ČSA by měl koupit stát, říká ministryně Schillerová

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?
Kevil
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 169
Registrován: 02. 05. 2014, 11:04
Status: Offline

Re: ČSA by měl koupit stát, říká ministryně Schillerová

Příspěvekod Kevil » 16. 04. 2020, 20:09

Díval jsem se na účetní uzávěrku Smartwings 2018. Čistý obrat 21 763 403 tKč a výsledek hospodaření 81 310 tKč (v roce 2017 -500 065 tKč) což je pouhých 0,37% obratu. Pominu to, že do "zisku" nalili cizí zdroje ve výši 4 174 941 tKč (v roce 2017 jen 2 791 891 tKč), Ostatní finanční výnosy pak 1 203 813 tKč (v roce 2017 jen 665 451 tKč) - může jít např. o prodej nevyužitých slotů.

S takovýmito "výsledky" je jasné, že "0" od "0" pošla. Pokud v tomto "podnikání" utopí pan Šimáně své peníze, je to jeho věc. Rozhodně je ale nesmysl s takovými "výsledky" firmu zachraňovat z veřejných peněz. To už je lepší založit novou.


ivy
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 79
Registrován: 11. 03. 2009, 11:24
Status: Offline

Re: ČSA by měl koupit stát, říká ministryně Schillerová

Příspěvekod ivy » 16. 04. 2020, 21:07

Kevil píše:Díval jsem se na účetní uzávěrku Smartwings 2018. Čistý obrat 21 763 403 tKč a výsledek hospodaření 81 310 tKč (v roce 2017 -500 065 tKč) což je pouhých 0,37% obratu. Pominu to, že do "zisku" nalili cizí zdroje ve výši 4 174 941 tKč (v roce 2017 jen 2 791 891 tKč), Ostatní finanční výnosy pak 1 203 813 tKč (v roce 2017 jen 665 451 tKč) - může jít např. o prodej nevyužitých slotů.

S takovýmito "výsledky" je jasné, že "0" od "0" pošla. Pokud v tomto "podnikání" utopí pan Šimáně své peníze, je to jeho věc. Rozhodně je ale nesmysl s takovými "výsledky" firmu zachraňovat z veřejných peněz. To už je lepší založit novou.


Veřejné (české) peníze dnes zachraňují formou kurzarbeitu (zítra formou státních garancí za úvěry) stovky a možná tisíce firem, mnohé z nich se zahraničními vlastníky. Řada z nich zde odváděla symbolické (optimalizované) daně a na druhou stranu sosala eurodotace (tedy také částečně české peníze) na naprosto nesmyslné akce. Tyto firmy mnohdy dovážely zahraniční zaměstnance, což s sebou neslo mnohé externí náklady, které ovšem platila (a bude nyní ještě více platit) celá společnost. Nad tím se téměř nikdo nepozastavuje. Oč je tedy horší ty peníze strčit do české firmy, která živí bezproblémové české zaměstnance s na české poměry nadprůměrnými příjmy a tedy i nadprůměrnými odvody a daněmi zde placenými, která dále živí řadu subdodavatelů atd. Neustále odevšad poslouchám, že nechceme být zemí dodavatelů jednoduchých komponent ale finálních výrobců, protože ti vytváří vyšší přidanou hodnotu a ta se pak promítne v hospodářské postavení státu a jeho obyvatel. A tady to neplatí, protože nemáme rádi Šimáněho?

A založit nyní novou firmu - to má být žert?

Paul1
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 200
Registrován: 23. 01. 2016, 17:44
Status: Offline

Re: ČSA by měl koupit stát, říká ministryně Schillerová

Příspěvekod Paul1 » 17. 04. 2020, 01:02

ivy píše:
Kevil píše:Díval jsem se na účetní uzávěrku Smartwings 2018. Čistý obrat 21 763 403 tKč a výsledek hospodaření 81 310 tKč (v roce 2017 -500 065 tKč) což je pouhých 0,37% obratu. Pominu to, že do "zisku" nalili cizí zdroje ve výši 4 174 941 tKč (v roce 2017 jen 2 791 891 tKč), Ostatní finanční výnosy pak 1 203 813 tKč (v roce 2017 jen 665 451 tKč) - může jít např. o prodej nevyužitých slotů.

S takovýmito "výsledky" je jasné, že "0" od "0" pošla. Pokud v tomto "podnikání" utopí pan Šimáně své peníze, je to jeho věc. Rozhodně je ale nesmysl s takovými "výsledky" firmu zachraňovat z veřejných peněz. To už je lepší založit novou.


Veřejné (české) peníze dnes zachraňují formou kurzarbeitu (zítra formou státních garancí za úvěry) stovky a možná tisíce firem, mnohé z nich se zahraničními vlastníky. Řada z nich zde odváděla symbolické (optimalizované) daně a na druhou stranu sosala eurodotace (tedy také částečně české peníze) na naprosto nesmyslné akce. Tyto firmy mnohdy dovážely zahraniční zaměstnance, což s sebou neslo mnohé externí náklady, které ovšem platila (a bude nyní ještě více platit) celá společnost. Nad tím se téměř nikdo nepozastavuje. Oč je tedy horší ty peníze strčit do české firmy, která živí bezproblémové české zaměstnance s na české poměry nadprůměrnými příjmy a tedy i nadprůměrnými odvody a daněmi zde placenými, která dále živí řadu subdodavatelů atd. Neustále odevšad poslouchám, že nechceme být zemí dodavatelů jednoduchých komponent ale finálních výrobců, protože ti vytváří vyšší přidanou hodnotu a ta se pak promítne v hospodářské postavení státu a jeho obyvatel. A tady to neplatí, protože nemáme rádi Šimáněho?

A založit nyní novou firmu - to má být žert?


Však Smartwings s největší pravděpodobností taky čerpají kurzarbeit jako další firmy. Tak nevidím jediný důvod proč je dál zvýhodňovat oproti zbylým stovkám firem, které odvádějí ještě vyšší daně nebo zaměstnávají více lidí,resp. jsou pro českou ekonomiku mnohem důležitější než česko-čínský dopravce, který převážně přepravuje lidi na dovolenou.

prodejce
Prodejce
Prodejce
Příspěvky: 4233
Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
Bydliště: na vejminku
Status: Offline

Re: ČSA by měl koupit stát, říká ministryně Schillerová

Příspěvekod prodejce » 17. 04. 2020, 09:03

Ta věc má dvě hlediska:

1) Andyho hledisko

Náš Andrejko si v první řadě musí vyhodnotit, za co mu stojí jeho kamarádství se Šimáněm a zda-li by z toho nemohl něco vydojit pro sebe v oblasti PR. Tzn. Andrew se bude v první řadě ptát Prchala, co on na to, a teprve až si Prchal udělá nějaký průzkum „co na to Češi“, tak až potom si to Andrew hodí celé na papír, sečte plus, odečte mínus a rozhodne, co je pro něj nejvýhodnější. Zda-li zachraňovat, anebo zda hodit kamaráda miliardáře přes palubu. Potom se k tomu naučí nazpaměť příslušné dvě tři věty, které mu Prchal sestaví jako klíčové sdělení, a ty bude opakovat na kameru pořád dokola. Ale na tohle rozhodnutí si ještě počkáme.

2) naše hledisko

Z „našeho“ hlediska je to ještě komplikovanější rozhodování, než má před sebou Andrejko. My se musíme rozhodnout, jak moc chceme být kapitalisti, a to se v nás bude – 30 let po sametu – teď hodně mlet. Nedovedu si totiž představit, že by LH, nebo AF/KL nedostaly ze státního ani ojro. Naši kapitalističtí vzoři ze svatého Západu to nějakou formou ze státního zadotují a na to bych dal krk. A ani nebudou nijak moc váhat. Na rozdíl od nás, kde my budeme váhat hodně. Tzn. my se musíme třicet let po sametu znovu rozhodnout, jestli je správnější a kapitalističtější „nechat padnout“ tak jak nás učil tatíček Klaus, čímž si sice udržíme „ducha sametu“ a svůj kapitalistický ne-socialistický štít vzorných žáků kapitalismu kapitalističtějších než sami rození kapitalisté, nicméně tím do budoucna odevzdáme všechen náš letecký byznys západním (zadotovaným) firmám tak, jako už se to v minulosti stalo téměř ve všech ostatních oborech ekonomiky, přičemž ale bude k vzteku, že naši vzoři ze Západu nás v tomto znovu ideologicky zradí, neb oni ve svůj prospěch zcela ne-kapitalisticky zadotují a na to můžete vzít jed.

No anebo zadotujeme i my.

Diskuze o úrovni palubního občerstvení ČSA v tomto vláknu považuji za komické. Ale když to budete psát na FB a do diskuzí na idnesu, tak třeba Prchal poradí, aby se zadotovalo pod podmínkou, že všichni občané ČR budou po novu na letech ČSA dostávat zdarma bohatě obloženou bagetu, jedenáctistupňové pivo a koblihu s kávou a to bez ohledu na délku letu. Za této podmínky byste záchranu ČSA ze státního schválili?

A co kdyby vám nabídli teplá jídla?

jencik
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 704
Registrován: 23. 03. 2014, 15:03
Bydliště: KSC,PRG
Status: Offline

Re: ČSA by měl koupit stát, říká ministryně Schillerová

Příspěvekod jencik » 17. 04. 2020, 10:50

Ja by som tie pohlady upravil
1.cesky pohľad
Prípadne by sa dalo použiť aj slovo nostalgicky. Áno, ČSA su na trhu dlho a značka má nejakú hodnotu, ale uz to nie je národný dopravca. Ovládol ho QS, ktorý potlacuje pomaly aj ten zvyšok, co tu po ČSA ostal a on samotný uspel len na trhu charterových letov, kde osekal všetko na minimum a ani tak nedokázal zarobiť to, co Wizz Air Baltic alebo Ryanair. Tito nostaligici samozrejme volajú po záchrane toho posledného, co tu po hrdej firme z obdobia 1. ČSR ostalo, pár pilotov letušiek, lakyrnikov z Ázie a pár ľudí pred dôchodkom. Zachráni Andrej leteckú spoločnosť pre koupakov?

2.Realny alebo nezávislý pohľad
Pre akéhokoľvek nezávislého človeka je let s ČSA za trest, kde to maximálne môžu ľudia z ČSA, ale majú na to uz len skutočne málo možností. Prodejce sa smeje, ze riešime jedlo, ale ono z tých možno 80 veci, ktoré môže človek na jednom lete hodnotiť je toto spolu s profesionalitou jedno z posledných veci, ktoré ešte môžeme pochváliť. Všetko ostatné uz úspešne osekal čas alebo manažéri QS. Aj keby QS skrachoval, tak si to všimne minimum ľudí, snáď len človeku ostane ľúto tých ľudí, ktorí pracovali v ČSA a majú hrdosť a odbornosť vo svojom povolaní a je to hneď cítiť, ked človek takého stretne na letisku alebo na palube lietadla. Stále tu ostane pražské letisko a zvyšok by si našiel uplatnenie niekde inde. Inak leteckú spoločnosť nepovažujem za niečo aj ultra prínosné pre ekonomiku, to uz skôr tie letecké firmy, ktoré pôsobia v ČR a majú tu aj výskum.

Ono je totiž rozdiel voziť business klientelu ci ľudí, ktorí su zvyknutí na istú úroveň a koupakov niekde k moru. Ked tu čítam o nejakých krokoch o zlepšovaní služieb ČSA zo strany QS, tak len márne hľadám, co by to tak mohlo byť. Max kúpil QS pre koupakov, Airbusy preč, objednávky nič, ešte aj ľuďom dali papá. K tomu ešte nutná návšteva check inu v niektorých destináciách, všetko toto len cestujúcich obťažuje a odrádza.
Áno štát možno odkúpi podiel v LH, ale Nemci znižovali schodok rozpočtu a mali prebytky, takže nejaká záchrana rodinného striebra ich toľko bolieť nebude, hlavne je to dôležité pre nemecký business.


pettte
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 398
Registrován: 02. 04. 2017, 15:55
Status: Offline

Re: ČSA by měl koupit stát, říká ministryně Schillerová

Příspěvekod pettte » 17. 04. 2020, 12:21

Petr31 píše:
pettte píše:
Petr31 píše:

....jsi opět mimo....zcela nepřekvapivě.....ČSA byla OK....zdravá, soběstačná firma se slušnou firemní kulturou naposledy pod vedením pana Kůly. S příchodem Jardy Tvrdíka začal jejich pád (nezvládnutou expanzí), a další Jardovy následníci ČSA jen dorazily. Tudíž management SW už fakt neměl co ničit, navíc se zcela změnily vnější okolnosti, nicméně takové nuance tě stejně nezajímají. Já pořád čekám, až chytrolíni jako ty se konečně pochlapí, založí si vlastní skvělé ajrolinky a všem to ukážou.Blbě žvanit a kritizovat a pořád dokola každý den totiž umí každý jouda. :crazy:

PS: Ještě dodám, že o tom, zda by ČSA pod vedením pana Kůly do dnešních dnů přežili, můžeme jen spekulovat, protože v roce 1995 byla ve světové letecké dopravě úplně jiná situace.


Já chápu, že svádět vše špatné na Tvrdíka a pěch chválu na Tvé oblíbené SW se nesmí, ale smiř se s tím, SW je firma hodná zániku, a dříve či později se tak stane, ať se Ti to líbí či ne.
A o tom, že neměl co ničit, je zbytečné zrovna Tobě psát, protože Svědci Smartwinsovi neuvěří vůbec ničemu. Jsi mi k smíchu s tou s vou vírou, že SW je nejlepší aerolinka na světě, ale když Tě to baví se zesměšňovat, tak prosím. Je to Tvůj, ztracený, boj :D


Takže jako vždy....nic z toho co jsi napsal jsem nikdy neřekl, můžeš klidně na fóru hledat, nicméně je to marná práce. Napíšu tedy, že jsi patologický demagog a lhář, ale nedoufám, že to pochopíš.

Možná by ses ty i ostatní TVS hejtři mohl přesunout do diskuse pod následujícím článkem:
https://www.planes.cz/cs/article/204310 ... smartwings
a vyřádit se do sytosti tam!


Tobě to tady patří, že vyhazuješ? Chápu, že jsi ve stresu, že Ti můžou zkrachovat tvé oblíbené SW, ale nemusísš se bát, svět se bude pořád točit dál [-X

Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1319
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Status: Offline

Re: ČSA by měl koupit stát, říká ministryně Schillerová

Příspěvekod Petr31 » 18. 04. 2020, 19:52

..přidávám další názor do diskuse...
https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/ ... oprava_ven

Kevil
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 169
Registrován: 02. 05. 2014, 11:04
Status: Offline

Re: ČSA by měl koupit stát, říká ministryně Schillerová

Příspěvekod Kevil » 18. 04. 2020, 20:08

Petr31 píše:..přidávám další názor do diskuse...
https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/ ... oprava_ven


Je tam drobný rozdil, v případě ČSA nejde o národního dopravce ale o soukromou česko-čínskou společnost. Maximálně bych jim umožnil čerpat úvěr s nízkým úročením, jehož velikost by byla odvozena od výše daní, které zaplatili v minulých letech.

zdenda
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 243
Registrován: 03. 04. 2012, 08:23
Status: Offline

Re: ČSA by měl koupit stát, říká ministryně Schillerová

Příspěvekod zdenda » 18. 04. 2020, 23:14

outlier píše:Nevím, jestli koupit je správné slovo, hodnota firmy je totiž jednoznačně záporná.

Díky Travelservisu....

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2858
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: ČSA by měl koupit stát, říká ministryně Schillerová

Příspěvekod Fabo » 19. 04. 2020, 01:49

zdenda píše:
outlier píše:Nevím, jestli koupit je správné slovo, hodnota firmy je totiž jednoznačně záporná.

Díky Travelservisu....


No... v jistem zmyslu ano... nebyt travelservisu, nenabyla by hodnota firmy zaporneho cisla. Bylo by to spis neco jako $null_value...

Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1319
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Status: Offline

Re: ČSA by měl koupit stát, říká ministryně Schillerová

Příspěvekod Petr31 » 19. 04. 2020, 11:21

Fabo píše:
zdenda píše:
outlier píše:Nevím, jestli koupit je správné slovo, hodnota firmy je totiž jednoznačně záporná.

Díky Travelservisu....


No... v jistem zmyslu ano... nebyt travelservisu, nenabyla by hodnota firmy zaporneho cisla. Bylo by to spis neco jako $null_value...


...promiňte pánové, že se Vám do toho pořád pletu, ale mám pocit, že někteří tady mají neustále potíže s elementární logikou. Jestli se dobře pamatuju, tak zápornou hodnotu měla značka ČSA již před několika lety, když ji stát několikrát "zachránil" prostřednictvím podivných finančních transakcí typu Osinek a Aero Holding za peníze nás všech. Pokud by to tehdy neudělal, ČSA by jako již bývalá letecká společnost, byla několik let přesunuta do zcela jiné sekce na tomto fóru a k převzetí skupinou SW by nikdy nedošlo. Takže vaše neustálé svalování viny na to strašlivé SW považuji za naprosté chucpe. A pokud jsem v obraze, nikdo v SW netouží po znárodnění, ale uvítali by záruku za úvěry, což je sakra velký rozdíl.

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2858
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: ČSA by měl koupit stát, říká ministryně Schillerová

Příspěvekod Fabo » 19. 04. 2020, 15:03

vzdyt ja s tebou prave souhlasim :lol:

Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1319
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Status: Offline

Re: ČSA by měl koupit stát, říká ministryně Schillerová

Příspěvekod Petr31 » 19. 04. 2020, 15:24

Fabo píše:vzdyt ja s tebou prave souhlasim :lol:


..tak potom promiň, nějak jsem to od tebe nepochopil :D

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3942
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: ČSA by měl koupit stát, říká ministryně Schillerová

Příspěvekod HighFlyer » 19. 04. 2020, 19:15

Petr31 píše:..přidávám další názor do diskuse...
https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/ ... oprava_ven

Tak aspon je nutne u pana Kovace ocenit nazorovou konsistentnost. Pred lety vehementne obhajoval aerotunel, dnes obhajuje zachranu SW/CSA.

krakra
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 248
Registrován: 06. 01. 2013, 09:39
Pohlaví: muž
Status: Offline

Re: ČSA by měl koupit stát, říká ministryně Schillerová

Příspěvekod krakra » 23. 04. 2020, 08:13

HighFlyer píše:
Petr31 píše:..přidávám další názor do diskuse...
https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/ ... oprava_ven

Tak aspon je nutne u pana Kovace ocenit nazorovou konsistentnost. Pred lety vehementne obhajoval aerotunel, dnes obhajuje zachranu SW/CSA.


Pokud vím ČSA a Smartwings vlastní Šimáně, a ten má kontakty na Babiše, to znamená, že se domluví aby to stát koupil za nějakou super cenu.



Zpět na “ČSA - České aerolinie”


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů