ČSA - půlroční ignorace žádostí o kompenzaci
ČSA - půlroční ignorace žádostí o kompenzaci
Zdraví,
máte někdo zde podobnou zkušenosti a můžete poradit co dál, prosím?
Situace je následující - manžel letěl (tedy měl letět) přímým letem ČSA z Prahy do Paříže začátkem ledna. Boarding proběhl dle plánu v poledne a letadlo byla absolutně plné. Nicméně je pak bez jakýchkoliv informací drželi v letadle kousek od hlavní budovy (ale ne na dráze) v Praze PŘES 5 HODIN!!! Mezitím je 2x rozmrazovali a letušky odmítly podávat podruhé občerstvení během této doby, protože prý na to nemají dostatek zásob (krátký let, tak mají spočítáno 1 kelímek nealka a 1 hrnek kávy nebo čaje na cestujícího, což se dá pochopit, ale ne za danou situaci)... Následně se ozval kapitán (to jsem zrovna s manželem mluvila po telefonu, takže jsem hlášení i sama slyšela), že se omlouvá za menší zdržení (to jako snad nemyslel vážně), ale zřejmě letadlo má technickou závadu, takže z něho (konečně po 5ti hodinách) je musí pustit zpátky k odletové hale... Za celkového chaosu, kdy nedostali ani rukáv samozřejmě je vrátili zpátky na gate, kde naprosto nepříjemná a arogantní obsluha ČSA pouze sdělila, že se čeká na náhradní letadlo a že určitě do hodiny a půl odletí, že další informace podávat nebudou a z gatu odešli ... Náhradní letadlo bylo připravené s dalším zpožděním, bylo dle manžela menší a chtěli do něho nacpat nejen celý zrušený let, ale i nějaké další pasažéry, takže i samotný boarding jim prý trval přes hodinu ...Nakonec odlet v 20.30h místo v 12.15h .... manžel tak zmeškal poslední možné spoje (vlaky i autobusy.. jinak samozřejmě měl vlakovou jízdenku na přímý spoj ze CDG do Reims) do Remeše kde měl následující den služební závazek, musel si půjčit auto a do Remeše dorazil kolem 1h v noci ...
Hned po jeho návratu do Prahy o pár dní později jsme vše vyreklamovali, resp. manžel přes formulář na stránkách ČSA zažádal o platnou kompenzaci s ohledem na více než 3 hodinovém zpoždění letu a úhradu vzniklých dodatečných nákladů způsobených tímto zpožděním... Vše doloženo doklady. Po týdnu jsme opět urgovali - vždy se vrátil pouze automatický systémový e-mail. Já pak každý měsíc volala i a jejich linku, kde mi paní (furt stejná) slibovala, že celou záležitost zurguje u kolegů a že víc udělat nemůže a že jednoduše tоho "kolegové na reklamačním mají hodně a nestíhají ... že se co nevidět určitě k manželova případu dostanou" a že je důležité, že máme potvrzující mail, tj. systém žádost zaregistrovalo a že nárok na kompenzaci nezaniká, takže ať se prodlevě z jejich strany nebojíme. Po půl roce zvažuji, že podám stížnost i na ÚCL, ale říkám si, jestli to má cenu nebo raději mám prudit dál případně se má manžel obrátit na nějaké vymáhací servery...
Co byste poradili?
Předem děkuji za jakékoliv názory!
máte někdo zde podobnou zkušenosti a můžete poradit co dál, prosím?
Situace je následující - manžel letěl (tedy měl letět) přímým letem ČSA z Prahy do Paříže začátkem ledna. Boarding proběhl dle plánu v poledne a letadlo byla absolutně plné. Nicméně je pak bez jakýchkoliv informací drželi v letadle kousek od hlavní budovy (ale ne na dráze) v Praze PŘES 5 HODIN!!! Mezitím je 2x rozmrazovali a letušky odmítly podávat podruhé občerstvení během této doby, protože prý na to nemají dostatek zásob (krátký let, tak mají spočítáno 1 kelímek nealka a 1 hrnek kávy nebo čaje na cestujícího, což se dá pochopit, ale ne za danou situaci)... Následně se ozval kapitán (to jsem zrovna s manželem mluvila po telefonu, takže jsem hlášení i sama slyšela), že se omlouvá za menší zdržení (to jako snad nemyslel vážně), ale zřejmě letadlo má technickou závadu, takže z něho (konečně po 5ti hodinách) je musí pustit zpátky k odletové hale... Za celkového chaosu, kdy nedostali ani rukáv samozřejmě je vrátili zpátky na gate, kde naprosto nepříjemná a arogantní obsluha ČSA pouze sdělila, že se čeká na náhradní letadlo a že určitě do hodiny a půl odletí, že další informace podávat nebudou a z gatu odešli ... Náhradní letadlo bylo připravené s dalším zpožděním, bylo dle manžela menší a chtěli do něho nacpat nejen celý zrušený let, ale i nějaké další pasažéry, takže i samotný boarding jim prý trval přes hodinu ...Nakonec odlet v 20.30h místo v 12.15h .... manžel tak zmeškal poslední možné spoje (vlaky i autobusy.. jinak samozřejmě měl vlakovou jízdenku na přímý spoj ze CDG do Reims) do Remeše kde měl následující den služební závazek, musel si půjčit auto a do Remeše dorazil kolem 1h v noci ...
Hned po jeho návratu do Prahy o pár dní později jsme vše vyreklamovali, resp. manžel přes formulář na stránkách ČSA zažádal o platnou kompenzaci s ohledem na více než 3 hodinovém zpoždění letu a úhradu vzniklých dodatečných nákladů způsobených tímto zpožděním... Vše doloženo doklady. Po týdnu jsme opět urgovali - vždy se vrátil pouze automatický systémový e-mail. Já pak každý měsíc volala i a jejich linku, kde mi paní (furt stejná) slibovala, že celou záležitost zurguje u kolegů a že víc udělat nemůže a že jednoduše tоho "kolegové na reklamačním mají hodně a nestíhají ... že se co nevidět určitě k manželova případu dostanou" a že je důležité, že máme potvrzující mail, tj. systém žádost zaregistrovalo a že nárok na kompenzaci nezaniká, takže ať se prodlevě z jejich strany nebojíme. Po půl roce zvažuji, že podám stížnost i na ÚCL, ale říkám si, jestli to má cenu nebo raději mám prudit dál případně se má manžel obrátit na nějaké vymáhací servery...
Co byste poradili?
Předem děkuji za jakékoliv názory!
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5478
- Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
- Bydliště: up in the air
- Stav: Offline
Re: ČSA - půlroční ignorace žádostí o kompenzaci
cvete píše:Zdraví,
máte někdo zde podobnou zkušenosti a můžete poradit co dál, prosím?
Situace je následující - manžel letěl (tedy měl letět) přímým letem ČSA z Prahy do Paříže začátkem ledna. Boarding proběhl dle plánu v poledne a letadlo byla absolutně plné. Nicméně je pak bez jakýchkoliv informací drželi v letadle kousek od hlavní budovy (ale ne na dráze) v Praze PŘES 5 HODIN!!! Mezitím je 2x rozmrazovali a letušky odmítly podávat podruhé občerstvení během této doby, protože prý na to nemají dostatek zásob (krátký let, tak mají spočítáno 1 kelímek nealka a 1 hrnek kávy nebo čaje na cestujícího, což se dá pochopit, ale ne za danou situaci)... Následně se ozval kapitán (to jsem zrovna s manželem mluvila po telefonu, takže jsem hlášení i sama slyšela), že se omlouvá za menší zdržení (to jako snad nemyslel vážně), ale zřejmě letadlo má technickou závadu, takže z něho (konečně po 5ti hodinách) je musí pustit zpátky k odletové hale... Za celkového chaosu, kdy nedostali ani rukáv samozřejmě je vrátili zpátky na gate, kde naprosto nepříjemná a arogantní obsluha ČSA pouze sdělila, že se čeká na náhradní letadlo a že určitě do hodiny a půl odletí, že další informace podávat nebudou a z gatu odešli ... Náhradní letadlo bylo připravené s dalším zpožděním, bylo dle manžela menší a chtěli do něho nacpat nejen celý zrušený let, ale i nějaké další pasažéry, takže i samotný boarding jim prý trval přes hodinu ...Nakonec odlet v 20.30h místo v 12.15h .... manžel tak zmeškal poslední možné spoje (vlaky i autobusy.. jinak samozřejmě měl vlakovou jízdenku na přímý spoj ze CDG do Reims) do Remeše kde měl následující den služební závazek, musel si půjčit auto a do Remeše dorazil kolem 1h v noci ...
Hned po jeho návratu do Prahy o pár dní později jsme vše vyreklamovali, resp. manžel přes formulář na stránkách ČSA zažádal o platnou kompenzaci s ohledem na více než 3 hodinovém zpoždění letu a úhradu vzniklých dodatečných nákladů způsobených tímto zpožděním... Vše doloženo doklady. Po týdnu jsme opět urgovali - vždy se vrátil pouze automatický systémový e-mail. Já pak každý měsíc volala i a jejich linku, kde mi paní (furt stejná) slibovala, že celou záležitost zurguje u kolegů a že víc udělat nemůže a že jednoduše tоho "kolegové na reklamačním mají hodně a nestíhají ... že se co nevidět určitě k manželova případu dostanou" a že je důležité, že máme potvrzující mail, tj. systém žádost zaregistrovalo a že nárok na kompenzaci nezaniká, takže ať se prodlevě z jejich strany nebojíme. Po půl roce zvažuji, že podám stížnost i na ÚCL, ale říkám si, jestli to má cenu nebo raději mám prudit dál případně se má manžel obrátit na nějaké vymáhací servery...
Co byste poradili?
Předem děkuji za jakékoliv názory!
Poslete to na UCL, vyplnit formular neni tak tezke.
-
- Cestující Economy (low-cost)
- Příspěvky: 77
- Registrován: 26. 09. 2015, 23:03
- Oblíbené typy letadel: A350, A340, A330, E195
- Pohlaví: muž
- Bydliště: PRG,BTS
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: ČSA - půlroční ignorace žádostí o kompenzaci
https://www.caa.cz/verejnost/odepreni-n ... seni-letu/
jj, poslat na UCL, CSA zaplatilo, kdyz sem to urgoval cez ucl, sice to trvalo celkove 5mes,ale penize dosli
jj, poslat na UCL, CSA zaplatilo, kdyz sem to urgoval cez ucl, sice to trvalo celkove 5mes,ale penize dosli
-
- Nejlepší autor trip reportů 2015
- Příspěvky: 1649
- Registrován: 13. 06. 2010, 12:33
- Oblíbené typy letadel: Let 410, 346, 747
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Provodín
- Stav: Offline
Re: ČSA - půlroční ignorace žádostí o kompenzaci
Tak tak, sami od sebe ČSA nikdy nezaplatí. Jinak nepočítejte s tím, že by vám proplatili reálné náklady dle účtenek. Od toho tu je právě ta plošná kompenzace, kterou letecké společnosti musí platit, nikoliv prokazatelné náklady.
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 109
- Registrován: 29. 09. 2016, 10:45
- Oblíbené typy letadel: B773, B744
- Pohlaví: muž
- Stav: Offline
Re: ČSA - půlroční ignorace žádostí o kompenzaci
Stoprocentně UCL z vlastní zkušenosti, člověk proti některým společnostem je skoro už bez šance, proto vznikly právě ty vymáhací firmy, páč kdo by na to měl mít nervy s nimi.
Dle mého by ČSA mělo reklamační oddělení mít největší skupinu zaměstnanců z celé firmy, z logiky věci to musí být počet reklamací = počet cestujících * 1
cvete píše:že jednoduše tоho "kolegové na reklamačním mají hodně a nestíhají ...
Dle mého by ČSA mělo reklamační oddělení mít největší skupinu zaměstnanců z celé firmy, z logiky věci to musí být počet reklamací = počet cestujících * 1
Re: ČSA - půlroční ignorace žádostí o kompenzaci
Rofledman píše:Stoprocentně UCL z vlastní zkušenosti, člověk proti některým společnostem je skoro už bez šance, proto vznikly právě ty vymáhací firmy, páč kdo by na to měl mít nervy s nimi.cvete píše:že jednoduše tоho "kolegové na reklamačním mají hodně a nestíhají ...
Dle mého by ČSA mělo reklamační oddělení mít největší skupinu zaměstnanců z celé firmy, z logiky věci to musí být počet reklamací = počet cestujících * 1
Kecáš, infanti ještě neumí reklamovat. To že pořád řvou není projev reklamačního chování, ale jejich celkový pohled na svět, kam se to dostali.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3160
- Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
- Bydliště: HAG
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: ČSA - půlroční ignorace žádostí o kompenzaci
Airbus380 píše:Tak tak, sami od sebe ČSA nikdy nezaplatí. Jinak nepočítejte s tím, že by vám proplatili reálné náklady dle účtenek. Od toho tu je právě ta plošná kompenzace, kterou letecké společnosti musí platit, nikoliv prokazatelné náklady.
Nektere naklady proplatit musi, nebo zabezpecit na sve triko. Pujceni auta v Parizi za ucelem cesty do Riems to asi ale nebude
-
- Nejlepší autor trip reportů 2015
- Příspěvky: 1649
- Registrován: 13. 06. 2010, 12:33
- Oblíbené typy letadel: Let 410, 346, 747
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Provodín
- Stav: Offline
Re: ČSA - půlroční ignorace žádostí o kompenzaci
Fabo píše:Airbus380 píše:Tak tak, sami od sebe ČSA nikdy nezaplatí. Jinak nepočítejte s tím, že by vám proplatili reálné náklady dle účtenek. Od toho tu je právě ta plošná kompenzace, kterou letecké společnosti musí platit, nikoliv prokazatelné náklady.
Nektere naklady proplatit musi, nebo zabezpecit na sve triko. Pujceni auta v Parizi za ucelem cesty do Riems to asi ale nebude
To se týká ale pouze dvou situací bezprostředně na místě: občerstvení (nad 2 hodiny zpoždění) a hotel (při zpoždění/posunutí letu na druhý den). Jiné náklady proplácet nemusí a nebude - od toho jsou právě finanční kompenzace.
Re: ČSA - půlroční ignorace žádostí o kompenzaci
Díky všem za komentáře Také jsem si říkala, že to jinak už nepůjde, takže mám připravený formulář k podání stížnosti u ÚCL, akorát ještě detail - za popsaných okolností se jedná o zrušený (původní let byl přeci oficiální zrušený kvůli technické závadě na letadle) nebo zpožděný let (vzhledem k tomu, že nakonec byl organizován náhradní let, který posloužil k dopravení cestujících do cílové destinace a jako by se cesta uskutečnila, akorát s více než 8mi hodinovém zpoždění)?
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5478
- Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
- Bydliště: up in the air
- Stav: Offline
Re: ČSA - půlroční ignorace žádostí o kompenzaci
cvete píše:Díky všem za komentáře Také jsem si říkala, že to jinak už nepůjde, takže mám připravený formulář k podání stížnosti u ÚCL, akorát ještě detail - za popsaných okolností se jedná o zrušený (původní let byl přeci oficiální zrušený kvůli technické závadě na letadle) nebo zpožděný let (vzhledem k tomu, že nakonec byl organizován náhradní let, který posloužil k dopravení cestujících do cílové destinace a jako by se cesta uskutečnila, akorát s více než 8mi hodinovém zpoždění)?
Napis do formulare, co si myslis a pripadne priloz palubenky. Oni uz budou vedet.
Re: ČSA - půlroční ignorace žádostí o kompenzaci
Podľa čísla letu, ak ten let, ktorým letel, mal iné číslo, ako zakúpený, tak náhradný
Re: ČSA - půlroční ignorace žádostí o kompenzaci
beardie píše:Podľa čísla letu, ak ten let, ktorým letel, mal iné číslo, ako zakúpený, tak náhradný
To už bohužel netušíme - jiný palubní lístek v tom zmatku prý nedostal nastupovali do letadla s původními boarding pass-y.
Re: ČSA - půlroční ignorace žádostí o kompenzaci
Posli mi do správy dátum a číslo letu, pozriem to na flightradare
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3160
- Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
- Bydliště: HAG
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: ČSA - půlroční ignorace žádostí o kompenzaci
Airbus380 píše:Fabo píše:Airbus380 píše:Tak tak, sami od sebe ČSA nikdy nezaplatí. Jinak nepočítejte s tím, že by vám proplatili reálné náklady dle účtenek. Od toho tu je právě ta plošná kompenzace, kterou letecké společnosti musí platit, nikoliv prokazatelné náklady.
Nektere naklady proplatit musi, nebo zabezpecit na sve triko. Pujceni auta v Parizi za ucelem cesty do Riems to asi ale nebude
To se týká ale pouze dvou situací bezprostředně na místě: občerstvení (nad 2 hodiny zpoždění) a hotel (při zpoždění/posunutí letu na druhý den). Jiné náklady proplácet nemusí a nebude - od toho jsou právě finanční kompenzace.
Ne tak celkem, tyka se to napriklad dopravy do destinace nebo na planovane letiste priletu v pripade presmerovani na jine letiste v ramci metro skupiny.
Tudiz jestli by misto na CDG priletel na ORY, tak ho dostanou minimalne do CDG, mozna i do Reimsu.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5915
- Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
- Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Honolulu
- Stav: Offline
Re: ČSA - půlroční ignorace žádostí o kompenzaci
Omlouvám se, že prudim, ale trhá mi to oči. Neprznete prosím češtinu. Zatím tu nikdo nepíše "v Parisi", ale obávám se, že je to jen otázka času. Remeš, v Remeši, do Remeše, děkuji