ČSA by měl koupit stát, říká ministryně Schillerová

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?
Odpovědět
Kevil
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 260
Registrován: 02. 05. 2014, 11:04
Stav: Offline

ČSA by měl koupit stát, říká ministryně Schillerová

Příspěvek od Kevil »

Jaký je váš názor na věc ? Osobně si myslím, že to v ČSA/Smartwings nezvládli již před virem, když vyřadili Airbusy a spoléhali pouze na Boeingy. Jde o soukormou společnost s čínskou účastí, nevidím žádný důvod, proč by do nich měl stát dávat (naše) peníze. ČSA nepotřebuji, do Hurghady jsem loni v pohodě letěl s EgyptAir. Dokonce nám dali i menší občerstvení.

Viz článek "https://www.denik.cz/ekonomika/csa-alena-schillerova-cesko-koupe-20200414.html"


alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2862
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha Zapad
Stav: Offline

Re: ČSA by měl koupit stát, říká ministryně Schillerová

Příspěvek od alesesl »

Jo a ke kormidlu pustit Luftjardu a dat mu chudakovi druhou sanci.... =)) =)) =)) =))
Naposledy upravil(a) alesesl dne 14. 04. 2020, 21:59, celkem upraveno 1 x.

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5905
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: ČSA by měl koupit stát, říká ministryně Schillerová

Příspěvek od Globik »

alesesl píše:Jo a ke kormidlu pustit Luftjardu a dat mu chodakovi druhou sanci.... =)) =)) =)) =))

To bylo první, co mě napadlo, když jsem četl titulek nového vlákna :D

MarcosFT
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 709
Registrován: 10. 06. 2014, 21:30
Oblíbené typy letadel: B747, E145, B753
Bydliště: Hong Kong
Stav: Offline

Re: ČSA by měl koupit stát, říká ministryně Schillerová

Příspěvek od MarcosFT »

Proč ne, ale žádá Šimáně, dát mu půlku tomu co žádá - zbytek číňani plus ujasnit podmínky, za jakých aerolinky provozovat od A do Z...být tvrdý..jestliže Šimáně chce miliradu a nechce dát ze svého, ať počítá s tím, že to nebude jen tak.

Chybět mi nebudou.

marthym
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 475
Registrován: 09. 10. 2012, 10:37
Stav: Offline

Re: ČSA by měl koupit stát, říká ministryně Schillerová

Příspěvek od marthym »

Vzhledem k prostředí a "úspěšnosti" státních molochů říkám jednoznačně NE, zvlášť za nadiktovaných podmínek. Je mi totiž jasné, jak by to dopadlo. A to dokazuje i fakt, že se k otázce po pár týdnech krize vyjadřuje paní Schillerová, aniž by měla ponětí, o čem mluví.

Otázkou je to, zda potřebujeme (a letiště potřebuje) "národního" dopravce. Aby vozil koupáky na Rhodos a "tržní" cenu nasadil za osmičku (až desítku)? Aby konkuroval v silně konkurenčním prostředí Londýnu (QS) či Paříži? Aby byl historickým přívěškem v alianci? Možná je to pokřivený pohled, třeba mi někdo dá dost argumentů, proč se o tom bavit...


pettte
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 455
Registrován: 02. 04. 2017, 15:55
Stav: Offline

Re: ČSA by měl koupit stát, říká ministryně Schillerová

Příspěvek od pettte »

Přiznám se, že jsem přesné číslo nehledal, někde v diskuzi jsme četl, že stát prodal podíl v ČSA za 500mio Kč.

Tak si myslím, že by jej měl vykoupit zpět tak za 5 mld, aby pan Šimáně a Vik nebyli škodní. Však co? Miliarda sem, miliarda tam, hlavně aby bylo dost papíru na bankovky.
V Evropě už více než polovina států nemá národní aerolinie. Pokud měly ČSA před jejich prodejem něco, co mělo alespoň nějakou cenu, tak to tehdy bylo jméno, hodnota značky ČSA.
To co z toho udělal management SW za dobu vlastnictví, si sami můžete přečíst na mnoha zahraničních fórech, co si o "kvalitě" ČSA v posledních letech myslí zahraniční zákazníci, kteří kupovali letenky u ČSA na základě dřívější pověsti.
A že to byly kdysi opravdu skvělé aerolinie!

Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1320
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Stav: Offline

Re: ČSA by měl koupit stát, říká ministryně Schillerová

Příspěvek od Petr31 »

pettte píše:Přiznám se, že jsem přesné číslo nehledal, někde v diskuzi jsme četl, že stát prodal podíl v ČSA za 500mio Kč.

Tak si myslím, že by jej měl vykoupit zpět tak za 5 mld, aby pan Šimáně a Vik nebyli škodní. Však co? Miliarda sem, miliarda tam, hlavně aby bylo dost papíru na bankovky.
V Evropě už více než polovina států nemá národní aerolinie. Pokud měly ČSA před jejich prodejem něco, co mělo alespoň nějakou cenu, tak to tehdy bylo jméno, hodnota značky ČSA.
To co z toho udělal management SW za dobu vlastnictví, si sami můžete přečíst na mnoha zahraničních fórech, co si o "kvalitě" ČSA v posledních letech myslí zahraniční zákazníci, kteří kupovali letenky u ČSA na základě dřívější pověsti.
A že to byly kdysi opravdu skvělé aerolinie!



....jsi opět mimo....zcela nepřekvapivě.....ČSA byla OK....zdravá, soběstačná firma se slušnou firemní kulturou naposledy pod vedením pana Kůly. S příchodem Jardy Tvrdíka začal jejich pád (nezvládnutou expanzí), a další Jardovy následníci ČSA jen dorazily. Tudíž management SW už fakt neměl co ničit, navíc se zcela změnily vnější okolnosti, nicméně takové nuance tě stejně nezajímají. Já pořád čekám, až chytrolíni jako ty se konečně pochlapí, založí si vlastní skvělé ajrolinky a všem to ukážou.Blbě žvanit a kritizovat a pořád dokola každý den totiž umí každý jouda. :crazy:

PS: Ještě dodám, že o tom, zda by ČSA pod vedením pana Kůly do dnešních dnů přežili, můžeme jen spekulovat, protože v roce 1995 byla ve světové letecké dopravě úplně jiná situace.

Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1112
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: ČSA by měl koupit stát, říká ministryně Schillerová

Příspěvek od Marty-t »

Pokusím se připojit ke zdejší diskusi s cílem zamyslet se, zda by opravdu nebyla velká chyba, kdyby i v realitě převládl názor místních diskutujících a stát by ani ČSA ani Smartwings nepomohl. Mám totiž velkou obavu, zda zdejší "čůrat proti větru" místních diskutujících je opravdu nejlepší dlouhodobou strategií. Protože všechny ostatní státy svým aerolinkám v této situaci pomůžou, a ČR by byla jedna z mála co je nechá zkrachovat ?

Již dnes je jasné, že o podílu na budoucím trhu letecké dopravy se nerozhoduje v tom, která letecká společnost má lepší služby, efektivnější fungování, lepší časy a frekvence spojů do míst s velkou poptávkou ale jen a jen jak velkou státní pomoc od "svého" státu obdrží. Je celkem jasné, že se v budoucnu se zvýší role státu v ekonomice jako takové a sníží význam peněz, jejichž hodnotu může podtrhnout hyperinflace způsobená dnešní úrovní zadlužení největších ekonomik a množstvím vládních slibů dál pumpovat v rámci Covid-19 do ekonomiky peníze.

Proto mi vyjádření ministryně Schillerové připadá vzhledem k mezinárodní situaci logické. Avšak když dva dělají totéž, není to totéž. Osobně bych pomohl Smartwings group tím, že jim stát pomůže s částkou odpovídající nákladům ve druhém a třetím čtvrtletí minulého roku a za to bude chtít koupit ČSA za symbolickou jednu korunu.

Musí být ale jasná vize na jak dlouho bude ČSA státní, jak ji zprivatizovat, jak má být během přechodné doby ČSA velká a zda může být ihned po zestátnění přímým konkurentem Smartwings. Prostor pro zisk státní ČSA bych viděl v příštím roce u zavedení letních charterů - právě přímé konkurenci nejvýnosnějšímu businessu Smartwings. Rovněž bych ale jako stát zadal státní ČSA povinnost provozovat alespoň jednu v minulosti ztrátovou, ale pro stát důležitou lokální prestižní linku z Prahy - a to buď do Ostravy nebo do Bratislavy. (já vím, toto už může být pro mnohé moc - ale všimněte si prosím, že "domácí" Brno tu neuvádím...)

Tolik jen k tomu, aby tu ve vláknu zazněl i jiný názor...

pettte
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 455
Registrován: 02. 04. 2017, 15:55
Stav: Offline

Re: ČSA by měl koupit stát, říká ministryně Schillerová

Příspěvek od pettte »

Petr31 píše:
pettte píše:Přiznám se, že jsem přesné číslo nehledal, někde v diskuzi jsme četl, že stát prodal podíl v ČSA za 500mio Kč.

Tak si myslím, že by jej měl vykoupit zpět tak za 5 mld, aby pan Šimáně a Vik nebyli škodní. Však co? Miliarda sem, miliarda tam, hlavně aby bylo dost papíru na bankovky.
V Evropě už více než polovina států nemá národní aerolinie. Pokud měly ČSA před jejich prodejem něco, co mělo alespoň nějakou cenu, tak to tehdy bylo jméno, hodnota značky ČSA.
To co z toho udělal management SW za dobu vlastnictví, si sami můžete přečíst na mnoha zahraničních fórech, co si o "kvalitě" ČSA v posledních letech myslí zahraniční zákazníci, kteří kupovali letenky u ČSA na základě dřívější pověsti.
A že to byly kdysi opravdu skvělé aerolinie!



....jsi opět mimo....zcela nepřekvapivě.....ČSA byla OK....zdravá, soběstačná firma se slušnou firemní kulturou naposledy pod vedením pana Kůly. S příchodem Jardy Tvrdíka začal jejich pád (nezvládnutou expanzí), a další Jardovy následníci ČSA jen dorazily. Tudíž management SW už fakt neměl co ničit, navíc se zcela změnily vnější okolnosti, nicméně takové nuance tě stejně nezajímají. Já pořád čekám, až chytrolíni jako ty se konečně pochlapí, založí si vlastní skvělé ajrolinky a všem to ukážou.Blbě žvanit a kritizovat a pořád dokola každý den totiž umí každý jouda. :crazy:

PS: Ještě dodám, že o tom, zda by ČSA pod vedením pana Kůly do dnešních dnů přežili, můžeme jen spekulovat, protože v roce 1995 byla ve světové letecké dopravě úplně jiná situace.


Já chápu, že svádět vše špatné na Tvrdíka a pěch chválu na Tvé oblíbené SW se nesmí, ale smiř se s tím, SW je firma hodná zániku, a dříve či později se tak stane, ať se Ti to líbí či ne.
A o tom, že neměl co ničit, je zbytečné zrovna Tobě psát, protože Svědci Smartwinsovi neuvěří vůbec ničemu. Jsi mi k smíchu s tou s vou vírou, že SW je nejlepší aerolinka na světě, ale když Tě to baví se zesměšňovat, tak prosím. Je to Tvůj, ztracený, boj :D

pettte
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 455
Registrován: 02. 04. 2017, 15:55
Stav: Offline

Re: ČSA by měl koupit stát, říká ministryně Schillerová

Příspěvek od pettte »

Marty-t píše:Pokusím se připojit ke zdejší diskusi s cílem zamyslet se, zda by opravdu nebyla velká chyba, kdyby i v realitě převládl názor místních diskutujících a stát by ani ČSA ani Smartwings nepomohl. Mám totiž velkou obavu, zda zdejší "čůrat proti větru" místních diskutujících je opravdu nejlepší dlouhodobou strategií. Protože všechny ostatní státy svým aerolinkám v této situaci pomůžou, a ČR by byla jedna z mála co je nechá zkrachovat ?

Již dnes je jasné, že o podílu na budoucím trhu letecké dopravy se nerozhoduje v tom, která letecká společnost má lepší služby, efektivnější fungování, lepší časy a frekvence spojů do míst s velkou poptávkou ale jen a jen jak velkou státní pomoc od "svého" státu obdrží. Je celkem jasné, že se v budoucnu se zvýší role státu v ekonomice jako takové a sníží význam peněz, jejichž hodnotu může podtrhnout hyperinflace způsobená dnešní úrovní zadlužení největších ekonomik a množstvím vládních slibů dál pumpovat v rámci Covid-19 do ekonomiky peníze.

Proto mi vyjádření ministryně Schillerové připadá vzhledem k mezinárodní situaci logické. Avšak když dva dělají totéž, není to totéž. Osobně bych pomohl Smartwings group tím, že jim stát pomůže s částkou odpovídající nákladům ve druhém a třetím čtvrtletí minulého roku a za to bude chtít koupit ČSA za symbolickou jednu korunu.

Musí být ale jasná vize na jak dlouho bude ČSA státní, jak ji zprivatizovat, jak má být během přechodné doby ČSA velká a zda může být ihned po zestátnění přímým konkurentem Smartwings. Prostor pro zisk státní ČSA bych viděl v příštím roce u zavedení letních charterů - právě přímé konkurenci nejvýnosnějšímu businessu Smartwings. Rovněž bych ale jako stát zadal státní ČSA povinnost provozovat alespoň jednu v minulosti ztrátovou, ale pro stát důležitou lokální prestižní linku z Prahy - a to buď do Ostravy nebo do Bratislavy. (já vím, toto už může být pro mnohé moc - ale všimněte si prosím, že "domácí" Brno tu neuvádím...)

Tolik jen k tomu, aby tu ve vláknu zazněl i jiný názor...


Mně už dávno rodiče odpovídali, na moji obhajobu, že Franta to taky udělal sdělením: Když Franta skočí z okna. Skočíš taky?
Musíme přebírat ze zahraničí všechno špatné? Nemůžeme se z cizích chyb poučit?
Stalo se něco hrozného v Maďarsku po krachu Malévu? (a jestli mi někdo napíše, že ano, protože díky tomu tam je Orbán, tak dostane "po papuli).

Mat
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 243
Registrován: 08. 12. 2013, 09:30
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Re: ČSA by měl koupit stát, říká ministryně Schillerová

Příspěvek od Mat »

Také si myslím, že by stát měl pomoci, a to z mnoha důvodů. Jak bylo zmíněno, všichni pomáhají a proč by zrovna aerolinky s pátou nejdelší tradicí na světě měly skončit kvůli situaci, kterou nezavinily. Pro ČR je to prestiž mít takového národního dopravce a potenciál z nich vybudovat menší, ale konkurenceschopnou leteckou společnost, tu bezpochyby je.

Klidně bych se ani nebál říct, že pro ČR ten podnik opravdu má strategický význam. Kdyby ČSA už neobnovily provoz, kdo převezme ty velmi důležité ranní a večerní linky do destinací jako CDG, AMS, BRU, FRA, DUS, CPH, WAW, BUD? Ryanair by možná přidal jedno letadlo, při troše štěstí by AF-KLM poslaly nocující rotaci, ale v mnoha případech bychom o ty lety přišli bez náhrady. Většinou by také na těchto, ale i na dalších trasách jako HEL, zůstal jediný dopravce, který by patřičně nadsadil ceny. Třeba takový TAP do Lisabonu využil loňského odchodu ČSA okamžitě, dlouhodobě tahle situace panuje na letech do ATH, SOF a dalších. Pro konkurenceschopnost ČR by zánik národního dopravce byl velkým problémem a špatnou vizitkou.

Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1112
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: ČSA by měl koupit stát, říká ministryně Schillerová

Příspěvek od Marty-t »

pettte píše:Mně už dávno rodiče odpovídali, na moji obhajobu, že Franta to taky udělal sdělením: Když Franta skočí z okna. Skočíš taky?
Musíme přebírat ze zahraničí všechno špatné? Nemůžeme se z cizích chyb poučit?
Stalo se něco hrozného v Maďarsku po krachu Malévu? (a jestli mi někdo napíše, že ano, protože díky tomu tam je Orbán, tak dostane "po papuli).

Mě zas doma říkali "nesrovnávej hrušky s jabkama" :wink: Malév skončil, protože byl dlouhodobě v mínusu, ne jen jednorázově kdy jsou v mínusu úplně všichni... A Maďarsku se nic nestalo, protože má Wizzair, který v poslední týdny pro stát provedl několik repatriačních letů...

Paul1
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 228
Registrován: 23. 01. 2016, 17:44
Stav: Offline

Re: ČSA by měl koupit stát, říká ministryně Schillerová

Příspěvek od Paul1 »

Za mě ať stát klidně ČSA koupí, ale jen za tržní cenu. Na to by ale Šimáně nepřistoupil, tam to bude případně jen o "malé nebo spíš velké domů". Jinak dotovat ČSA nebo dokonce Smartwings je holý nesmysl. Pokud to nezvládnou, tak v případě nutnosti mít vlastního dopravce může stát založit nové aerolinky.


outlier
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 360
Registrován: 20. 09. 2007, 18:02
Stav: Offline

Re: ČSA by měl koupit stát, říká ministryně Schillerová

Příspěvek od outlier »

Nevím, jestli koupit je správné slovo, hodnota firmy je totiž jednoznačně záporná.


Odpovědět