COVID - ČSA odmítá proplatit zrušený let

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?
Lzec2020
Nováček
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 20. 03. 2020, 22:14
Status: Offline

COVID - ČSA odmítá proplatit zrušený let

Příspěvekod Lzec2020 » 20. 03. 2020, 23:12

Dobrý den,
předpokládám, že ve stejné situaci teď bude řada dalších, proto se chci zeptat na radu, jak dále postupovat, a zkušenosti z dřívějška ohledně vymáhání peněz za zrušený let.

Jako řada dalších letů byl i můj zrušen v souvislosti se současnou situací s coronavirem. Pro upřesnění, zrušeny byly oba lety, cesta se vůbec neuskuteční - nejedná se tedy o situaci, že bychom zůstali někde na letišti.

Nemilé překvapení ale bylo, když mi bylo oznámeno, že ČSA cenu letenky neproplácí a nabízí pouze změnu termínu s tím, že musím doplatit rozdíl v ceně a navíc je nutné tuto změnu provést do jednoho roku, jinak peníze zcela propadají.

Toto vyjádření bylo prezentováno jako fakt, nikoliv jako nabídka možného způsobu řešení, aby firma minimalizovala ztráty.
I kdybychom pominuli neseriózní požadavek na doplatek ceny, jiný termín u nás nepřipadá v úvahu - jedna z osob měla letět výjimečně a určitě řadu následujících let nikam nepoletí, navíc se jednalo o cestu na konkrétní akci, takže let v jiném termínu by byl pouze samoúčelný.

Chci se zeptat na následující věci:

- Platí všude prezentované pravidlo (visí na každém letišti, zmiňuje se v každém článku o letecké dopravě), že při zrušení letu má společnost povinnost nabídnout volbu mezi vrácením peněz za letenku, nebo náhradním letem?
(Výše uvedené vyjádření díky neseriózní podmínce doplatku rozdílu ceny rozhodně není nabídka náhradního letu.)

- Povedlo se někomu vymoct vrácení peněz za letenku od ČSA u soudu?
(Bohužel v našem zkorumpovaném soudnictví v naprosté většině případů vyhraje velká korporace i když není v právu)

- Povedlo se někomu vymoct vrácení peněz za letenku od zahraniční společnosti?
(Podobná situace bohužel patrně nastane i u další plánované cesty, tam však nepůjde o ČSA, ale o asijskou společnost operovanou z Evropy Lufthansou. V tomto případě jsou ceny letenek nesrovnatelně vyšší, takže to skutečně bude nutné nějak vyřešit.)

- U koho se má oficiálně žádat o vrácení peněz za zrušený let: u dopravce, nebo u prodejce (v mém případě Student Agency)?
(Dle ČSA se má vše řešit s prodejcem, prodejce naopak zaujímá postoj "dopravce proplacení nenabízí". Potřebuji tedy mít jistotu, že jsem svoji pohledávku nárokoval u správné firmy a potřebuji vědět, proti komu podnikat případné další kroky.)

- Do kdy je nutné vrácení peněz nárokovat?
(Promlčecí doba pro vymáhání u soudu bývala 3 roky, jak je to ale s refundacemi?)

- Je nějaká povinná forma žádosti, nebo stačí kontaktovat společnost e-mailem (reakci jsem už obdržel, též mailem)?
(Řada úředních či soudních žádostí je zamítnuta kvůli procesním chybám, proto chci zabránit případné výmluvě, že jsem o vrácení peněz žádal špatným způsobem.)

- Jaké jsou obecně možnosti situaci řešit?
(Neúspěšně jsem využil žádost o vrácení peněz. Soudní spor ale patrně bez drahého právníka kvůli zkorumpovanému soudnictví patrně prohraji - jsou ještě další možnosti? V diskuzích jsem občas zahlédl stížnost u Úřadu pro civilní letectví - má s tím někdo zkušenosti? Pomohlo to k získání peněz?)

- Je možné záležitost předat policii?
(Trestní oznámení je narozdíl od soudního sporu zdarma a přístup, že firma neposkytne službu a zadržené peníze slouží jako nátlak k doplacení za dražší nabídku považuji těžce za hranou, zejména v takto velkém rozsahu. Zajímalo by mě, jak by soudní systém naložil například se zedníkem, kterému by zákazník zaplatil za obložení koupelny, ten by posléze nepřijel s tím, že je nemocný = stejná nepředvídatelná okolnost jako COVID, ale nabídl by, že přijede provést zakázku jindy, ale jen pokud si zákazník doplatí novou cenu, jinak peníze propadají. Věřím tomu, že takový živnostník by to nafasoval pěkně natvrdo.)

Jak plánujete situaci řešit vy, pokud jste se nerozhodli, že to necháte být?
Předpokládám, že úplně stejně na tom je teď řada dalších cestujících, kterým byl let zrušen.
(Teď pomineme možnost, že ČSA peníze na refundace prostě nemá a může skončit jako loni slovinské národní aerolinky.)


Bon-Cu
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 107
Registrován: 08. 06. 2003, 20:30
Pohlaví: muž
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: COVID - ČSA odmítá proplatit zrušený let

Příspěvekod Bon-Cu » 20. 03. 2020, 23:40

Niektore aerolinie este aj dnes umoznovali plny refund za zrusene lety, vacsina aerolinii v eu vsak uz full-refundy neponuka.. Iste, mali by, ale doba je zla :confused: Miesto toho ponukaju voucher v hodnote vasej letenky, ktory budete moct neskor vyuzit na kupu akejkolvek inej csa letenky. Odporucam teda preverit tuto moznost, predajca od ktoreho mate letenku by vam mal k tomuto dat viac info. Vo vasom pripade by bolo idealne, keby sa dal voucher vyuzit aj na nakup letenky pre ineho cestujuceho, teda aby bolo mozne zmenit meno cestujuceho - aj to treba preverit u predajcu. Viem ze to nie je to co chcete pocut, ale sudit sa budete asi roky, voucher mozete mat za par dni :wink: Ak inu letenku s csa kupovat neplanunete, voucher mozete darovat/predat - teda za predpokladu, ze meno cestujuceho sa bude moct zmenit.

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2824
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: COVID - ČSA odmítá proplatit zrušený let

Příspěvekod Fabo » 20. 03. 2020, 23:55

Vyjadrenie od europskej komisie je, ze sice je situacia "force majeure" a kompenzacie sa vyplacat nemusia, ale refundacia podla clanku 8 stale plati, a !musi! byt vyplatena v peniazoch, ziadne vouchery, ak s tym teda zakaznik nesuhlasi.

Teda napisat CSA ze vzhladom na zrusenie letu trvas na vrateni ceny letenky do 7 dni v zmysle nariadenia EC261/2004, clanok 5 ods 1.a) a clanok 8 ods 1.a)
Zaroven ich upozornujes, ze poskytovanim mylnych informacii porusuju clanok 14 ods 2.
v opacnom pripade podniknes pravne kroky a budes pripad medializovat.

Toto by som poslal ako na CSA, tak na Student Agency, popripade v kopii na UCL.

Roiman4
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 277
Registrován: 23. 10. 2017, 22:45
Status: Offline

Re: COVID - ČSA odmítá proplatit zrušený let

Příspěvekod Roiman4 » 21. 03. 2020, 11:09

V klidu, OE mi nechce vyplatit letenku ani kompenzaci... Pouze výmluva na COVID-19.
A zbytek rezervací na FR už nevidím čtyři dny... DL mi dala pouze voucher v hodnotě letenky, aspoň něco než to celé propadne, ale platí do konce JAN21 a to určitě většina let. společností bude minulostí a kdo ví, jestli vůbec letos někam za hranice se ještě podíváme ( nechápu ty lidi, co teď koupili J produkt na Hawai apod.. =)) ) A chuťovka na závěr, QR schovává taky rezervace :D Takže se nestresuj, je to zbytečný. Flix taky musí vyplatit peníze za zrušenou jízdu ( mají to v podmínkách ) a poslali e-mail, že dostanu voucher :crazy:

MEA
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1743
Registrován: 18. 04. 2009, 18:29
Oblíbené typy letadel: DG-1000, VSO-10, C-101 Pegase, Jak-40,Li-2,Tu-134,Em-145,A-320,Ae-45,L-200
Pohlaví: muž
Bydliště: Svet
Status: Offline

Re: COVID - ČSA odmítá proplatit zrušený let

Příspěvekod MEA » 21. 03. 2020, 12:29

Roiman4 píše: ...nechápu ty lidi, co teď koupili J produkt na Hawai apod.. =)) )...


tiež na to pozerám s nepochopením, ale "nekup to, když to bylo tak levný"...


MadLi
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 101
Registrován: 15. 02. 2009, 15:23
Status: Offline

Re: COVID - ČSA odmítá proplatit zrušený let

Příspěvekod MadLi » 21. 03. 2020, 14:37

MEA píše:
Roiman4 píše: ...nechápu ty lidi, co teď koupili J produkt na Hawai apod.. =)) )...


tiež na to pozerám s nepochopením, ale "nekup to, když to bylo tak levný"...


Nerozumiem, ake je pre mna riziko ked to je full refund letenka v full flex triede a mozem si posuvat datumi aktualne ako chcem?

Samozrejme keby to bol daky pofiderny saver tarif ale takto je podla mna riziko male. A nestalo to 1000€, tych 500€ som ochotny risknut za 36h v business clas. Ked Delta padne, tak holt smola.

Roiman4
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 277
Registrován: 23. 10. 2017, 22:45
Status: Offline

Re: COVID - ČSA odmítá proplatit zrušený let

Příspěvekod Roiman4 » 21. 03. 2020, 15:38

MadLi píše:
MEA píše:
Roiman4 píše: ...nechápu ty lidi, co teď koupili J produkt na Hawai apod.. =)) )...


tiež na to pozerám s nepochopením, ale "nekup to, když to bylo tak levný"...


Nerozumiem, ake je pre mna riziko ked to je full refund letenka v full flex triede a mozem si posuvat datumi aktualne ako chcem?

Samozrejme keby to bol daky pofiderny saver tarif ale takto je podla mna riziko male. A nestalo to 1000€, tych 500€ som ochotny risknut za 36h v business clas. Ked Delta padne, tak holt smola.


Pořád věříš tomu, že dostaneš peníze zpět ? Já dostal z DL voucher pouze, buď nic nebo voucher. Který mi je k ničemu v tuhle chvíli, platí do konce JAN21, ale bude k ničemu. A věřit v to, že toto přežije skoro celý letecký sektor je trochu zoufalství. Jako to, že v Srpnu budu na dovolené někde u moře.

MarcosFT
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 625
Registrován: 10. 06. 2014, 21:30
Oblíbené typy letadel: B747, E145, B753
Bydliště: Hong Kong
Status: Offline

Re: COVID - ČSA odmítá proplatit zrušený let

Příspěvekod MarcosFT » 21. 03. 2020, 16:56

Roiman4 píše:
MadLi píše:
MEA píše:
tiež na to pozerám s nepochopením, ale "nekup to, když to bylo tak levný"...


Nerozumiem, ake je pre mna riziko ked to je full refund letenka v full flex triede a mozem si posuvat datumi aktualne ako chcem?

Samozrejme keby to bol daky pofiderny saver tarif ale takto je podla mna riziko male. A nestalo to 1000€, tych 500€ som ochotny risknut za 36h v business clas. Ked Delta padne, tak holt smola.


Pořád věříš tomu, že dostaneš peníze zpět ? Já dostal z DL voucher pouze, buď nic nebo voucher. Který mi je k ničemu v tuhle chvíli, platí do konce JAN21, ale bude k ničemu. A věřit v to, že toto přežije skoro celý letecký sektor je trochu zoufalství. Jako to, že v Srpnu budu na dovolené někde u moře.


je to full refundable, tady ti voucher prostě nedají...těžký pochopit? Tady se to dá řešit i jinak, například charge back atd. Zrovna ta Delta nebyl riskantní nákup ani trochu...buď to bude pecka nebo dostaneš prachy zpět...

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3924
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: COVID - ČSA odmítá proplatit zrušený let

Příspěvekod HighFlyer » 21. 03. 2020, 18:02

Lzec2020 píše:Nemilé překvapení ale bylo, když mi bylo oznámeno, že ČSA cenu letenky neproplácí a nabízí pouze změnu termínu s tím, že musím doplatit rozdíl v ceně a navíc je nutné tuto změnu provést do jednoho roku, jinak peníze zcela propadají...

Moje zkusenost v poslednich letech s reklamacemi u velkych spolecnosti (aerolinky, vlakovi dopravci, banky, pojistovny, mobilni operatori, prodejci cehokoli, autopujcovny, hotely...) je takova, ze prvni reakce na reklamaci je VZDY zamitava. Jsou tak interne nastavene jejich procesy, proste standardni zamitava odpoved i v pripadech, kdy je situace krystalicky cista ve prospech zakaznika. Je zapotrebi psat/volat znovu a znovu a v kazde dalsi komunikaci pritvrzovat. Vetsinou se zmeni pristup pote, co se napoprve nedate a pritvrdite. S kazdou dalsi iterací jste bliz a bliz svemu cili. To vydrzi tak jeden zakaznik z deseti, kteremu pak nejakym zpusobem vyjdou vstric, aby uz neprudil. Tech devet z deseti polevi, opadnou jim emoce, vykaslou se na to, mavnou rukou, reknou si, ze uz sluzby dane spolecnosti nikdy nepouziji (a i na to za nejaky cas zapomenou).

V procesu pritvrzovani lze pouzivat:
- Obratit se na regulacni a dozorove organy (Urad civilniho letectvi, Ceska obchodni inspekce); i kdyz by bylo podani nakonec neuspesne, vytvori pro proverovany subjekt neprijemne administrativni a dalsi starosti (podavani vysvetleni, odpovedi na vyšetřování...)
- Opakovane komentovani prispevku na FB strankach spolecnosti - ke kazde jejich sebeprezentaci, prispevku a promoprispevku napiste neco ve smyslu: "Durazne varuji vsechny potencialni zakazniky pred touto spolecnosti. Nesplnila toto a toto, dluzi mi jiz X mesicu Y Kc. ...apod.) Muzete krome trollení na FB pridat i LinkedIn, Twitter, Instagram a dalsi site, pokud je na nich firma pritomna. Samozrejme si vas muzou zablokovat, ale jiste najdete dalsi zpusoby, jak tam proniknout zpet.
- Prihlaste se k odberu novinek a obchodnich sdeleni (pokud uz prihlaseni nejste) a zase se odhlaste. Spousta firem si to nehlida, takze vam neco posle, i kdyz uz jste se odhlasili. Pri kazdem poruseni pak podavejte stiznosti na Urad na ochranu osobnich udaju za porusovani pravidel GDPR. Uz se mi poradilo dosahnout udeleni pokuty jedne autopujcovne a jednomu domenovemu registratorovi (v obou pripadech 10 tis. Kc, coz je castka, kterou si bezesporu ziskate jejich pozornost).
- Davejte do kopie vasi komunikace cleny statutarnich organu (jednatelu, predstavenstev a dozorcich rad) spolecnosti, kterym pisete. Adresy hledejte nejen na webu firmy, ale napr. na LinkedInu (jmena clenu organu najdete na Justice.cz). Format adres byva vetsinou stejny, jako u ostatniho personalu. Pokud vam firma napise, ze uz nemate davat do kopie toho ci onoho cloveka, zvyste frekvenci emailu, ktere budete firme posilat prave v kopii na tyto lidi.

Zapisete se jako prudic nebo rovnou blazen, ale od blaznu chce kazdy mit co nejrychleji pokoj, coz hraje ve vas prospech. (Jeden muj kamarad dosahl u operatora o2 sveho potom, co si vyrobil transparent "Zde u o2 si rozhodne telefon nekupujte" a stoupl si s nim pred prodejnu.)

V budoucnu by mohly vyrazne pomoci hromadne zaloby ("class action law suits") skupinami stejne postizenych zakazniku, ale ten zakon dosud neni scvhalen a dost mozna ani nebude v dusledku ochrany velkych firem, ktera ted prijde v ramci ekonomickych opatreni...

Lzec2020
Nováček
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 20. 03. 2020, 22:14
Status: Offline

Re: COVID - ČSA odmítá proplatit zrušený let

Příspěvekod Lzec2020 » 22. 03. 2020, 09:52

Díky za tipy. Ještě prosím o upřesnění, na koho se obracet a proti komu vést další kroky. Letecká společnost, nebo prodejce (v tomto případě Student Agency)? ČSA totiž na svém webu odkazuje výhradně na prodejce, prodejce naopak v korespondenci odkazuje na leteckou společnost.

Jak by to bylo u zahraničních leteckých společností? U běžného zboží má garantovat záruku dovozce - pokud dojde ke stejné situaci u dalšího letu, který už není u ČSA, má se dluh vymáhat po prodejci?

Roiman4
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 277
Registrován: 23. 10. 2017, 22:45
Status: Offline

Re: COVID - ČSA odmítá proplatit zrušený let

Příspěvekod Roiman4 » 22. 03. 2020, 12:25

MarcosFT píše:
Roiman4 píše:
MadLi píše:
Nerozumiem, ake je pre mna riziko ked to je full refund letenka v full flex triede a mozem si posuvat datumi aktualne ako chcem?

Samozrejme keby to bol daky pofiderny saver tarif ale takto je podla mna riziko male. A nestalo to 1000€, tych 500€ som ochotny risknut za 36h v business clas. Ked Delta padne, tak holt smola.


Pořád věříš tomu, že dostaneš peníze zpět ? Já dostal z DL voucher pouze, buď nic nebo voucher. Který mi je k ničemu v tuhle chvíli, platí do konce JAN21, ale bude k ničemu. A věřit v to, že toto přežije skoro celý letecký sektor je trochu zoufalství. Jako to, že v Srpnu budu na dovolené někde u moře.


je to full refundable, tady ti voucher prostě nedají...těžký pochopit? Tady se to dá řešit i jinak, například charge back atd. Zrovna ta Delta nebyl riskantní nákup ani trochu...buď to bude pecka nebo dostaneš prachy zpět...


Tak to zkusím dnes ještě jednou. Restrikce nejspíše do půlky Dubna, hranice budou zavřené měsíce a kdo ví, jestli v tu dobu bude nějaká ta Vaše aerolinka bez silné státní podpory ještě existovat. Tj. ani charge back ti nebude k ničemu. Já utopil hodně peněz v LATAM v J a věř mi, ze do konce Května čekat, jestli to zruší je fakt o hub*. Protože nějaká změna termínu je k ničemu, když ve světě to bude řádit ještě dlouho.
PS: Aspoň že jsme letos v práci si to užili, kdo ví, kdy to slavné PRG bude zase lítat :-s

vantarne
Nováček
Nováček
Příspěvky: 1
Registrován: 22. 03. 2020, 12:48
Status: Offline

Re: COVID - ČSA odmítá proplatit zrušený let

Příspěvekod vantarne » 22. 03. 2020, 12:57

Zrovna ten chargeback může být cesta. Když zkrachovalo SkyEurope, tak jedna z cest jak získat peníze zpět byl právě chargeback, takže šance tu je.

Zdroje: návod od mBank, článek idnes

Mailand
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 161
Registrován: 01. 04. 2017, 12:27
Oblíbené typy letadel: A340, A380, B717, E190
Pohlaví: muž
Bydliště: BRQ
Status: Offline

Re: COVID - ČSA odmítá proplatit zrušený let

Příspěvekod Mailand » 22. 03. 2020, 13:33

Roiman4 píše:
MarcosFT píše:
Roiman4 píše:
Pořád věříš tomu, že dostaneš peníze zpět ? Já dostal z DL voucher pouze, buď nic nebo voucher. Který mi je k ničemu v tuhle chvíli, platí do konce JAN21, ale bude k ničemu. A věřit v to, že toto přežije skoro celý letecký sektor je trochu zoufalství. Jako to, že v Srpnu budu na dovolené někde u moře.


je to full refundable, tady ti voucher prostě nedají...těžký pochopit? Tady se to dá řešit i jinak, například charge back atd. Zrovna ta Delta nebyl riskantní nákup ani trochu...buď to bude pecka nebo dostaneš prachy zpět...


Tj. ani charge back ti nebude k ničemu.

Vypada to, ze jsi spolknul vsechny moudra sveta. Ale ani nevis, co chargeback je..

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3924
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: COVID - ČSA odmítá proplatit zrušený let

Příspěvekod HighFlyer » 22. 03. 2020, 14:09

Takze refundace letenky formou voucheru bude cajk i podle Evropske komise.

https://www.ch-aviation.com/portal/news/87745

EU unleashes passenger rights guidelines, airlines not happy

20.03.2020 - 14:43 UTC
The European Commission has published new guidelines to ensure passenger rights are “applied in a coherent manner” across the European Union during the coronavirus crisis.

With national governments bringing in different measures such as travel restrictions and border controls, the purpose of the guidelines is “to reassure passengers that their rights are protected,” a statement dated on March 18 accompanying the guidelines explained.

“In case of cancellations, the transport provider must reimburse or re-route the passengers. If passengers themselves decide to cancel their journeys, reimbursement of the ticket depends on its type, and companies may offer vouchers for subsequent use,” said Transport Commissioner Adina Vălean.

If passengers face the cancellation of a journey, they should be able to choose between reimbursement of the ticket price or re-routing to reach their final destination at a later stage, the statement said.

But the current circumstances are “extraordinary”, it added, with the consequence that certain rights, such as compensation in case of a flight cancellation less than two weeks from departure date, may not be invoked.

The International Air Transport Association (IATA) and Airlines for Europe (A4E) reacted with dismay to the new guidelines, branding them in a joint statement “disappointing and unhelpful, falling far short of the simple and temporary alleviation airlines had requested.”

They had been seeking recognition that no compensation is due in the event of cancellations due to Covid-19; limitations on the “extensive obligations” to provide care and assistance, and flexibility to allow carriers to offer rebooking or vouchers in place of refunds.

They acknowledged that the guidelines recognise that cancellations caused by externally imposed measures - such as flight bans - or because of very low demand are to be considered an extraordinary circumstance, meaning that in most current cases compensation would not apply.

But no flexibility was offered on the limitation of obligations during a period of crisis for the industry, they argued, neither on limitations to providing care and assistance nor on flexibility with refunds or vouchers.

“This means airlines are potentially responsible for unlimited care to passengers who have been stranded as a result of government decisions to close borders,” the two trade bodies said.

“The Commission appears to considerably underestimate the crisis afflicting airlines in Europe. Faced with a cashflow catastrophe, many airlines can only offer vouchers in lieu of immediate cash refunds for cancelled flights. The Commission must accept that this solution - which many people would regard as reasonable in the current extraordinary circumstances - should be facilitated,” said Rafael Schvartzman, IATA’s regional vice president for Europe.

Roiman4
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 277
Registrován: 23. 10. 2017, 22:45
Status: Offline

Re: COVID - ČSA odmítá proplatit zrušený let

Příspěvekod Roiman4 » 22. 03. 2020, 16:44

Mailand píše:
Roiman4 píše:
MarcosFT píše:
je to full refundable, tady ti voucher prostě nedají...těžký pochopit? Tady se to dá řešit i jinak, například charge back atd. Zrovna ta Delta nebyl riskantní nákup ani trochu...buď to bude pecka nebo dostaneš prachy zpět...


Tj. ani charge back ti nebude k ničemu.

Vypada to, ze jsi spolknul vsechny moudra sveta. Ale ani nevis, co chargeback je..


Fakt ? To jsem netušil. Dle dnešního článku 2 roky klidně zavřené hranice. Tím jak bude bankovní sektor zahlcený a všichni budou chtít charge back, tak se moc toho nedostane zpět, když nebude z čeho. Ale povím si to v létě.



Zpět na “ČSA - České aerolinie”


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host