prvni stiznost, 16/7 sem ji poprve urgoval a dneska zas. Zadna odpoved, ani "polibte si ....".
Chapu, zadna aerolinka se nehrne do vyplaceni kompenzaci, ale CSA se ani nesnazi komunikovat. A to nemluvim o slecne na checkinu, ktera mi vyslovene lhala, kdyz tvrdila ze business trida je v ATRku v posledni rade. Dam jim jeste 2 tydny a pak to poslu na Urad pro civilni letectvi. Zodpovednost zadna, proste doufaj, ze to beznej zakaznik vzda a zapomene. Jen z principu to nenecham plavat. Za me teda CSA uz nikdy.

Re: RE: Re: ČSA po zkušenosti již nikdy více

Napsal: 21. 08. 2018, 14:40
od HighFlyer
Petrpakl píše:...A to nemluvim o slecne na checkinu, ktera mi vyslovene lhala, kdyz tvrdila ze business trida je v ATRku v posledni rade.

Nelhala. Business trida v ATRku u CSA je v poslednich dvou radach.

Toto je cim dal castejsi neduh tohoto fora. Ze sem nekdo prijde se svoji predstavou, jak svet funguje nebo ma fungovat, a kdyz to neni podle jeho predstav, tak napise flame (nejlepe v delce dvou A4). Co na tom, ze jeho predstava je pokrivena, naprosto neodpovidajici realite (umisteni biz class v ATR), absolutne mimo zakladnim ekonomicke uvazovani ("Maj mit v kazde destinaci zalozni letadlo, vymluvy me nezajimaj"), hlavne kdyz na to zalozim nove vlakno a dam do nazvu "nikdy vice".

Kvalitu fora to, bohuzel, dosti snizuje.

Re: RE: Re: ČSA po zkušenosti již nikdy více

Napsal: 21. 08. 2018, 14:41
od Lemon
Petrpakl píše:A to nemluvim o slecne na checkinu, ktera mi vyslovene lhala, kdyz tvrdila ze business trida je v ATRku v posledni rade.

Sice je mírně OT, ale dle mých zkušeností nelhala - párkrát jsem u ČSA v ATR letěl, párkrát to bylo i v bizu (resp. pseudobizu) a fakt je vzadu... Uznávám, že ne každý ho tam vidí, těžko se to rozlišuje, ale je tam... :lol:

Re: RE: Re: ČSA po zkušenosti již nikdy více

Napsal: 21. 08. 2018, 15:04
od Petrpakl
HighFlyer píše:Nelhala. Business trida v ATRku u CSA je v poslednich dvou radach.

Toto je cim dal castejsi neduh tohoto fora. Ze sem nekdo prijde se svoji predstavou, jak svet funguje nebo ma fungovat, a kdyz to neni podle jeho predstav, tak napise flame (nejlepe v delce dvou A4). Co na tom, ze jeho predstava je pokrivena, naprosto neodpovidajici realite (umisteni biz class v ATR), absolutne mimo zakladnim ekonomicke uvazovani ("Maj mit v kazde destinaci zalozni letadlo, vymluvy me nezajimaj"), hlavne kdyz na to zalozim nove vlakno a dam do nazvu "nikdy vice".

Kvalitu fora to, bohuzel, dosti snizuje.


Tak za tu business tridu se v tomto pripade omlouvam. Ale jeden ze zkusenejsich diskuteru mi poslal seatmap, ktera ukazuje ze je v prednich radach.
Ale to nebyl muj hlavni bod. Nejvic mi vadi, ze CSA kasle na zakazniky, komunikace nulova.

Na druhou cast prispevku reknu jen jedno. Jde o otevrene diskuzni forum, kazdy z nas ma nazor na svet kolem sebe a svate pravo ho sem napsat. Ne kazdy se pohybuje v letecvi a zna vsechny detaily. Pokud to mistni odborniky irituje, navrhuji forum uzavrit (nebo vytvorit zamknutou sekci) a zpristupnit to pouze pro zamestnance letiste, prodejce letenek piloty atd.

Me osobne je uplne jedno, co kdo publikuje na internetu. Pokud me to nezajima, tak to proste nectu.

Re: ČSA po zkušenosti již nikdy více

Napsal: 21. 08. 2018, 15:30
od H_K
Tak za tu business tridu se v tomto pripade omlouvam. Ale jeden ze zkusenejsich diskuteru mi poslal seatmap, ktera ukazuje ze je v prednich radach.

Tak hlavně je to poměrně triviální věc, to by člověk čekal že infolinka zvládne odpovědět třeba i rychle, pak by se to taky nikdy nedostalo až sem na fórum....

( Nebo teda já si představuju že na infolince ČSA budou lidi co tím letadlem občas cestují a něco o tom ví. Jestli je to outsourcované do nějaké indické rybářeské vesnice a ten měsíc je potřeba na překlady otázek z češtiny a zpět, tak beru námitku zpět. :D )

Re: RE: Re: ČSA po zkušenosti již nikdy více

Napsal: 21. 08. 2018, 15:37
od Fabo
Petrpakl píše:
HighFlyer píše:Nelhala. Business trida v ATRku u CSA je v poslednich dvou radach.

Toto je cim dal castejsi neduh tohoto fora. Ze sem nekdo prijde se svoji predstavou, jak svet funguje nebo ma fungovat, a kdyz to neni podle jeho predstav, tak napise flame (nejlepe v delce dvou A4). Co na tom, ze jeho predstava je pokrivena, naprosto neodpovidajici realite (umisteni biz class v ATR), absolutne mimo zakladnim ekonomicke uvazovani ("Maj mit v kazde destinaci zalozni letadlo, vymluvy me nezajimaj"), hlavne kdyz na to zalozim nove vlakno a dam do nazvu "nikdy vice".

Kvalitu fora to, bohuzel, dosti snizuje.


Tak za tu business tridu se v tomto pripade omlouvam. Ale jeden ze zkusenejsich diskuteru mi poslal seatmap, ktera ukazuje ze je v prednich radach.
Ale to nebyl muj hlavni bod. Nejvic mi vadi, ze CSA kasle na zakazniky, komunikace nulova.

Na druhou cast prispevku reknu jen jedno. Jde o otevrene diskuzni forum, kazdy z nas ma nazor na svet kolem sebe a svate pravo ho sem napsat. Ne kazdy se pohybuje v letecvi a zna vsechny detaily. Pokud to mistni odborniky irituje, navrhuji forum uzavrit (nebo vytvorit zamknutou sekci) a zpristupnit to pouze pro zamestnance letiste, prodejce letenek piloty atd.

Me osobne je uplne jedno, co kdo publikuje na internetu. Pokud me to nezajima, tak to proste nectu.


Nikdo ze zdejsich diskuteru ti seatmapu kde je byznys v ATRu vepredu poslat nemohl, protoze byznys v ATRu je vzadu od zacatku...

Re: ČSA po zkušenosti již nikdy více

Napsal: 21. 08. 2018, 22:18
od Karel_x
Pokud sedáme do letadla, bereme na sebe různá rizika. Jsou mezi nimi i rizika mnohahodinových zpoždění, zrušení nebo divergování na jiné letiště. Stejně tak ztráta zavazadel. Jak to obvykle řeší aerolinky také každý ví.

Pokud bereme na palubu mimino, prostě musíme počítat s tím, že v jednom letu z dvaceti budeme čelit nějaké podobné situaci a buď to riziko musíme přijmout nebo nechat mimčo u babičky. Nikomu neberu, aby si batole bral, ale rodič sám je především odpovědný za svého drobečka v případě nestandardní situace. Pokud nad podobnými riziky lehkovážně mávl rukou, proč s tím teď má rodič problém? Zvlášť, pokud se vlastně nic opravdu zlého nestalo. Aerolinky mu vždy poskytnou jen standardní servis, nic víc. ČSA nijak neobdivuji, ale chovaly se přibližně tak, jak by od nich každý mohl čekat.

Re: ČSA po zkušenosti již nikdy více

Napsal: 21. 08. 2018, 22:25
od hafi
[-X asi bych raději na letiště konvergoval než divergoval... :wink:

Re: ČSA po zkušenosti již nikdy více

Napsal: 21. 08. 2018, 22:28
od marthym
Karel_x píše:ČSA nijak neobdivuji, ale chovaly se přibližně tak, jak by od nich každý mohl čekat.


Já si kopnu: takže máme standardně čekat, že nám aerolinky budou lhát? :?: